Er GoodYear UG7 et godt vinterdæk?
Fra : Ukendt

Dato : 01-12-06 23:48

Jeg står og skal have nye fælge+dæk har regner med at gå efter et tilbud fra
euromaster.dk

Kan få Michilin Alplin A3 for 4600 og Good Year UG7 for 4100. Får man et
bedre dæk ved Michilin eller er det stortset det samme?

Og er prisen ok? Er helt newbie på dette dæk/bilindkøbsområde så man kan
bilde mig hvad som helst ind :)

Mvh
Anders

Fra : EK

Dato : 02-12-06 00:49

news.tele.dk <anders> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4570b12e$0$5141$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> bedre dæk ved Michilin eller er det stortset det samme?
>
> Og er prisen ok? Er helt newbie på dette dæk/bilindkøbsområde så man kan

Det nævnte Michelin skulle være godt, jeg kender ikke UG7 fra Good Year men
generelt laver de da gode dæk.
Uden de nødvendige oplysninger om dækstørrelse, hastighedskode og hvilken
bil fælgene skal passe på, kan der ikke gives et bud på om prisen er OK.

mvh
Erik

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-12-06 01:10

news.tele.dk laid this down on his screen :
> [...]

> bedre dæk ved Michilin eller er det stortset det samme?

> Og er prisen ok? Er helt newbie på dette dæk/bilindkøbsområde så man kan

Goodyear UG7 vandt FDM's test. Jeg har kørt et par tusinde kilometer på
dem, det virker til at være et udemærket dæk - dejlig støjsvagt.

Men prisen, jeg gav noget i stil med 2300kr for 4 stk på daekonline.dk

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 02-12-06 02:18

Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> writes:

> [...]
> på dem, det virker til at være et udemærket dæk - dejlig støjsvagt.
>
> Men prisen, jeg gav noget i stil med 2300kr for 4 stk på daekonline.dk

Fælgene er da vist med i den pris. Men er priserne de rigtige? Det
eneste UG7 jeg kan se til 4100 er 175/65/14 til 4084 og den hedder
4164 i A3. Ellers er A3 _billigere_ i de fleste størrelser.

Jeg gav 3400 ex. fælge, men inkl montering, afbalancering, sære
afgifter og det hele for A3 hos netop Hjulromastercentret (det er det
der hedder 749 pr. dæk i deres brochure) i Rødovre. Det kan gøres
billigere, men service + resultat var nydeligt, så jeg føler mig
egentlig ikke snydt.

UG7 findes ikke i 185/60/15, så jeg havde ikke rigtig valget, men
A3'erne triller fint og lydløst, måske med en anelse dårligere økonomi
end sommerdækkene, men sådan skal det vist være.

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-06 17:43

Henrik Stidsen wrote:
> Goodyear UG7 vandt FDM's test. Jeg har kørt et par tusinde kilometer
> på dem, det virker til at være et udemærket dæk - dejlig støjsvagt.

Helt enig. Jeg har også kørt et par tusinde km på mine, og de er støjer så
lidt som et sommerdæk (ellers er det bare takket være min bils gode
lysisolering hehe).
Vinteregenskaberne må vi vente med at kommentere, til nedfaldet og frosten
begynder.
Mine er i str. 205/55-16T.

/Søren

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-12-06 00:30

Søren explained :
> Helt enig. Jeg har også kørt et par tusinde km på mine, og de er støjer så
> lidt som et sommerdæk (ellers er det bare takket være min bils gode
> lysisolering hehe).

Mine støjer markant mindre end mine sommerdæk - Continental Premium
Contact 2

> Vinteregenskaberne må vi vente med at kommentere, til nedfaldet og frosten
> begynder.

Ja det er svært før ;)

Fra : TDN

Dato : 02-12-06 07:56

"news.tele.dk" <anders> skrev i en meddelelse
> [...]
> bedre dæk ved Michilin eller er det stortset det samme?
>
> Og er prisen ok? Er helt newbie på dette dæk/bilindkøbsområde så man kan

Her er FDM's test af vinterdæk.

Husk at i størrelsen 185/60/14 er Ultra Grip 7 kun gennemsnitlig grundet en
anden opbygning af karkassen, her er Alpin A3 bedre og bedst er Bridgestone
LM20 som jeg har købt og bestemt kan anbefale.

Mvh
Thomas

Fra : Mogens...

Dato : 02-12-06 08:00

"news.tele.dk" <anders> skrev i en meddelelse

> Jeg står og skal have nye fælge+dæk har regner med at gå efter et tilbud
> fra euromaster.dk

Hmm, det ville jég så ikke gøre. Jeg ville checke denne side ud,
hvor der i højre øerste hjørne står Kompletträder.
http://ssl.delti.com/reifendirekt/Reifen.html

Morten F (4x4-butikken) fra gruppen hér er også konkurrencedygtig
hvis du mailer ham: www.4x4butikken.dk/

> Kan få Michilin Alplin A3 for 4600 og Good Year UG7 for 4100. Får man et
> bedre dæk ved Michilin eller er det stortset det samme?

Hér finder du kvalitative dæktest - husk nu 2 ting:
1) samme dæk kan have meget forskellige egenskaber i de specifikke stør-
relser, hvorfor du skal finde en test for den aktuelle størrelse.
2) kig ikke bare på testens samlede resultat, men spot de
testområder, DU lægger vægt på, og tæl så pointen sammen

> Og er prisen ok?

Udover ovenstående kan du checke prisen hér:
www.daekonline.dk/start.html

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 02-12-06 19:19

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://ssl.delti.com/reifendirekt/Reifen.html
>
> Morten F (4x4-butikken) fra gruppen hér er også konkurrencedygtig

Yes, efter at jeg havde chekket div. både danske og tyske priser ud valgte
jeg også at købe hos Morten www.4x4butikken.dk/ , hvorfor støtte en tysker
når en dansker kan levere ved døren til samme pris. ! ? I hvertfald i mit
tilfælde.

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-06 19:29

> [...]
> når en dansker kan levere ved døren til samme pris. ! ? I hvertfald i mit

Men hvad så med montering / levering og balancering? (Er newbie så måske et
dumt spg.)

Mvh
Anders

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-12-06 19:44

"news.tele.dk" skriver:

> Men hvad så med montering / levering og balancering? (Er newbie så måske et
> dumt spg.)

Det kan han også klare.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Møller

Dato : 02-12-06 22:23

"news.tele.dk" <anders> wrote in message

> Men hvad så med montering / levering og balancering? (Er newbie så måske
et
> dumt spg.)

Jeg har lige fået 2 nye Bridgestone på dytten. (Varenummer: 204722 hos 4x4)

Hvis jeg var taget til 4x4 havde det kostet mig
2x 1041,25
2x125,-
2x15,-
i alt 2362,50
Forhåbentlig inkl. afbalancering selvom det ikke står på siden.
+ en helvedes masse benzin hvis jeg skulle på deres værksted

Nu fik jeg det hos Ivar i Farum for 2.300,- og det uden at prutte om prisen
som jeg plejer, da det skulle ind over et firma. Så skulle han da have den
pris han forlangte.
Det går så måske lidt ud over overskuddet og min løn, men den lille
forhandler i Danmark skal vel også leve.

Køber man hos Dækonline henviser de godt nok til en række montører i
"nærheden", men det ville kun havde været marginalt billigere, så jeg holder
mig til nærområdet i stedet for at køre til den anden ende af landet for at
købe dansk
Møller

Fra : Møller

Dato : 02-12-06 22:35

"Møller" <mail..sspam@og.dk> wrote in message

> [...]
> Forhåbentlig inkl. afbalancering selvom det ikke står på siden.
> + en helvedes masse benzin hvis jeg skulle på deres værksted

Jeg glemte lige + 2x20,- for hjulene sad på bilen og blev spændt fast med
momentnøgle.
Møller

Fra : Anders Majland

Dato : 02-12-06 12:51

> Jeg står og skal have nye fælge+dæk har regner med at gå efter et tilbud
> fra euromaster.dk

Sidste år var det mellem de 2-3 bedste i de størresler som fdm testede - Jeg
kan ikke lige huske hvilke størrelser og placeringerne. Men mener at det var
#1 i den ene størrelse og #2 i den anden...

Så det afhænger helt af hvilken størrelse og hvilken bil for at kåre det
bedste dæk - og så afhænger det jo desuden af hvordan man vægter de
forskellige egenskaber ... Hvis fremkommelighed i sne er meget vigtig for en
kan man måske godt leve med middelmådige egenskaber på tør vej eller ringere
holdbarhed...

Men vælger man et anderkendt mærke der i testene lander i den bedste ende
kan det vel være "godt nok" ...

Vi købte UG7 på fælge i 185/60-14 sidste år til 4500,- (monteret) hos skoda
forhandleren - han havde dem som lagervare hvor der der var ukendt
leveringtid ved mange af de "billige".

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 03-12-06 17:51

> [...]
> bedre dæk ved Michilin eller er det stortset det samme?
>
> Og er prisen ok? Er helt newbie på dette dæk/bilindkøbsområde så man kan

http://www.cdof.dk/

Go service

Michael