"Gør-det-selv" bagplade?
Fra : Seerup

Dato : 06-12-06 18:03

Hvis man nu er en jysk nærrigr.. kan man så finde tegninger/mål til selv at
fremstille en rustfri bagplade nogen steder?

Seerup.

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 06-12-06 18:40

"Seerup" <ask.me@notvalid.com.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis man nu er en jysk nærrigr.. kan man så finde tegninger/mål til selv
> at fremstille en rustfri bagplade nogen steder?

Der ligger man CAD tegninger af bagpladen derude på nettet prøv med google.

Fra : Seerup

Dato : 06-12-06 19:03

> Der ligger man CAD tegninger af bagpladen derude på nettet prøv med google.

Been there, done that, got the T-shirt.
Jeg kan sgutte finde nogen, uanset om jeg søger på dansk eller engelsk. Har du
et hint, til hvor de(n) kan ligge?

Fra : Vildmand

Dato : 06-12-06 19:20

Hej..

Måske en af de her to kan bruges

http://f1.grp.yahoofs.com/v1/IAV3RaJDZg8rUCPtP_ke40XotbJ6z2ZG73UULuVBOO8PwMs5QKoAxD8JODbo060spsD67Ju-nJ8qOM9zMIg9_TnypLq4Gcw7/bagplade%20tegninger/Bakplate%20minus%202V00-Model.jpg
og
http://f1.grp.yahoofs.com/v1/IAV3RUr2oZ4rUCPtxLprv5KnZhkQeVC48vsnc4BKhxzu_Obmeyn0fjQICOFt2KNj880KkMbQZBTPIrWWMDcD1Ci9LpR91-ek/bagplade%20tegninger/Bakplate%20minus%201V10-Model.jpg

De er begge fundet her..

Anders S.

Fra : Søren Arnvig

Dato : 06-12-06 20:15

"Seerup" <ask.me@notvalid.com.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis man nu er en jysk nærrigr.. kan man så finde tegninger/mål til selv
> at fremstille en rustfri bagplade nogen steder?

Morten D.D: havde en liggende på et tidspunkt, måske har han den stadig.

Men hvorfor lave den selv ?

Man kan købe en for 7-800,- kr, det kan man vel
knap lave den for selv, i stål og arbejdstid.

Søren Arnvig

Fra : Seerup

Dato : 07-12-06 15:50

> [...]
>
> Men hvorfor lave den selv ?
>
> Man kan købe en for 7-800,- kr, det kan man vel
> knap lave den for selv, i stål og arbejdstid.

Det kan du fsv. have ret i Søren. Men stålet kan tages fra vores
rest-/affaldsdynge, og tiden er "min egen".
Og så er det jo hyggeligt at gå og "nulle" med noget til sin hobby, foruden
tilfredsstillelsen ved at kunne lave den selv.
Desuden regner jeg med at lave den lidt custom, da jeg stadig går og tumler med
ideen om at vende mine flasker på hovedet. Så hvis ellers jeg kan finde et
fornuftigt design, vil jeg integrere ventilbeskytteren i selve pladen.

Seerup.

Fra : Søren Arnvig

Dato : 07-12-06 17:42

"Seerup" <ask.me@notvalid.com.dk> wrote in message

> [...]
> tumler med ideen om at vende mine flasker på hovedet. Så hvis ellers
> jeg kan finde et fornuftigt design, vil jeg integrere

hehe, jeg tænkte nok at det ikke var et spørgsmål om økonomi alene.

Søren Arnvig

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-06 10:03

Søren Arnvig wrote:
> [...]
> Men hvorfor lave den selv ?
>
> Man kan købe en for 7-800,- kr, det kan man vel
> knap lave den for selv, i stål og arbejdstid.

jep det er rigtig, jeg har mange tegninger liggende og jeg har tegnet mange
tegninger i autocad af bagplader , som jeg samlet sammen da jeg i sin tid
skulle lave min egen, så dem kan du sagtens få hvis du vil have, men nu kan
jeg jo se at Sune har lagt en link til en udemærket plade, det eneste
problem med den er vinklerne den bliver bukket med. Pladen skal være mere
flad for at ligge behagligt på ryggen. Og så er selve "kløfte" i bagpladen
noget dyber en den typisk er på de komisjelde, det betyder at på små flaske
sæt som 2x4, 2x6, 2x7 vil pladen ikke ligge helt ind til flaskerne som man
jo oftes gerne vil have.

jeg lavede i sin tid selv for at spare penge, da jeg jo også er jysk, så
fandt jeg en pansjoneret smde der lavede den for mig til den gode pris af 2
flasker rød vin, men så var det også inc. matrialer

så jeg sparede da 6-700 på den plade

men okay nu til dages hvor man kan købe et samlet sæt med vinge, bagplade og
harness til en sæt pris der er billiger end en BCD vest, så kan det jo ikke
betale sig, så er det jo billiger at få sæt rabaten. men i de gode gamle
dage var der ikke noget der hed sæt rabat

mvh Morten Dall Darmer

Fra : molar2k@gmail.com

Dato : 06-12-06 21:49

Hej Seerup
Jeg har lavet en tegning selv som, jeg har lavet bagplader ud fra. Den
kan jeg godt sende til dig. Jeg har også nogle bagplader i rustfri
-syrefast, liggende hvis du er interesseret. De er laserskåret, og
buket så de skal bare afgrates.

vh. Morten

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 07-12-06 11:57