Uden æg og mælkeprodukter
Fra : Iben Holst

Dato : 04-12-06 07:58

Hej,

Jeg skal lave en lille børnefødselsdagsmiddag med efterfølgende dessert
til en børnehavegruppe, hvor der er et barn som ikke kan tåle noget som
helst der indeholder æg og mælkeprodukter.

Der kommer noget frugt og grønt på bordet, men hvad kan jeg selv lave
der ikke indeholder æg og mælk?

Er den nogen af jer der har et link til et sted med opskrifter uden disse
ingredienser eller selv har nogen opskrifter de vil dele med mig?

Iben

Fra : Dorte Klerke

Dato : 04-12-06 08:37

> [...]
>
> Er den nogen af jer der har et link til et sted med opskrifter uden disse
> ingredienser eller selv har nogen opskrifter de vil dele med mig?

Hej Iben
Nu ved jeg ikke helt hvad du havde tænkt dig. Om det både var opskrifter til
middagen og desserten du søgte. Men jeg fandt lidt på tv2. Her er der et
lille udvalg af opskrifter uden æg og mælk og gluten endda. Jeg har ikke
prøvet nogen af dem, så jeg ved ikke hvor gode de er, men det var også mere
som inspiration og hjælp.

Frikadeller uden mælk, æg, hvede og gluten
http://opskrifter.tv2.dk/article.php?id=5243468

Havregrynslagkage med æbler uden æg, mælk og hvede
http://opskrifter.tv2.dk/article.php?id=4769032

Boller med æble uden æg, mælk, hvede og gluten
http://opskrifter.tv2.dk/article.php?id=4769082

Æbledessert uden mælk, æg og hvede
http://opskrifter.tv2.dk/article.php?id=4768967

Her er der nogle opskrifter, dog mest ang. julefrokost, men der er en på
grovbrød med mandler.
http://allergi.astma-allergi.dk/regado.jsp?type=page&id=329&domain=astmaallergi

Her er deres opskriftsdatabase, hvor du kan vælge, hvad opskrifterne ikke må
indeholde. Håber det kan hjælpe til lidt inspiration.
http://astmaallergi.regado-dev.dk/regado.jsp?type=page&id=178&domain=astmaallergi

Fandt lige en opskrift på brunsviger uden æg og mælk, måske var det noget
http://www.maduniverset.dk/opskrift.php/3757/Bagvaerk-opskrifter/Brunsviger-af-bolledej-uden-maelk/aeg

Ellers kan man finde mange opskrifter ved at google opskrift uden æg mælk
eller måske efter en specifik opskrift.

Held og lykke med fødselsdagsfesten.

Mvh.

Dorte

Fra : Iben Holst

Dato : 04-12-06 08:46

> Held og lykke med fødselsdagsfesten.

Mange tak for det, Dorthe!
- nu har jeg en masse inspiration....

Iben

Fra : Dorte Klerke

Dato : 04-12-06 09:46

"Iben Holst" <Iben@holst.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Mange tak for det, Dorthe!
> - nu har jeg en masse inspiration....
>
> Iben

Det var så lidt, og man kan vist kalde det rimelig hurtig svar ;)

Dorte