Slå græsplæne i vådt vejr
Fra : Andersen [3650]

Dato : 02-12-06 11:39

Man har altid fået at vide det ikke er til at
slå græsset i regn/vådt vejr.
Nu ser jeg alligevel tit havemænd rende rundt
og slå græs. Er det fordi de har nogle specielle maskiner
eller hvad er det lige der gør at det kan lykkedes dem.
Jeg fik selv mod på at prøve, men resultatet var ikke
umagen værd.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-12-06 12:12

"Andersen [3650]" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller hvad er det lige der gør at det kan lykkedes dem.
> Jeg fik selv mod på at prøve, men resultatet var ikke

En rotorklipper er ligeglad med om det er vådt.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-12-06 12:18

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev>
> En rotorklipper er ligeglad med om det er vådt.

Glemte lige, at den dog godt kan stoppe til, og udsmiddet klatter mere og
skal fjernes hvis græsset er højt.
-
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk

Fra : Andersen [3650]

Dato : 02-12-06 12:30

> En rotorklipper er ligeglad med om det er vådt.
>
> Glemte lige, at den dog godt kan stoppe til, og udsmiddet klatter mere og
> skal fjernes hvis græsset er højt.

OK tak.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 03-12-06 11:59

Preben Riis Sørensen wrote:
> "Andersen [3650]" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
>>

> En rotorklipper er ligeglad med om det er vådt.

Ahva for noget? De gange jeg har slået græs hvor det har været blot
fugtigt var det tydeligt at se at græsset ikke var klippet fuldstændig
lige. Vådt græs er mere tilbøjelig til at lægge sig ned og derfor kan
rotoren ikke klippe det.

Grunden til at havemænd gør det, er nok at skal tjene til dagens brød
(det er jo ikke sjældent at det regner on/off i flere uger her i
landet), det lange græs bliver jo klippet, men det er ikke lige så flot
som hvis det var tørt inden klipningen.

Thomas

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 03-12-06 12:30

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> skrev

> [...]
> fugtigt var det tydeligt at se at græsset ikke var klippet fuldstændig
> lige. Vådt græs er mere tilbøjelig til at lægge sig ned og derfor kan

Afhænger nok både af, hvor skarp klipperen er, og hvor nøjeregnende
beskueren er.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Arne

Dato : 03-12-06 13:31

> "Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> skrev

> Afhænger nok både af, hvor skarp klipperen er, og hvor nøjeregnende
> beskueren er.
> --

Har lige været ude og og slå med min gamle håndskubber... Det er ikke så
pænt, selvom den slår det fint. Problemet er at der hvor hjulet kører,
trykker det græsset flat og det når ikke at reje sig, så det bliver ikke
slået, når man kommer forbi næste gang.....

Arne