Hurghada med 15.årig pige
Fra : Jette

Dato : 02-12-06 12:27

Hej.

Vi vil gerne en tur til Hurghada, men da vi har en 15-årig datter er der
nogle, der siger at ægypterne er utrolig pågående, så det er umuligt at
færdes nogen steder, selv på turiststederne eller blot i pølen. Er der
nogle, som har erfaringer? Det handler ikke om at drøne rundt om natten på
egen hånd, men blot almindelig færdsel rundt i byen v. højlys dag.

På forhånd tak.
jette

Fra : Søren Blom

Dato : 02-12-06 15:43

"Jette" <sussex25@hotmail.com> skrev

> [...]
> nogle, som har erfaringer? Det handler ikke om at drøne rundt om natten på
> egen hånd, men blot almindelig færdsel rundt i byen v. højlys dag.

Det er ikke det jeg/vi har oplevet. Godt nok har vi ikke været i Hurghada
men andre steder i Egypten med børn (piger) på den alder og det har der ikke
været noget problem i. De eneste som kan være lidt pågående, er sælger, men
det er de over for alle, det er ikke forbehold en blond pige.
Så tag I trygt afsted og nyd jeres ferie.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Henrik G Nielsen

Dato : 03-12-06 20:57

"Jette" <sussex25@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogle, som har erfaringer? Det handler ikke om at drøne rundt om natten på
> egen hånd, men blot almindelig færdsel rundt i byen v. højlys dag.

Intet problem vi var i hurgada sidste år.
Det var en skøn ferie .
God tur.

Mvh
Henrik

Fra : Kenneth

Dato : 05-12-06 19:44

Skal det være Hurghada?
Min personlinge mening er klart at vælge Sharm El Sheik fremfor Hurghada.
Langt mere struktureret, dæmpet og hyggelig by.

/Kenneth

Fra : Jette

Dato : 06-12-06 11:16

Hej Kenneth. Har du været begge steder? Jeg mener vi syntes Hurghada var
bedst på grund af noget dykning + en del kultur, men indrømmet, det er flere
år siden vi besluttede at "engang skal vi derned". men nu vil jeg på din
opfordring lige skimme Sharm el sheik, for at være sikker.
Tak for det.
Hilsen Jette

Fra : Kenneth

Dato : 06-12-06 17:10

Ja, 2 gange i Sharm og 2 gange i Hurghada.
Hvad ang. kultur mener jeg der er mindst lige så meget interessant at se i
Sharm El Sheik som i Hurghada. - og så er det vist praktisk talt ikke meget
længere fra Cairo end Hurghada.. hvis det er relevant..
Byen i Sharm El Sheik er afskærmet lukket for biler. Hvis du har rejst i
Egypten før vil du vide at der dyttes meget (og hele tiden) hvilket larmer
og i længden er belastende hvis man ønsker at holde lidt ferie i fred og ro.
Samtidig er byen bygget efter bare en smule byplanlægning hvilket man ser
mange steder fuldstændig mangler i Hurghada. I Sharm (Naa'ma Bay) er der
bla. en hyggelig og flot strandpromenade befolket med mange mennesker om
aftenen..
Hvad angår snorkling/dykning mv. mener jeg uden sammenligning er Sharm El
Sheik overgår Hurghada! Masser mulighed snorkling direkte fra stranden og
nogle af de flotteste dykkersteder i verden findes bla. helt sydpå ved Ras
Muhammed (http://www.rasmohamed.com/).

Spørg endelig hvis i vil vide mere..

/Kenneth