/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Må kommunen det?
Fra : Zeki


Dato : 04-12-06 12:10

Sætte priserne i vejret med over 60% når der er indført skattestop?

På forhånd tak.

Mvh
Zeki





 
 
Kim Ludvigsen (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 04-12-06 12:19

Den 04-12-06 12.09 skrev Zeki følgende:
> Sætte priserne i vejret med over 60% når der er indført skattestop?

Kan du uddybe lidt? Hvad er det, prisen er sat op på? Giver kommunen en
forklaring på prisstigningen?

Og hvad er prisstigningen i kroner og ører - mest af nysgerrighed, for
selvom en stigning på 60% lyder voldsom, så er det måske ikke så slemt,
hvis det fx er en formular, der nu koster 1,60 kroner i stedet for 1 krone.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Impotent: Matematisk begreb...
http://ordforklaring.dk/ordforklaring.php?forklaring=impotent

Zeki (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 04-12-06 12:29

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse
news:4574043c$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den 04-12-06 12.09 skrev Zeki følgende:
>> Sætte priserne i vejret med over 60% når der er indført skattestop?
>
> Kan du uddybe lidt? Hvad er det, prisen er sat op på? Giver kommunen en
> forklaring på prisstigningen?

Prisen på en SFO plads stiger fra 780,- til 1120,- fra januar 2007.
Vi har ikke fået noget brev om det eller hørt det nogle steder, men
kontaktede kommunen af nysgerighed.

Deres argument er at man godt må idet SFO hører ind under skoleloven.

Men ifølge den aftale som KL og regeringen har indgået sammen på
skoleområdet må man ikke hæve priserne. Man skal i stedet skære ned frem for
at sende regningen videre til borgerne.
(http://www.kl.dk/data/1180234/pdf.pdf)

Hvad gør vi? Er der noget at komme efter? For vi kører gerne en sag.

Mvh
Zeki



Agnethe (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Agnethe


Dato : 04-12-06 13:23

>
> Men ifølge den aftale som KL og regeringen har indgået sammen på
> skoleområdet må man ikke hæve priserne. Man skal i stedet skære ned frem
> for at sende regningen videre til borgerne.
> (http://www.kl.dk/data/1180234/pdf.pdf)
>

Så vidt jeg ved, er SFO et pasningtilbud efter skole og har altså intet at
gøre med det dokument, du linker til. Og det er aftale om at holde
udgifterne ned (ikke priserne, da man jo ikke betaler for folkeskole).

Og nej, skattestoppet forpligter heller ikke kommunerne til at holde
priserne på deres serviceydelser nede.



Zeki (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 04-12-06 13:27

"Agnethe" <agnethec@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:457412b1$0$49206$14726298@news.sunsite.dk...
> Og nej, skattestoppet forpligter heller ikke kommunerne til at holde
> priserne på deres serviceydelser nede.

Tak for svaret.

Så vi kan konkludere at skattestoppet ikke er et reelt skattestop?

At man i stedet for at kradse pengene ind gennem skattebilletten, så henter
man dem gennem prisstigninger?

Mvh
Zeki



alexbo (04-12-2006)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 04-12-06 14:43


"Zeki" skrev

> Så vi kan konkludere at skattestoppet ikke er et reelt skattestop?

Tja, du kan jo konkludere hvad du vil, men kan vende og dreje ordet
skattestop, så det passer ind i ens synspunkt.

Man kan vælge at det skal betyde at uanset hvad man tjener skal man ikke
betale mere i skat end før stoppet.
Man kan vælge at det skal betyde at man slet ikke skal betale skat.
Man kan vælge at det skal betyde at offentlige ydelser ikke må koste mere
end før stoppet.

Man kan vælge lige præcis den betydning man ønsker.
Skatteministeriet har en anden udlægning, som vi nok må regne med er den
"rigtige"

Den har jeg indsat nederst.

mvh
Alex Christensen

Skattestop
Regeringen har indført et skattestop. Skattestoppet indebærer som
udgangspunkt, at ingen skat eller afgift hæves (Regeringsgrundlaget november
2001). Opkræves en skat med en procentsats, f.eks. momsen, bliver procenten
ikke sat op. Opkræves skatten med et kronebeløb pr. enhed, f.eks. benzin- og
dieselafgiften, sættes kronebeløbet ikke op. Regeringen forpligter sig altså
til ikke at træffe nye beslutninger, der indebærer skattestigninger. Hvis
der er tvingende grunde til at indføre eller forhøje en skat eller afgift,
vil det ske således, at merprovenuet ubeskåret anvendes til at sænke en
anden skat eller afgift, jf. boks 1.






Zeki (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 04-12-06 13:31

"Agnethe" <agnethec@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:457412b1$0$49206$14726298@news.sunsite.dk...
> >
>> Men ifølge den aftale som KL og regeringen har indgået sammen på
>> skoleområdet må man ikke hæve priserne. Man skal i stedet skære ned frem
>> for at sende regningen videre til borgerne.
>> (http://www.kl.dk/data/1180234/pdf.pdf)

> Så vidt jeg ved, er SFO et pasningtilbud efter skole og har altså intet at
> gøre med det dokument, du linker til. Og det er aftale om at holde
> udgifterne ned (ikke priserne, da man jo ikke betaler for folkeskole).

Hov, glemte lige at svare på ovenstående.

SFO hører ind under skoleloven, og i det dokument jeg linker til står
følgende:
"Kommunerne er bundet af de økonomiske aftaler med regeringen, herunder
aftaler om folkeskolens økonomi. De økonomiske rammer for at drive og
udvikle folkeskolen er klare, ikke mindst i lyset af skattestoppet"

Mvh
Zeki




Jens G (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Jens G


Dato : 04-12-06 14:30

On Mon, 4 Dec 2006 12:28:36 +0100, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>Prisen på en SFO plads stiger fra 780,- til 1120,- fra januar 2007.

Det kan da aldrig komme til at være over 60%?

--
Jens G
Nu bruger jeg www.everlove.dk til IP telefoni.
Besøg voip-user.dk for debat om ip-telefoni og udstyr.

Zeki (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 04-12-06 14:50

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
news:457522aa.1274515@dtext.news.tele.dk...
> On Mon, 4 Dec 2006 12:28:36 +0100, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:
>
>>Prisen på en SFO plads stiger fra 780,- til 1120,- fra januar 2007.
>
> Det kan da aldrig komme til at være over 60%?

Der skulle have stået 1210 og ikke 1120. Jeg ser at jeg fik byttet om på
tallene.

Mvh
Zeki



Jonas Kofod (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 04-12-06 14:58

Zeki wrote:
> "Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:457522aa.1274515@dtext.news.tele.dk...
>
>>On Mon, 4 Dec 2006 12:28:36 +0100, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:
>>
>>
>>>Prisen på en SFO plads stiger fra 780,- til 1120,- fra januar 2007.
>>
>>Det kan da aldrig komme til at være over 60%?
>
>
> Der skulle have stået 1210 og ikke 1120. Jeg ser at jeg fik byttet om på
> tallene.

Jeg tror der skal byttes lidt mere for at regnestykket kan komme til at
passe med postulatet.

Holst (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 04-12-06 15:05


Zeki wrote:

> Der skulle have stået 1210 og ikke 1120. Jeg ser at jeg fik byttet om på
> tallene.

1210 kan da heller ikke være nok til at nå op på over 60 %. Måske skulle
du hellere bede om at få skolepengene tilbage.

Zeki (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 04-12-06 15:35

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i en meddelelse
news:45742b00$0$150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Zeki wrote:
>
>> Der skulle have stået 1210 og ikke 1120. Jeg ser at jeg fik byttet om på
>> tallene.
>
> 1210 kan da heller ikke være nok til at nå op på over 60 %. Måske skulle
> du hellere bede om at få skolepengene tilbage.

60% af 780 er 468.
780 + 468= 1248.

Okay, 55% så



"Morten Bjergstrøm" (04-12-2006)
Kommentar
Fra : "Morten Bjergstrøm"


Dato : 04-12-06 13:34

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev:

>> Og nej, skattestoppet forpligter heller ikke kommunerne til at
>> holde priserne på deres serviceydelser nede.
>
> Tak for svaret.
>
> Så vi kan konkludere at skattestoppet ikke er et reelt skattestop?

Korrekt. Det har det aldrig været.
Din skatteprocent må også godt stige bare Hr. Hansen i Vestjylland får
en lavere skatteprocent (pga. tilskudet fra København og
omegnskommunerne som vi betaler med den højere skat ).


> At man i stedet for at kradse pengene ind gennem skattebilletten,
> så henter man dem gennem prisstigninger?

Ja. Men det er ren politik.

--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum http://miljokemi.dk/chili
Fotogalleri http://miljokemi.dk/coppermine

Zeki (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 04-12-06 14:25

"Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns988F8A3509B1.miljokemi.dk@miljokemi.dk...
> "Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev:
>
>>> Og nej, skattestoppet forpligter heller ikke kommunerne til at
>>> holde priserne på deres serviceydelser nede.
>>
>> Tak for svaret.
>>
>> Så vi kan konkludere at skattestoppet ikke er et reelt skattestop?
>
> Korrekt. Det har det aldrig været.
> Din skatteprocent må også godt stige bare Hr. Hansen i Vestjylland får
> en lavere skatteprocent (pga. tilskudet fra København og
> omegnskommunerne som vi betaler med den højere skat ).

Yep, der skal jo være råd til dyre firehjulstrækkere og fladskærms-TV for
dem der i forvejen har masser af penge.
Os andre - mindre bemidlede - som tidligere var af den opfattelse at
skattestop betød skattestop, kan så passende betale regningen, efter at have
skåret ned på udgifter til mad og almindelig husholdning.

>> At man i stedet for at kradse pengene ind gennem skattebilletten,
>> så henter man dem gennem prisstigninger?

> Ja. Men det er ren politik.

Jamen, hvilken politik? Der er jo ikke meget "veldfærdssamfund" over den
politik der føres pt.

En god ting er dog at jeg nu slet ikke er i tvivl om hvor jeg sætter krydset
til næste valg.

Mvh
Zeki



Jesper Brock (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Brock


Dato : 04-12-06 14:50


"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
news:457421a2$0$3457$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Yep, der skal jo være råd til dyre firehjulstrækkere og fladskærms-TV for
> dem der i forvejen har masser af penge.
> Os andre - mindre bemidlede - som tidligere var af den opfattelse at
> skattestop betød skattestop, kan så passende betale regningen, efter at
> have skåret ned på udgifter til mad og almindelig husholdning.

hmmm... tror du ikke, dette indlæg skulle have været postet i
dk.videnskab.hele-verden-er-imod-mig ?


> En god ting er dog at jeg nu slet ikke er i tvivl om hvor jeg sætter
> krydset til næste valg.

Forstår jeg godt. Jeg stemmer heller ikke på Helle ved næste valg


--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk



Zeki (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 04-12-06 15:32

"Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> skrev i en meddelelse
news:45742789$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> news:457421a2$0$3457$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Yep, der skal jo være råd til dyre firehjulstrækkere og fladskærms-TV for
>> dem der i forvejen har masser af penge.
>> Os andre - mindre bemidlede - som tidligere var af den opfattelse at
>> skattestop betød skattestop, kan så passende betale regningen, efter at
>> have skåret ned på udgifter til mad og almindelig husholdning.
>
> hmmm... tror du ikke, dette indlæg skulle have været postet i
> dk.videnskab.hele-verden-er-imod-mig ?

Jo, du har helt ret.

Kryds du bare finge for at du ikke selv vil havne i den situation hvor dit
barn skal fryse om fødderne om vinteren pga den omvendte Robin Hood, eller
at du har råd til at betale 10.000 om måneden for hjemmehjælper eller
plejehjem når du bliver gammel.

Mvh
Zeki



Jens (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 04-12-06 16:16

Zeki wrote:
> "Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:45742789$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> "Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
>> news:457421a2$0$3457$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>> Yep, der skal jo være råd til dyre firehjulstrækkere og
>>> fladskærms-TV for dem der i forvejen har masser af penge.
>>> Os andre - mindre bemidlede - som tidligere var af den opfattelse at
>>> skattestop betød skattestop, kan så passende betale regningen,
>>> efter at have skåret ned på udgifter til mad og almindelig
>>> husholdning.
>>
>> hmmm... tror du ikke, dette indlæg skulle have været postet i
>> dk.videnskab.hele-verden-er-imod-mig ?
>
> Jo, du har helt ret.
>
> Kryds du bare finge for at du ikke selv vil havne i den situation
> hvor dit barn skal fryse om fødderne om vinteren pga den omvendte
> Robin Hood, eller at du har råd til at betale 10.000 om måneden for
> hjemmehjælper eller plejehjem når du bliver gammel.
>
> Mvh
> Zeki

Har du tænkt dig at VI skulle betale for at dine unger ikke fryser om tæerne
??



Zeki (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 04-12-06 19:01

"Jens" <jens@fuglefjams.dk> skrev i en meddelelse
news:45743ba4$0$4249$c3e8da3@news.astraweb.com...
>> Kryds du bare finge for at du ikke selv vil havne i den situation
>> hvor dit barn skal fryse om fødderne om vinteren pga den omvendte
>> Robin Hood, eller at du har råd til at betale 10.000 om måneden for
>> hjemmehjælper eller plejehjem når du bliver gammel.
>>
>> Mvh
>> Zeki
>
> Har du tænkt dig at VI skulle betale for at dine unger ikke fryser om
> tæerne ?

Nej da.

Men det er jo en udledning af prisstigninger på offentlig service. Man må jo
prioritere: Skal jeg have råd til at have mit barn i SFO, eller skal jeg
have råd til vinterstøvler? Før var begge muligt. Nu - takket være groteske
prisstigninger - er det ikke muligt både at få råd til vinterstøvler SAMT
have børn i SFO.
Og da det er lettere at bortprioritere vinterstøvler så vil konsekvensen
være at de skal fryse om tæerne, med mindre menuen står på toastbrød og
pasta uden kød en hel måned.

Mvh
Zeki








Maria Frederiksen (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 04-12-06 20:29

> Og da det er lettere at bortprioritere vinterstøvler så vil konsekvensen
> være at de skal fryse om tæerne, med mindre menuen står på toastbrød og
> pasta uden kød en hel måned.

Toastbrød og pasta - det koster spidsen af en jetjager, når man er fattig.
Prøv du med havregrød og mælk nogle dage, så skal der rigeligt blive til et
par støvler.

Mvh Maria



S. Hansen (05-12-2006)
Kommentar
Fra : S. Hansen


Dato : 05-12-06 08:53

On Mon, 4 Dec 2006 16:15:51 +0100, "Jens" <jens@fuglefjams.dk> wrote:


>> Zeki
>
>Har du tænkt dig at VI skulle betale for at dine unger ikke fryser om tæerne
>??
>


Ja ligesom mine unger kommer til at betale din folkepension !!!!

Steen

Jens (06-12-2006)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 06-12-06 15:01

S. Hansen wrote:
> On Mon, 4 Dec 2006 16:15:51 +0100, "Jens" <jens@fuglefjams.dk> wrote:
>
>
>>> Zeki
>>
>> Har du tænkt dig at VI skulle betale for at dine unger ikke fryser
>> om tæerne ??
>>
>
>
> Ja ligesom mine unger kommer til at betale din folkepension !!!!
>
> Steen

Sgu da ikke med dem der sidder i folketinget.



S. Hansen (07-12-2006)
Kommentar
Fra : S. Hansen


Dato : 07-12-06 08:52

On Wed, 6 Dec 2006 15:01:03 +0100, "Jens" <jens@fuglefjams.dk> wrote:

>S. Hansen wrote:
>> On Mon, 4 Dec 2006 16:15:51 +0100, "Jens" <jens@fuglefjams.dk> wrote:
>>
>>
>>>> Zeki
>>>
>>> Har du tænkt dig at VI skulle betale for at dine unger ikke fryser
>>> om tæerne ??
>>>
>>
>>
>> Ja ligesom mine unger kommer til at betale din folkepension !!!!
>>
>> Steen
>
>Sgu da ikke med dem der sidder i folketinget.
>


Der sidder da kun dem vi selv har valgt til det.

Steen

BJ (07-12-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 07-12-06 12:24


"S. Hansen" <skidt_fjern_dette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:hvhfn2p2gscgo9l6v2s0nkf6d96mp06fpl@4ax.com...

KLIP

>>Sgu da ikke med dem der sidder i folketinget.
>>
>
>
> Der sidder da kun dem vi selv har valgt til det.

Det er jo noget forbandet sludder.

Vi har ikke direkte valg til Folketinget i Danmark.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Peter Lykkegaard (07-12-2006)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 07-12-06 14:02

BJ wrote:
>
> Vi har ikke direkte valg til Folketinget i Danmark.

Tænker du på ministerposter eller menigt medlem af folketinget?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!



BJ (07-12-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 07-12-06 14:12


"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:457810b8$0$20278$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

>> Vi har ikke direkte valg til Folketinget i Danmark.
>
> Tænker du på ministerposter eller menigt medlem af folketinget?

Begge dele eller tænker du på noget andet?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Peter Lykkegaard (07-12-2006)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 07-12-06 14:58

BJ wrote:
>
> Begge dele eller tænker du på noget andet?

Næh
Man har jo mulighed for at afgive en personlig stemme på en kandidat der er
opstillet
Nogen ryger direkte ind andre kommer ind på basis af antal mandater det
enkelte partiet har fået

Det er korrekt at man ikke har megen indflydelse på ministrene

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!



BJ (07-12-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 07-12-06 14:59


"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:45781ddb$0$20288$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

>> Begge dele eller tænker du på noget andet?
>
> Næh
> Man har jo mulighed for at afgive en personlig stemme på en kandidat der
> er opstillet
> Nogen ryger direkte ind andre kommer ind på basis af antal mandater det
> enkelte partiet har fået
>
> Det er korrekt at man ikke har megen indflydelse på ministrene

Lige så korrekt som de menige medlemmer i tinget og selv en oppositions
topkandidat.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Peter Lykkegaard (07-12-2006)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 07-12-06 15:14

BJ wrote:
>
> Lige så korrekt som de menige medlemmer i tinget og selv en
> oppositions topkandidat.

Enten misforstår jeg valgloven eller også kan en opstillet kandidat blive
valgt til folketinget på basis af de personlige stemmer
Hvordan var de lige Jacob Haugaard blev valgt til folketinget?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!



BJ (07-12-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 07-12-06 15:15


"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:45782194$0$20269$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

>> Lige så korrekt som de menige medlemmer i tinget og selv en
>> oppositions topkandidat.
>
> Enten misforstår jeg valgloven eller også kan en opstillet kandidat blive
> valgt til folketinget på basis af de personlige stemmer
> Hvordan var de lige Jacob Haugaard blev valgt til folketinget?

Som en joke, men det er Fru Thorning vis ikke ... eller?

http://da.wikipedia.org/wiki/Helle_Thorning-Schmidt

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



S. Hansen (07-12-2006)
Kommentar
Fra : S. Hansen


Dato : 07-12-06 15:24

On Thu, 7 Dec 2006 14:59:25 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>
>"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
>news:45781ddb$0$20288$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>KLIP
>
>>> Begge dele eller tænker du på noget andet?
>>
>> Næh
>> Man har jo mulighed for at afgive en personlig stemme på en kandidat der
>> er opstillet
>> Nogen ryger direkte ind andre kommer ind på basis af antal mandater det
>> enkelte partiet har fået
>>
>> Det er korrekt at man ikke har megen indflydelse på ministrene
>
>Lige så korrekt som de menige medlemmer i tinget og selv en oppositions
>topkandidat.


Det står dig fuldstændigt frit at starte dit eget parti, komme med de
kandidater du vil, det kan enhver gøre. Og så kan du med de rigtige
synspunkter endog risikere at komme ind og sidde i folketinget.

Men kun en statsministre kan enevældigt vælge sine ministre. så på det
område kan du have ret. men de folk der sidder i folketinget og som
afgør hvad der skal ske og ikke ske er valgt af dig og mig.

Og gør en minister det ikke godt nok kan statsministren tvinges til at
afskedige denne minister.

Steen

BJ (07-12-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 07-12-06 15:28


"S. Hansen" <skidt_fjern_dette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:n28gn2lc9ssr9u33pgpnrbpljabm5far6i@4ax.com...

KLIP .. en smøre.

Vi har _ikke_ direkte valg til Folketinget i Danmark.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Peter Lykkegaard (07-12-2006)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 07-12-06 16:13

BJ wrote:
>
> Vi har _ikke_ direkte valg til Folketinget i Danmark.

Hvad mener du med direkte valg?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!



BJ (07-12-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 07-12-06 16:16


"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:45782f75$0$20263$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

>> Vi har _ikke_ direkte valg til Folketinget i Danmark.
>
> Hvad mener du med direkte valg?

Hvad er det konkret, du ikke forstår ved at vælge
folketingsmedlemmer/ministre direkte og ikke indirekte via en partiliste?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Peter Lykkegaard (07-12-2006)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 07-12-06 16:44

BJ wrote:
>
> Hvad er det konkret, du ikke forstår ved at vælge
> folketingsmedlemmer/ministre direkte og ikke indirekte via en
> partiliste?

Man kan lave sit eget parti som Jacob Haugaard gjorde
Hvad er problemet med det?

Mht ministrene så har menigmand ingen indflydelse på dette - da en minister
ikke nødvendigvis er medlem af folketing før udnævnelsen

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!



BJ (07-12-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 07-12-06 16:48


"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:457836c7$0$20300$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

>> Hvad er det konkret, du ikke forstår ved at vælge
>> folketingsmedlemmer/ministre direkte og ikke indirekte via en
>> partiliste?
>
> Man kan lave sit eget parti som Jacob Haugaard gjorde
> Hvad er problemet med det?

Hvorfor vil du partout have et parti, hvorfor ikke blot en person?

> Mht ministrene så har menigmand ingen indflydelse på dette - da en
> minister ikke nødvendigvis er medlem af folketing før udnævnelsen

Det har du ret i og blev set med TDC´s afgående adm.direktør.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Peter Lykkegaard (07-12-2006)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 07-12-06 16:57

BJ wrote:
>
> Hvorfor vil du partout have et parti, hvorfor ikke blot en person?
>
Jeg har ikke skrevet reglerne - så jeg må melde hus forbi

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!



BJ (07-12-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 07-12-06 17:00


"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:457839e4$0$20239$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

>> Hvorfor vil du partout have et parti, hvorfor ikke blot en person?
>>
> Jeg har ikke skrevet reglerne - så jeg må melde hus forbi

Nååhh ja, reglerne...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Peter Lykkegaard (07-12-2006)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 07-12-06 19:59

BJ wrote:

>>> Hvorfor vil du partout have et parti, hvorfor ikke blot en person?
>>>
>> Jeg har ikke skrevet reglerne - så jeg må melde hus forbi
>
> Nååhh ja, reglerne...

Lidt mere info
http://www.ft.dk/BAGGRUND/Biografier/Jacob_Haugaard.htm
Jacob Haugaard er den første, der efter grundloven af 1953 har opnået valg
uden for partierne - bortset fra Det Tyske Mindretal i 1953.
Han blev valgt i Århus Amtskreds med 23.253 personlige stemmer

Så det kan altså lade sig gøre at blive valgt til folketinget som løsgænger

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!



BJ (07-12-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 07-12-06 20:02


"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:45786489$0$20338$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

> Jacob Haugaard er den første, der efter grundloven af 1953 har opnået valg
> uden for partierne - bortset fra Det Tyske Mindretal i 1953.
> Han blev valgt i Århus Amtskreds med 23.253 personlige stemmer
>
> Så det kan altså lade sig gøre at blive valgt til folketinget som
> løsgænger

Så skal vi bare have samtlige politikere, der ønsker valg til Folketinget,
til at opstille som løsgængere.

Så kan vi sammensætte et Folketing 100% demokratisk, der indeholder lige
netop de personer, der er stemt på.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Peter Lykkegaard (07-12-2006)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 07-12-06 20:17

BJ wrote:

> Så kan vi sammensætte et Folketing 100% demokratisk, der indeholder
> lige netop de personer, der er stemt på.


Og forskellen skulle være?

Partierne opstiller nogle kandidater
Man kan afgive en personlige stemme eller vælger at stemme på et parti
Partierne kan ikke skifte mening og bruger stemmer på personer der ikke er
opstillet

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!



BJ (07-12-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 07-12-06 20:19


"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:457868c3$0$20259$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

>> Så kan vi sammensætte et Folketing 100% demokratisk, der indeholder
>> lige netop de personer, der er stemt på.
>
>
> Og forskellen skulle være?
>
> Partierne opstiller nogle kandidater
> Man kan afgive en personlige stemme eller vælger at stemme på et parti
> Partierne kan ikke skifte mening og bruger stemmer på personer der ikke er
> opstillet

Man kunne også stille sig selv det spørgsmål, hvad vi skal med alle dem, der
er kommet på tinge uden at være stemt på.

Vi kunne vel undvære de 125 af dem.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Peter Lykkegaard (07-12-2006)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 07-12-06 20:34

BJ wrote:
>
> Man kunne også stille sig selv det spørgsmål, hvad vi skal med alle
> dem, der er kommet på tinge uden at være stemt på.
>
Prøv at studere valgloven

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!



BJ (07-12-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 07-12-06 22:40


"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:45786c9e$0$20316$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

>> Man kunne også stille sig selv det spørgsmål, hvad vi skal med alle
>> dem, der er kommet på tinge uden at være stemt på.
>>
> Prøv at studere valgloven

Nååhh ja, reglerne...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mads Bondo Dydensbor~ (08-12-2006)
Kommentar
Fra : Mads Bondo Dydensbor~


Dato : 08-12-06 14:16

BJ wrote:

>
> Hvad er det konkret, du ikke forstår ved at vælge
> folketingsmedlemmer/ministre direkte og ikke indirekte via en partiliste?

Ikke alle partier har partiliste. F.eks. har DRV ikke - de har altid
sideordnet opstilling.

Mvh

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

Who do you trust? Nobody? Good, let's put Nobody in charge then...

- The Register on TCPA/Palladium, 20021109


BJ (05-12-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 05-12-06 09:46


"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
news:45743163$0$99262$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

KLIP

> Kryds du bare finge for at du ikke selv vil havne i den situation hvor dit
> barn skal fryse om fødderne om vinteren pga den omvendte Robin Hood, eller
> at du har råd til at betale 10.000 om måneden for hjemmehjælper eller
> plejehjem når du bliver gammel.

Du kan jo afmelde din internetforbindelse samt x-antal mobiltefoner i et par
måneder.

Så er der så rigelig råd til vinterfodtøj...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Zeki (05-12-2006)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 05-12-06 10:52

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:457531d8$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> news:45743163$0$99262$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>> Kryds du bare finge for at du ikke selv vil havne i den situation hvor
>> dit barn skal fryse om fødderne om vinteren pga den omvendte Robin Hood,
>> eller at du har råd til at betale 10.000 om måneden for hjemmehjælper
>> eller plejehjem når du bliver gammel.
>
> Du kan jo afmelde din internetforbindelse samt x-antal mobiltefoner i et
> par måneder.

Mit arbejde finansierer både internet og mobiltelefon, så her kan ikke
skæres.

> Så er der så rigelig råd til vinterfodtøj...

Ja ja, eksemplet er jo klart sat på spidsen. Vi skal skam nok klare det, men
det er der andre der vil have langt sværere ved. Dem synes jeg godt man kan
sympatisere med. Du ved... det med at se ud over egen næsetip.

Mvh
Zeki



BJ (05-12-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 05-12-06 11:00


"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
news:4575415d$0$2419$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

KLIP

>>> Kryds du bare finge for at du ikke selv vil havne i den situation hvor
>>> dit barn skal fryse om fødderne om vinteren pga den omvendte Robin Hood,
>>> eller at du har råd til at betale 10.000 om måneden for hjemmehjælper
>>> eller plejehjem når du bliver gammel.
>>
>> Du kan jo afmelde din internetforbindelse samt x-antal mobiltefoner i et
>> par måneder.
>
> Mit arbejde finansierer både internet og mobiltelefon, så her kan ikke
> skæres.
>
>> Så er der så rigelig råd til vinterfodtøj...
>
> Ja ja, eksemplet er jo klart sat på spidsen. Vi skal skam nok klare det,
> men det er der andre der vil have langt sværere ved. Dem synes jeg godt
> man kan sympatisere med. Du ved... det med at se ud over egen næsetip.

Jow, jow ... der var ingen, der hjalp min familie og jeg, da vi i
fattigfirserne begge stod uden arbejde og vort lille barn skulle beklædes.

Det minder mig om gårsdagens tv-udsendelse, hvor en notorisk "forbryder"
bestemt mente, velfærdsstaten skulle klare alle hans families problemer, når
han sad inde. Han mente bestemt ikke, han skulle holde sig på den rigtige
side af loven og ville heller ikke, direkte adspurgt, love noget.

De så ud til at bo i et nydelig parcelhus, hvor der ikke manglede ret meget.

Er det ikke herlig at bo i en så "uendelig" velfærdsstat..?..

PS: Det med næsetippen.... husk _det_, når du igen er på fode.... det
glemmer langt de fleste.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Zeki (05-12-2006)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 05-12-06 11:11

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45754318$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Er det ikke herlig at bo i en så "uendelig" velfærdsstat..?..

Jo da, bestemt. En velfærdstat hvor der er plads til forskelligheder samt
plads til foragelse over måden andre tolker ting som de mener at have krav
på - eller ret til. Hvis man rækker nogle en lillefinger, så...ja, du ved.

Mvh
Zeki



BJ (05-12-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 05-12-06 11:13


"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
news:457545bf$0$5117$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

KLIP

>> Er det ikke herlig at bo i en så "uendelig" velfærdsstat..?..
>
> Jo da, bestemt. En velfærdstat hvor der er plads til forskelligheder samt
> plads til foragelse over måden andre tolker ting som de mener at have krav
> på - eller ret til. Hvis man rækker nogle en lillefinger, så...ja, du ved.

Desværre er den lillefinger blevet hele armen og om føje år sikkert også
hele personen .... du ved.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Carsten Matzon (05-12-2006)
Kommentar
Fra : Carsten Matzon


Dato : 05-12-06 17:06

Jesper Brock skrev:

> Forstår jeg godt. Jeg stemmer heller ikke på Helle ved næste valg

Så det er måske Helle der har indført skattestoppet der ikke holder?.. duh..

---

Carsten

BJ (05-12-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 05-12-06 17:15


"Carsten Matzon" <fornavn@mit_efternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:457598da$0$4166$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

KLIP

>> Forstår jeg godt. Jeg stemmer heller ikke på Helle ved næste valg
>
> Så det er måske Helle der har indført skattestoppet der ikke holder?..
> duh..

Det kan man just ikke påstå.

Hun har ikke udrettet meget andet end se godt ud...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Martin Jørgensen (05-12-2006)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 05-12-06 18:27

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> writes:

> "Carsten Matzon" <fornavn@mit_efternavn.dk> skrev i en meddelelse
> news:457598da$0$4166$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> KLIP
>
>>> Forstår jeg godt. Jeg stemmer heller ikke på Helle ved næste valg
>>
>> Så det er måske Helle der har indført skattestoppet der ikke holder?..
>> duh..
>
> Det kan man just ikke påstå.
>
> Hun har ikke udrettet meget andet end se godt ud...

OT:
Hun ser sgu' da ikke godt ud.... Men rettelse til det du skriver: Hun
har jo faktisk slet ikke udrettet noget, så det ville da være skræmmende
om hun blev statsminister efter næste FT-valg

Men indrømmet: Regeringspartierne har nogle gevaldige
problemer/skandaler for tiden de lige skal tage sig sammen med at
justere ind for derved at forhindre vælgerflugt...


Best regards
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

Torben R. Soerensen (07-12-2006)
Kommentar
Fra : Torben R. Soerensen


Dato : 07-12-06 08:35

> Men indrømmet: Regeringspartierne har nogle gevaldige
> problemer/skandaler for tiden de lige skal tage sig sammen med at
> justere ind for derved at forhindre vælgerflugt...
>
>
> Best regards
> Martin Jørgensen
>
Vælgerne er skredet - Nu kan vi blot håbe på at der bliver udskrevet valg
inden de glemmer det igen.
Anders Fjols udskriver sikkert ikke frivilligt valg, men kan håbe på en
skandalesag som tvinger ham til det.

Torben



BJ (07-12-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 07-12-06 12:26


"Torben R. Soerensen" <torben.spam@frejashundehus.dk> skrev i en meddelelse
news:4577c41a$0$13950$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

KLIP

>> Men indrømmet: Regeringspartierne har nogle gevaldige
>> problemer/skandaler for tiden de lige skal tage sig sammen med at
>> justere ind for derved at forhindre vælgerflugt...
> Vælgerne er skredet - Nu kan vi blot håbe på at der bliver udskrevet valg
> inden de glemmer det igen.
> Anders Fjols udskriver sikkert ikke frivilligt valg, men kan håbe på en
> skandalesag som tvinger ham til det.

Jep, for de har øjensynlig glemt alt om deres forgangne hærgen.

Den anden side af salen kan kun fungere, når kassen er propfuld af penge og
de løber skrigende bort, når de har tømt den.

Summasummarum: Der er _intet_ nyt under solen....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



S. Hansen (07-12-2006)
Kommentar
Fra : S. Hansen


Dato : 07-12-06 12:39

On Thu, 7 Dec 2006 12:26:12 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:


>
>Den anden side af salen kan kun fungere, når kassen er propfuld af penge og
>de løber skrigende bort, når de har tømt den.
>

Det var da den bedste beskrivelse af socialdemokratisk
regeringspolitik, jeg nogensinde har set

Steen


Jesper Brock (07-12-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Brock


Dato : 07-12-06 13:00


"S. Hansen" <skidt_fjern_dette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:c6vfn25hur1u7ofv749ktehm14u9v7pnp5@4ax.com...
>>Den anden side af salen kan kun fungere, når kassen er propfuld af penge
>>og
>>de løber skrigende bort, når de har tømt den.
>>
>
> Det var da den bedste beskrivelse af socialdemokratisk
> regeringspolitik, jeg nogensinde har set


Ja, jeg må også bøje mig i dyb respekt


--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk



BJ (07-12-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 07-12-06 13:04


"Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4578024a$0$144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

>>>Den anden side af salen kan kun fungere, når kassen er propfuld af penge
>>>og
>>>de løber skrigende bort, når de har tømt den.
>>>
>>
>> Det var da den bedste beskrivelse af socialdemokratisk
>> regeringspolitik, jeg nogensinde har set
>
>
> Ja, jeg må også bøje mig i dyb respekt

Det kommer du også til, ikke 'hvis' men når kassen igen er tom.

For du tilhører vel ikke den generation/de årgange, der tror træerne vokser
ind i himlen?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Peter Lykkegaard (07-12-2006)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 07-12-06 13:40

BJ wrote:

> For du tilhører vel ikke den generation/de årgange, der tror træerne
> vokser ind i himlen?

Træer der vosker ind i skyerne må kunne gøre det :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!



BJ (07-12-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 07-12-06 13:43


"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:45780bb3$0$20290$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

>> For du tilhører vel ikke den generation/de årgange, der tror træerne
>> vokser ind i himlen?
>
> Træer der vosker ind i skyerne må kunne gøre det :)

Specielt hvis de står på Himmelbjerget..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jesper Brock (08-12-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Brock


Dato : 08-12-06 14:05


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45780338$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Ja, jeg må også bøje mig i dyb respekt
>
> Det kommer du også til, ikke 'hvis' men når kassen igen er tom.
>
> For du tilhører vel ikke den generation/de årgange, der tror træerne
> vokser ind i himlen?


Nu er jeg jo medlem af Venstre, og tror grundlæggende på, at så længe man
kan, skal man klare sig selv. Offentlig hjælp er så beregnet til dem, der af
den ene eller anden årsag ikke har mulighed for at klare sig selv.

og nej - jeg er ikke en af dem, der tror træerne vokser ind i himlen. Af
samme årsag betaler jeg fx. ikke til efterlønsordningen, men har min egen
private pensionsopsparing i stedet. Jeg tror ikke på at efterlønsystemet
stadig eksisterer, når jeg når efterlønsalderen (jeg er 34 i dag).


--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk



Martin Jørgensen (07-12-2006)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 07-12-06 20:51

S. Hansen <skidt_fjern_dette@tele2adsl.dk> writes:

> On Thu, 7 Dec 2006 12:26:12 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
> wrote:
>
>
>>
>>Den anden side af salen kan kun fungere, når kassen er propfuld af penge og
>>de løber skrigende bort, når de har tømt den.
>>
>
> Det var da den bedste beskrivelse af socialdemokratisk
> regeringspolitik, jeg nogensinde har set

Ja, helt enig. Den burde stå i alle seriøse opslagsværker


Best regards
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

BJ (07-12-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 07-12-06 22:41


"Martin "Jørgensen"" <hotmail_spam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:lt7m44-ee2.ln1@news.tdc.dk...

KLIP

>>>Den anden side af salen kan kun fungere, når kassen er propfuld af penge
>>>og
>>>de løber skrigende bort, når de har tømt den.
>>>
>>
>> Det var da den bedste beskrivelse af socialdemokratisk
>> regeringspolitik, jeg nogensinde har set
>
> Ja, helt enig. Den burde stå i alle seriøse opslagsværker

Det gør det nu også..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Zilly ink. (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Zilly ink.


Dato : 04-12-06 16:53

Zeki wrote:
> Sætte priserne i vejret med over 60% når der er indført
> skattestop?

Det korte svar er, at det må kommunen godt og der er intet at
komme efter - heller ikke omkring skattestoppet!

Det lidt længere svar er:

Kommunen kan kradse ind hvad de finder rigtigst når det gælder
SFO ordninger.
Der er som princip ikke nogen øverste grænse udover at betalingen
højest må være 60% af bruttoudgiftsniveauet. (hvis jeg husker
korrekt)

For vuggestuer/børnehaver/integrerede institutioner må
forældrebetalingen højest udgøre 25% af bruttoudgiftsniveauet.
(pr. 1. januar 2007)

Bruttoudgiftsniveauet kan være forskelligt fra kommune til
kommune da normeringer og andre tilknyttede ydelser (Sprog 4A,
PPR osv.) "kan" være en del af bruttoudgiftsniveauet.

Ønsker I morgenpasning er det typisk en tilkøbsydelse der kan
fordyre pasningstilbudet yderligere.

Derfor er takstpolitiken ikke en del af kommunernes
skattegrundlag og derfor ikke en del af skattestoppet.

Jeg tror I skal se prisstigningen som en del af financieringen af
den samlede børneudgift, da kommunerne gennem lov er nødt til at
sætte taksterne ned fra 30/33% (uden/med pladsgaranti) til 25% på
daginstitutionsområdet.

Surt for jer der skal til at betale den nye SFO takst, men fedt
for dem der lige har fået småfolk med hjem fra barselsgangen og
som snart skal til at betale den nye, ikke så dyre,
vuggestuetakst.

I kan selvfølgelig snakke med forældrebetalingen i jeres
respektive kommuner og se om I evt. kan få nedsat jeres del af
den månedlige ydelse.

Hvis I mener at der kan ligge nogle grunde til at bevillige
pædagogisk friplads, er det også en mulighed.

--
F.B.



Zeki (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 04-12-06 19:15

"Zilly ink." <zillyink@detteskalvækhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45744454$0$49204$14726298@news.sunsite.dk...
> Zeki wrote:
>> Sætte priserne i vejret med over 60% når der er indført
>> skattestop?
>
> Det korte svar er, at det må kommunen godt og der er intet at komme
> efter - heller ikke omkring skattestoppet!
>
> Det lidt længere svar er:

Mange tak for udredningen. Særdeles brugbart. Og ja... der er ikke noget at
komme efter. Men jeg fik i det mindst luft. En del af min irritation skyldes
jo også at vi ikke er blevet informeret om prisstigningen. Hvis vi ikke selv
kontaktede kommunen af nysgerrighed, så var der bare dumpet et girokort ind
med den nye takst, og det er vel næppe det regeringen mener med
"serviceforbedring over for borgerne."

Mvh
Zeki



K+T (04-12-2006)
Kommentar
Fra : K+T


Dato : 04-12-06 20:43

En pris (ved ikke for hvad) har vel ikke noget med skat at gøre?
Knud

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
news:457401f9$0$8688$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Sætte priserne i vejret med over 60% når der er indført skattestop?
>
> På forhånd tak.
>
> Mvh
> Zeki
>
>
>
>



Zeki (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 04-12-06 21:32


"K+T" <xkt.bit@bit.dk> skrev i en meddelelse
news:45747a3c$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> En pris (ved ikke for hvad) har vel ikke noget med skat at gøre?
> Knud

Jo da. For der ville jo ikke være en forøgelse i prisen hvis der ikke var
skattestop. Så kunne kommunen jo bare hæve skatten på indkomst for at få det
financieret i stedet for.

Mvh
Zeki



Jesper Brock (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Brock


Dato : 04-12-06 21:59


"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
news:457485bd$0$8691$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jo da. For der ville jo ikke være en forøgelse i prisen hvis der ikke var
> skattestop. Så kunne kommunen jo bare hæve skatten på indkomst for at få
> det financieret i stedet for.

Javel ja. Det var altså mere rimeligt, at vi alle sammen var med til at
betale for en ydelse, DU har valgt at have brug for... sidst jeg tjekkede
efter, var det i hvert fald valgfrit at få børn.

Jeg forstår godt, at det er surt - men at du skal afholde en øget udgift, er
immervæk stadig en konsekvens af et valg, du selv har foretaget. Hvorfor vil
det være mere rimeligt, at skatteborgerne afholder denne udgift?


--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk







Zeki (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 04-12-06 23:52

"Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> skrev i en meddelelse
news:45748c1f$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> news:457485bd$0$8691$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Jo da. For der ville jo ikke være en forøgelse i prisen hvis der ikke var
>> skattestop. Så kunne kommunen jo bare hæve skatten på indkomst for at få
>> det financieret i stedet for.
>
> Javel ja. Det var altså mere rimeligt, at vi alle sammen var med til at
> betale for en ydelse, DU har valgt at have brug for... sidst jeg tjekkede
> efter, var det i hvert fald valgfrit at få børn.

Yep, det kaldes "velfærdssamfundet." Jeg bruger heller ikke sygehuse,
plejehjem, eller biblioteker. Derfor betaler jeg gladeligt til det
alligevel.

Desuden er der tale om en papdatter, så det er så som så med valgfriheden


> Jeg forstår godt, at det er surt - men at du skal afholde en øget udgift,
> er immervæk stadig en konsekvens af et valg, du selv har foretaget.
> Hvorfor vil det være mere rimeligt, at skatteborgerne afholder denne
> udgift?

Ja, hvorfor er det rimeligt at jeg skal betale for at frøken Andersen gratis
kan låne bøger på biblioteket, at Johnny-Brian kan dangdere den på
overførselsindkomst, at Hr Jensen gratis kan blive opereret på sygehuset, at
dine børn kan gå gratis i skole osv osv?

Jeg formoder at du er én af fortalerne for brugerbetaling?

Mvh
Zeki




Kim (05-12-2006)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 05-12-06 09:40

On Mon, 4 Dec 2006 23:51:33 +0100, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>Ja, hvorfor er det rimeligt at jeg skal betale for at frøken Andersen gratis
>kan låne bøger på biblioteket, at Johnny-Brian kan dangdere den på
>overførselsindkomst, at Hr Jensen gratis kan blive opereret på sygehuset, at
>dine børn kan gå gratis i skole osv osv?

Spørg i en relevant gruppe :

dk.politik
eller
dk.forbruger.offentlig-service


fut : dk.admin.netikette
--
Kim


gb (05-12-2006)
Kommentar
Fra : gb


Dato : 05-12-06 20:55

Kim <k@x.x> wrote in
news:31can25ao86v7qse5ci9lfq9bksq03uun3@4ax.com:

> Spørg i en relevant gruppe :
> dk.politik

Han skal bruge det til at slå dk.politik i hovedet med...

--
GB

Karsten7870 (05-12-2006)
Kommentar
Fra : Karsten7870


Dato : 05-12-06 11:58



Zeki wrote:
> "Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:45748c1f$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Ja, hvorfor er det rimeligt at jeg skal betale for at frøken Andersen
> gratis kan låne bøger på biblioteket, at Johnny-Brian kan dangdere den på
> overførselsindkomst, at Hr Jensen gratis kan blive opereret på sygehuset,
> at dine børn kan gå gratis i skole osv osv?
>
> Jeg formoder at du er én af fortalerne for brugerbetaling?
>
> Mvh
> Zeki

Alternativet (delvis) er vel som i USA, hvor du så forsikrer dig mod de
ydelser, du mener at have eller vil få brug for. Det kan vel (er vel)
billigere i administration, således at forsikringspræmien bliver billigere
end i "velfærdssamfundet".
--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)


Jacob Larsen (05-12-2006)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 05-12-06 18:54

"Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote in message
news:4574a67d$0$5013$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
> "Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> skrev i
> en meddelelse
> news:45748c1f$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > "Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> > news:457485bd$0$8691$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > > Jo da. For der ville jo ikke være en forøgelse i
> > > prisen hvis der ikke var skattestop. Så kunne
> > > kommunen jo bare hæve skatten på indkomst for at få
> > > det financieret i stedet for.
> >
> > Javel ja. Det var altså mere rimeligt, at vi alle
> > sammen var med til at betale for en ydelse, DU har
> > valgt at have brug for... sidst jeg tjekkede efter, var
> > det i hvert fald valgfrit at få børn.
>
> Yep, det kaldes "velfærdssamfundet." Jeg bruger heller
> ikke sygehuse, plejehjem, eller biblioteker. Derfor
> betaler jeg gladeligt til det alligevel.

Ja, men du betaler åbentlyst ikke ret meget. Det er velsagtens derfor du
synes et "velfærdssamfund" er så dejligt. Hvorfor skal jeg betale mere i
skat rent procentmæssigt bare fordi jeg arbejder hårdere og er klogere end
så mange andre?

I realiteten ville det stadig være uretfærdigt, hvis vi alle skulle betale
30% i skat, da vi jo ca. koster det samme i kr. i gennemsnit. Dette ville
jeg dog i det mindste have det ok med. Vil gerne støtte et ordentligt
velfærdssamfund, men det ynkelige forsøg vi har nu, ville jeg helst holdes
udenfor, hvis jeg havde et praktisk muligt og fair alternativ.

> Desuden er der tale om en papdatter, så det er så som så
> med valgfriheden

Du har jo så valgt konen incl. familie.

> > Jeg forstår godt, at det er surt - men at du skal
> > afholde en øget udgift, er immervæk stadig en
> > konsekvens af et valg, du selv har foretaget. Hvorfor
> > vil det være mere rimeligt, at skatteborgerne afholder
> > denne udgift?
>
> Ja, hvorfor er det rimeligt at jeg skal betale for at
> frøken Andersen gratis kan låne bøger på biblioteket, at
> Johnny-Brian kan dangdere den på overførselsindkomst, at
> Hr Jensen gratis kan blive opereret på sygehuset, at dine
> børn kan gå gratis i skole osv osv?

Et eller andet sted skal man jo trække grænsen. Jeg vil f.eks. gerne hjælpe
andre, men på et tidspunkt bliver det simpelthen for meget. Folk tager og
tager og jeg ønsker ikke at yde langt over min del, for at samfundet kan
gøre rundt.

--
Mvh. Jacob Larsen



Zeki (05-12-2006)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 05-12-06 01:42


"Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> skrev i en meddelelse
news:45748c1f$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> news:457485bd$0$8691$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Jo da. For der ville jo ikke være en forøgelse i prisen hvis der ikke var
>> skattestop. Så kunne kommunen jo bare hæve skatten på indkomst for at få
>> det financieret i stedet for.
>
> Javel ja. Det var altså mere rimeligt, at vi alle sammen var med til at
> betale for en ydelse, DU har valgt at have brug for... sidst jeg tjekkede
> efter, var det i hvert fald valgfrit at få børn.

I øvrigt: Synes du det er okay at jeg betaler for at du kan få dig en
uddannelse inden for jura? For det er jo også "valgfrit" om man vil tage en
uddannelse eller ej. Du modtager vel SU?




S. Hansen (05-12-2006)
Kommentar
Fra : S. Hansen


Dato : 05-12-06 08:57

On Tue, 5 Dec 2006 01:41:36 +0100, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>
>"Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:45748c1f$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> "Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
>> news:457485bd$0$8691$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>> Jo da. For der ville jo ikke være en forøgelse i prisen hvis der ikke var
>>> skattestop. Så kunne kommunen jo bare hæve skatten på indkomst for at få
>>> det financieret i stedet for.
>>
>> Javel ja. Det var altså mere rimeligt, at vi alle sammen var med til at
>> betale for en ydelse, DU har valgt at have brug for... sidst jeg tjekkede
>> efter, var det i hvert fald valgfrit at få børn.
>
>I øvrigt: Synes du det er okay at jeg betaler for at du kan få dig en
>uddannelse inden for jura? For det er jo også "valgfrit" om man vil tage en
>uddannelse eller ej. Du modtager vel SU?
>
>


Til gengæld har han fravalgt at blive gammel så han ikke skal belaste
vores børn med at de skal betale for hans folkepension.

Steen

Jesper Brock (05-12-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Brock


Dato : 05-12-06 11:59


"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
news:4574c048$0$5741$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> I øvrigt: Synes du det er okay at jeg betaler for at du kan få dig en
> uddannelse inden for jura? For det er jo også "valgfrit" om man vil tage
> en uddannelse eller ej. Du modtager vel SU?


Nej, jeg modtager ikke SU - jeg betaler selv gildet (og det er ikk' engang
løwn...)

Men bortset fra det var det vel egentlig rimeligt, at du betalte til min
uddannelse, da den jo blandt går til at yde dig den _fremragende_
rådgivning, du får her i tråden )


--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk



Zeki (05-12-2006)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 05-12-06 12:11

"Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> skrev i en meddelelse
news:457550db$0$144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

>> I øvrigt: Synes du det er okay at jeg betaler for at du kan få dig en
>> uddannelse inden for jura? For det er jo også "valgfrit" om man vil tage
>> en uddannelse eller ej. Du modtager vel SU?

> Nej, jeg modtager ikke SU - jeg betaler selv gildet (og det er ikk' engang
> løwn...)

Men det er jo stadig en udgift for mig at have dig gående som studerende. Du
betaler vel ikke dine underviseres løn, vel?

> Men bortset fra det var det vel egentlig rimeligt, at du betalte til min
> uddannelse, da den jo blandt går til at yde dig den _fremragende_
> rådgivning, du får her i tråden )

Og mindst lige så rimeligt som du betaler til at mine børn kan gå i skole og
blive passet, så de kan forsørge dig når du engang skal have folkepension.

Eller du frabeder dig måske folkepensionen?

Tænk dig, jeg er endda med til at betale til at DU kan blive rask og
helbredt hvis du skulle blive alvorligt syg.

Eller du frabeder dig offentlige sygehuse og gør brug af de private som
studerende?

Hvad hvis du fik indbrud eller blev overfaldet? Yep, jeg er også med til at
betale for at der er nogle - politiet - kan opklare sagen for dig.

I øvrigt har du da ret i at jeg har modtaget "fremragende rådgivning" i
denne tråd. Desværre deltog han kun med et enkelt indlæg.

Mvh
Zeki









BJ (05-12-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 05-12-06 12:24


"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
news:457553c2$0$5656$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

KLIP

> Eller du frabeder dig måske folkepensionen?

Disse årgange er selv stensikre på at få den til den tid........;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408931
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste