Salg af fordring/gæld - til hvem?
Fra : Morten

Dato : 04-12-06 12:13

Hej

I et tidligere indlæg herinde søgte jeg efter firmaer der køber fordringer /
gæld, og fik Multifinans - er der nogen der kender andre firmaer end dem,
som køber gæld, så man kan indhente flere tilbud?

/Morten

Fra : rasmus carlsen

Dato : 04-12-06 12:19

"Morten" <post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gæld, og fik Multifinans - er der nogen der kender andre firmaer end dem,
> som køber gæld, så man kan indhente flere tilbud?

- de her gør: http://www.ebh-bank.dk/

ras

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 04-12-06 12:20

Morten skrev:

> I et tidligere indlæg herinde søgte jeg efter firmaer der køber fordringer /
> gæld, og fik Multifinans - er der nogen der kender andre firmaer end dem,
> som køber gæld, så man kan indhente flere tilbud?

Du skal nok prøve en anden gruppe, da dit spørgsmål ikke har noget
med jura at gøre. Du skal sikkert have fat i dk.erhverv - men hvis du
er i tvivl om grupper, kan du få hjælp i dk.velkommen.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Jesper Brock

Dato : 04-12-06 14:20

> [...]
> gæld, og fik Multifinans - er der nogen der kender andre firmaer end dem,
> som køber gæld, så man kan indhente flere tilbud?

Nu har jeg lige været væk fra gruppen et par uger, men det lyder for mig som
om, at det også kunen være en mulighed fat finde et factoring-selskab
(factoring betyder faktura-belåning og er en almindelig anerkendt mulighed
for at forbedre sin likviditet).

Prøv at søge på factoring på google - der popper masser af virksomheder
frem, og så er det jo bare gå i gang med at indhente tilbud

God arbejdslyst

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : Morten

Dato : 05-12-06 11:09

"Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at søge på factoring på google - der popper masser af virksomheder
> frem, og så er det jo bare gå i gang med at indhente tilbud

Factoring er desværre noget lidt andet - der beslutter man at benytte dem
allerede inden kunden bliver faktureret - de kan derfor ikke bruges efter
man selv har faktureret kunden.

Fra : Jesper Brock

Dato : 05-12-06 11:51

> [...]
> allerede inden kunden bliver faktureret - de kan derfor ikke bruges efter

oooh... I see. Du vil altså "kun" sæge tilgodehavender, der *er* faktureret.

Ja så er factoring nok ikke noget for dig