Je' fatter da heller arldi' en ski!! HJÆL~
Fra : Jabu

Dato : 26-06-01 19:43

Jeg er ved at stille tændingen på min nye maskine en Yamaha TX 750 fra
75'...
Jeg har derfor følgende spørgsmål :

1. hvilket af tændingstidspunkts-mærkerne ( der er 3) skal jeg line min
tænding op efter. Det ene mærke er "T" Som jeg ville mene er der hvor begge
cylindre er helt i top, Der efter kommer der en streg mere, for tilsidst at
afslutte med et "F". "F"et ville jeg mene betød at tændingen var fuldt
advenceret..

I grove træk! Jeg starter med at stille platinerne på 0,3-0,4 mm, derefter
har jeg monteret en lille lampe der lyser når platinerne slipper hinanden.
Jeg er hele tiden startet med den faste plade, og har bagefter taget den
lille "løse" plade.
Men hvilket mærke skal jeg gå efter????

Jeg er meget forvirret.. Men på forhånd tak.. Jeppe.

Fra : Armand

Dato : 28-06-01 23:50

Jabu <g-mc@mail.wanadoo.dk> skrev i en news:9hakni$qjv$1@sunsite.dk...
> [...]
> Men hvilket mærke skal jeg gå efter????
> Jeg er meget forvirret.. Men på forhånd tak.. Jeppe.

Forvirret?
Nej, du er på rette spor og bringer næsten selv svaret:
T = Toppunkt (=> intet med tændingen at gøre)
F = Avancering (=> for tændingens vedkommende!)
Sidste (og imellemliggende) mærke er tændingsmærket!!!

--
Armand
(der anbefaler at bruge et stroboskop til sluttrimning af