Nogle der kan hjælpe mig med et par gamle ~
Fra : jeppe.ventzel@gmail.~

Dato : 02-12-06 23:09

Hej!

Den ene hedder Monkey king og er den kinesiske version! Har ikke kunnet
finde en butik der sælger den?

Den anden kender jeg ikke navnet på, men den handlede om en eller
flere cowboys. I en af scenerne bliver en cowboy jagtet af en anden, og
på et tidspunkt punktere den ene hest, hvorefter de stopper op, mens
den bliver lappet. Er der nogen der kender navnet på den?

Mvh.
Jeppe V

Fra : Collec2r

Dato : 03-12-06 07:55

"jeppe.ventzel@gmail.com" <jeppe.ventzel@gmail.com> wrote in

> [...]
> på et tidspunkt punktere den ene hest, hvorefter de stopper op, mens
> den bliver lappet. Er der nogen der kender navnet på den?

Blazing Saddles??? http://www.imdb.com/title/tt0071230/ Fåes hos
www.axelmusic.dk i flere forskellige versioner.

Collec2r

Fra : Collec2r

Dato : 03-12-06 08:31

Collec2r <collec2r@hotmail.com> wrote in

> Blazing Saddles??? http://www.imdb.com/title/tt0071230/ Fåes hos
> www.axelmusic.dk i flere forskellige versioner.
>
> Collec2r

D'Oh. _Tegneserie_film.

Sorry

Collec2r

Fra : sniper_Nolight

Dato : 03-12-06 12:50

[...]

er det ikke en gammel Tex Avery tegnefilm med Droopy?... eller husker jeg
forkert?
--
sniper_Nolight

Fra : Per Hansen

Dato : 03-12-06 13:45

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> mentioned this

> [...]
> mens den bliver lappet. Er der nogen der kender navnet på den?
>
> er det ikke en gammel Tex Avery tegnefilm med Droopy?... eller husker

Jo, det tror jeg faktisk det er.
Det er en ulv til hest at Droopy jagter i den. Hesten punkterer på det
ene bagben og så lydder det som om at man lukker luften ud af en ballon,
du ved den "blrrrrrr" lyd det giver
Den findes sikkert på en af de utallige Looney Toons DVD'ere der
er blevet udgivet. En eller flere af dem er vist nok Tex Avery specials.

--
Per Hansen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 03-12-06 19:48

> Den findes sikkert på en af de utallige Looney Toons DVD'ere der
> er blevet udgivet. En eller flere af dem er vist nok Tex Avery specials.

da jeg havde laserdisc havde jeg en 9 timer lang Tex Avery tegnefilm samling
og jeg mener at Tex Averys værker intet har med Looney Tunes at gøre. Looney
Tunes er Bugs Bunny, Pelle Gris oa. og er fra Warner hvor Averys univers
tilskrives MGM (så vidt jeg husker) og ingen af deres figurer har vist mødt
hinanden før.

Faktisk aner jeg ikke hvad der er udgivet på DVD af Averys fantastiske
tegnefilm... langt bedre end Looney Tunes imo
--
sniper_Nolight

Fra : Optimus Prime

Dato : 04-12-06 09:57

sniper_Nolight skrev:
> Faktisk aner jeg ikke hvad der er udgivet på DVD af Averys fantastiske
> tegnefilm... langt bedre end Looney Tunes imo

Din dejlige laserdisc box er, svjv, desværre aldrig udgivet på DVD -
altså med mindre man taler fransk... for frøæderne har nemlig fået dem
på dvd, naturligvis kun med fransk tale

Det er et stort savn på dvd-formatet...

Fra : Per Hansen

Dato : 04-12-06 12:39

> [...]

> Faktisk aner jeg ikke hvad der er udgivet på DVD af Averys fantastiske
> tegnefilm... langt bedre end Looney Tunes imo

Jo faktisk har Tex Avery også med Looney Toons at gøre.
Desværre findes den kun på VHS, men den special hedder:
The Golden Age Of Looney Toons: Tex Avery
Udgivet tilbage i 1992, cover til VHS:
http://images.amazon.com/images/P/6302593395.01.LZZZZZZZ.jpg

--
Per Hansen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 04-12-06 19:06

> Jo faktisk har Tex Avery også med Looney Toons at gøre.

ja han har opfundet flere af figurerne, men filmene med droopy, ulven,
rødhætte, spike osv er jeg ret sikker på han ikke har udgivet under looney
tunes.
--
sniper_Nolight

Fra : Ole Kofoed

Dato : 04-12-06 19:07

<jeppe.ventzel@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Den ene hedder Monkey king og er den kinesiske version!
>Har ikke kunnet finde en butik der sælger den?

Den er så vidt jeg ved kun udgivet på DVD i Kina og er kun med kinesisk tale
og undertekster.
Shanghai Animation Film Studio er senere begyndt at lægge engelske tekster
på deres udgivelser, men altså ikke denne.

Kan købes her:
http://global.yesasia.com/en/PrdDept.aspx/code-c/section-videos/pid-1003740312/

Der findes også en 2-DVD udgave hvor http://www.imdb.com/title/tt0471945/
ligger på disk 2.