RVS Technology
Fra : Jeppe

Dato : 06-12-06 19:45

Hej NG
Jeg faldt over dette "vidundermiddel". Er der nogle af jer der har
erfaring med det? Det skulle efter sigende kunne udsætte en
hovedrenovering af motoren. http://www.rvs-tec.dk/
mvh Jeppe

Fra : Thomas

Dato : 06-12-06 21:29

Du kunne blive den første, der kan give erfaring. Jeg vil nok lige se tiden
an. Min mc har vådkobling, der smøres af motoroilen. Det lyder ikke som en
god kombination med et friktionslettende additiv. Mon ikke det er ligesom
K&N-filter og Swedol? Tro flytter bjerge, men det store bevis mangler lidt.
OK, det kan måske give 1% bedre brændstof-økonomi, men det kan en velsmurt
kæde trumfe med mange %.

/Ths.

Fra : Bo Nielsen

Dato : 06-12-06 22:10

"Thomas" <t@pp.se.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> mangler lidt. OK, det kan måske give 1% bedre brændstof-økonomi, men det
> kan en velsmurt kæde trumfe med mange %.

Og hvordan måler man slid på motoren? Har det indtryk, bl.a. her fra
gruppen, at samme slags motor kan holde fra under 100k km til næsten 300k km
(ikke konkret eksempel!) alt efter vedligehold og kørselsmønster. Så hvordan
vil man kunne dokumentere at motoren holder længere? Det er vist et
spørgsmål om religion, uden jeg dog afviser producentens dokumentation.

ScooterBo

Fra : Jim Andersen

Dato : 07-12-06 08:32

> Og hvordan måler man slid på motoren?

> alt efter vedligehold og
> kørselsmønster.

> Så hvordan vil man kunne dokumentere at motoren
> holder længere?

Ved at eliminere de 2 variable.
Køb 2 nye cykler. Slangeolie på den ene, almindelig god olie på den anden.
Op i testbænk. 200Kkm. Skille ad. Se efter forskelle.

> Det er vist et spørgsmål om religion,

Ja. Man skal tro på at hvis det virker i en testbænk vil det også virke i
RL.

> uden jeg dog afviser producentens dokumentation.

Som ikke dukker op i min browser. Kun en udtalelse fra en amatør i Finland
jeg aldrig har hørt om før.

/jim

Fra : Anders Majland

Dato : 07-12-06 09:13

> Ved at eliminere de 2 variable.
> Køb 2 nye cykler. Slangeolie på den ene, almindelig god olie på den anden.
> Op i testbænk. 200Kkm. Skille ad. Se efter forskelle.

Med 15km literen er det så lige 200kkr i benzin plus testbænke mc'er og
bemanding . Der er jo også lidt spildtid med olieskift osv undervjes så mon
ikke de kan holde 130km/t i snit - Så tager det også lige 2 måneder med et
3mand på skift til at passe dyrene ... Så en den halve million er ihvertfald
rundet inden man har et resultat ....

Fra : Jim Andersen

Dato : 07-12-06 09:36

Anders Majland wrote:
> Så en
> den halve million er ihvertfald rundet inden man har et resultat ....

Nu mener jeg ikke at det er dig der skal lave din egen test, men
producenten.

Jeg går da stærkt ud fra at en halv million er pebernødder i forhold til
hvad det har kostet at udvikle produktet.

/jim

Fra : Anders Majland

Dato : 07-12-06 09:42

> Jeg går da stærkt ud fra at en halv million er pebernødder i forhold til
> hvad det har kostet at udvikle produktet.

Tror ikke at snake-oil producenter har det store udviklingsbudget

/A

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-06 17:07

On Thu, 7 Dec 2006 09:42:17 +0100, Anders Majland wrote:

> Tror ikke at snake-oil producenter har det store udviklingsbudget

Nej da, og hvorfor skulle man da også have det. Folk, der ikke tror på
"varen" er jo bare en flok ignoranter

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-06 06:14

> Nej da, og hvorfor skulle man da også have det. Folk, der ikke tror på
> [...]

Og så vil sådan en test også være værdiløs, motoren skal også have
koldkørsel
og sommetider ikke nå at blive hel varm inden den stoppes igen osv.

Hygge PD CBR1100t som er yderst tilfreds med Mobil 1 Race 15/50

Fra : Jim Andersen

Dato : 08-12-06 11:17

Poul Dam wrote:
> Og så vil sådan en test også være værdiløs, motoren skal også have
> koldkørsel
> og sommetider ikke nå at blive hel varm inden den stoppes igen osv.

Som jeg skrev: Man skal tro på at hvis det virker i en testbænk vil det også
virke i
RL.

/jim

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-06 13:08

Fra : S.G

Dato : 16-12-06 20:11

> Ved at eliminere de 2 variable.
> Køb 2 nye cykler. Slangeolie på den ene, almindelig god olie på den anden.
> Op i testbænk. 200Kkm. Skille ad. Se efter forskelle.

nop. Tolerencerne på cyklerne er jo ikke ens!