katten pisser inde.!
Fra : Lone Mikkelsen

Dato : 03-12-06 19:25

Hej
Er der nogen som har en god ide , vi har fået en killing den er ca 20 uger,
og den kan godt finde ud af at tisse og skide på bakken, men der er bare det
at det glemmer den ind i mellem. Den har tisset i vores læderstole, 2 stk.
og så på en sort plast pose som har ligget på gulvet. Sommetider skider den
også på gulvet her i stuen........
Vi er ved at blive godt gale i skralden, det er en utrolig sød kat 3 fravet
og lille fin og kærlig, men dette er godt nok ved at tage pippet fra os.

Er der nogen som har et godt råd i vil af med. Vi har selv tænkt på at få
den aflivet, eller måske hvis vi er heldige så kan hun komme på en gård....
Vi ved det ikke.

På forhånd tak for hjælpen.

Lone Mikkelsen

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-12-06 20:19

Lone Mikkelsen <lone.nielsen@tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
> Er der nogen som har et godt råd i vil af med. Vi har selv tænkt på
> at få den aflivet, eller måske hvis vi er heldige så kan hun komme

Har I prøvet at sætte 2 bakker op ? Det er måske også kattegruset den
ikke kan lide.
Plasticposer har også nogle gange en stor tiltrækningskraft på katte.
Der kan være så mange ting i vejen. Den kan også have
urinvejsproblemer, så det måske gør ondt når den skal på bakken så den
forbinder bakken med smerter og gør det andre steder.

Der er mange der har de problemer, så en aflivning er nok lige i
overkanten af overvejelserne. Det kunne da være I skulle få den
undersøgt hos dyrlægen. Katte er jo ekstremt renlige dyr, så man må
ikke udelukke sygdom. Netdyredoktor har en artikel om urenlighed så
her er linket:

http://www.netdyredoktor.dk/sw4099.asp

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Anne-Marie Keller

Dato : 04-12-06 17:48

> [...]
> undersøgt hos dyrlægen. Katte er jo ekstremt renlige dyr, så man må
> ikke udelukke sygdom. Netdyredoktor har en artikel om urenlighed så

Jeg havde på et tidspunkt en kat, som nægtede at gå på bakken, hvis der
var det mindste efterladenskaber i i forvejen. Han gjorde også alle
mulige steder. Måske er katten hyperrenlig. Prøv at være overomhyggelige
med at tømme bakken, og se om det skulle hjælpe...

Med venlig hilsen
Anne-Marie Keller
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 03-12-06 23:57

<klip> Er der nogen som har en god ide , vi har fået en killing den er ca 20
uger,

Så den er stadigvæk en "baby"

Som der er sat af andre, så drager plasticposer mange katte, små som store,
mine på 7 år kan slet, slet ikke lade være med at tisse på plastic....
Hvis du prøvet rådet med to bakker, så huske det skal være to forskellige
slags grus/strøelse.

Er der noget i dagligdagen der evt. stresser den, jeg mener, er der sket
noget ud over det saævanlige, har I fået hund, har naboens børn skræmt
den....whatever?

Alternative må du lige få en urinprøve tjekket for evt. urinvejsinfektion.

Men giv tid, 20 uger svarer til en total forvirret teenager, hvor hormonerne
begynder at rase for fuld skrue, din kat er i puberteten og er ved at blive
kønsmoden :o
Overvej at få den neutraliseret nu, det kan sgtens være det hjælper, når
hormonerne på den måde komme ned i antal :)

Ellers skriv igen - du må slet ikke tænke aflivning på dette tidspunkt. Hvis
det er en uholdbar situation, så skriv til mig privat ( ht snabel a hus.dk),
så skal jeg hjælpe dig med at få katten omplaceret (og renlig)

Venlig hilsen
Heidi, Miver og Mulles mor
http://choco.dk
- en chocoladelækker side

Fra : Lone Mikkelsen

Dato : 04-12-06 16:16

Hej alle sammen!

Hvor er det bare dejligt at i er så søde og hjælpsomme. Og tak for alle de
godt råd. Jeg starter med at sætte en ekstra katte bakke op her i stuen, og
så smider jeg de stole ud hun har tisset i.

Og tusind tak til Miver og Mulles mor, jeg lover at jeg ikke afliver hende
før jeg har snakket med dig igen.....

Vi har også en hund, en lab som er 7 år. Hun er rolig og såmænd glad for
katten. Hun gør den iværtfald ikke noget. Og Knirke, som katten hedder, er
vokset op med en hund så hun var helt tryk ved hende med det samme. De sover
sammen i Mulles, vores hund, kurv.....Men jeg har også lånt noget som jeg
skal spraye ud så hun skulle føle sig mere tryg. Jeg håber virkelig det
hjælper, for hun er bare dejlig. Hun sover ved os om natten.

Jeg stiller en ekstra katte bakke ind med det samme og så håber jeg det
hjælper.

Men mange mange tak for de godt råd. Jeg blev helt rørt.

Lone Mikkelsen

"Heidi, Miver og Mulles mor" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:45735655$0$36510$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-12-06 16:29

> [...]
> det hjælper.
>
> Men mange mange tak for de godt råd. Jeg blev helt rørt.

Jeg er næsten sikker på at det hjælper. Husk 2 forskellige slags
kattegrus i bakkerne, og så synes jeg at du skulle gå ind på Hanne's
hjemmeside www.mega-mco.dk, hvis du da ikke allerede har været der.
Der er nemlig et stort stykke om kattepleje og renlighed og jeg
personligt synes, at det er alle tiders hjemmeside.

Fra : Hanne Engermann

Dato : 04-12-06 02:39

> [...]
> den aflivet, eller måske hvis vi er heldige så kan hun komme på en gård....

Du skriver "vi har fået en killing", så jeg går ud fra, det hele er
forholdsvis nyt.
Det er det altså også for killingen. Hun er måske vant til at være
sammen med flere andre katte og er nu pludselig alene og savner sine
4-benede venner.
Hun prøver helt sikkert at fortælle jer, der er noget, hun ikke er glad
for i sin hverdag.

Bruger I samme type bakke og grus som det sted, hun kom fra?
Bliver bakken renset tit nok? (Når du begynder at kunne lugte den, har
katten kunnet det længe).
Er hun meget alene?

Hvis hun føler sig ensom eller utryg, prøver hun måske at afsætte sin
duft flere steder for at "føle sig hjemme".

Ellers er det en rigtig god idé at have to bakker, da katte normalt
foretrækker at tisse et sted og besørge et andet.

Og så ville jeg give hende en legekammerat (hvis hun er alenekat). To
katte er faktisk nemmere at have end kun én. I deler ikke dens opmærksom
og kærlighed med en anden kat. Tværtimod får i dobbelt så meget og
desuden mange flere sjove oplevelser ved at iagttage dem. Endelig kan I
også gå hjemmefra med god samvittighed.

Prøv at kigge ind på min hjemmeside og læs 'Om kattene'. Uanset race vil
der altid være nogle fundamentale behov.

Under alle omstændigheder vil det være både synd og forkert at lade
hende aflive, så hellere finde et andet hjem, og det behøver slet ikke
være på landet, for tacklet rigtigt, vil hendes urenlighed holde op (med
mindre, hun er hentet som fritløbende fra en gård).

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
www.mega-mco.dk
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Hanne Engermann

Dato : 04-12-06 03:26

PS:
Det værste, I overhovedet kan gøre, er at skælde hende ud, når I
opdager, hun har været urenlig. Hun forbinder slet ikke jeres vrede med
urenligheden, men kun med jer, og så opnår I kun at forstærke
situationen, og at hun bliver bange for jer.

For øvrigt forbinder katte ikke tis og afføring som noget urent. Det er
kun os.

Og så er det nærmest en uskreven lov:
Katte elsker at tisse på plastik, så velkommen i klubben. Man lærer
hurtigt at fjerne dem (poserne altså).

Igen venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Sabina H.

Dato : 04-12-06 07:33

Lone Mikkelsen wrote:
> [...]
> Er der nogen som har et godt råd i vil af med. Vi har selv tænkt på
> at få den aflivet, eller måske hvis vi er heldige så kan hun komme på

det ALLERFØRSTE man skal tænke på med en kat i den alder, er fertilitet.....
en killing på 20 uger, er sansyneligvis lige ved at starte puperteten, og
har derfor en masse hormoner der raser.... hvis ikke i allerede har gjort
det, vil jeg anbefale jer at få hende neutraliseret.....

plastikposer har, som andre også nævner, indimellem en tiltrækningskraft på
katte.... hvad det er der gør det, ved jeg ikke, men det er åbenbart meget
spændende at tisse på dem.... det har intet at gøre med at katten i sig selv
er urenlig... så der handler det vist bare om at i skal sørge for ikke at
efterlade posen på gulvet....
mht læderstolene, så kan de have en lugt der gør at hun mener hun bør
markere dem, og mht at skide på gulvet, kan det være hun mener bakken er
snavset, gruset er forkert eller bare at hun markerer sin utilfredshed med
verdenssituationen.....

aflivning er i min mening en "svag" løsning...... i har taget ansvaret for
denne lille mis, og før i har undersøgt alle mulige årsager til at hun gør
som hun gør, så er det slet ikke en løsning i bør overveje....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Leyna

Dato : 04-12-06 13:50

On Sun, 3 Dec 2006 19:25:15 +0100, "Lone Mikkelsen"
<lone.nielsen@tdcadsl.dk> wrote:

>Er der nogen som har et godt råd i vil af med. Vi har selv tænkt på at få
>den aflivet, eller måske hvis vi er heldige så kan hun komme på en gård....

Hvor kan jeg godt sætte mig ind i din situation, for min hunkat
startede osse med at overtisse en hjørnesofa og lægge sine visitkort
rundt omkring i huset. Dette var dog umiddelbart efter at vi havde
overtaget hende (altså de første uger. 3-4 tror jeg), og jeg var ved
at blive vanvittig af stanken og de evindelig katte høm-høm'er jeg
skulle samle op.

Herinde blev jeg anbefalet at sætte to bakker op, men om det var det
der gjorde udslaget eller om hun bare fandt sig til rette her ved jeg
så ikke. Men urenligheden stoppede i hvert fald, og i dag er hun en
meget renlig og superlækker og kælen kat, så giv lige katten en chance
for at falde til først.

Det kostede os en ny hjørnesofa, for jeg kunne bare blive ved med at
lugte kattetis i den gamle, men jeg anskaffede så en billige brugt
sofa i stedet for at købe nyt, og det var bare en supergod
investering, da vi har både hunde og katte. Den kostede 450 kr. så det
var da billigt sluppet. Og på læder er jeg ret sikker på at du kan få
renset så godt at du bliver af med lugten. Rodalon er nøgleordet i den
sammenhæng.

Du må ikke gi' op så hurtigt.

--
Leyna