PowerPoint som opslagstavle?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-12-06 22:09

Haves: Whiteboard som opslagstavle
Ønskes: Fladskærm som opslagstavle

Jeg tænker på, om det er noget PowerPoint kan klare. Det skal meget
gerne kunne håndteres med noget fjernstyring af en slags (og altså
ikke direkte på den PC der afvikler). Ændringerne skal kunne ske
løbende, helst uden afbrydelser på "afviklingen" af opslagstavlen.

Det er tanken, at vi har én side som viser de mest interessante
informationer (hvor i huset er der hvilke møder, hvem er dagens vagt,
mm.). Samtidig vil vi have en "reklameside" som måske lige vises i
nogle sekunder med fx 15 sekunders mellemrum.

Er det noget PowerPoint kan klare? Jeg havde også en tanke om blot at
lave en hjemmeside, som automatisk skiftede mellem to sider (med
refresh). PowerPoint er blot lidt lettere at gå til, for dem som skal
ændre oplysningerne (og så giver det lidt flere muligheder for at lave
noget grafik hurtigere).

Vi har faktisk en tynd klient til overs - med Windows CE, måske kan
denne bruges?

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Har du glemt sikkerhedskoden til din Nokia-telefon?
Du kan selv løse problemet derhjemme - kontakt os!

Fra : Lars Grau

Dato : 05-12-06 13:21

Hej

tror du skal overveje at bruge noget asp eller php hvis det fordi der ikke
må være afbrydelser, jeg mener ikke powerpoint kan det.

/Lars

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-12-06 18:47

"Lars Grau" <mailFJERNDETTE@famgrau.dk> skrev:

>tror du skal overveje at bruge noget asp eller php hvis det fordi der ikke
>må være afbrydelser, jeg mener ikke powerpoint kan det.

Findes der andre løsninger? Hvad bruger fx Bilka i deres kasselinier,
DSB på hovedbanegården (på vej ned til perronerne)?

Jeg har selv tænkt på PHP, hvor man så kunne lave en skabelon, og kun
bestemte felter kunne ændres. Det er dog på ingen måde så fleksibelt
som fx PowerPoint - som også giver nogle flere muligheder rent
grafisk.

Kan man lave noget scripting i PowerPoint, så programmet fx kigger om
der findes en nyere fil - og så afspiller denne i stedet (evt. først
når den nuværende fil er afspillet færdig)?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Carsten Keller

Dato : 06-12-06 08:33

> [...]
> der findes en nyere fil - og så afspiller denne i stedet (evt. først
> når den nuværende fil er afspillet færdig)?

Jeg har gang i et lignende projekt, men synes ikke det er specielt simpelt
at scripte hverken PowerPoint eller PPViewer. Pt. er jeg gået i gang med at
kigge på om man kan scripte OpenOffice Impress, der jo kan vise ppt-filer.
Har en fornemmelse af at det er nemmere at søge denne slags funktionalitet i
linux-miljøet. Om ikke andet er det i hvert fald nemmere at schedulere den
slags ting der (synes jeg).

Keller

Fra : Max

Dato : 05-12-06 13:55

Hej Lasse

> Haves: Whiteboard som opslagstavle

Hvorfor ikke distribuere den på netværket ?

http://www.tool-tribe.com/

Mvh Max

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-12-06 18:44

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev:

>Hvorfor ikke distribuere den på netværket ?
>
>http://www.tool-tribe.com/

Vi ønsker at ændre "opslagstavlen" via en PC - ikke at opslagstavlen
kan ses på forskellige PCere.

Opslagstavlen skal stadig kun være ét sted.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Bo G. Christensen

Dato : 11-12-06 21:07

Du laver en præsentation som gør følgende:

1) Viser filen opslagstavle.ppt fra serveren i x sekunder
2) Viser filen reklame.ppt fra serveren i x sekunder.

Denne aplikation kører du som "Kiosk", på en lille maskine ved din skærm,
som er dedikret til afvikling af denne ene opgave, og som automatisk starter
afviklingen når maskine booter.

Opslagstavle.ppt og Reklame.ppt ligger du på serverens harddisk, hvor de kan
ses af den afviklende maskine, samt af andre til netværket tilsluttede
maskiner.

Når du så vil lave ændringer i din reklame eller din opslagstavle, henter du
dem ind til bearbejdning, og gemmer dem igen, hvorefter de skifter næste
gang at cyklus kører på den maskine som afvikler visningen.

Du vil så nogen gange få at vide, du ikke lige må gemme, da den bruges af
anden bruge, så venter du lige, og prøver igen, siderne på serveren kan være
låst, når de hentes af afvikleren.

Med venlig hilsen

Bo G. Christensen

Fra : Carsten Keller

Dato : 12-12-06 14:53

"Bo G. Christensen" <bgc@greennet.gl> wrote in message
> Du laver en præsentation som gør følgende:
>
> 1) Viser filen opslagstavle.ppt fra serveren i x sekunder
> 2) Viser filen reklame.ppt fra serveren i x sekunder.

Det lyder uhyre interessant. Hvordan får man lige en præsentation til at
vise en anden præsentation? Med makroer? I så fald kunne jeg godt bruge en
kodestump, da office-makroer ikke lige er min stærke side...

Keller

Fra : Bo G. Christensen

Dato : 13-12-06 00:44

Uhh..... hvordan var det nu lige det var.....

Du henter Powerpoint 2003 viewer her:
http://support.microsoft.com/kb/830040

Og skriver en lille batch:
:START
pptview.exe /S /L "afvikling.lst"
GOTO START

Filen afvikling.lst indeholder:
\\SERVERNAVN\OPSLAGSTAVLEN\OPSLAG.PPT
\\SERVERNAVN\OPSLAGSTAVLEN\REKLAME.PPT

Du skal forøvrigt huske at sætte timing på dine præsentationer, og sætte dem
til "Kiosk" med tidsindstilling, før du gemmer. (Der er lidt manualskrivning
til brugerne her......)

Best regards !

Bo

Fra : Carsten Keller

Dato : 13-12-06 10:58

> [...]
>
> Du skal forøvrigt huske at sætte timing på dine præsentationer, og sætte
> dem til "Kiosk" med tidsindstilling, før du gemmer. (Der er lidt

Hvis jeg sætter præsentationerne til "Kiosk" vil den bare køre opslag.ppt
indtil jeg trykker Esc hvorefter den så går i gang med reklame.ppt. Det er
ikke lige det jeg søger.
Hvis jeg derimod sætter den til "Presented by an individual" og ikke sætter
kryds i "Loop continuously until Esc" kører den først opslag.ppt, derefter
reklame.ppt hvorefter den ender på den sorte slide med "End of slide show,
click to exit". Hvis jeg så klikker starter den forfra med opslag.ppt.

Jeg har fundet ud af at man kan slå den sorte slide fra i PowerPoint, men
hvordan slipper jeg lige for den sorte slide i vieweren?

Keller

Fra : Bo G. Christensen

Dato : 14-12-06 01:55

Hmmm.....

/S skulle slå splash-screennen fra. (Opstart billede og den sorte).

Ups... du skal vel egentligt ikke bruge /L
(Sorry det er lidt pr. hukommelse, fra for 3 år siden....)

/L Er "Loop" og det lader du jo batch'en om at udføre.

Grunden til at batch'en skal loope for dig er, at du derved får genstartet
vieweren, så du er sikker på den indlæser de friske filer, ellers kan
den finde på at loope fra hukommelsen, uden at indlæse )-:

Og du skal time dine slides, altså hvor længe de skal stå før de skifter
til næste slide.

Mere UPS - Det er altså længe siden..... Under "Diasshow" -> "Indstil
diasshow" til:
"Præsenteret af en taler (fuld skærm)". Derved står dine slides i den tid
de er stillet til og så lukker de. "Fremføring af dias" indstilles til "Brug
eventuelle tidsindstillinger".

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-12-06 03:22

"Bo G. Christensen" <bgc@greennet.gl> skrev:

>Ups... du skal vel egentligt ikke bruge /L
>(Sorry det er lidt pr. hukommelse, fra for 3 år siden....)
>
>/L Er "Loop" og det lader du jo batch'en om at udføre.

/L var loop i Power Point Viewer 97. I PowerPoint 2003 Viewer betyder
det, at der skal indlæses en liste (hvilket der jo rigtignok skal).

>Grunden til at batch'en skal loope for dig er, at du derved får genstartet
>vieweren, så du er sikker på den indlæser de friske filer, ellers kan
>den finde på at loope fra hukommelsen, uden at indlæse )-:

Sådan som det er strikket sammen nu, da får jeg også det sorte
skærmbillede til sidst - når alle præsentationer i listen er slut. Man
skal så klikke på en knap, inden bat-filen (og præsentationerne)
gentages.

Kan jeg sætte den ene præsentation til at hente den anden - jeg tager
gerne chancen med at den glemmer at glemme - hvis ikke problemet
kan løses på anden vis.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : No Name

Dato : 16-03-07 13:55

Hej.

Jeg har brug for samme funktion, og har opsat det efter den fine beskrivelse
i tråden, men kan ikke løse problemet med den sorte skærm efter den har kørt
de forskellige sider og præsentationer igennem.
Hvad skal jeg gøre for at få den til at starte forfra automatisk?

På forhånd tak
Keld

Fra : Tjeco

Dato : 20-03-07 22:10

> [...]

> Kan jeg sætte den ene præsentation til at hente den anden - jeg tager
> gerne chancen med at den glemmer at glemme - hvis ikke problemet

Har lavet en batch-fil indeholdende flg.:

:START
pptview.exe /S /L afvikling.txt
GOTO START

og i filen afvikling.txt har jeg så sat 4 forskellige ppt filer ind.
Når jeg starter min batch-fil starter programmet fint og kører
de 4 filer igennem, men stopper derefter, visende den sorte
slutskærm og jeg skal trykke på en tast for at programmet
starter forfra igen visende de 4 filer.

Hvad skal jeg gøre for at få ppview2003 til at køre kontinuerligt?

Fra : Lars Klintholm

Dato : 20-03-07 22:57

Den 20 mar 2007 skrev Tjeco i dk.edb.programpakker.ms-office:

> [...]
> starter forfra igen visende de 4 filer.
>
> Hvad skal jeg gøre for at få ppview2003 til at køre kontinuerligt?

Jeg har ikke testet, men mon ikke dette virker?

Funktioner, Indstillinger, fanen Vis, fjern fluebenet i Afslut med sort
dias

Lars Klintholm

Fra : Tjeco

Dato : 21-03-07 23:09

"Lars Klintholm" <klintholm@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har ikke testet, men mon ikke dette virker?
>
> Funktioner, Indstillinger, fanen Vis, fjern fluebenet i Afslut med sort
> [...]

Det hjælper ikke at gøre det i PowerPoint, og så gemme filen.
PowerPointViewer kan jeg tilsyneladende ikke komme ind i,
for at fortage ændringer i opsætningen. kommandoen /S skulle
vist også gøre dette.

Andre gode forslag?

Fra : Lars Klintholm

Dato : 22-03-07 00:10

Den 21 mar 2007 skrev Tjeco i dk.edb.programpakker.ms-office:

> Andre gode forslag?

Hvad skal din START og GOTO START gøre godt for? Som jeg læser de
forskellige sider på nettet om emnet, skulle /L alene sørge for at der
loopes

Lars Klintholm

Fra : Tjeco

Dato : 23-03-07 08:47

> Hvad skal din START og GOTO START gøre godt for? Som jeg læser de
> forskellige sider på nettet om emnet, skulle /L alene sørge for at der
> [...]

Hej Lars.
Nu har jeg prøvet at slette de 2 linier med START og GOTO START,
men med nøjagtig samme resultat. Programmet starter og kører de pågældende
filer igennem og stopper derefter med den sorte skærm.
Findes der en kommando, hvor jeg kan få den til at udføre et tastetryk med
ENTER?