Skalcem 2000 - pris og anvendelse
Fra : Otto

Dato : 05-12-06 18:29

Hejsa

Jeg er ved at renovere mit hus invendigt, og skal have pudsede vægge.
En kammerat har anbefalet Skalcem 2000 til jobbet. Er det nu også det
bedste at bruge, og kan man male direkte ovenpå, med almindelig maling?

Hvad plejer en 25KG sæk at koste? Tror nemllig Stark vil tage røven på
mig, da de forlanger 420 kr. pr sæk!

På forhånd tak
/Otto

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-12-06 22:09

Otto wrote:

> Hvad plejer en 25KG sæk at koste? Tror nemllig Stark vil tage røven på
> mig, da de forlanger 420 kr. pr sæk!

Jeg gav sidste år omkring 150,- for en 10 kilos spand i Råd & Dåd, så ...

Men det rækker langt, så alt i alt er prisen da rimelig.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Johnt

Dato : 06-12-06 00:58

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg gav sidste år omkring 150,- for en 10 kilos spand i Råd & Dåd, så ...
>
> Men det rækker langt, så alt i alt er prisen da rimelig.

Du kan læse mere her: http://www.skalflex.dk/ om det er det rigtige produkt
til opgaven.

Prisen virker korrekt. Dog er Skalcem 2000 sommetider på tilbud i råd og dåd
til kr. 369. (Det var den pris som jeg købte til i efteråret).

Hilsen
Johnt

Fra : Ole N

Dato : 07-12-06 10:39

"Otto" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at bruge, og kan man male direkte ovenpå, med almindelig maling?
>
> Hvad plejer en 25KG sæk at koste? Tror nemllig Stark vil tage røven på

Hej Otto,

Hvad er der i vejen med mørtel og cement ?

Jeg plejer at bruge strandsandsmørtel som er meget let at arbejde med og
giver en fin glat overflade.

Hvis du køber det på et mørtelværk (hedder det vist) koster det kun en
brøkdel af hvad du skal give for skalcem.

Jeg vil tro at man kan male oven på det hvis man "grunder" først.

mvh
Ole

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 15-12-06 08:33

Hej

Otto wrote:
> Jeg er ved at renovere mit hus invendigt, og skal have pudsede vægge. En
> kammerat har anbefalet Skalcem 2000 til jobbet. Er det nu også det
> bedste at bruge, og kan man male direkte ovenpå, med almindelig maling?

Du må ikke bare male direkte ovenpå. Du skal give det engang
mikrogrunder/mikrodispers/blåvand (samme produkt, forskellige
betegnelser). Derefter kan du male med almindelige vægmaling.

mvh
Karsten Feddersen