Gustavsberg Nordic toilet løber
Fra : Kim

Dato : 04-12-06 17:29

Hej,

Jeg har et problem med et ca. 4 år gammelt Gustavsberg Nordic 2002 toilet
som løber.
Jeg har konstateret at løberiet altid kommer efter man har trukket, og kan
stoppes igen ved at trykke hårdt men kortvarigt på enten stort eller lille
skyl.

Jeg har afmontereret de to "knapper" og har prøvet at aktivere henholdsvis
den grønne "plade" (lille skyl) og den hvide "plade" (stort skyl) som de to
"knapper" normalt får fat i via to lange pinde. Resultatet her er det samme,
så de to "knapper" må være frikendt.

Nu kommer problemet så, hvad skyldes dette som oftes, og hvor meget skal
egentlig skiftes for at komme videre?

Jeg har kigget lidt på
http://www.gustavsberg.dk/files/Danish/Reservedele_DK.pdf (side 9) og kan se
at den del hvorpå "pladerne" sidder kaldes "komplet ventil". Er det her
problemet ligger, og hvad koster sådan en ca?

På forhånd tak.

Mvh Kim

Fra : mcloud

Dato : 06-12-06 23:31

"Kim" <kb_nyhedsgrupper@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> se at den del hvorpå "pladerne" sidder kaldes "komplet ventil". Er det
> her problemet ligger, og hvad koster sådan en ca?

Det kan være at din svømmer hænger lidt eller at den er fyldt med vand.
mvh mcloud blikkenslager

Fra : O. Hansen

Dato : 07-12-06 09:43

"Kim" <kb_nyhedsgrupper@mail.dk> wrote in message
> [...]

[...skip]
> Nu kommer problemet så, hvad skyldes dette som oftes, og hvor meget skal
> egentlig skiftes for at komme videre?
[skip...]

Kalk og atter kalk. Jeg har også et Gustavberg, der ind imellem løber
kraftigt. Jeg hælder lidt afkalkningsmiddel i teknikken omkring svømmeren,
og så virker det igen i lang tid.

vh Ove Hansen