Tog i de baltiske lande
Fra : jimmi1311

Dato : 07-12-06 09:49

Hej Allesammen

Jeg er ved at arrangere sommerrejsen og havde tænkt på at tage på en
tog rundtur.

I den forbindelse mangler jeg lidt oplysninger om hvordan det er at
tage toget i de baltiske lande, Estland, letland og Litaun. Hvordan er
priserne og forholdende??

Jeg regner med at tage toget fra Dk op langs norges Kyst og derfra nede
gennem Findland og derfra til Estland. Derfra vil jeg tage toget ned
gennem de baltiske lande og til Polen og derfra sejle til KBH.

Erfaringer og kommentaer er meget velkommen.

MVH
Jimmi W.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 07-12-06 17:17

Er det fra Sjælland eller Jylland du vil rejse til Norge? Hvilken vej tager
du fra Finland til Estland (med færge eller tog over Sankt Petersborg)? Ved
at rejse fra Kaunas i Litauen til Sulwalki i Polen undgår du transitvisum
til Hviderusland (Belarus).
Rejseplanlægger for tog rundt i Europa
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/en
Europæiske togkøreplaner via menuen "Links" på denne hjemmeside
http://www.railfaneurope.net/frameset.html
Togrejser i Polen er meget billige ifølge PKP´s (De polske statsbaners
hjemmeside) http://rozklad.pkp.pl/bin/query.exe/en?
Polferries (Polensfærgen) hjemmeside
http://polferries.dk/dk/center_main.php?lang=dk&main=news

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 07-12-06 18:59

Da jeg søgte på "Tallinn - Riga togruten" på denne hjemmeside
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/en kom denne tekst frem:

"Hint

Dear customer,

unfortunately there was no route found. Please try entering an
intermediate (via) station.
Please try again.

Thank you.
Your www.bahn.de team"

Citat slut.

Mvh. Jesper

Fra : Bjarne

Dato : 07-12-06 19:24

Jesper Pedersen skrev:
> [...]
>
> "Hint
>
> Dear customer,
>

> unfortunately there was no route found. Please try entering an

Kunne man forestille sig, at der ligger infrastrukturoplysninger, men
ingen køreplan?

Bjarne

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 07-12-06 21:12

Ifølge dette kort køre der tog fra Tallinn til Riia (estisk for Riga)
http://www.rinsp.ee/atp/failid/kaart_02_06_jpg.jpg
Det var på denne side http://da.wikipedia.org/wiki/Riga at jeg læste Riga´s
estiske navn Riia.
Mvh. Jesper

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 07-12-06 21:56

Her er linket http://www.edel.ee/?CatID=6 til togkøreplaner for Estland.
Mvh. Jesper

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 07-12-06 22:43

Det er forneden på nedennævnte hjemmeside, at man finder rejseplanlæggeren.
Mvh. Jesper

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 07-12-06 19:26

Værsgo her er en side om Estland
http://www.travelmarket.dk/guide.cfm?COUNTRY_CODE=EE Denne side fortæller
bl. a. om at bus er den mest udbredte offentlige transportform i Estland og
jernbanenettet er ikke særlig veludbygget.

Her er en Estland Guide http://www.directferries.dk/estland_guide.htm

Mvh. Jesper

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 08-12-06 10:09

On 7 Dec 2006 00:49:09 -0800, "jimmi1311" <wolff13@gmail.com> wrote:

> [...]
>gennem de baltiske lande og til Polen og derfra sejle til KBH.
>
>Erfaringer og kommentaer er meget velkommen.
Hvor lang tid har du afsat til rejsen, det er en meget lang tur ?

Er du sikker på at der er tog på hele den rute du planlægger, specielt
Norge-Finland ?
Tog i Finland http://www.vr.fi/heo/eng/asemat/asemat.htm

Hvis man skal fra Finland til de baltiske lande bør man ikke snyde sig
selv for turen Finland - Rusland (St. Petersborg) - de baltiske lande.

/Hans

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 08-12-06 15:53

Hej allesammen!
Linket, som Hans Kjaergaaed gav til De Finske Jernbaner er et af de link,
som er på Railfaneurope.net´s hjemmeside
http://www.railfaneurope.net/frameset.html
I kan ikke komme med tog fra Norge længere nordpå end fra Trondheim. Ifølge
denne hjemmeside http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/en kører der bus
i stedet for tog fra Luleå til Haparanda.
Mvh. Jesper

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 08-12-06 19:33

Husk på at de er 1 time foran os i Finland, Estland, Letland, Litauen og 2
timer foran os i Sankt Petersborg kan jeg se i min kalenderbog.
Mvh. Jesper

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 08-12-06 19:57

Hej Jimmi!
Her er en hjemmeside
http://www.directferries.dk/frederikshavn_larvik_faerge.htm over færgeruter
fra Danmark til Sverige og Norge. På denne side kan man også booke
billetter.
Mvh. Jesper

Fra : jimmi1311

Dato : 08-12-06 10:51

Hej Allesammen

Mange tak for jeres input.

Jeg regner med at bruge ca. 20 dage på turen.

Vi tager fra jylland til oslo og jeg havde slet ikke tænkt på at tage
over skt. peterborg, men det er da helt sikker med i overvejelserne nu.

MVH
Jimmi W.

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 09-12-06 00:02

I den forbindelse mangler jeg lidt oplysninger om hvordan det er at
tage toget i de baltiske lande, Estland, letland og Litaun. Hvordan er
priserne og forholdende??
------
Hej

jeg undersøgte det sidste år. Der er kun få tog, og de er meget langsomme.
Det er muligt at tage turen, men de kører kun sjældent. Der er tog på ruten
mellem hovedstæderne men kun ringe mulighed for at tage ture rundt i landet.
Jeg ville meget gerne have taget toget fra Litauen til Letland, men det
kørte meget sjældent og var meget langsomt, hvilket betød, at vi endte med
bus. Endvidere sagde alle jeg spurgte, at det var et meget langsomt og
uinteressant tog.

Bortset fra DB.de, så er den bedste hjemmeside til planlægning nok
www.seat61.com. De har gode linkts til de nationale togselskaber, men de er
ikke alle lige gode.

Kennet

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 09-12-06 01:01

Hej
Jeg synes togafgangen nederst på denne side
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/en?ld=212.53&seqnr=3&ident=69.0816353.1165619700&guiVCtrl_connection_detailsOut_setStatus_C0-1_allHalts=yes&OK#cis_C0-1
ikke ser ud til at være så forfærdelig langsom. Det er ikke togenes standard
i udlandet jeg synes der betyder så meget, men mere det jeg ser undervejs.
Efter hvad jeg kunne måle på kortet i mit atlas ser det ud til at være en
jernbanestrækning ligesom fra Herning til København, der tog 5 timer i
70erne.
Mvh. Jesper

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 09-12-06 10:53

Hej
Det er denne togafgang jeg mener:
Detailed view
Station/Stop Date Time Platform Products Comments
Riga Pass Tu, 12.12.06 dep 07:40 357RJ Schnellzug
2nd class only
Vilnius(LT) Tu, 12.12.06 arr 12:34
Duration: 4:54; runs not every day, Days of operation
Border crossing: Sarkiai(Gr)

Mvh. Jesper

begin 666 hilfe.gif
M1TE&.#EA"P`+`( ``/____\``"P`````"P`+```"$(R/J0F][E:(BC(@\[%7
$JP(`.P``
`
end

begin 666 a_pic.gif
M1TE&.#EA%0`5`)$``/___\7%Q3,S,____R'Y! $```,`+ `````5`!4```)9
MG"VI*^??7'R2V2F#WGSC(70:( 98:"X`HYVMRII9JJQ+FY&<OI$N``R&@D#9
M84BL$8V(`-'W].6B42:H106B7,JGPCI$/DW2:;9LSEJ/)<Z'?4FL*Q30IP``
!.P``
`
end

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 09-12-06 11:09

Her skulle komme en mere overskuelig oversigt over den mente togafgang:

Query page
Connection: from RIGA- to VILNIUS-, weitere Angaben: schnelle Verbindungen
deaktiviert

Selection single ride
1 adult, 2nd class
Fares not available

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 09-12-06 18:01

Hej Jimmi!
Jeg vil henvise til min tråd "Tidzonerne i Europa" længere nede på siden.
Mvh. Jesper

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 09-12-06 23:31

Jeg kunne ikke finde togforbindelsen Skt. Petersborg - Tallinn på denne
hjemmeside http://www.expresstorussia.com/russian_train_tickets.html
Mvh. Jesper

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 12-12-06 21:03

Hej!
Her er hjemmeside
http://www.waytorussia.net/Transport/International/BusSchedules.html hvor
der står om busforbindelser fra Skt. Petersborg til Tallin forneden på
siden. Jeg søgte forgæves efter togforbindelsen Skt. Petersborg - Tallinn på
ovennævnte hjemmeside. Det viste sig at det var Eurolines der køre på ruten
i stedet for tog fandt jeg ud af ved at klikke videre.
Mvh. Jesper

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 12-12-06 21:57

Her er Eurolines Russia´s hjemmeside http://www.eurolines.ru/ kun på
russisk.
Mvh. Jesper

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 12-12-06 23:47

Her er et kort tog og togbusruter i Finland
http://www.vr.fi/heo/eng/aika/kemi.htm
Mvh. Jesper

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 13-12-06 00:01

På det nedennævnte kort er det finske navn Haaparanta nævnt for Haparanda i
Sverige.
Mvh. Jesper