Silikonebradepande
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 06-12-06 19:47

Hej

Kan man få f.eks. kartofler ordentlig sprøde ved at bage/stege dem i
en silikonebradepande?

Min gamle bradepande med non-stick-et-eller-andet har nemlig lige
ødelagt en gang kartofler. Non-stick-laget hang nemlig ganske rigtig
ikke fast - i bradepanden. Til gengæld sad det godt fast i
kartoflerne!

Egentlig ville jeg helst have en støbejernsbradepande, men jeg kan
ikke bære den/holde den.

Mvh Trine

--
Så har vi udvidet butikken og fyldt den med julevarer og kurve
Vi er også klar med afdækningsgran, juletræer og dekorationsmateriale

Fra : Max

Dato : 06-12-06 20:31

Hej Trine

> Egentlig ville jeg helst have en støbejernsbradepande, men jeg kan
> ikke bære den/holde den.

Jeg har en 32 cm. sauterpande fra Scanpan, den har glaslåg og
2 håndtag. Håndtagene og låg kan tåle 260 grader i ovenen, en
pande jeg er glad for og som jeg tror du kunne få glæde af også.

--
Mvh Max

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 06-12-06 20:35

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> writes:

> Jeg har en 32 cm. sauterpande fra Scanpan, den har glaslåg og
> 2 håndtag. Håndtagene og låg kan tåle 260 grader i ovenen, en
> pande jeg er glad for og som jeg tror du kunne få glæde af også.

Sådan en har jeg også, og det er virkelig en god en. Men den er så
svær at få plads til sammen med en stegeso i ovnen. :)

Mvh Trine

Fra : Max

Dato : 06-12-06 21:52

Hej Trine

> Sådan en har jeg også, og det er virkelig en god en. Men den er så
> svær at få plads til sammen med en stegeso i ovnen. :)

Det kan jeg så give dig ret i, men så er der jo en billig aluminiums
bradepande med sliplet belægning, de virker jo egentlig fint og er
ikke dyre end man kan skifte dem ind imellem.

--
Mvh Max

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 07-12-06 22:24

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> wrote:

> [...]
> ødelagt en gang kartofler. Non-stick-laget hang nemlig ganske rigtig
> ikke fast - i bradepanden. Til gengæld sad det godt fast i

Hvis du vil undgå at kartoflerne hænger i, så skal du skylle dem
grundigt i koldt vand. (Jeg går ud fra at du har skåret dem i stykker.)