/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
sejltur med mc
Fra : Thomas


Dato : 26-06-01 17:21

Jeg har endnu aldrig haft mc med på en færge, men har dog til tider oplevet
vippende færger, som en mc ikke vil kunne holde balancen på.. tror jeg da.

Hvordan er det med mc på større færger? Kan man generelt bare smide den på
central støttebenet, og så står den fint, eller surrer man den fast med
elastikker, eller hvad gør man?




 
 
Mich@el (26-06-2001)
Kommentar
Fra : Mich@el


Dato : 26-06-01 17:27

Hej Thomas.

Thomas wrote:

> Jeg har endnu aldrig haft mc med på en færge, men har dog til tider oplevet
> vippende færger, som en mc ikke vil kunne holde balancen på.. tror jeg da.
>
> Hvordan er det med mc på større færger? Kan man generelt bare smide den på
> central støttebenet, og så står den fint, eller surrer man den fast med
> elastikker, eller hvad gør man?

Feks. Colorline gør enormt meget ud af at sikre vores MC`er.

Da jeg skulle hjem fra Norge sidste år med hurtigfærge, vippede lortet en 30 -
40 grader til hver side, og jeg var mildt sagt PISSE nervøs for min MC.

Jeg havde sikret den med 2 af de stropper med hægter, kan ikke lige huske hvad
de hedder, men da jeg kom ned til min MC, var der sat yderlige 2 stropper på
min MC. Sikke en service. )))))

Generelt stiller du din MC på sidestøtteben, med MC`en i første gear, og hav
Evt. noget velcrobånd med til forbremsen.

Stiller du MC`en på centralstøttebenet, risikerer du at den flytter sig Pga. de
vibrationer der kommer op til vogndækker fra maskinen.
Sørg for at være ved din MC under havnemanøvrer.


--

Med tilbagelænet hilsen.........

(o; dk.fritid.motorcykel

-------------------------------------------
Mich@el

Yamaha XV 1100 Virago
Med i http://www.mc-customania.dk
Virago MC Club Danmark # 1101

Loud pipes saves lives
-------------------------------------------



Asger Steffensen (26-06-2001)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 26-06-01 18:33


"Mich@el" <mick@post5.tele.dk> wrote in message
news:3B38B7E7.2A796F9A@post5.tele.dk...
> Hej Thomas.
>
> Thomas wrote:
>
> > Jeg har endnu aldrig haft mc med på en færge, men har dog til tider
oplevet
> > vippende færger, som en mc ikke vil kunne holde balancen på.. tror jeg
da.
> >
> > Hvordan er det med mc på større færger? Kan man generelt bare smide den

> > central støttebenet, og så står den fint, eller surrer man den fast med
> > elastikker, eller hvad gør man?
Jeg har aldrig oplevet at der ikke var surringsmuligheder. Mols-Linien har
på Ebeltoft ruten nogle tove, det virker ikke godt, men det virker. På Århus
ruten er der udmærkede nylon stropper af den type man benytter på lastvogne.
Stil cyklen i 1. gear og på sidestøtten. Spænd så en strop henover sadlen og
ned i dørken. Der er øjer i dørken til det.

> Feks. Colorline gør enormt meget ud af at sikre vores MC`er.
>
> Da jeg skulle hjem fra Norge sidste år med hurtigfærge, vippede lortet en
30 -
> 40 grader til hver side, og jeg var mildt sagt PISSE nervøs for min MC.
>
> Jeg havde sikret den med 2 af de stropper med hægter, kan ikke lige huske
hvad
> de hedder, men da jeg kom ned til min MC, var der sat yderlige 2 stropper

> min MC. Sikke en service. )))))
>
De har sikkert prøvet at skulle erstatte en væltet sportsmaskine med en
kvadret kåbe. Plastik til 20.000+ kr pr. kvm.

Asger
ZX-10



Ulrik Borg (26-06-2001)
Kommentar
Fra : Ulrik Borg


Dato : 26-06-01 22:29

> Jeg har aldrig oplevet at der ikke var surringsmuligheder. Mols-Linien har
> på Ebeltoft ruten nogle tove, det virker ikke godt, men det virker. På
Århus
> ruten er der udmærkede nylon stropper af den type man benytter på
lastvogne.
> Stil cyklen i 1. gear og på sidestøtten. Spænd så en strop henover sadlen
og
> ned i dørken. Der er øjer i dørken til det.


Jeg tager også ind i mellem med Mols-Linien, og du har da ret i at det ikke
er verdens bedste surrings-system på Ebeltoft ruten, men det har da holdt
alle de gange jeg har været med (det har dog aldrig været rigtig hårdt
vejr).

Århus ruten har jeg dog kun været med en enkelt gang, og det var bestemt
ikke verdens bedste oplevelse. Der var kun nogle små stykker tov, og en
gammel nylon-spænderem som nærmest dryppede af olie. Det kan måske skyldes,
at det var i marts måned og at MC sæsonen derfor ikke var rigtig startet
endnu (hvis i stadig husker marts i år ), men alligevel...

mvh
Ulrik
RD 350



DieselPower (26-06-2001)
Kommentar
Fra : DieselPower


Dato : 26-06-01 18:39

Hvis du tager Bornholmerbåde, så er de pisse ligeglad.... du for en gammel
fiske stinkende snor... og så er det dit eget ansvar resten :(

Ved ikke om det bare var mig der var uheldig, men sådan har det været de 2
gange jeg har taget turen.

VH
Moller
www.molnit.com dfm.molnit.com og snart mange flere :)



Birger Poulsen (26-06-2001)
Kommentar
Fra : Birger Poulsen


Dato : 26-06-01 21:30

Har lige været med Grenå Varberg i pæn vind.
Motorcyklerne blev parkeret på tværs, nogle på sidestøttebenet og andre
på central....
Ingen blev surret, men de store gummikiler blev placeret foran og bagved
baghjulet.

MVH
Birger

Tom Karlsson - Remov~ (27-06-2001)
Kommentar
Fra : Tom Karlsson - Remov~


Dato : 27-06-01 10:33



Ian (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Ian


Dato : 29-06-01 11:38


"DieselPower" <news@molnit.com> wrote in message
news:9hah4h$4s2$1@sunsite.dk...
> Hvis du tager Bornholmerbåde, så er de pisse ligeglad.... du for en gammel
> fiske stinkende snor... og så er det dit eget ansvar resten :(
>
> Ved ikke om det bare var mig der var uheldig, men sådan har det været de 2
> gange jeg har taget turen.

Jeg har også selv været med den to gange frem og tilbage, og på alle 4
overfarter var det det samme: En gammel ende reb der var gennemblødt og
stank af fisk, og ikke en skid at binde i udover nogle rør i siden af
skibet. Desuden passede det med, at det var den forkerte side (modsat
støttebenet) man kom til at binde i, fordi man ikke kunne komme til at vende
sin mc om.
Begge gange var jeg kommet over med katamaranen fra Frederikshavn/Göteborg
få timer forinden, hvor mc'erne havde deres helt egen plads midt på
vogndækket med tie-down's og øjer i dørken, så Bornholmstrafikken's
"service" virkede meget primitiv i forhold.

/Ian



Christian Stidsen (26-06-2001)
Kommentar
Fra : Christian Stidsen


Dato : 26-06-01 22:57


<SNIP>
> Feks. Colorline gør enormt meget ud af at sikre vores MC`er.
>
> Da jeg skulle hjem fra Norge sidste år med hurtigfærge, vippede lortet en
30 -
> 40 grader til hver side, og jeg var mildt sagt PISSE nervøs for min MC.
<SNIP>

Hvornår var der så væmmeligt vejr ?
- de fleste færger plejer at ligge trygt og godt i havn hvis vejret er så
dårligt at der er fare for så store krængninger!
30-40 grader er en ganske pæn stor krængning!
Så må det meste af restaurant m.v. da være røget på dørken...

M.v.h.

Christian

--
FZS600



Mich@el (27-06-2001)
Kommentar
Fra : Mich@el


Dato : 27-06-01 12:58

Hej Christian

Christian Stidsen wrote:

> Hvornår var der så væmmeligt vejr ?
> - de fleste færger plejer at ligge trygt og godt i havn hvis vejret er så
> dårligt at der er fare for så store krængninger!
> 30-40 grader er en ganske pæn stor krængning!

Det var onsdag i uge 30, sidste år.

> Så må det meste af restaurant m.v. da være røget på dørken...

Madudsalget og salg af toldfri varer blev lukket, folk sad i deres flystole og
så dårlige ud.

Der var kun kuling, men det var med en af hurtigfærgerne "F/F Silvia Ana" og
problemet med hurtig færger er at man kan ikke få stor fart samt stabilitet
samtidig.

--

Med tilbagelænet hilsen.........

(o; dk.fritid.motorcykel

-------------------------------------------
Mich@el

Yamaha XV 1100 Virago
Med i http://www.mc-customania.dk
Virago MC Club Danmark # 1101

Loud pipes saves lives
-------------------------------------------



Anders Majland \(Rep~ (27-06-2001)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 27-06-01 12:09

På odden->århus har de som nævnt udmærkede nylon stropper, men sidst jeg var
med (i februar) var de godt snaskede af diesel olie. Men sidste "sæson" var
de ok de gange jeg var med.

/A



james (28-06-2001)
Kommentar
Fra : james


Dato : 28-06-01 09:33

> Det skader ikke at have dine egne stropper. MC-stropper, med solide kroge på
> hver ende, med gummi på "cykel-enden" og en slags ratchet til at stramme med.
> De kan bruges på færger, når Falck el.lign. behøves, eller til en almindelig
> trailer eller kassevogn.

-james



Anders Majland \(Rep~ (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 28-06-01 11:05


"james" <airthy@post5.tele.dk>
> > Det skader ikke at have dine egne stropper.

Der fåes også nogle stropper der har specielle "øjer" til styret således at
man slipper for at spænde på sæde eller kåbedele. Forgaflen trykkes sammen
og baghjulet tøjres bare med en almindelig rem. Så slipper man helt for at
spænde den på støttefoden.

Men har man god tid til fastspænding kan man gøre som dansk autohjælp. De
spænder helst omkring fastgørelsespunktet for støddæmpere (gammeldags
stereo-set) og på forgaflen. Ligeledes uden at den står på støttefod.

/A


james (28-06-2001)
Kommentar
Fra : james


Dato : 28-06-01 16:23

Jeg bruger helst fastspænding uden sæder og støtteben også. Hvis I læser DMC
bladet, kan I se en strop med en slags fold. Denne sætter man rundt om
fodhvileren og spænder til. Komprimering af forgaffelen og støddæmperen giver
modstand nok til at holde cykelen uden fare for at sidestøtten siger knæk...

-james


Henrik (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 28-06-01 01:05

Hvis du skal ud og sejle med færger uden for danmark tror jeg godt det kan
betale sig at investere i en båndstrammer (sådan en man spænder gods fast
med på lastbiler) Den kan lave et træk på mellem 3 og 6 tons alt efter type!
Jeg har selv været udefor at skulle spænde min mc fast med en tynd snor og
det var en ret ubehagelig tur fra Dover til Calais!

mvh
henrik


> Jeg har endnu aldrig haft mc med på en færge, men har dog til tider
oplevet
> vippende færger, som en mc ikke vil kunne holde balancen på.. tror jeg da.
>
> Hvordan er det med mc på større færger? Kan man generelt bare smide den på
> central støttebenet, og så står den fint, eller surrer man den fast med
> elastikker, eller hvad gør man?
>
>
>



Jens Møller (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Jens Møller


Dato : 28-06-01 22:16

On Tue, 26 Jun 2001 18:21:01 +0200, "Thomas" <feeling@home.now> wrote:

>Jeg har endnu aldrig haft mc med på en færge, men har dog til tider oplevet
>vippende færger, som en mc ikke vil kunne holde balancen på.. tror jeg da.
>
>Hvordan er det med mc på større færger? Kan man generelt bare smide den på
>central støttebenet, og så står den fint, eller surrer man den fast med
>elastikker, eller hvad gør man?
>

Jeg sejler tit med Bøjden - Fynshav. Deres færge (Thor Sydfyen) er
MEGET urolig bare der er krusninger på vandoverfladen. Jeg bliver
altid "placeret" helt ude ved siden i bagbords side. Jeg er flere
gange blevet bedt om at surre cyklen fast. Der hænger reb til formålet
og det virker fint. Der er masser af muligheder for at tøjre cyklen
til div beslag på siden.
- nå der kommer ræs på eurosport.....

--
Jens Møller, Kruså
Kawa ZX-6R Ninja
moller@[NOSPAM]nospam.dk
ved e-mail; fjern [NOSPAM]

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste