Leder efter et gl. acade spil
Fra : Karsten

Dato : 01-12-06 20:38

Hej!

Jeg leder efter et meget gammelt acadespil fra 80-erne.

Jeg kan ikke huske navnet, men man kan bevæge sig op, ned, højre eller
venstre, hvor man på den måde tegner er streg efter sig. Når stregen er
tegnet færdig, typisk et firkantet felt man vil tegne bliver det markeret
med en farve. På den måde skal man fylde så meget af skærmen ud som muligt.
Men faren er at der er et lyn som bevæger sig i det ikke makeret område og
man er i fare overfor lynet indtil man har tegnet feltet helt færdig. Og på
den måde får lynet mindre plads at bevæge sig på, samtid med at der er
større risiko for at bliver ramt at lynet, imens man tegner et nyt felt.

Det var en lidt kryptisk beskrivelse, men håber der er nogle som kan huske
navnet på spillet, eller hvor jeg kan downloade det.

Hilsen Karsten!

Fra : Jens G

Dato : 01-12-06 20:49

On Fri, 1 Dec 2006 20:37:34 +0100, "Karsten" <+++kschaltz@jubii.dk+++>
wrote:

[...]
>Det var en lidt kryptisk beskrivelse, men håber der er nogle som kan huske
>navnet på spillet, eller hvor jeg kan downloade det.

Selv om det ikke er helt samme spil, lyder princippet lidt som noget
der hed Jezball, eller sådan noget.

--
Jens G
Nu bruger jeg www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Kim Frandsen

Dato : 01-12-06 21:16

"Karsten" <+++kschaltz@jubii.dk+++> wrote in message
> Hej!
>
> Jeg leder efter et meget gammelt acadespil fra > 80-erne.

Styx?

Fra : Mikael Schøler

Dato : 01-12-06 22:55

Kim Frandsen wrote:

> Styx?

ja Styx er også det jeg tænker på straks.

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-06 22:08

Karsten skrev:
> [...]
>
> Det var en lidt kryptisk beskrivelse, men håber der er nogle som kan huske
> navnet på spillet, eller hvor jeg kan downloade det.

Qix

Steinbjørn

Fra : Don

Dato : 02-12-06 09:46