/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Han skulle have en ordentlig en på kassen.
Fra : BJ


Dato : 01-12-06 16:54

En tosse i en kassevogn, spredte i eftermiddags skræk og rædsel omkring
Kolding:

http://ekstrabladet.dk/112/article248651.ece

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



 
 
Ukendt (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-12-06 17:00

BJ wrote:
> En tosse i en kassevogn, spredte i eftermiddags skræk og rædsel
> omkring Kolding:
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article248651.ece

Ja, der burde næsen sige knæk

mvh.
Kim Frederiksen



Hans Paulin \(6310\) (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 01-12-06 17:15

Kim Frederiksen skrev:

> Ja, der burde næsen sige knæk

Hvis forsikringen kræver ham for beløbet blir det dyrt - den ene påkørte bil
var en Audi til 4-500.000.
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Klaus G. (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 01-12-06 17:39

> Hvis forsikringen kræver ham for beløbet blir det dyrt - den ene påkørte
> bil var en Audi til 4-500.000.
>
483.157kr. ihvertfald :)

Ifølge nummerpladen, så er den inreg. første gang d. 30/10-2006. Så ikke
nok med at personen er kommet til skade, næh du, nu kan personen sikkert
vente adskellige måneder på at få en ny bil, da jeg kunne forstille mig det
ikke er en der står mange af rundt om i dk, og bare venter på at blive
solgt? :(

--
Seth-Enoch / Klaus G.
www.seth-enoch.dk/gallery



Hans Paulin \(6310\) (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 01-12-06 17:51

Klaus G. skrev:

> Ifølge nummerpladen, så er den inreg. første gang d. 30/10-2006. Så
> ikke nok med at personen er kommet til skade, næh du, nu kan personen
> sikkert vente adskellige måneder på at få en ny bil, da jeg kunne
> forstille mig det ikke er en der står mange af rundt om i dk, og bare
> venter på at blive solgt? :(

Surt show!

Og så måske traumer oveni.
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Il Duce (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Il Duce


Dato : 01-12-06 22:47

>> Hvis forsikringen kræver ham for beløbet blir det dyrt - den ene påkørte
>> bil var en Audi til 4-500.000.
>>
> 483.157kr. ihvertfald :)
>
> Ifølge nummerpladen, så er den inreg. første gang d. 30/10-2006. Så ikke
> nok med at personen er kommet til skade, næh du, nu kan personen sikkert
> vente adskellige måneder på at få en ny bil, da jeg kunne forstille mig
> det ikke er en der står mange af rundt om i dk, og bare venter på at blive
> solgt? :(

Så er vi vist i dk.fritid.bil og ikke dk.fritid.mennesker....

En kvinde måtte skæres fri, så alvorlig var ulykken, men det mest chokerende
her i gruppen er, at der muligvis er ventetid på at få en ny Audi....



--

MVH

Thomas



Henrik Stidsen (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 01-12-06 22:54

It happens that Il Duce formulated :
> En kvinde måtte skæres fri, så alvorlig var ulykken, men det mest chokerende
> her i gruppen er, at der muligvis er ventetid på at få en ny Audi....

Bare fordi man skal skæres fri er man ikke nødvendigvis kommet
alvorligt til skade. Og ja, det er en bilgruppe - og ingen siger det er
det mest chokerende at bilen er ødelagt. Trådens emnelinie siger da
tydeligt hvad vi vist alle mener om den ulykke.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Klaus G. (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 01-12-06 23:24

> En kvinde måtte skæres fri, så alvorlig var ulykken, men det mest
> chokerende her i gruppen er, at der muligvis er ventetid på at få en ny
> Audi....
Jeg skrev jo netop at der var sket personskade, men at der oveni hatten også
var sket stor matriel skade. Men man læser åbenbart kun hvad man vil læse,
og så går man i selvsving bagefter...

--
Seth-Enoch / Klaus G.
www.seth-enoch.dk/gallery



Henrik Stidsen (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 01-12-06 21:13

BJ has brought this to us :
> En tosse i en kassevogn, spredte i eftermiddags skræk og rædsel omkring
> Kolding:

> http://ekstrabladet.dk/112/article248651.ece

Hmmm, sådan en kassevogn fra 3D har jeg mødt flere gange på motorvejen
omkring Kolding - altid med *meget* god fart på og meget dårlig til at
bedømme afstand. Gad vide om det er den samme...

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Niels Pein (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 01-12-06 22:59

"Henrik Stidsen" skrev ...
> BJ has brought this to us :
>> En tosse i en kassevogn, spredte i eftermiddags skræk og rædsel omkring
>> Kolding:
>
>> http://ekstrabladet.dk/112/article248651.ece
>
> Hmmm, sådan en kassevogn fra 3D har jeg mødt flere gange på motorvejen
> omkring Kolding - altid med *meget* god fart på og meget dårlig til at
> bedømme afstand. Gad vide om det er den samme...
>
Det må man da håbe.
Der skulle helst ikke være for mange af den slags på vejene.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX



Henrik Stidsen (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 01-12-06 23:18

Niels Pein expressed precisely :
>> Hmmm, sådan en kassevogn fra 3D har jeg mødt flere gange på motorvejen
>> omkring Kolding - altid med *meget* god fart på og meget dårlig til at
>> bedømme afstand. Gad vide om det er den samme...

> Det må man da håbe.
> Der skulle helst ikke være for mange af den slags på vejene.

Nej han var faktisk så tæt på mig en dag at jeg overvejede at ringe til
hans chef og klage - det er ikke sjovt når man i bakspejlet kan se
detaljerne i forlygterne på bilen bagved. Så hvis det er ham så har han
jo været en ulykke der kørte rundt og ledte efter nogen at gå ud
over...

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Niels Pein (02-12-2006)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 02-12-06 11:31

"Henrik Stidsen" skrev ...
>
> Nej han var faktisk så tæt på mig en dag at jeg overvejede at ringe til
> hans chef og klage - det er ikke sjovt når man i bakspejlet kan se
> detaljerne i forlygterne på bilen bagved. Så hvis det er ham så har han jo
> været en ulykke der kørte rundt og ledte efter nogen at gå ud over...
>
Jeg har en enkelt gang eller to ringet til et firma og klaget på grund af
sådan kørsel, og hvis det er et lokalt tømrer- eller VVS firma eller
lignende, også gjort opmærksom på at det påvirker mit valg af firma når jeg
skal have lavet noget.

Man føler sig på den ene side som lidt af en stikker, men på den anden side,
så er det simpelthen så træls, hvis det, som i dette tilfælde, er sådan at
idioten fortsætter sit idioti, og ender med at tage andre med sig i faldet.
Hvis han kan stoppes før, så er det jo at foretrække.
Men man gider jo ikke ringe for småting. Så var det nok også blevet til mere
end en enkelt gang eller to.

Kunne sådan een i det mindste bare køre galt helt alene når det endeligt går
galt, men sådan går det jo sjældent.

For nogen tid tilbage, skete det næsten hver weekend, at der kom en bil
drønende med _meget_ høj fart forbi hvor vi bor. At folk kører f.eks. 120
har vi vænnet os til, men det her var ganske væsentligt mere. Og det er i en
skov hvor der er et lille sving.
Det er holdt op nu. Men det er heller ikke så længe siden at en ung fyr døde
i et andet sving på samme vej halvanden kilometer herfra, i en soloulykke,
hvor bilen rullede rundt indtil den var spredt ud i små stykker over et
større område. Jeg gætter på det var den samme.
På et eller andet tidspunkt smutter den, hvis man konsekvent kører som en
gal. Trist, og hvis nu han kunne være blevet stoppet inden det gik så galt.
Skulle jeg mon have stillet mig ud i vejkanten og aflæst hans nummerplade og
have ringet til politiet en dag? Det kunne måske have reddet hans liv.
Jeg gjorde det ikke, for man gider jo ikke stå der og ligne den lokale
landsbytosse.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX



Henrik Stidsen (02-12-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 02-12-06 12:10

Niels Pein explained on 02-12-2006 :
>> Nej han var faktisk så tæt på mig en dag at jeg overvejede at ringe til
>> hans chef og klage - det er ikke sjovt når man i bakspejlet kan se
>> detaljerne i forlygterne på bilen bagved. Så hvis det er ham så har han jo
>> været en ulykke der kørte rundt og ledte efter nogen at gå ud over...

> Jeg har en enkelt gang eller to ringet til et firma og klaget på grund af
> sådan kørsel, og hvis det er et lokalt tømrer- eller VVS firma eller
> lignende, også gjort opmærksom på at det påvirker mit valg af firma når jeg
> skal have lavet noget.

Jeg har gjort det en enkelt gang - jeg syntes simpelthen det var for
grotesk at en varevogn fra Falck kørte 120+ på en 110 strækning med
"ULYYKE" traileren dinglende bagpå. Samtidig accelerede han mens jeg
overhalede ham (fra 80 til 120) - han kørte næsten som om han skulle
skabe en ulykke at skilte ved :)

Falck tog det meget seriøst, jeg fik en mail tilbage fra en i den
øverste ledelse der pænt beskrev hvad de havde gjort (snakket med
rederen) og at de ville tage det op i deres sikkerhedsorganisation at
færdselsloven ALTID skal overholdes når man kører i en Falck bil uden
udrykning.

Nu er det jo så ikke fordi jeg kan fortælle dem at jeg vil vælge nogen
andre hvis jeg kører galt, men jeg skrev da til dem at det var enormt
dårlig reklame for dem når man møder sådan en.

> Man føler sig på den ene side som lidt af en stikker, men på den anden side,
> så er det simpelthen så træls, hvis det, som i dette tilfælde, er sådan at
> idioten fortsætter sit idioti, og ender med at tage andre med sig i faldet.
> Hvis han kan stoppes før, så er det jo at foretrække.

Enig.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Møller (02-12-2006)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 02-12-06 16:39


"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> wrote in message
news:457155d8$0$5922$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Henrik Stidsen" skrev ...
> >
> > Nej han var faktisk så tæt på mig en dag at jeg overvejede at ringe til
> > hans chef og klage - det er ikke sjovt når man i bakspejlet kan se
> > detaljerne i forlygterne på bilen bagved. Så hvis det er ham så har han
jo
> > været en ulykke der kørte rundt og ledte efter nogen at gå ud over...
> >
> Jeg har en enkelt gang eller to ringet til et firma og klaget på grund af
> sådan kørsel, og hvis det er et lokalt tømrer- eller VVS firma eller
> lignende, også gjort opmærksom på at det påvirker mit valg af firma når
jeg
> skal have lavet noget.
>
> Man føler sig på den ene side som lidt af en stikker,

Det gør jeg ikke, jeg opfatter det som en borgerpligt at stoppe den slags
adfærd.

Det er sket at jeg straks har ringet til firmaet , og orienteret dem om hvad
deres "reklamevogne" bliver brugt til, det virker oftest.
Normalt beder jeg om tilbagemelding på mail.(firma-adresse) og når jeg ikke
ringer straks, men sender en mail så gør jeg det fra firma-pc, et rimeligt
stort og velrenommeret af slagsen. Det plejer at virke, især hvis det er en
af vore leverandører, eller potentielle af slagsen

Hov hov, det skal ikke straks afføde bemærkninger om hvordan det så kan
være, at jeg er ansat der

Møller



Christian B. Andrese~ (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 04-12-06 09:19


BJ wrote:
> En tosse i en kassevogn, spredte i eftermiddags skræk og rædsel omkring
> Kolding:
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article248651.ece

Hvis man ser hvordan kurerchaufførene kører undrer det ikke.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...
http://www.chevrolet.com/m/06/cma/assets/calendar.pdf


Christian B. Andrese~ (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 04-12-06 09:22


Niels Pein wrote:
> "Henrik Stidsen" skrev ...
> > BJ has brought this to us :
> >> En tosse i en kassevogn, spredte i eftermiddags skræk og rædsel omkring
> >> Kolding:
> >
> >> http://ekstrabladet.dk/112/article248651.ece
> >
> > Hmmm, sådan en kassevogn fra 3D har jeg mødt flere gange på motorvejen
> > omkring Kolding - altid med *meget* god fart på og meget dårlig til at
> > bedømme afstand. Gad vide om det er den samme...
> >
> Det må man da håbe.
> Der skulle helst ikke være for mange af den slags på vejene.

Mange af kurerfirmaers chauffører kører med hovedet under armen.
Det gælder GLS, DHL og andre.
Sjovt nok så kan UPS finde ud af at køre pænt, i hvert fald dem jeg
har observeret.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...
http://www.chevrolet.com/m/06/cma/assets/calendar.pdf


Hr. Jensen (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 04-12-06 09:33

On 4 Dec 2006 00:21:39 -0800 "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk>
sent the following smoke signals:

>Mange af kurerfirmaers chauffører kører med hovedet under armen.
>Det gælder GLS, DHL og andre.
>Sjovt nok så kan UPS finde ud af at køre pænt, i hvert fald dem jeg
>har observeret.

Det bliver jo først komisk når nogle med den ene hånd beklager sig over
chaufførernes vilde kørsel, og med den anden hånd hyler over den lange
leveringstid på de ting, de har bestilt over Nettet.

--
- "Muslimerne synes at svin er urene dyr, hvorfor det?"
- "Jah, det er vel fordi at de ruller sig i deres egen afføring."
- "Nå...nå, gør de det?...Ja, jeg må indrømme at jeg ved meget
lidt om vores indvandrere."

Hans L. Jørgensen (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 04-12-06 11:17


"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
news:21n7n2tpeugsk5i8e1js7g2eqoucga6uim@4ax.com...
>
> Det bliver jo først komisk når nogle med den ene hånd beklager sig over
> chaufførernes vilde kørsel, og med den anden hånd hyler over den lange
> leveringstid på de ting, de har bestilt over Nettet.
>

Det synes jeg så ikke, måske fordi jeg har set hvordan transportøren sender
en given pakke som skal fra Kolding til Skanderborg en tur over København,
eller en pakke som skal til Bremen (Tyskland) fra Skanderborg kommer en tur
over Helsinki (Finland).

En bekendt som har været ansat i en pakketransport virksomhed, fortalte at
de chauffører der tit havde problemer med at nå deres rute ofte var dem der
kom klager over deres opførsel i trafikken.

Læren heraf kan nok omsættes til at det er den chaufør som er god til at
holde overblik på hans arbejdsopgave, der ligeledes er ham der fordi han
ikke skal forsøge at indhente tabt tid ved at køre "råddent", og derfor er
annonym i trafikbilledet.




--
MVH Hans



Christian B. Andrese~ (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 04-12-06 09:23


Henrik Stidsen wrote:
> Niels Pein explained on 02-12-2006 :
> >> Nej han var faktisk så tæt på mig en dag at jeg overvejede at ringe til
> >> hans chef og klage - det er ikke sjovt når man i bakspejlet kan se
> >> detaljerne i forlygterne på bilen bagved. Så hvis det er ham så har han jo
> >> været en ulykke der kørte rundt og ledte efter nogen at gå ud over...
>
> > Jeg har en enkelt gang eller to ringet til et firma og klaget på grund af
> > sådan kørsel, og hvis det er et lokalt tømrer- eller VVS firma eller
> > lignende, også gjort opmærksom på at det påvirker mit valg af firma når jeg
> > skal have lavet noget.
>
> Jeg har gjort det en enkelt gang - jeg syntes simpelthen det var for
> grotesk at en varevogn fra Falck kørte 120+ på en 110 strækning med
> "ULYYKE" traileren dinglende bagpå. Samtidig accelerede han mens jeg
> overhalede ham (fra 80 til 120) - han kørte næsten som om han skulle
> skabe en ulykke at skilte ved :)

Sådan har jeg ikke set Falck køre, men ser jævnligt en Toyota
firhjulstrækker med skiltevogn fra Dansk Autohjælp med over 120 km/t
og udrykning.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk


Hans L. Jørgensen (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 04-12-06 10:59


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1165220605.958409.303750@f1g2000cwa.googlegroups.com...


Sådan har jeg ikke set Falck køre,

Nej - det er da også heldigvis sjældent det opleves.

Men - kan dog bekræfte at det sker. Før motorvejshastigheden blev hævet til
130 km/t, kørte jeg en aften på motorvejen ved Århus nord/Hinnerup, jeg
bringer hastigheden op på de lovlige 110 km/t således at jeg er til mindst
mulg gene ved indfletningen. På motorvejen kommer en Falck vogn med
"fejeblad" og en Mercedes personvogn hængende på fejebladet, chauføren er på
vej til at indhente mig, han trækker ud i overhalingssporet for at overhale
mig.

Nu kan man jo ikke sige hvor hurtigt han kørte, men - jeg ved at min
hastighed var 110 km/t (GPS aflæst), og hans overhaling af mig var absolut
ikke noget der lignede a la "elafantvæddeløb" overhalingen var hurtigt
overstået, derudover var der meget kraftig regvejr med deraf følgende nedsat
sigtbarhed.

Efterfølgende henvendelse til Falck gav næsten samme resultat som Henrik
oplevede.


men ser jævnligt en Toyota
firhjulstrækker med skiltevogn fra Dansk Autohjælp med over 120 km/t
og udrykning.

Hvilket jo er legalt under udrykning.




--
MVH Hans



Christian B. Andrese~ (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 04-12-06 11:19


Hr. Jensen wrote:
> On 4 Dec 2006 00:21:39 -0800 "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk>
> sent the following smoke signals:
>
> >Mange af kurerfirmaers chauffører kører med hovedet under armen.
> >Det gælder GLS, DHL og andre.
> >Sjovt nok så kan UPS finde ud af at køre pænt, i hvert fald dem jeg
> >har observeret.
>
> Det bliver jo først komisk når nogle med den ene hånd beklager sig over
> chaufførernes vilde kørsel, og med den anden hånd hyler over den lange
> leveringstid på de ting, de har bestilt over Nettet.

Det har du ikke set mig gøre.
Jeg har til gengælde snarere rost flere steder.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...
http://www.chevrolet.com/m/06/cma/assets/calendar.pdf


Hr. Jensen (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 04-12-06 12:02

On 4 Dec 2006 02:19:22 -0800 "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk>
sent the following smoke signals:

>> Det bliver jo først komisk når nogle med den ene hånd beklager sig over
>> chaufførernes vilde kørsel, og med den anden hånd hyler over den lange
>> leveringstid på de ting, de har bestilt over Nettet.
>
>Det har du ikke set mig gøre.
>Jeg har til gengælde snarere rost flere steder.

Det var nu heller ikke specifikt dig jeg mente, men bare generelt.

--
- "Muslimerne synes at svin er urene dyr, hvorfor det?"
- "Jah, det er vel fordi at de ruller sig i deres egen afføring."
- "Nå...nå, gør de det?...Ja, jeg må indrømme at jeg ved meget
lidt om vores indvandrere."

Christian B. Andrese~ (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 04-12-06 11:21


Hans L. Jørgensen wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> > men ser jævnligt en Toyota
> > firhjulstrækker med skiltevogn fra Dansk Autohjælp med over 120 km/t
> > og udrykning.
>
> Hvilket jo er legalt under udrykning.

Det er sikkert rigtigt, men stadig så meget kan det ikke haste med et
skilt.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...
http://www.chevrolet.com/m/06/cma/assets/calendar.pdf


Peter Dalgaard (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 04-12-06 11:25

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> writes:

> Hans L. Jørgensen wrote:
> > "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> > > men ser jævnligt en Toyota
> > > firhjulstrækker med skiltevogn fra Dansk Autohjælp med over 120 km/t
> > > og udrykning.
> >
> > Hvilket jo er legalt under udrykning.
>
> Det er sikkert rigtigt, men stadig så meget kan det ikke haste med et
> skilt.

Joda! Fan'me...

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Finn Guldmann (09-12-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 09-12-06 00:16

Christian B. Andresen skrev:
>>> men ser jævnligt en Toyota
>>> firhjulstrækker med skiltevogn fra Dansk Autohjælp med over 120 km/t
>>> og udrykning.
>> Hvilket jo er legalt under udrykning.
> Det er sikkert rigtigt, men stadig så meget kan det ikke haste med et
> skilt.
>
Det kan måske redde livet for de redningsarbejder der er ved at pille en
forulykket bilist ud af en bil.

Men de kan selvfølgelig også bare lade ham vente til skiltevognen
kommer, med almindelig hastighed, så de kan komme til for utålmodige
bilister.

--
MVH Finn Hører du til dem der ikke ønsker at give plads til at last-
bilerne kan trække uden om noget i nødsporet, skal du huske at ringe
næste gang du selv holder og skal skifte venstre baghjul. Så skal vi nok
arrangere at der kommer lastbiler forbi 5 cm (+/-10 cm) fra din bagdel.

Christian B. Andrese~ (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 04-12-06 12:02


Peter Dalgaard wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> writes:
>
> > Hans L. Jørgensen wrote:
> > > "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> > > > men ser jævnligt en Toyota
> > > > firhjulstrækker med skiltevogn fra Dansk Autohjælp med over 120 km/t
> > > > og udrykning.
> > >
> > > Hvilket jo er legalt under udrykning.
> >
> > Det er sikkert rigtigt, men stadig så meget kan det ikke haste med et
> > skilt.
>
> Joda! Fan'me...

Nu skal jeg tilføje din glemte smiley



--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...
http://www.chevrolet.com/m/06/cma/assets/calendar.pdf


Peter Dalgaard (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 04-12-06 12:13

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> writes:

> Peter Dalgaard wrote:
> > "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> writes:
> >
> > > Hans L. Jørgensen wrote:
> > > > "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> > > > > men ser jævnligt en Toyota
> > > > > firhjulstrækker med skiltevogn fra Dansk Autohjælp med over 120 km/t
> > > > > og udrykning.
> > > >
> > > > Hvilket jo er legalt under udrykning.
> > >
> > > Det er sikkert rigtigt, men stadig så meget kan det ikke haste med et
> > > skilt.
> >
> > Joda! Fan'me...
>
> Nu skal jeg tilføje din glemte smiley
>
>

Den skulle nu ikke være der. Forestil dig en havareret bil midt på
motorvejen. Ville det ikke være godt at få den markeret i en vis fart
inden nogen kører ind i den?

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Christian B. Andrese~ (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 04-12-06 12:09


Hr. Jensen wrote:
> On 4 Dec 2006 02:19:22 -0800 "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk>
> sent the following smoke signals:
>
> >> Det bliver jo først komisk når nogle med den ene hånd beklager sig over
> >> chaufførernes vilde kørsel, og med den anden hånd hyler over den lange
> >> leveringstid på de ting, de har bestilt over Nettet.
> >
> >Det har du ikke set mig gøre.
> >Jeg har til gengælde snarere rost flere steder.
>
> Det var nu heller ikke specifikt dig jeg mente, men bare generelt.

OK

Jeg foretrækker nu at chaufførene kører ordentligt og så mine varer
kommer til tiden.
Hvordan ?
Ja, en tåbelig kurerchauffør kan være skyld i en ulykke og dermed en
stor forsinkelse.
En fornuftig kurerchauffør som kører pænt som hovedparten af os alm.
trafikanter vil ikke komme specielt senere frem.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...
http://www.chevrolet.com/m/06/cma/assets/calendar.pdf


Christian B. Andrese~ (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 04-12-06 12:17


Peter Dalgaard wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> writes:
>
> > Peter Dalgaard wrote:
> > > "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> writes:
> > >
> > > > Hans L. Jørgensen wrote:
> > > > > "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> > > > > > men ser jævnligt en Toyota
> > > > > > firhjulstrækker med skiltevogn fra Dansk Autohjælp med over 120 km/t
> > > > > > og udrykning.
> > > > >
> > > > > Hvilket jo er legalt under udrykning.
> > > >
> > > > Det er sikkert rigtigt, men stadig så meget kan det ikke haste med et
> > > > skilt.
> > >
> > > Joda! Fan'me...
> >
> > Nu skal jeg tilføje din glemte smiley
> >
> >
>
> Den skulle nu ikke være der. Forestil dig en havareret bil midt på
> motorvejen. Ville det ikke være godt at få den markeret i en vis fart
> inden nogen kører ind i den?

Jo, men den er jo allerede "markeret" af alle de biler som holder i kø
pga. uheldet.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...
http://www.chevrolet.com/m/06/cma/assets/calendar.pdf


Hans L. Jørgensen (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 04-12-06 12:42


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1165231046.409309.97380@n67g2000cwd.googlegroups.com...


Jo, men den er jo allerede "markeret" af alle de biler som holder i kø
pga. uheldet.

Markeringsvogn sendes ud - ikke af en grund, men af flere.

For det første skal ulykken standses effektivt, her er skiltningens
fremkomst yderst vigtig.

Og når ulykken skal standses sker det sikrest med god skiltning således at
andre bilister i god tid bliver opmærksom på ulykken, en skiltevogn er ikke
alene med et stort skilt som kan rejses, men flere forskellige former for
tavler og markeringsmatrialer, markeringmatrialer som opsættes for at sikre
dem som skal arbejde på ulykkesstedet, derfor er det nødvendigt at
skiltevognen kommer hurtigt frem. Ja faktisk ligeså så nødvendigt som f.eks.
en pionervogn med frigørelsesværktøj, da der ofte ikke kan påbegyndes
livredende arbejde inden uheldsstedet er sikret.

Jeg vil påstå at skiltevogn i første omgang er vigtigere end
redningskøretøjer, politi o.s.v.


--
MVH Hans



Finn Guldmann (09-12-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 09-12-06 00:19

Hans L. Jørgensen skrev:
> Jo, men den er jo allerede "markeret" af alle de biler som holder i kø
> pga. uheldet.
> Markeringsvogn sendes ud - ikke af en grund, men af flere.
> For det første skal ulykken standses effektivt, her er skiltningens
> fremkomst yderst vigtig.
> Og når ulykken skal standses sker det sikrest med god skiltning således at
> andre bilister i god tid bliver opmærksom på ulykken, en skiltevogn er ikke
> alene med et stort skilt som kan rejses, men flere forskellige former for
> tavler og markeringsmatrialer, markeringmatrialer som opsættes for at sikre
> dem som skal arbejde på ulykkesstedet, derfor er det nødvendigt at
> skiltevognen kommer hurtigt frem. Ja faktisk ligeså så nødvendigt som f.eks.
> en pionervogn med frigørelsesværktøj, da der ofte ikke kan påbegyndes
> livredende arbejde inden uheldsstedet er sikret.
> Jeg vil påstå at skiltevogn i første omgang er vigtigere end
> redningskøretøjer, politi o.s.v.
>
Om ikke andet så for at ulykken ikke skal udvikle sig til noget endnu
størrere.

--
MVH Finn Hører du til dem der ikke ønsker at give plads til at last-
bilerne kan trække uden om noget i nødsporet, skal du huske at ringe
næste gang du selv holder og skal skifte venstre baghjul. Så skal vi nok
arrangere at der kommer lastbiler forbi 5 cm (+/-10 cm) fra din bagdel.

Finn Guldmann (09-12-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 09-12-06 00:18

Christian B. Andresen skrev:
>>>>>>> men ser jævnligt en Toyota
>>>>>>> firhjulstrækker med skiltevogn fra Dansk Autohjælp med over 120 km/t
>>>>>>> og udrykning.
>>>>>> Hvilket jo er legalt under udrykning.
>>>>> Det er sikkert rigtigt, men stadig så meget kan det ikke haste med et
>>>>> skilt.
>>>> Joda! Fan'me...
>>> Nu skal jeg tilføje din glemte smiley
>>>
>> Den skulle nu ikke være der. Forestil dig en havareret bil midt på
>> motorvejen. Ville det ikke være godt at få den markeret i en vis fart
>> inden nogen kører ind i den?
> Jo, men den er jo allerede "markeret" af alle de biler som holder i kø
> pga. uheldet.
>
Det er da først når redningsarbejdet går i gang at der bliver kø.

Indtil der står en eller anden og siger at vejen er lukket gælder da
alle kneb for at komme forbi.

--
MVH Finn Hører du til dem der ikke ønsker at give plads til at last-
bilerne kan trække uden om noget i nødsporet, skal du huske at ringe
næste gang du selv holder og skal skifte venstre baghjul. Så skal vi nok
arrangere at der kommer lastbiler forbi 5 cm (+/-10 cm) fra din bagdel.

Christian B. Andrese~ (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 04-12-06 12:51


Hans L. Jørgensen wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:1165231046.409309.97380@n67g2000cwd.googlegroups.com...
>
>
> Jo, men den er jo allerede "markeret" af alle de biler som holder i kø
> pga. uheldet.
>
> Markeringsvogn sendes ud - ikke af en grund, men af flere.
>
> For det første skal ulykken standses effektivt, her er skiltningens
> fremkomst yderst vigtig.
>
> Og når ulykken skal standses sker det sikrest med god skiltning således at
> andre bilister i god tid bliver opmærksom på ulykken, en skiltevogn er ikke
> alene med et stort skilt som kan rejses, men flere forskellige former for
> tavler og markeringsmatrialer, markeringmatrialer som opsættes for at sikre
> dem som skal arbejde på ulykkesstedet, derfor er det nødvendigt at
> skiltevognen kommer hurtigt frem. Ja faktisk ligeså så nødvendigt som f.eks.
> en pionervogn med frigørelsesværktøj, da der ofte ikke kan påbegyndes
> livredende arbejde inden uheldsstedet er sikret.
>
> Jeg vil påstå at skiltevogn i første omgang er vigtigere end
> redningskøretøjer, politi o.s.v.

Det vil tage meget længere tid at få en skiltevogn frem end det vil
tage at få en ambuolance frem, så jeg vil sige at redningskøretøjer
er det vigtigste hvis der skal reddes liv.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Download the Chevy 2007 calendar:
http://www.chevrolet.com/m/06/cma/assets/calendar.pdf


Hans L. Jørgensen (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 04-12-06 13:18


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1165233077.070585.209120@80g2000cwy.googlegroups.com...

>
Det vil tage meget længere tid at få en skiltevogn frem end det vil
tage at få en ambuolance frem, så jeg vil sige at redningskøretøjer
er det vigtigste hvis der skal reddes liv.

Har du naturligvis lov til at mene.

Det er ikke meget en ambulance kan gøre for en fastklemt, da de jo ikke har
frigørelsesværktøj til rådighed.

Et eller andet siger mig at du ikke har prøvet at stå på motorvejen med en
fastklemt (last)chauffør, en udrykningslæge og hans chauffør, og holde
dropposer, alt imens bilerne suste omkring ørene på os. Kan f...me love dig
at vi jublede da skiltevognen dukkede op og fik lidt styr på situationen..




--
MVH Hans



Brian (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 04-12-06 20:10

Hans L. Jørgensen wrote:

> Det er ikke meget en ambulance kan gøre for en fastklemt, da de jo
> ikke har frigørelsesværktøj til rådighed.

Dybest set kan de holde dig i live, og holde smerterne i skak - det er vel
værd at tage med ?

/Brian



Hans L. Jørgensen (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 04-12-06 22:47


"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:45747277$0$49195$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Dybest set kan de holde dig i live, og holde smerterne i skak - det er vel
> værd at tage med ?
>
Rigtigt Brian, det fordrer jo dog at man tør være på stedet uden
markering/afspærring, hvilket ofte kan være en yderst risikabel affære..

Minoplevelse er dog så gammel at ambulance reddere ikke var uddannet til at
lægge drops og den slags, er først inden for de seneste år kommet med i
deres uddannelsesprogram, mange er stadig ikke uddannet til det.



--
MVH Hans



Finn Guldmann (09-12-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 09-12-06 00:22

Christian B. Andresen skrev:
>> Jo, men den er jo allerede "markeret" af alle de biler som holder i kø
>> pga. uheldet.
>> Markeringsvogn sendes ud - ikke af en grund, men af flere.
>> For det første skal ulykken standses effektivt, her er skiltningens
>> fremkomst yderst vigtig.
>> Og når ulykken skal standses sker det sikrest med god skiltning således at
>> andre bilister i god tid bliver opmærksom på ulykken, en skiltevogn er ikke
>> alene med et stort skilt som kan rejses, men flere forskellige former for
>> tavler og markeringsmatrialer, markeringmatrialer som opsættes for at sikre
>> dem som skal arbejde på ulykkesstedet, derfor er det nødvendigt at
>> skiltevognen kommer hurtigt frem. Ja faktisk ligeså så nødvendigt som f.eks.
>> en pionervogn med frigørelsesværktøj, da der ofte ikke kan påbegyndes
>> livredende arbejde inden uheldsstedet er sikret.
>> Jeg vil påstå at skiltevogn i første omgang er vigtigere end
>> redningskøretøjer, politi o.s.v.
> Det vil tage meget længere tid at få en skiltevogn frem end det vil
> tage at få en ambuolance frem, så jeg vil sige at redningskøretøjer
> er det vigtigste hvis der skal reddes liv.
>
Nu er skiltevognene vist ikke specielt længere væk end ambulancerne.

Men hvad hjælper det at sende et redningskøretøj ud, hvis der ikke også
er en skiltevogn til at holde trafikken væk, når det nemt kan resulterer
i at de kan sende yderligere en ambulance, eller to, for at køre med de
redningsfolk der er kørt ned af utålmodige bilister?

--
MVH Finn Hører du til dem der ikke ønsker at give plads til at last-
bilerne kan trække uden om noget i nødsporet, skal du huske at ringe
næste gang du selv holder og skal skifte venstre baghjul. Så skal vi nok
arrangere at der kommer lastbiler forbi 5 cm (+/-10 cm) fra din bagdel.

Christian B. Andrese~ (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 04-12-06 14:08


Hans L. Jørgensen wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:1165233077.070585.209120@80g2000cwy.googlegroups.com...
>
> >
> Det vil tage meget længere tid at få en skiltevogn frem end det vil
> tage at få en ambuolance frem, så jeg vil sige at redningskøretøjer
> er det vigtigste hvis der skal reddes liv.
>
> Har du naturligvis lov til at mene.
>
> Det er ikke meget en ambulance kan gøre for en fastklemt, da de jo ikke har
> frigørelsesværktøj til rådighed.

Nej, men så lad os ændre det til redningskøretøjer.

> Et eller andet siger mig at du ikke har prøvet at stå på motorvejen med en
> fastklemt (last)chauffør, en udrykningslæge og hans chauffør, og holde
> dropposer, alt imens bilerne suste omkring ørene på os. Kan f...me love dig
> at vi jublede da skiltevognen dukkede op og fik lidt styr på situationen..

Nej heldigvis, men så er lægeambulancen da vigtigere, havde den
ventet til skiltevognen var fremme var chaufføren sikkert død,

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Download the Chevy 2007 calendar:
http://www.chevrolet.com/m/06/cma/assets/calendar.pdf


Jan Vennike (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 04-12-06 18:46



"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45705023$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> En tosse i en kassevogn, spredte i eftermiddags skræk og rædsel omkring
> Kolding:
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article248651.ece
>
> --
> Bjørn J.
> ~~wear sunscreen~~

Jeg kom forbi stedet omkring kl 1530 - der var de ved at trække vognen op af
grøften og jeg kunne da ikke forstå hvad han da skulle derud efter - det kan
jeg nu

--
Jan

(Remove the Cat in the email to reach me)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408869
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste