Lædersofa, - nu med hul :-(
Fra : SrS

Dato : 05-12-06 20:44

Hej

Vi har købt en lækker lædersofa, som der desværre blev revet en lille rift i
skindet helt ind til polstringen, da vi baksede med at få den ind i stuen.

Ved nogen om man kan reparere sådan en skade? Og i givet fald hvordan, ved
at 'svejse' nyt skind på eller ved at sy det?

Håber nogen kan hjælpe.

SrS

Fra : Max

Dato : 05-12-06 21:24

Hej SrS

> Håber nogen kan hjælpe.

Kan forsikringsselskabet ikke det ?

--
Mvh Max

Fra : HvB

Dato : 06-12-06 10:55

"SrS" <SrS@fjernes_os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ved nogen om man kan reparere sådan en skade? Og i givet fald hvordan, ved
> at 'svejse' nyt skind på eller ved at sy det?

Det kan lade sig gøre, men det kræver lidt snilde:

Fin en lap, større end hullet - farven er ligemeget. Med en strikkepind,
skubber du lappen ind i hullet så den ligger plant under skindet og så
kanterne er udenfor hullet. Hos læderhandleren kan man købe noget cement til
læder - brug ikke andet, for det bliver stift og dur ikke. Men strikkepinden
"smører" du lim på hele lappen og på bagsinden af sofaskindet i kanterne
igennem hullet i sofaen. Så kan du lime skindet sammen. Revene kan du til
sidst give noget voksbehandling når limen er helt tør. Det kan godt blive
pænt - hvis du "pusler" lidt med det.

HvB

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-12-06 13:26

Max wrote:
> Hej SrS

> Kan forsikringsselskabet ikke det ?

Hvad vil du skrive i skadesanmeldelsen ?

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Max

Dato : 06-12-06 15:20

Hej Christian

> Hvad vil du skrive i skadesanmeldelsen ?

Transportskade.

Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 06-12-06 15:32

Max wrote:

> Transportskade.

Dækker din indboforsikring transportskader?

Fra : Torben

Dato : 07-12-06 07:22

"SrS" <SrS@fjernes_os.dk> wrote in message
> Vi har købt en lækker lædersofa, som der desværre blev revet en lille rift
> skindet helt ind til polstringen, da vi baksede med at få den ind i stuen.

Surt

> Ved nogen om man kan reparere sådan en skade? Og i givet fald hvordan, ved
> at 'svejse' nyt skind på eller ved at sy det?

Prøv at kontakte en møbelpolstrer. Det burde han nemt kunne fikse til en
overkommelig pris.

Held og lykke med det!

mvh.
Torben

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-12-06 09:13

Max wrote:
> Hej Christian

> Transportskade.

Det kommer du sandsynligvis ingen steder med.

Fra : Max

Dato : 07-12-06 17:53

Hej Christian

> Det kommer du sandsynligvis ingen steder med.

Det vil alligevel ikke afholde mig for at prøve.

--
Mvh Max

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-12-06 11:51

Max wrote:
> Hej Christian

> Det vil alligevel ikke afholde mig for at prøve.

Det kan jeg så godt forstå, og man kan jo blive positivt overrasket,
selv over forsikringer.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-hevy 2007 calendar: