Hårdkogt killing (ikke en opskrift)
Fra : Tyfon

Dato : 07-12-06 00:29

Vi har taget en killing til os lille han på knapt 12 uger ifølge den lokale
dyrlæge

Vi har i forvejen en hund (samojede han) og en kastereret han mis på ~1½ år.
Killingen havde aldrig set en hund før og var klart meget bange for den ..
Den gamle kat hvæste også skred den ellers, Nå ja det holdte ca 3 timer så
vandt nysgerrigheden og den lille pelstot måtte undersøges.

Et par timer sener tumlede de de rumdt på gulvet.. Dog var den gamle liige
lovlig hård af og til men stoppede straks når den bette peb.
Iløbet af de næste par dage begyndte den lille at efterligne alt det den
gamle mis gjore sågar at angribe hunden !! sej lille mis må man sige .. nåja
hunden gør intet udover at gå sin vej.

Den ene dag fik de så tumlet så kraftig at den lille blev skadet i den ene
forpote .. Ned til dr.dyr og kikke på det og er indtil videre endt i gips,
Men det forhindre jo ikke en i at fare rundt dagen efter :D
Nu bor den så midlertidig hos en veninde indtil gipsen skal af så den kan
holde sig i ro

Sådan kan det gå :P

Maj

Fra : Hanne Engermann

Dato : 07-12-06 02:15

Sikken en lille fighter

Men jeg ville alligevel skynde mig og hente ham hjem igen, for ellers
risikerer I at skulle starte helt forfra, og han savner helt sikkert
også sine nye venner.

Jeg skriver, som jeg gør, fordi jeg for mange år siden havde en killing,
der kun 10 uger gammel sprængte korsbåndet i sit ene knæ. Han fik hele
benet lagt i gips, også poten, og i løbet af en dags tid spurtede han
rundt med benet strittende. Hans søskende syntes, det var evigt morsomt
at ligge på lur og springe på i farten. Da gipsen blev fjernet, var
benet fint, og han fik ikke problemer med det siden, ikke engang gigt
(han blev 16 år).

Så hvis din dyrlæge ellers har gjort sit arbejde ordentligt, ville jeg
ikke være nervøs, og for øvrigt er voksne dyr, i modsætning til
killinger, flinke til at tage hensyn.

Kald mig Mads, om ikke den lille fyr også kan finde på at klatre, hvis
det da ikke er forpoten, der er gipset. Så kan han til gengæld stikke de
andre en proper næve

God bedring med ham og venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-12-06 15:20

Tyfon <no@spam.dk> wrote:
> [...]
> videre endt i gips, Men det forhindre jo ikke en i at fare rundt
> dagen efter :D Nu bor den så midlertidig hos en veninde indtil

Det er da godt nok en sej lille fyr I har fået, tillykke med den. Det
kunne jo være (hvis den var hjemme nu), at den kunne hjælpe Bugsy med
at holde uvorne knægte ude af jeres have. Det er bare at give dem et
par på hatten med gipspoten jeg går dog ud fra, at der ikke har
været flere forsøg på at krydse jeres grund, rygtet er sikkert nået
til de andre fyre, så de ikke skal have noget klinket. LOL

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats