Hvilken tegnefilm?
Fra : Anders

Dato : 04-12-06 20:20

Hej,

Jeg HÅBER at der er nogle herinde der kan hjælpe mig med at finde ud af
original-titlen på flg. korte tegnefilm :

Jeg tror nok at den er fra Looney Tunes, men er ikke 100% sikker....

Det er den hvor den kluntede og halv-lumre ulv overtager dirigentens rollle
ved en koncert og derefter følger en masse sjov hvor han tryller med en
operasanger (som er en hund / bulldog).

Han laver om på stemmen og en masse andet, men det er så lang tid siden at
jeg ikke helt kan huske detaljerne længere. Jeg kan ikke huske hvad det er
han tryller med, men jeg mener at ulven har stjålet et eller andet fra en
tryllekunstner...en hat eller en tryllestav...?

Håber at det er nok information til at nogen kan fortælle mig hvad den
hedder og hvor man kan købe den. Hvilken DVD-collection? (der er jo nogle
stykker og de er ikke helt billige)

Mvh,
Anders

Fra : konstman

Dato : 04-12-06 22:42

Hej,

det er Magical Maestro (fra 1952) - af Tex Avery (ham med bl.a.
Droopy).

Jeg har kun kunnet finde den (legalt) på fransk (engelsk tale) her:

http://www.amazon.fr/Tex-Avery-volume-4/dp/B00068X6E8/sr=8-6/qid=1165267929/ref=pd_ka_6/171-3354518-7192257?ie=UTF8&s=dvd

God jul!

Jan K

Fra : Anders

Dato : 05-12-06 21:11

Hej Jan,

Jammen så kan jeg da kun sige tusind mange tak!

- Kan den virkelig kun fås i Frankrig?
Har du selv den DVD siden du ved den er på?

Endnu engang tak!

-Anders

Fra : konstman

Dato : 06-12-06 22:45

Ja, jeg købte alle fire Tex Avery-DVD'er! Jeg tror faktisk ikke, at de
fås andre steder (legalt - illegalt har jeg set dem fra Asien).

Udover Amazon.fr er der også det franske www.alapage.com, hvis man vil
sammenligne priser. Og så er der jo ikke told, når man køber fra
EU-lande.

mvh

Jan K

Fra : Anders

Dato : 07-12-06 23:01

Ok, endnu engang mange tak!

Det vil altså sige at det IKKE er en "Looney Tunes" produktion?
- siden den ikke kan fås i USA?

Fra : gb

Dato : 08-12-06 19:16

http://amazon.co.uk har flere titler. Bare søg på Looney Tunes.