Rock sang med kvindelig sanger
Fra : Dopedog

Dato : 06-12-06 22:21

Det eneste jeg ved om sangen er at der VIDST NOK (er ikke sikker på det)
bliver sunger "ANNIE .... [så et eller andet] .. ANNIE ... [så noget andet]"

Nogen der ved hvilken sang det er, ud fra det sparsommelige info ? :)

Fra : Holst

Dato : 06-12-06 22:28

Dopedog wrote:

> [...]
>
> Nogen der ved hvilken sang det er, ud fra det sparsommelige info ? :)

Rock ... ja! Kvindelig sanger ... ja!

Du vil græmme dig, når du hører, hvad det er.

Kvindelig vil han nok være ked af at blive kaldt, hvis det er det band,
jeg tror, det er, for det er såmænd bare en præpubertær knægt, hvis
stemme endnu ikke er gået i overgang.

http://www.dr.dk/mgp/deltagere_seb_sangtekst.asp

Fra : Lars Rindsig

Dato : 06-12-06 23:48

Holst skrev:

> Du vil græmme dig, når du hører, hvad det er.
>
> http://www.dr.dk/mgp/deltagere_seb_sangtekst.asp

Tjah - der er fx også en Elastica-sang, der hedder "Annie". Måske kan
Dopedog fortælle os om sangen er på dansk eller engelsk.

Lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Fra : Holst

Dato : 07-12-06 10:41

Lars Rindsig wrote:

> Tjah - der er fx også en Elastica-sang, der hedder "Annie". Måske kan
> Dopedog fortælle os om sangen er på dansk eller engelsk.

Jeg havde også en formodning om, at det kunne være andet, men
beskrivelsen passede formidablet godt til MGP-nummeret.

Fra : Dopedog

Dato : 07-12-06 12:26

> Tjah - der er fx også en Elastica-sang, der hedder "Annie". Måske kan
> Dopedog fortælle os om sangen er på dansk eller engelsk.
>
> Lars

Det er en dansk sang, så mon ikke det er den MGP ting ..

Tak for svarene :)

Fra : Holst

Dato : 07-12-06 12:47

Dopedog wrote:

> Det er en dansk sang, så mon ikke det er den MGP ting ..

Så der var et videolink på den anførte hjemmeside, så du kan sikkert se
og høre den der.

Fra : Dopedog

Dato : 07-12-06 23:45

> Så der var et videolink på den anførte hjemmeside, så du kan sikkert se og
> høre den der.

Det var der sku også jo .... Og ja, det er 100% den. Min overbo har hørt den
ret højt de seneste par dage, og jeg synes den lød ret catchy ... Og jo, jeg
skammer mig nu ;)

Fra : Holst

Dato : 08-12-06 00:04

Dopedog wrote:

> Det var der sku også jo .... Og ja, det er 100% den. Min overbo har hørt den
> ret højt de seneste par dage, og jeg synes den lød ret catchy ... Og jo, jeg
> skammer mig nu ;)

Du er undskyldt, fordi der har været et betondæk imellem. Det er ikke
sådan at have børn som overbo.

Fra : Dopedog

Dato : 08-12-06 14:02

> Du er undskyldt, fordi der har været et betondæk imellem. Det er ikke
> sådan at have børn som overbo.

Det er faktisk ikke et "barn" men en 18 årig knejt som har en tendens til at
høre techno og børnemusik

Fra : Lars Stokholm

Dato : 08-12-06 10:09

On 2006-12-07, Dopedog <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> wrote:
> Det var der sku også jo .... Og ja, det er 100% den. Min overbo har hørt den
> ret højt de seneste par dage, og jeg synes den lød ret catchy ... Og jo, jeg
> skammer mig nu ;)

Med mindre du skammer dig, fordi du kaldte drengen en kvinde, så er
du kraftstejlme en hykler - og det er Holst også. Sangen bliver ikke
et gram dårligere af, at det er børn der har skrevet og udført den.

Fra : Holst

Dato : 08-12-06 10:34

Lars Stokholm wrote:

> Med mindre du skammer dig, fordi du kaldte drengen en kvinde, så er
> du kraftstejlme en hykler - og det er Holst også. Sangen bliver ikke
> et gram dårligere af, at det er børn der har skrevet og udført den.

Næh, men den bliver vel heller ikke bedre! Synes du da, den er god?

Bevares, den er da catchy. Men når man har været indlagt til at lytte
til MGP 2006-cd'en på repeat i et stykke tid, så synes jeg ikke, den
klarer sig særlig godt. Så falder den hurtigt igennem.

Næh, min favorit er faktisk SMSJKM med sangen "Der var en dreng, der ku'
li' en pige" for den er sød, dejlig og kær og forsøger ikke at være
mere, end den er. Den hviler langt bedre i sig selv.

Men bortset fra et par enkelte svipsere på pladen, er det faktisk et
tåleligt album.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 08-12-06 11:03

On 2006-12-08, Holst <newsnov06@shelter.dk> wrote:

> Næh, men den bliver vel heller ikke bedre!

Nej, men jeg er tilbøjelig til at sige, at den bliver en anelse
mere imponerende. Men så langt ville jeg nu slet ikke gå. Du og
Dopedog syntes bare enige i jeres græmmelse over, at det var børn,
der stod bag en (i det mindste) catchy sang: En tåbelig holdning.

> Synes du da, den er god?

Ja, jeg synes den er rimeligt god - også efter at have hørt den en
håndfuld gange. Gennem 3 uger har jeg været tvangsindlagt til, at
høre Radio 100FM fra 7 til 15 og lad mig sige det sådan, at den er
bedre, end alt det jeg hørte dérfra i den periode.

Den klarer sin opgave godt. Den er skrevet til at vinde ved første
gennemlytning og det er dét den gør. Det er ikke den der ligger og
roterer på mit anlæg, må jeg så sige, men det har intet at gøre med,
at den stammer fra et børne-MGP. Jeg er ikke bange for at stå ved,
hvis der er "børnemusik", som jeg godt kan li'.

> [...]
> mere, end den er. Den hviler langt bedre i sig selv.
>
> Men bortset fra et par enkelte svipsere på pladen, er det faktisk et

Nåh, det er da godt at se, at der er fornuft bag facaden. :)

Fra : Dopedog

Dato : 08-12-06 14:01

>Du og
> Dopedog syntes bare enige i jeres græmmelse over, at >det var børn,
> der stod bag en (i det mindste) catchy sang: En tåbelig >holdning.

Sig mig, er du idiot ? Hvad med at vente på at jeg svarer FØR du drager
konklusioner !?

Fra : Lars Stokholm

Dato : 08-12-06 15:50

On 2006-12-08, Dopedog <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> wrote:
> Sig mig, er du idiot ? Hvad med at vente på at jeg svarer FØR du drager
> konklusioner !?

Føler du dig truffet? ;)

Fra : Dopedog

Dato : 09-12-06 14:12

> Føler du dig truffet? ;)

Heldigvis smitter idioti ikke, nej

Fra : Holst

Dato : 08-12-06 15:16

Lars Stokholm wrote:

> [...]
> Dopedog syntes bare enige i jeres græmmelse over, at det var børn,
> der stod bag en (i det mindste) catchy sang: En tåbelig holdning.

Egentlig gik min græmmelse ikke så meget på, at det var et barn, men
derimod at det var grandprixmusik.

> [...]
> høre Radio 100FM fra 7 til 15 og lad mig sige det sådan, at den er
> bedre, end alt det jeg hørte dérfra i den periode.

Ja, derimod har du sikkert. Håber du snart slipper bort fra 100FM. Jeg
hør hørt, de også har en 100FM Jul.

> Nåh, det er da godt at se, at der er fornuft bag facaden. :)

Der er skam rigtig meget godt børnemusik. Bare hør Elisabeths
"Elisabedst" eller en hel del af det, der kommer fra DR, f.eks. Sigurds
Bjørnetime og Kaj og Andrea.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 08-12-06 16:00

On 2006-12-08, Holst <newsnov06@shelter.dk> wrote:
> Egentlig gik min græmmelse ikke så meget på, at det var et barn, men
> derimod at det var grandprixmusik.

Så meget desto mere grund til at råbe hurra for, at der faktisk engang
imellem kommer noget relativt godt ud af det. :) Ligesom Lordis nummer.
*Relativt* godt.

> Ja, derimod har du sikkert. Håber du snart slipper bort fra 100FM. Jeg
> hør hørt, de også har en 100FM Jul.

Rædslerne er heldigvis overstået for nogle måneder siden, men jeg blev
aldrig helt den samme igen.

> Der er skam rigtig meget godt børnemusik. Bare hør Elisabeths
> "Elisabedst" eller en hel del af det, der kommer fra DR, f.eks. Sigurds
> Bjørnetime og Kaj og Andrea.

Jeg mente nu musik af børnemusikere. Derfor gåseøjnene. Der er ikke
noget af det dér, der siger mig meget, men smag og behag... Jeg er
nok mere til techno og "børnemusik". ;) Det er dog ikke mig, der er
Dopedogs overbo.

Fra : Holst

Dato : 08-12-06 17:24

Lars Stokholm wrote:

> Så meget desto mere grund til at råbe hurra for, at der faktisk engang
> imellem kommer noget relativt godt ud af det. :) Ligesom Lordis nummer.
> *Relativt* godt.

Kvalitetsmæssigt synes jeg faktisk, at det danske børne-MGP er noget
bedre end det internationale voksen-MGP. Internationalt/nordisk
børne-MGP og dansk voksen-MGP skal jeg ikke udtale mig om - førstnævnte
har jeg aldrig set, og sidstnævnte har jeg ikke set i snart mange år.

> Rædslerne er heldigvis overstået for nogle måneder siden, men jeg blev
> aldrig helt den samme igen.

Jeg vil ikke ligefrem påstå, at P3 er godt, men det er i hvert fald
bedre end flertallet af andre radiokanaler, så den kører altid på P3 hos
mig. Men indimellem, når det er det latterlige Sport på 3'ere, så bliver
jeg jo nødt til at skifte over på en eller anden lokal station - og oh,
hvilken rædsel i længden.

Fra : Dopedog

Dato : 08-12-06 14:01

> Med mindre du skammer dig, fordi du kaldte drengen en kvinde, så er
> du kraftstejlme en hykler

Det var derfor jeg skammede mig ?