Thunderbrid: Genvej til synkronisering?
Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 06-12-06 17:15

Findes der en tastaturgenvej til synkronisering af de nyhedsgrupper jeg
har valgt til offline-brug? Eller kan jeg få en knap frem på
værktøjslinjen, der gør det samme?

Mikkel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-12-06 17:39

Den 06-12-06 17.14 skrev Mikkel Moldrup-Lakjer følgende:
> Findes der en tastaturgenvej til synkronisering af de nyhedsgrupper jeg
> har valgt til offline-brug? Eller kan jeg få en knap frem på
> værktøjslinjen, der gør det samme?

Ctrl+Skift+T henter ny mail, jeg ved ikke, om genvejen også tjekker
nyhedsgrupper (jeg kan ikke teste, da jeg bruger genvejen til noget andet).

Klik på udfoldelsesplusset ud for nyhedsserveren i mappeoversigten
opfrisker antallet af indlæg, måske det også henter dem ved offline brug?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hotdog: Pølse opfundet af en kinesisk jernbanekok...

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 06-12-06 19:02

Kim Ludvigsen skrev:

> Ctrl+Skift+T henter ny mail, jeg ved ikke, om genvejen også tjekker
> nyhedsgrupper (jeg kan ikke teste, da jeg bruger genvejen til noget andet).

Så vidt jeg kan se virker denne genvej lige som knappen "Hent" i menuen,
som kun henter mails og ikke news.

Jeg ønsker mig en "Hent alt"-knap som jeg kender fra Outlook Express.

> Klik på udfoldelsesplusset ud for nyhedsserveren i mappeoversigten
> opfrisker antallet af indlæg, måske det også henter dem ved offline brug?

Desværre ikke. Jeg er nødt til at vælge Filer -> Offline -> Synkronisér
-> OK hver gang jeg vil synkronisere.

Da Sunsite serveren er ret langsom bliver jeg for utålmodig når jeg skal
vente på at hver enkelt meddelelse bliver hentet når jeg klikker på dens
hoved i mappen. Derfor henter jeg alle nye meddelelser med både hoved og
tekst før jeg læser i mappen.

Mikkel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-12-06 19:42

Den 06-12-06 19.02 skrev Mikkel Moldrup-Lakjer følgende:

> Desværre ikke. Jeg er nødt til at vælge Filer -> Offline -> Synkronisér
> -> OK hver gang jeg vil synkronisere.

Øv! Jeg er ikke stødt på en udvidelse med en sådan knap, men jeg skal
prøve at holde øjnene åbne. Men indtil da må du kunne bruge tastaturet
på denne måde, en tast ad gangen: Alt - F - O - S - Enter.

> Da Sunsite serveren er ret langsom

Du kan bare lade være med at flytte om på den anden side af kloden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tipi: Nøjagtig opmåling af arealet på et indianertelt...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-12-06 20:15

Den 06-12-06 19.41 skrev Kim Ludvigsen følgende:

> Øv! Jeg er ikke stødt på en udvidelse med en sådan knap,

Jeg er kommet lidt ad vejen:
Hent og installer udvidelsen Custom Buttons:
http://xsms.nm.ru/custombuttons/en/

Der står kun, at den virker til Firefox, men den virker også i
Thunderbird. Genstart Thunderbird efter installationen => menupunktet
Vis => Add new button => Giv knappen et navn, fx "Synkroniser" => Vælg
evt. et billede til den via knappen Browse - vælger du ikke et billede,
får du en stjerne som billede på knappen => Fanebladet Code => skriv
følgende i feltet: goDoCommand('cmd_synchronizeOffline'); => OK =>
Tilpas værktøjslinjen, og træk den nye knap ud på den. Det er ikke
lykkedes mig at komme hele vejen, knappen åbner blot vinduet Hent og
synkroniser meddelelser.

Foretrækker du en tastaturgenvej, kan du i stedet installere udvidelsen
Keyconfig via install-linket på denne side:
http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=254

Genstart Thunderbird => Funktioner => Keyconfig => Add a new key => Ud
for navn: "Synkroniser" (eller lign.) => Flueben ud for Global => i det
store skrivefelt skriver du: goDoCommand('cmd_synchronizeOffline'); =>
OK => Marker punktet "Synkroniser" på listen => Klik i feltet til
venstre for Apply => Tryk på de ønskede genvejstaster => Apply => Close
=> genstart Thunderbird. Global skal dog tages med forbehold,
genvejstasten virker kun, når du står i en nyhedsgruppe, ikke når du
står i indbakken. Og som ovenfor åbner den blot vinduet Hent og
synkroniser meddelelser.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Dos: Lynhurtigt og brugervenligt styresystem...

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 06-12-06 20:24

Kim Ludvigsen skrev:

> Jeg er kommet lidt ad vejen:

[snip]

Næ, mange tak

Mikkel

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 06-12-06 20:22

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> på denne måde, en tast ad gangen: Alt - F - O - S - Enter.

> Du kan bare lade være med at flytte om på den anden side af kloden.

Haha, ja det tænkte jeg også, men jeg synes nu ikke at der er den store
forskel fra da jeg boede i Danmark.

Der er desværre ikke så mange af de nicaraguanske internetudbydere, der
tager de danske nyhedsgrupper hjem, så der er ikke så mange alternativer

Mikkel