Rhodos
Fra : Lio

Dato : 03-12-06 11:15

Hejsa
Skal til Rhodos for 5 gang i Juni eller August, regner med at tage 14 dage
der nede i år.
Er der nogen der kender nogle steder på Rhodos,
så bare kom med dem.

Har været i den gamle bydel på Rhodos by,
Akropolis - Lindos - Faliraki (Water park) Rhodini Park.

Men ikke sommerfugledalen eller på Symi

Har aldrig været længer nede end Lindos.

Er der nogen der kender til en dansk forum om Rhodos på nettet?

Ps. Skriv nu ikke jeg har set det hele

Mvh.
Lars

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 03-12-06 13:22

Hej Lars!
Her er en hjemmeside om Rhodos http://www.rhodos.varberg.dk/
Hav rigligt med vand med i Sammerfugledalen for adskillege år siden var et
ægtepar på besøg i Sammerfugledalen. Konen var blevet væk fra hendes mand så
han vidste ikke hvorfor hun ikke kom tilbage, men det viste sig senere, at
grunden til hun ikke kom tilbage var fordi hun var død af tørst. Alt dette
var der om i dansk tv.
Hav en god tur.
Mvh. Jesper

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 03-12-06 14:46

Den fine lille ø Symi er bestemt et besøg værd, hvis man vel at mærke er
til fred og ro. Det er en lille og yderst stilfærdig ø med et par mindre
hoteller. Jeg har været der et par gange, når jeg har haft brug for fred
og ro - en enkelt gang fordi jeg skulle gøre en større opgave færdig (det
er ikke altid at arbejde er noget der stiller sig i vejen for det
behagelige).
På øen findes Panormitis klosteret, der har en særlig dansk betydning: det
fortælles at det under 2. verdenskrig var skjulested i en længere periode
for en dansk pilot i engelsk tjeneste. Efter et styrt reddede han sig i
land ved klosteret og fik lov at blive der, indtil krigens afslutning.

Man kan læse mere om Symi her:
http://www.rejsefeber.dk/travel_magazine/cgi-bin/article.cgi?article=2938&category=120&

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 03-12-06 14:47

Glemte at skrive at der dagligt er mulighed for en-dages ture til Marmaris
i Tyrkiet. Vælger du en af dem, så snyd ikke dig selv for en tur i tyrkisk
bad - det er himmelsk og mindst lige så godt em en nats søvn!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : thomas jürgensen

Dato : 03-12-06 21:49

> Glemte at skrive at der dagligt er mulighed for en-dages ture til Marmaris
> i Tyrkiet.

Så kommer du også ud og sejle i en af de gamle bornholmske flyvebåde,
navnene står faktisk stadig på flere af delene om bord

men tag ikke en tur med rejseburoet til tyrkiet, du bliver placeret i en
bus og skal bruge de første 3 timer på at besøge de steder som rejseburoet
får penge for at føre dig hen til....

Thomas

Fra : Lio

Dato : 10-12-06 10:04

Tak skal i have, men kom bare med mere hvis der er nogen der kender lidt
specielle steder.
Er der nogen der kender til en dansk forum om Rhodos på nettet?

Mvh
Lars.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 10-12-06 19:51

Lars jeg har givet dig linket til en dansk hjemmeside om Rhodos for nogen
tid siden. Husk det med at tage rigeligt med vand med i Sommerfugleparken så
du ikke dør af tørst.
Mvh. Jesper