Varmt Vand
Fra : Lars Grau

Dato : 03-12-06 15:20

Hej Ng

Jeg har lige et eller måske to spørgsmål.

Jeg har fjernevarme fra aalborg kommune, min varme installetion fejler ikke
noget,når jeg åbner for en radiator kommer der varme med det samme, jeg
bruger selvføldige også fjernevarmen til at lave varmt vand med, det er har
mit problem er, det bliver ikke rigtigt varmt og så varmt som det kan bliver
tager ca 1-2 min ved at lade vandet løbe. Mit spørgmål er så, kan det være
en termostat som der er går eller er det varmevækseleren som er i trykkker,
der er heller ikke lige meget tryk på det varme og kolde vand, nogen som har
en ide til hvad jeg evt. skal starte med at kigge på, eller skal jeg bare
ringe efter en VVS-mand og punge ud????

Venlig Hilsen

Lars Grau

Fra : mcloud

Dato : 03-12-06 15:53

Hej Lars
Der burde sidde et filter et eller andet sted på din brugsvandsinstall. evt.
på indgange til VVB. Der sidder i de fleste tilfælde en ventil på begge
sider af dette ,så du kan lukke for ventilerne og rense filter og lukke op
igen. Husk at passe påevt. pakninger.

mvh mcloud blikkenslager

Fra : Lars Grau

Dato : 03-12-06 16:19

Hej igen

Jeg kan ikke finde nogen filter, men tak for tippet, jeg har lagt et billede
at min varmeinstallation op på denne adresse
http://www.famgrau.dk/varme/1.jpg, det eneste som er ude over det man kan se
på billede er måler og de 2 hovede haner, dem ska man ikke lukke for så
bliver der sku koldt hurtigt*S*.

Håber det hjælper lidt

Venlig Hilsen
Lars Grau

Fra : Max

Dato : 03-12-06 21:33

Hej Lars

> Jeg kan ikke finde nogen filter, men tak for tippet, jeg har lagt et
> billede at min varmeinstallation op på denne adresse

Har du ingen varmeregulering på din gennemstrømningsvandvarmer ?

--
Mvh Max

Fra : mcloud

Dato : 03-12-06 21:16

Hej Lars
Jeg kan ikke se noget filter .....Det kan være din beholder eller veksler
trænger til afsyring ....det skal du bruge en fagmand.
Men ring og få et uforbindende tilbud ...hvis der er nogen der har tid.
mvh mcloud

Fra : Lars Grau

Dato : 03-12-06 22:31

oki, det tror jeg vil gøre, ja for der er jo ikke mange som har tid til det
idag, men mon ikke har i det mørke jylland der findes en som vil *S*

/lars

Fra : ksk

Dato : 05-12-06 01:06

> [...]
> trænger til afsyring ....det skal du bruge en fagmand.
> Men ring og få et uforbindende tilbud ...hvis der er nogen der har tid.

måske det bedre kan betale sig at købe en ny veksler og skift den selv ???
KsK