Mærkelige problemer med thunderbird
Fra : Johs

Dato : 06-12-06 01:09

Jeg har installeret mozilla thunderbird til Ubnutu 6.10. Jeg bruger den både
til mail og news. Men jeg kan af en eller anden grund kun have en news
account, når jeg prøver at tilføje en til så dukker den ikke op. Er det
ikke muligt at have flere news account i thunderbird?

Når jeg så tilføjer en gruppe til min ene news acount så bliver gruppe
navnet forkortet så fx dk.edb.internet.udbydere bliver til: d.e.i.udbydere.
Jeg har selvfølgelig prøvet at rykke vindue adskilleren så meget til højre
som muligt men det hjælper ikke. Hvordan slå man denne forkortelse fra?

Mvh
Johs

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-12-06 11:55

Den 06-12-06 01.09 skrev Johs følgende:

> account, når jeg prøver at tilføje en til så dukker den ikke op. Er det
> ikke muligt at have flere news account i thunderbird?

Jo. Har du valgt et andet navn og en anden newsserver? Det er kun muligt
at have én konto til de enkelte newsservere.
Du har ikke skrevet forkert i adressen til serveren?

> [...]
> som muligt men det hjælper ikke. Hvordan slå man denne forkortelse fra?

Funktioner => Indstillinger => Avanceret => Konfigurationsredigering =>
ud for filter, skriv: abbr => dobbeltklik på linjen, så der står false i
stedet for true.

Personligt foretrækker jeg foprkortelsen, for ellers kan det være lidt
svært at kende forskel på dem med lange navne, fx:
dk.edb.internet.webdesign
dk.edb.internet.webdesign.html
dk.edb.internet.webdesign.clientside
Forestil dig, at bredden på mappepanelet cutter navnene efter 20 tegn -
så vil ovenstående være ens.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Jetlag: Træthed skabt af ioniserede partikler i de højere luftlag...

Fra : Holst

Dato : 06-12-06 12:06

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> dk.edb.internet.webdesign.html
> dk.edb.internet.webdesign.clientside
> Forestil dig, at bredden på mappepanelet cutter navnene efter 20 tegn -

Ønsker man de fulde navne, så vælger man vel, at mappepanelet er så
bredt, at navnet også kan læses. Ellers kunne man jo lige så godt lade
være med at have det ønske.

Fra : Johs

Dato : 06-12-06 13:09

Holst wrote:

> Ønsker man de fulde navne, så vælger man vel, at mappepanelet er så
> bredt, at navnet også kan læses. Ellers kunne man jo lige så godt lade
> være med at have det ønske.

Jeg har en Dell 20" widescreen og har rykket skillelinien helt til højre,
men grupperne er stadig forkortet. Så det hjælper ikke at gøre mappe
panelet så stort som muligt.

Johs

Fra : Holst

Dato : 06-12-06 13:34

Johs wrote:

> Jeg har en Dell 20" widescreen og har rykket skillelinien helt til højre,
> men grupperne er stadig forkortet. Så det hjælper ikke at gøre mappe
> panelet så stort som muligt.

Gjorde du, som Kim forklarede?

Fra : Johs

Dato : 06-12-06 13:57

Holst wrote:

> Gjorde du, som Kim forklarede?

jeps det fungerede, men man kan ikke bare udvide menuen. Men jeg har et
andet mærkeligt problem. Når jeg tilmelder mig en gruppe ligger
beskederne fint i tråde, men vælger jeg at sortere efter dato bliver
alle tråde expanded og jeg skal efterfølgende manuelt indstille gruppe
igen til at vise i tråde. Kan man ikke sørge for at den altid viser i
tråde selvom jeg sortere efter dato?

Mvh
Johs

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-12-06 16:50

Johs skrev:

> igen til at vise i tråde. Kan man ikke sørge for at den altid viser i
> tråde selvom jeg sortere efter dato?

I de to newslæseprogrammer jeg kender til bunds, bliver der
automatisk sorteret efter dato i anden omgang (dvs. trådene
lægges i orden efter dato på dens første indlæg) når man vælger
at sortere på tråde som det primære.

Mon ikke Firefox gør det samme?

Man kan ikke sortere alle indlæg efter dato og tråd samtidig. Det
strider mod hinanden.

--
Bertel

Fra : Kent

Dato : 06-12-06 18:20

Johs skrev:
> [...]
> alle tråde expanded og jeg skal efterfølgende manuelt indstille gruppe
> igen til at vise i tråde. Kan man ikke sørge for at den altid viser i
Hvis du efter, at have valgt vis i tråd under Vis, Sorter efter, klikker
på en anden gruppe og så på den relevante igen, så bør gruppen være
sorteret og vist korrekt.

--

Kent

Fra : Johs

Dato : 06-12-06 13:18

Kim Ludvigsen wrote:

> Jo. Har du valgt et andet navn og en anden newsserver? Det er kun muligt
> at have én konto til de enkelte newsservere.
> Du har ikke skrevet forkert i adressen til serveren?

Ok jeg har kun brugt ´en nyhedsserver og forsøgt at tilføje den samme igen
bare med et andet navn. Formålet med dette er at jeg så kan have tildelt en
server til linux grupper, hardware grupper etc - selvom det faktisk bare er
den samme newsserver blot med forskellige navne. Dette fungere fint i Knode
og giver et super overblik hvis man brugere flere end fx 10-12 grupper.

En skam af det ikke kan lade sig gøre i thunderbird da det er den eneste
grund til at jeg leder efter en anden nyhedslæser.

> Funktioner => Indstillinger => Avanceret => Konfigurationsredigering =>
> ud for filter, skriv: abbr => dobbeltklik på linjen, så der står false i
> stedet for true.

Tak skal du ha, den var jeg aldrig kommet på!

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-12-06 13:56

Den 06-12-06 13.17 skrev Johs følgende:

> Ok jeg har kun brugt ´en nyhedsserver og forsøgt at tilføje den samme igen
> bare med et andet navn. Formålet med dette er at jeg så kan have tildelt en
> server til linux grupper, hardware grupper etc

Jeg forstår udmærket din tanke, jeg har selv prøvet, og det resulterede
blot i, at der gik total kage i de eksisterende nyhedsgrupper, da jeg
prøvede at slette den nye, ikke-virkende konto.

Problemet er nu ikke så stort for mit vedkommende, selvom jeg pt.
abonnerer på 43 grupper på den samme server (plus et par andre på andre
servere). Jeg navigerer via tastaturet, så jeg ser slet ikke på mapperne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Kildeskat: Skat på vand...