Valg af nyt grafikkort AGP, Geforce 7800GS~
Fra : Kim Mogensen

Dato : 05-12-06 09:28

Hej

Jeg skal have en nyt grafikkort i den ene maskine.. Har set der er
kommet et
Gainward Bliss 7800 GS
(http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=253758) og et
Gainward
Bliss 7800 GS+
(http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=202120)

Er det værd at smidde så mange penge efter et grafikkort, eller skal
jeg
vælge et andet "almindeligt" Geforce 7800 GS, som f.eks.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=193812 - Det koster
jo
kun det halve.. Er det andet en bedre investering? ??

Kortet skal være AGP og må gerne kunne trække nogle spil i en
opløsning på
min 1024x768 uden at falde i søvn.. Men det må gerne være højere,
da min TFT
skærm er en 20" som kører 1600x1200.

Skal bruges til spil som F.E.A.R., Doom 3, Quake 4, NFS Carbon

mvh

Kim

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 05-12-06 16:00

Kim Mogensen wrote:

> [...]
> da min TFT skærm er en 20" som kører 1600x1200.
>
> Skal bruges til spil som F.E.A.R., Doom 3, Quake 4, NFS Carbon

Jeg ville sige GS+, eller også det almindelige. Et GS+ er vitterligt en del
kraftigere, og berettiger en merpris.
Et almindeligt burde faktisk kunne fås endnu billigere end det du har kigget
på.

Men, du kunne også gøre som jeg: I erkendelse af at AGP er en døende
platform, valgte jeg at spare på de store penge her og nu, og gå efter et
brugt 7800GS istedet. Det kunne fås til 1100 kr

Så kan jeg nemmere forsvare i løbet af et år eller to at tage den større
udgift til et totalt nyt system, med nyt bundkort, processor, ram osv...

I øvrigt kører kortet, overclocket til 459/719, udmærket FEAR med middel
detaljer og aniso/AA, på 1280x1024.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Per Nielsen

Dato : 05-12-06 16:08

Henrik Stavnshøj wrote:
> Så kan jeg nemmere forsvare i løbet af et år eller to at tage den
> større udgift til et totalt nyt system, med nyt bundkort, processor,
> ram osv...

Hvor har du købt det henne? Er der en rimelig gevinst ved at skifte fra et
6800GT (core/memory-360/1120)?

Fra : P.L.

Dato : 05-12-06 16:30

On Tue, 5 Dec 2006 16:00:05 +0100, "Henrik Stavnshøj"
<hesta@nospam.dk> wrote:

>Jeg ville sige GS+, eller også det almindelige. Et GS+ er vitterligt en del
>kraftigere, og berettiger en merpris.

Jeg har lige købt et Gainward 7800GS+ med 512MB, det er bygget over
G71 og har 24pixelpipes hvor alm. GS "kun" har 20, det triller som en
drøm, et rigtigt lækkert kort.

Men om det kan fåes mere, tør jeg ikke sige, jeg fik det sidste af dem
databutikken.com havde, mig bekendt er det en limited edition.

Til dem der er eller skal på jagt efter et sådan kort, vær forsigtig,
der er en del butikker der kalder de alm. gs for gs+ og har et billede
af plus versionen, den rigtige har "Fabriksvare-id: 471846200-7876"
det er MEGET vigtigt at det nummer er det rigtige.

Her er et link til databutikken.com
http://www.databutikken.com/dk/?Product=GW7800GSGS-5
Så kan de som evt. skal have sig sådan et kort se hvordan det ser ud.

Prisen var iøvrigt 3053.-kr alt inc. efterkrav osv.

Fra : Kim H. Mogensen

Dato : 05-12-06 19:04

"P.L." <Not@Valid.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige købt et Gainward 7800GS+ med 512MB, det er bygget over
> G71 og har 24pixelpipes hvor alm. GS "kun" har 20, det triller som en
> drøm, et rigtigt lækkert kort.

Det første kort jeg linkede til
(http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=253758) kører da med
højere kerne clock frekvens og hurtigere ram.. Men er det langsomere end et
7800GS+?? Er det noget med at det ene er et forklædt 7800GT og det andet
7900GT?

mvh

Kim

Fra : P.L.

Dato : 05-12-06 20:59

On Tue, 5 Dec 2006 19:03:39 +0100, "Kim H. Mogensen"
<dd@xxxindbakke.dk> wrote:

> [...]
>7800GS+?? Er det noget med at det ene er et forklædt 7800GT og det andet
Det kort du her linker til er bygget over G70 som er den der bruges
til 7800serien hvor G71 bruges I 7900 serien.

Ja det alm. 7800 er en hel del langsommere.

Fra : P.L.

Dato : 05-12-06 21:09

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=31169

Ser ud til at der kun er lavet 1500 GS+ kort.

Fra : Kim H. Mogensen

Dato : 09-12-06 18:40

"Henrik Stavnshøj" <hesta@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> del kraftigere, og berettiger en merpris.
> Et almindeligt burde faktisk kunne fås endnu billigere end det du har

Hvad med et Geforce 7600GT. Er det hurtigere end et "almindeligt" 7800GS?

mvh

Kim