Hvad koster det at lave gulvvarme
Fra : Jørn N. Andersen

Dato : 05-12-06 20:42

hej
Håber lige at I vil hjælpe med "den lette løsning".....

Jeg overveje at lave gulvvarme i et "nyt" hus - fra
århundrede-skiftet. Ca. 60 M2 - bliver lavet med egen og venners
kraft.
Opgravning, leca, 100 mm isolering (er det nødvendigt med mere?),
varmeslanger, rionet, varmestyring, beton (har jeg glemt noget?.....

Er der nogen der har erfaring hvad en sådan omgang løber op i - alt så
bortset fra blod sved og tårer??

vh
Jørn

Fra : tom \(cordoba sdi\)

Dato : 05-12-06 21:29

> [...]
> Opgravning, leca, 100 mm isolering (er det nødvendigt med mere?),
> varmeslanger, rionet, varmestyring, beton (har jeg glemt noget?.....

er det 100% gør det selv, og med masser af slid ?

SÅ:

220mm flamingo (det SKAL du ha min, fatisk er det vist 260 med de nye
krav) - fra 90kr/m2
drop leca
20mm kantisolering a ca 10kr/m (langs vægen rundt)
varmeslanger ca 5kr/m, 3,3m/m2
rionet, ca 15kr/m2
styring shunt- 2 kredse u termostat- ca 1300 (vvs-eksperten, ligger snart
alle steder)

vel omkring 10rm støbesand = 1200kr leveret.
vel omkring 1000kg beton a 30kr/25kg (13kr/25kg i flensborg hvis du er
rigtig nærig

hertil leje af stor tvangsblander, ca 250/dag. En nedbrydningshammer et par
dage af 200kr
en uges hårdt arbejde med en 40-60 boogietrailere med beton/jord/sand fra
det gamle gulv (taler af erfaring

var det ikke det? Udregningen får du selv lov at klare

Jeg har lavet 50m2 og det kostede ca det samme som at have besøg af en vvser
EN dag

Fra : Aksel

Dato : 05-12-06 21:38

"Jørn N. Andersen (slet H9WIR)" <jna@H9WIRc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> varmeslanger, rionet, varmestyring, beton (har jeg glemt noget?.....
>
> Er der nogen der har erfaring hvad en sådan omgang løber op i - alt så

Du kan prøve at se på http://www.sundolitt.dk/default.asp?menu=893 med de
skumplader kan du lave gulvet uden beton, du sparer at slæbe 15 tons beton
ind, og har plads til 100 mm ekstra isolering.

Hilsen Aksel