Syg kat - ikke blærebetændelse, men hvad ?
Fra : Sebastian el. Nina

Dato : 04-12-06 19:58

Hej NG!

Vi skrev tidligere om vores 1½ årige mis Bølle, der så ud til at have
blærebetændelse. Det er hun nu blevet behandlet for, men uden positivt
resultat - hun går stadig i bakken hele tiden, hvilket kun resulterer i et
par dråber, da hun jo hele tiden render. Hun har dog ingen synlige smerter,
vi må gerne røre maven, hun vil gerne lege og ruller glædeligt rundt på
gulvet.
Efter besøg hos dyrelægen i dag fik vi at vide, at det var bedst at få hende
scannet, så det bliver hun i morgen. Da jeg var på arbejde og kæresten tog
sig af dyrelæge-besøget havde jeg ikke lejlighed til at spørge om, hvad de
regner med det så kan være.
Som en nervøs ejer vil jeg selvfølgelig gerne have en idé om, hvad jeg skal
forvente. Nogle bud ?

- Nina

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 04-12-06 21:23

"Sebastian el. Nina" <saned@fhoa.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> regner med det så kan være.
> Som en nervøs ejer vil jeg selvfølgelig gerne have en idé om, hvad jeg

Hej Nina

"skud fra hoften": kunne det mon dreje sig om en blæresten, der sidder og
spærrer delvist for urinafgangen gennem urinrøret?

Jeg har haft en neutraliseret hunkat med lignende symptomer, hun havde en
struvitsten i blæren, som blev opløst med specialfoder fra dyrlægen.

Du skriver forhåbentlig om scanningsresultatet.

Held og lykke med Bølle.

Venlig hilsen, Anelise (der selv har en kat ved navn Bølle, som dog er af
hankøn, eller rettere sagt intetkøn)

Fra : Sebastian el. Nina

Dato : 05-12-06 22:03

Så har vi fået katten scannet hos dyrelægen samt taget urinprøve - og vi er
stadig lige vidt. Dyrelægen kunne konstatere, at det ikke var
blærebetændelse, men derudover var der ikke meget hjælp at hente. Hun mente,
at der måske var tale om grus eller krystaller i blæren/urinen. Katten er nu
kommet på special foder og piller.

- Nina