Babel - now we talkin' ( ingen spoiler )
Fra : Peter Heide

Dato : 03-12-06 18:54

Sidste del i triologien .

Har set "21 Gram" men fik aldrig set den første "Amores Perros"

21 Gram står stadig for mig som en af den bedste film i de sidste par år.
Har
efterhånden set den adskellige gange ( incl. en fan-cut som var en rædsel)
denne
sidste Babel er ikke på samme niveau som 21, da jeg syntes det der
binder historierne samme sgu er lidt tyndt ; især den japanske
afdeling er lidt langt ude. Hovedhistorien den m. Pitt og Blanchett er
selvføleglig den bedste; og Brad spiller røven ud af bukserne på
de andre. Det er ham man husker når man færdig med filmen. Ikke
fordi de andre ikke er gode, men han er en kaliber for sig selv.

Han får sikkert også en Oscar for den rolle og det er fortjent.

Forøvrigt er det så sidste gang jeg gider at gå i biffen . Ham idioten
der sad bag mig tabte fand'me en bøtte popcorn ned af nakken på mig.
Da jeg kom ud af biffen og rystede min skjorte faldte der popcorn
ud. Og så kunne skiderikken ikke engang sige undskyld bagefter
men skyndte sig ud. Der var også nogen der sad og hørmede.
Gider ikke betale for sådan en omgang mere.Der er ikke
meget biografkultur mere.

Fra : Brian P

Dato : 03-12-06 23:40

Peter Heide skrev:
> Sidste del i triologien .
>
> Har set "21 Gram" men fik aldrig set den første "Amores Perros"
>
> 21 Gram står stadig for mig som en af den bedste film i de sidste par år.

Du må være gået glip af meget.

Fra : Peter Heide

Dato : 04-12-06 01:23

> 21 Gram står stadig for mig som en af den bedste film i de sidste par år.

Du må være gået glip af meget.

nævn mig et par stykker .

Fra : Brian P

Dato : 04-12-06 23:12

Peter Heide skrev:

> Du må være gået glip af meget.
>
> nævn mig et par stykker .

House of Sand and Fog, City of God, Eternal Sunshine of a Spotless
Mind, Transamerica. Biografaktuelle: Little Miss Sunshine, The Queen,
Das Leben der Anderen.

Fra : Morten Bowman

Dato : 05-12-06 02:12

On 4 Dec 2006 14:11:50 -0800, "Brian P" <kanal@klog.dk> wrote:

>House of Sand and Fog, City of God, Eternal Sunshine of a Spotless
>Mind, Transamerica. Biografaktuelle: Little Miss Sunshine, The Queen,
>Das Leben der Anderen.

City of God er ganske enketl weltklasse!!
Men er iøvrigt enig i de øvrige

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 05-12-06 11:16

> City of God er ganske enketl weltklasse!!
> Men er iøvrigt enig i de øvrige

apros pros! Er der nogen af jer der har set efterfølgeren City of Men? Ved
ikke om jeg tør håbe på noget.

Mvh. Martin

Fra : Peter Heide

Dato : 05-12-06 01:39

"Brian P" <kanal@klog.dk> skrev i en meddelelse

Peter Heide skrev:

> [...]

House of Sand and Fog, City of God, Eternal Sunshine of a Spotless
Mind, Transamerica. Biografaktuelle: Little Miss Sunshine, The Queen,

--------

Kan kun udtale mig om Sand and Fog og Eternal Sunshine, og ingen af dem
sagde mig noget. Den første vil jeg endda betegne som tør og ligegyldig.
Kort sagt ; set og glemt

Eternal, var lidt mere interessant pgra skuespillerne ikke historien og slet
ikke instruktionen.

Ingen tvivl om City of God er en super film og den skal ses.

De andre er måske fine nok, hér og nu, men om det er sådan nogle
man vil vende tibage til. Måske.

Fra : Brian P

Dato : 07-12-06 00:34

Peter Heide skrev:

> [...]
> Kort sagt ; set og glemt
>

> Eternal, var lidt mere interessant pgra skuespillerne ikke historien og slet

I begge tilfælde er vi uenige. House of Sand and Fog mener jeg er en
særdeles god, gribende og tankevækkende film uden den kunstlethed,
der præver 21 Grams. Og Eternal Sunshine of a Spotless Mind udmærker
sig netop i kraft af sin opbygning, hvor historie, tema og stil (og
skuespilpræstationerne) går op i en højere enhed. Jeg ville være
enig med dig, hvis det var Michael Gondrys seneste film, The Science of
Sleep, du kaldte "uinteressant". Den mangler nemlig fuldstændig
sammenhængskraft og historie trods sin charmerende stil. Forskellen er
selvfølgelig, at den ikke - som Eternal - har manuskript af geniale
Charlie Kaufmann, men af Gondry selv. Der går simpelthen Auteur-flip i
den, lidt ligesom i 21 Grams (og Babel), hvor Arriaga og Iñárritu vil
vise, at de bemestrer multiplotformen snarere end fortælle os noget
vedkommende.

> Ingen tvivl om City of God er en super film og den skal ses.
>
> De andre er måske fine nok, hér og nu, men om det er sådan nogle
> man vil vende tibage til. Måske.

Nu var meningen at nævne et par film, der er BEDRE end 21 Grams, dvs.
gode film fra ca. 2003 og frem. Men det var bare et par eksempler.
Andre kunne være Der Untergang, Dom durakov (House of Fools), Mou gaan
dou (Infernal Affairs) I+II (til dels III), Mysterious Skin og
Vozvrashcheniye (The Return). Også gode over-middel-film, der har
gjort et positivt indtryk på mig (og som jeg nok vil se igen).