Givi E41N vs. E45N
Fra : Henrik Mahler

Dato : 02-12-06 15:57

Hejsa, skal vælge nogle tasker til den ny MC

Forhandleren har forslået E45N som han har til en god pris

Men den store kantede taske i sort, med rød stafering, vil
vist ikke rigtig matche en blå/hvid GS500 med runde linier

Nu var det så at jeg fik øje på den ny, noget rundere E41N

http://www.jml.dk/jml/givi.asp

Den lille låge til "hurtig-brug" syntes smart, og kunne så
muligvis senere lakeres i suzuki-blå for at matche,....
(givi kan desværre ikke levere denne farve default)

men dette "nøglefri" system ,.... hvordan er det ? ,.....
og er det i det hele taget en god og rummelig taske ?

MVH Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-06 21:37

> [...]
>
> men dette "nøglefri" system ,.... hvordan er det ? ,.....
> og er det i det hele taget en god og rummelig taske ?

Fantastisk anvendeligt, der kommer til til sidde 3 små metal beslag fast på
cyklen som ikke skæmmer. Når taskerne skal monteres, monteres først en
metalplade som tasker hænger/låses fast på. Det ene af beslagene er
indrettet så det kan låses med en nøgle så taskerne ikke kan afmonteres uden
nøglen. Hele processen tager et par minutter. Jeg har et par E45 mener jeg
det er, på 45L og med tanktaske kan jeg sagtens håndterer et storkøb i Føtex
på 5-6 bæreposer som pakkes om i taskerne. På langtur kan du snildt have
bagage med til 2 personer forudsat at telt og sovepose monteres bag bagsæde
passageren. Da min 220kg cykel (TDM) lagde sig stille ned på siden pga.
støttefoden sank ned i underlaget klarede de også dét, den lå stille og
roligt på den ene taske. Den bliver dog noget sidevindsfølsom og 45L
taskerne gør den temmelig bredrøvet som får mig til at føle mig mindre væver
i trafikken. Men hvá fanden, hvem holder ikke af en bred røv.

Fra : Henrik Mahler

Dato : 02-12-06 21:57

Ja E45N er fantastisk rummelig, det må være den
du har, den der lidt kantede ting der kan rumme
2 x full-face hjelme, men måske ikke så velegnet
og matchende til GS500 som den nye E41N,....

her et par links jeg har fundet i mellemtiden:

http://www.twistedthrottle.com/ezimagecatalogue/catalogue/variati
ons/1992-500x600.jpg

http://www.twistedthrottle.com/trade/productview/37/69/

Den der ting med den lille nøglefri låge tiltaler mig,
uden at lætte røven rækker man lige ned efter sin cola

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-06 23:15

> Ja E45N er fantastisk rummelig, det må være den
> du har, den der lidt kantede ting der kan rumme
> 2 x full-face hjelme, men måske ikke så velegnet
> og matchende til GS500 som den nye E41N,....

Jeg kan ikke forstå at du kalder dem kantede, de har da bløde former også
dem på billederne (det er de samme jeg har). Men det er korrekt at de kan
rumme 2 fullface hjelme.

> Den der ting med den lille nøglefri låge tiltaler mig,
> uden at lætte røven rækker man lige ned efter sin cola

Den låge får du brug for ofte når du er på tur. Også bare for at orienterer
dig om hvilken taske du lige lagde rugbrøddet i inden du afmonterer og åbner
tasken, eller for lige at finde det ekstra par tørre handsker.

Fra : Henrik Mahler

Dato : 03-12-06 07:18

Hej det var fordi du sagde:

"Jeg har et par E45 mener jeg det er"

(Og E45N den ER faktisk kantet)

Dem på billedet er derimod type E41N

>Jeg kan ikke forstå at du kalder dem
>kantede, de har da bløde former også
>dem på billederne (det er de samme jeg
>har). Men det er korrekt at de kan
>rumme 2 fullface hjelme.

Det er meget godt klaret at du kan have
2 x fulface hjelme, det kan den vist ik
officielt, med sine 42 liter er den vist
lige netop ikke officielt spec´ed til det

Ja jeg tror det bliver et par af disse, de
billeder er meget utydelige, selv på givi-
siden, men jeg går ud fra at den nøglefri
funktion er lavet med 3-4 små talruller
som på visse små hængelåse

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-06 17:00

> [...]
>
> Ja jeg tror det bliver et par af disse, de
> billeder er meget utydelige, selv på givi-
> siden, men jeg går ud fra at den nøglefri

Jep. det er korrekt og du kan selv sætte koden, jeg må indrømme at jeg ikke
har helt har styr på hvilke type det er jeg har. Men, der er mageligt plads
til 2 fullface hjelme, hvis de vender korrekt. Dvs. der er god plads i
bredden (udaf, væk fra maskinen). Du skal også tage med, at du skal have en
bred skruetrækker med på tur hvis du planlægger at afmonterer taskerne. De
sidder med en slags klikskrue, du drejer en ½ omgang, og så er de spændt,
undtaget den 3. skrue som er et rundt greb med lås. Når det er låst drejer
grebet bare rundt uden at låse op og taskerne kan ikke afmonteres. Jeg vil
sige det på en anden måde: Tasker er set kønnere, men Givierne er billige,
praktiske, gennemtænkt og rummelige. Jeg har prøvet dem i silende regn, den
test bestod de også med glans takket være den gummi pakning der løber rundt
i låget.