|
| Købeloven i forbindelse med specialfremsti~ Fra : TGJ |
Dato : 07-12-06 07:18 |
|
Hej,
Hvordan er jeg stillet som forbruger overfor specialfemstillede varer
(Gardiner på mål, individuelt tilpassede skoindlæg etc) som IKKE er købt via
nettet?
Thomas
| |
Peter Lykkegaard (07-12-2006)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 07-12-06 08:26 |
|
TGJ wrote:
>
> Hvordan er jeg stillet som forbruger overfor specialfemstillede varer
> (Gardiner på mål, individuelt tilpassede skoindlæg etc) som IKKE er
> købt via nettet?
>
På samme måde som ved alle andre varer købt i en ganske alm forretning der
ikke reklamerer med returret
Reklamationsret, mangelbeføjelser etc
- Peter
--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!
| |
joke (07-12-2006)
| Kommentar Fra : joke |
Dato : 07-12-06 08:32 |
|
"TGJ" <tgsj@FJERN-DETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
news:4577b1f4$0$3562$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej,
>
> Hvordan er jeg stillet som forbruger overfor specialfemstillede varer
> (Gardiner på mål, individuelt tilpassede skoindlæg etc) som IKKE er købt
> via nettet?
I en fysisk butik har du som standard ikke returret det er helt op til
butikken hvad de vælger.
Specielt fremstillede varer købt på nettet er heller ikke omfattet af de i
købeloven bestemte 14 dages returret.
Hilsen
Johnny
| |
per christoffersen (07-12-2006)
| Kommentar Fra : per christoffersen |
Dato : 07-12-06 09:09 |
|
"joke" <jkp6670jeghaderspamsaafjernnubaredette@hotmail.ogdetnormalecom>
skrev i en meddelelse news:4577c363$0$4175$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "TGJ" <tgsj@FJERN-DETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:4577b1f4$0$3562$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Hej,
>>
>> Hvordan er jeg stillet som forbruger overfor specialfemstillede varer
>> (Gardiner på mål, individuelt tilpassede skoindlæg etc) som IKKE er købt
>> via nettet?
>
> I en fysisk butik har du som standard ikke returret det er helt op til
> butikken hvad de vælger.
>
> Specielt fremstillede varer købt på nettet er heller ikke omfattet af de i
> købeloven bestemte 14 dages returret.
De 14 dages fortrydelsesfrist er ikke bestemt i Købeloven men i
forbrugeraftaleloven.
/Per
| |
David T. Metz (07-12-2006)
| Kommentar Fra : David T. Metz |
Dato : 07-12-06 11:59 |
|
TGJ skrev:
> Hvordan er jeg stillet som forbruger overfor specialfemstillede varer
> (Gardiner på mål, individuelt tilpassede skoindlæg etc) som IKKE er købt via
> nettet?
Med hensyn til hvad? Risikoovergang, reklamationsret
(mangelsbeføjelser), rettidig betaling eller ...?
David
| |
TGJ (07-12-2006)
| Kommentar Fra : TGJ |
Dato : 07-12-06 12:17 |
|
"David T. Metz" <dtm@tdcadsl.invalid> skrev i en meddelelse
news:4577f3e0$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Med hensyn til hvad? Risikoovergang, reklamationsret (mangelsbeføjelser),
> rettidig betaling eller ...?
At de ikke lever op til mine forventninger
| |
per christoffersen (07-12-2006)
| Kommentar Fra : per christoffersen |
Dato : 07-12-06 12:20 |
|
"TGJ" <tgsj@FJERN-DETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
news:4577f802$0$3560$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "David T. Metz" <dtm@tdcadsl.invalid> skrev i en meddelelse
> news:4577f3e0$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Med hensyn til hvad? Risikoovergang, reklamationsret (mangelsbeføjelser),
>> rettidig betaling eller ...?
>
> At de ikke lever op til mine forventninger
Prøv lige at være lidt mere specifik.
Generelt er det svært at sige andet end, at Købeloven omfatter alle køb.
Hvilken konkret betydning det har for dig er svært at sige uden en mere
dybtgående beskrivelse.
/Per
| |
Jonas Kofod (07-12-2006)
| Kommentar Fra : Jonas Kofod |
Dato : 07-12-06 12:30 |
|
TGJ wrote:
> "David T. Metz" <dtm@tdcadsl.invalid> skrev i en meddelelse
> news:4577f3e0$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>Med hensyn til hvad? Risikoovergang, reklamationsret (mangelsbeføjelser),
>>rettidig betaling eller ...?
>
>
> At de ikke lever op til mine forventninger
Der er tale om mangler såfremt du ikke har modtaget hvad du er stillet i
udsigt eller med rimelighed kunne forvente. I såfald opnår du
mangelsbeføjelser jænvfør Købeloven. Juridisk set er der intet særligt i
at der er tale om en specialfremstillet vare.
| |
S. Hansen (07-12-2006)
| Kommentar Fra : S. Hansen |
Dato : 07-12-06 12:33 |
|
On Thu, 7 Dec 2006 12:16:34 +0100, "TGJ" <tgsj@FJERN-DETTEmail.dk>
wrote:
>
>"David T. Metz" <dtm@tdcadsl.invalid> skrev i en meddelelse
>news:4577f3e0$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Med hensyn til hvad? Risikoovergang, reklamationsret (mangelsbeføjelser),
>> rettidig betaling eller ...?
>
>At de ikke lever op til mine forventninger
>
Men har du fået det du har bestilt, er der ikke noget at komme efter.
Har du derimod ikke fået den vare du har bestilt er der tale om en
mangel, som forretningen så kan vælge at udbedre.
Du er hverken bedre eller dårligt stillet fordi det er en
bestillingsvare, det handler om du har fået det du har bestilt.
Og det kan i sidste instants være en retsag der afgør dette.
Steen
| |
|
|