Pinligt!
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 04-12-06 10:02

Hej -

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at overføre mine contacts fra én pc til
en anden.

Der er givetvis en enkel løsning, som kun imbecile tåber som undertegnede
ikke kan finde.

Gider I tage mig i hånden?

- Jensby

Fra : N_B_DK

Dato : 04-12-06 10:11

"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> wrote in message
> [...]
> pc til en anden.
>
> Der er givetvis en enkel løsning, som kun imbecile tåber som

Hvilke kontakter ? det er lidt svært at gætte hvad program det er du skal
have hjælp til.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 04-12-06 10:29

"N_B_DK" skrev

> Hvilke kontakter ? det er lidt svært at gætte hvad program det er du skal
> have hjælp til.

Jeg kan åbenbart ikke en gang finde ud af at stille et fornuftigt spørgsmål.

Jeg vil gerne have mine "kontakter" fra Outlook 2003 på én pc overført til
"kontakter" i Outlook XP Prof. på en anden pc.

- Jensby

Fra : Camilla

Dato : 04-12-06 10:46

"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg vil gerne have mine "kontakter" fra Outlook 2003 på én pc overført til
> "kontakter" i Outlook XP Prof. på en anden pc.

Du kan faktisk bare gøre det ved at markere dem (CTRL+A i Kontaktpersoner)
og bruge CTRL+C og CTRL+V til en mappe i Stifinder. Derfra kan du flytte dem
via et USB-stick, en ekstern disk eller sende dem på mail.

/Camilla

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 04-12-06 11:12

"Camilla" skrev

> Du kan faktisk bare gøre det ved at markere dem (CTRL+A i Kontaktpersoner)
> og bruge CTRL+C og CTRL+V til en mappe i Stifinder. Derfra kan du flytte
> dem via et USB-stick, en ekstern disk eller sende dem på mail.

Hej Camilla!

Tusind tak for tippet!

Det gik fint det meste af vejen.

Nu har jeg dem på disken på den nye pc. Hvordan får jeg dem herfra til
"contacts" i Outlook?

- Jensby

Fra : Camilla

Dato : 04-12-06 11:33

> [...]
>
> Tusind tak for tippet!
>
> Det gik fint det meste af vejen.
>
> Nu har jeg dem på disken på den nye pc. Hvordan får jeg dem herfra til

Meget nemt. Du åbner Outlook og klikker derefter på knappen
Contacts/Kontaktpersoner. Du kan nu placere Outlook og Stifinder vinduerne
side om side, markere kontakterne (CTRL+A) og "trække og slippe" dem ind i
mappen Kontaktpersoner.

Du kan også markere dem og bruge CTRL+C for at kopiere dem og CTRL+V for at
indsætte dem.

Mange hilsner
Camilla

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 04-12-06 11:39

"Camilla" skrev

> [...]
> mappen Kontaktpersoner.
>
> Du kan også markere dem og bruge CTRL+C for at kopiere dem og CTRL+V for

Jeg har forsøgt begge metoder, men de oprettes som én kontakt, selv om der
er 50-60 forskellige kontakter.

- Jensby

Fra : Camilla

Dato : 04-12-06 12:14

> "Camilla" skrev

> Jeg har forsøgt begge metoder, men de oprettes som én kontakt, selv om der
> er 50-60 forskellige kontakter.
>
> - Jensby
Hmm.. mærkeligt - det har jeg ikke lige nogen forklaring på.
Ligger de som 50-60 forskellige filer i Stifinder, for ellers er det der,
problemet ligger - så har du kun fået kopieret én kontakt fra din gamle
maskine.

Du kan også bruge funktionen Importer/eksporter i menuen Filer.
Start med at eksportere kontakterne fra din Outlook 2003:

Åbn menuen Filer og vælg Importer og eksporter.
Vælg "Fil med private mapper (pst)" og klik på Næste
Marker mappen Kontaktpersoner og klik på Næste
Vælg en placering til pst-filen ved at klikke på knappen Gennemse og følg
resten af guiden.

Kopier pst-filen over på din anden maskine.

I Outlook XP skal du også vælge Filer=>Importer og eksporter og derefter
"Importer fra et andet program eller en anden fil".
I næste trin af guiden vælger du "Fil med private mapper". Klik på Næste og
find pst-filen ved hjælp af knappen Gennemse.

Håber det hjælper dig.
Camilla

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 04-12-06 12:46

"Camilla" skrev

> [...]
> I næste trin af guiden vælger du "Fil med private mapper". Klik på Næste
> og find pst-filen ved hjælp af knappen Gennemse.

Ved at blive mailet fra den ene pc til den anden ændrer filerne karakter.

På afsenderen illustreres filerne med en slags visitkort - mens de på
modtageren illustreres som en kuvert.

Der er måske en firewall der forstyrrer transmissionen.

- Jensby

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 04-12-06 13:45

"Camilla" skrev

> [...]
> I næste trin af guiden vælger du "Fil med private mapper". Klik på Næste
> og find pst-filen ved hjælp af knappen Gennemse.

Heller ikke succes.

Outlook 2003 og Outlook XP Prof. taler tilsyneladende ikke "samme sprog".

Tak for indsatsen!

- Jensby

Fra : Camilla

Dato : 04-12-06 14:57

> [...]
>>

> Heller ikke succes.
>
> Outlook 2003 og Outlook XP Prof. taler tilsyneladende ikke "samme sprog".

Hej Jan

Det kan jeg simpelthen ikke tro. Det må altså være muligt.

Du skriver at filerne ændrer karakter fra visitkort til kuverter, når du
mailer dem.

Prøv evt. at flytte filerne via en USB-stick i stedet.

Du kan også prøve noget andet...

Gå ind i Kontaktpersoner, marker dem alle ved at trykke CTRL+A - klik én
gang med højre musetast og vælg "Videresend emner".... De skulle nu gerne
være vedhæftet enkeltvist til en ny e-mail.

Send mailen, og når den når den "nye" indbakke, skal du åbne mailen og vælge
"Gem vedhæftede filer".

De to versioner af Outlook er godtnok forskellige, meen, så forskellige
skulle de altså heller ikke være, så jeg er helt sikker på at det kan lade
sig gøre.

Mange hilsner
Camilla

Fra : gb

Dato : 04-12-06 13:54

"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> wrote in

> Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at overføre mine contacts fra
> én pc til en anden.

Du skal bare kopiere alle dine *.pst-filer. Keine Behändichkeit, nur
Hexerei.

--
GB

Fra : Bjarne Chr

Dato : 05-12-06 12:35

> [...]
> til en anden.
>
> Der er givetvis en enkel løsning, som kun imbecile tåber som undertegnede

Normalt ligger alle mails og kontaktpersoner i en fil nemlig i filen
outlook.pst C:\Documents and Settings\DIT-Brugernavn\Application
Data\Microsoft\Outlook den kan man så importere til den nye outlook jeg ved
ikke hvordan det er med outlook 2003 og outlook XP. Men man kan ikke
importere en PST fil fra 2003 til outlook 2000
venlig hilsen
Bc