Pension eller pasning i 3 uger?
Fra : Carsten Keller

Dato : 06-12-06 16:06

Hej gruppe.

Vi kunne godt tænke os at komme en tur ud i den store verden, men pelsdyret
kan jo nok ikke få visum der hvor vi vil hen. Så er det store spørgsmål jo,
skal vi:

1: Sætte den i en pension i 3 uger, selvfølgelig efter at have prøvet det af
en overnatning inden?

2: Lade den blive hjemme og sørge for besøg hver dag? Det kunne eventuelt
blive til noget med en der bliver en halv time hver gang, men det er ikke en
den har set meget til før.

Katten er omkring 1½ år, vi har haft den siden februar. Den kommer normalt
ud når vi er hjemme, men er sjældent ude mere end et par timer ad gangen. Er
altid inde om natten og i dagtimerne. Den er ret tillidsfuld, så den vil
ikke blive skræmt af at der kommer nogle andre, men vil den blive (mere)
bims af at undvære os så længe?

Hvis det falder på pensionen er der så nogen gode bud på noget i nærheden af
Århus? Den er hentet hos Dyrenes Beskyttelses, Odder Kattehjem der også har
pension, men vi kiggede ikke lige derover dengang.

Takker

Keller

Fra : Tina

Dato : 06-12-06 16:26

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal vi:

> 1: Sætte den i en pension i 3 uger, selvfølgelig efter at have prøvet det

Når det er så lang tid det drejer sig om, er pension/privat pasning at
foretrække.

> [...]
> blive til noget med en der bliver en halv time hver gang, men det er ikke

Det kan gå an, hvis det er en lille uge det drejer sig om, men ikke tre
uger. En lille halv times kontakt med mennesker hver dag i 3 uger, og
mulighed for at gå lidt ud? Nej, det holder ikke. Det bliver en ensom og
frustret kat. Og hvad hvis den en dag bliver alvorligt skadet, og der først
er nogen der ser til den næsten et døgn senere, og måske ikke opdager at den
er skadet fordi den gemmer sig i den korte tid vedkommende er der?

> [...]
> altid inde om natten og i dagtimerne. Den er ret tillidsfuld, så den vil
> ikke blive skræmt af at der kommer nogle andre, men vil den blive (mere)

Se svaret ovenfor.

> [...]
har
> pension, men vi kiggede ikke lige derover dengang.

Kender desværre ikke nogen kattepensioner i Århus og omegn.

Tina

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-06 16:35

> [...]
> nærheden af Århus? Den er hentet hos Dyrenes Beskyttelses, Odder
> Kattehjem der også har pension, men vi kiggede ikke lige derover

Jeg ville helt klart sætte katten i pension i de 3 uger...

Personligt kan jeg anbefale Søften Kattepension.
Izabella, som har pensionen, er enormt sød og virker utrolig proffesionel i
sit arbejde.... Man er meget velkommen til at komme og besøge pensionen, og
man har mulighed for at komme ind og se alle rum..
Kattene får individuel opmærksomhed dagligt, og mulighed for at komme på
"gangtur" mellemburene, på skift naturligvis..

Jeg har haft Buster dernede i en uge, og det var rigtig godt. Dog kunne det
mærkes på Buster at det var første gang han var hjemmefra på den måde.

Kender desværre ikke noget til den pension i Odder, som du sewlv nævner...

Louise

Fra : Anette

Dato : 06-12-06 19:41

> [...]
> Er altid inde om natten og i dagtimerne. Den er ret tillidsfuld, så den
> vil ikke blive skræmt af at der kommer nogle andre, men vil den blive

Din løsning nr. 2 vil helt klart være mishandling. Katten har behov for
selskab! Så løsning 1 må jo være at foretrække...... men godt er det jo
ikke.

Jeg er godt klar over, at mit forslag ikke er meget brugt i DK, men en
house-/petsitter er jo den ideelle løsning. Så hvis I evt. kender nogen der
ikke har dyr, men mod på at bo i jeres hjem mens I er væk, så er det jo
klart den bedste løsning. For lidt info om hvordan den slags kan sættes lidt
i system : www.housecarers.com

Vi har passet dyr i Australien adskillige gange og er på vej ud ad døren for
at passe to katte i hjertet af Paris (mens min mor passer vores kat).

Anette

Fra : Denise

Dato : 06-12-06 21:46

Anette wrote:
> [...]
>

> Vi har passet dyr i Australien adskillige gange og er på vej ud ad
> døren for at passe to katte i hjertet af Paris (mens min mor passer

Amette - Hold op, det lyder da spændende, det har jeg ikke hørt om før

Giver iøvrigt de andre ret. 3 uger er for lang tid til der bare kommer
nogle forbi. Det bedste er hvis der kommer nogle og bor fast på stedet,
ellers er pension nok den eneste løsning.

--
Hilsen Denise

Fra : Carsten Keller

Dato : 07-12-06 13:22

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in message
> Giver iøvrigt de andre ret. 3 uger er for lang tid til der bare kommer
> nogle forbi. Det bedste er hvis der kommer nogle og bor fast på stedet,
> ellers er pension nok den eneste løsning.

Det lader til det er en enstemmig vedtagelse

Er efterfølgende kommet i tanke om (jeg ved ikke lige hvordan den slags kan
gå hen over hovedet på mig at vi lejer overetagen af huset ud til en
pige der ikke har noget mod katte. Det kunne være jeg kunne hyre hende til
at lade den spankulere lidt omkring hos hende når den har lyst. Er vi enige
om at det er en bedre løsning end pensionen? Penge er ikke et issue her, har
tænkt mig at give hende et nedslag i huslejen der nogenlunde svarer til hvad
det ville have kostet at få den i pension.

Keller

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-12-06 14:38

Carsten Keller <ck@no-more-swen.iha.dk> wrote:
> [...]
> end pensionen? Penge er ikke et issue her, har tænkt mig at give
> hende et nedslag i huslejen der nogenlunde svarer til hvad det

Det er simpelthen en genial idé, og tilmed vil du give nedslag i
huslejen. Den er hun da helt sikkert med på, og lille mis kan
blive i de hjemlige omgivelser.

God ferie

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tina

Dato : 07-12-06 14:39

> [...]
hvad
> det ville have kostet at få den i pension.

Det lyder som en fin løsning, hvis altså pigen er 100% interesseret i at
være kattesitter i tre uger, og hun ikke selv har andet for i den periode.

Jeg ville først nævne det med nedslag i huslejen, når jeg kom tilbage fra de
tre ugers ferie, så pengene ikke var det der fik hende til at sige ja tak
til "jobbet", og så selvfølgelig på forhånd sige noget om, at hun
(selvfølgelig) vil få lidt for tjansen.

Tina

Fra : Carsten Keller

Dato : 07-12-06 15:12

"Tina" <Spørg@vedvejkrydset,dk> wrote in message

> [...]
> tre ugers ferie, så pengene ikke var det der fik hende til at sige ja tak
> til "jobbet", og så selvfølgelig på forhånd sige noget om, at hun

Jeg er sikker på at hun nok også vil sige ja uden pengene så det er jeg ikke
så urolig for. Og hvis hun er væk en weekend klarer pelsen sig nok, så må
min mor bare lige kigge forbi og fodre og nusse.

Diverse familiemedlemmer er generelt helt eksede for at få lov til at passe
den, men jeg har ikke så meget tiltro til at de bliver ved med at synes det
er spændende. Og de er jo heller ikke inde i vanen med at passe på når
dørene er åbne, det ville ikke være så smart hvis den pludselig benede rundt
i et helt andet kvarter end den er vant til...

Keller

Fra : Mariann Juhl

Dato : 07-12-06 20:56

--

Hej Keller

Det lader jo til at alting har ordnet sig til det bedste Men
jeg vil nu godt lige benytte lejligheden til at slå et slag for
Betty, som har Odder Kattehjem. Sjældent har jeg mødt et
menneske, der er så engageret og kan tilbyde så gode forhold til
sine katte som hende. Kattene har store dejlige bure, der er
indrettede som små dagligstuer, så de ligner det kattene er vant
til, og de hjemløse katte har et stort legerum, hvor de løber
sammen og hygger sig.

Vores ene kat er også adopteret hos hende. Jeg ville ikke være
betænkelig over at efterlade mine katte hos hende i længere tid,
men selvfølglig er det bedst, hvis din mis kan blive i sine
vante omgivelser.

God ferie!

Med venlig hilsen

Mariann