Mini Mac hopper af nettet.
Fra : Henrik

Dato : 04-12-06 17:06

Hej NGer

Jeg har en MacM intel Solo Corr jeg bla bruger som musik platform, jeg
har på det sidste opdaget at den når man starter den op, så sker det at
den ikke kobler på mit trådløse netværk (ikke hver gang)? Er der nogen
måde man kan "tvinge" den til altid at bruge default? Når den misser
nettet skal jeg blot sætte fluebenet ved default, men det er da lidt
irriterende? Den køre OSX 10.4.8

Hilsen Henrik

Fra : Henrik

Dato : 04-12-06 17:27

On 2006-12-04 17:05:52 +0100, Henrik <dyk@mil.dk> said:

> [...]
> måde man kan "tvinge" den til altid at bruge default? Når den misser
> nettet skal jeg blot sætte fluebenet ved default, men det er da lidt

Ps. Har prøvet at sætte default op som foretrukne netværk under
"Forbind som standard til"

Hilsen Henrik

Fra : Flemming Rubini

Dato : 04-12-06 17:43

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> Ps. Har prøvet at sætte default op som foretrukne netværk under
> "Forbind som standard til"

Prøv at slå stabilitet fra.

Flemming Rubini

Fra : Henrik

Dato : 04-12-06 19:03

On 2006-12-04 17:43:23 +0100, flemming@rubini.invalid (Flemming Rubini) said:

> Prøv at slå stabilitet fra.

Bruger den aldrig

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-12-06 18:54

On 2006-12-04 17:27:02 +0100, Henrik <dyk@mil.dk> said:

> Ps. Har prøvet at sætte default op som foretrukne netværk under
> "Forbind som standard til"

Jeg havde engang et lignende problem. Det hjalp, efter jeg lavede en
anden lokalitet. Jeg lavede lokaliteten for at kunne bruge den hos mine
forældre, fordi min computer ikke fandt deres netværk automatisk, når
jeg var på besøg. Efter jeg lavede lokaliteten, kunne den godt finde
netværket automatisk, så jeg behøver slet ikke skifte lokalitet, selv
om jeg besøger dem. Det var sidste år med en tidligere udgave af Mac OS
X 10.4.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Henrik

Dato : 04-12-06 19:04

On 2006-12-04 18:54:23 +0100, Henrik Münster <henrik@muenster.dk> said:

> [...]
> netværket automatisk, så jeg behøver slet ikke skifte lokalitet, selv
> om jeg besøger dem. Det var sidste år med en tidligere udgave af Mac OS

Det vil jeg lige prøve, tak for rådet..

Fra : Henrik

Dato : 10-12-06 10:09

On 2006-12-04 19:04:13 +0100, Henrik <dyk@mil.dk> said:

> Det vil jeg lige prøve, tak for rådet..

Hej igen, det hjælper ikke!!! Den finder netværket men hopper ikke
altid på, så skal jeg bare sætte et flueben på mit netværk så spiler
den igen, den står med en ny profil, og forbind som standard, i
standard har jeg sat Air Port op og valgt mit net. Alligevel hopper den
ikke altid på???