Han skulle have en ordentlig en på kassen.
Fra : BJ

Dato : 01-12-06 16:54

En tosse i en kassevogn, spredte i eftermiddags skræk og rædsel omkring
Kolding:

http://ekstrabladet.dk/112/article248651.ece

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-06 17:00

BJ wrote:
> En tosse i en kassevogn, spredte i eftermiddags skræk og rædsel
> omkring Kolding:
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article248651.ece

Ja, der burde næsen sige knæk

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-12-06 17:15

Kim Frederiksen skrev:

> Ja, der burde næsen sige knæk

Hvis forsikringen kræver ham for beløbet blir det dyrt - den ene påkørte bil
var en Audi til 4-500.000.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Klaus G.

Dato : 01-12-06 17:39

> Hvis forsikringen kræver ham for beløbet blir det dyrt - den ene påkørte
> bil var en Audi til 4-500.000.

483.157kr. ihvertfald :)

Ifølge nummerpladen, så er den inreg. første gang d. 30/10-2006. Så ikke
nok med at personen er kommet til skade, næh du, nu kan personen sikkert
vente adskellige måneder på at få en ny bil, da jeg kunne forstille mig det
ikke er en der står mange af rundt om i dk, og bare venter på at blive
solgt? :(

--
Seth-Enoch / Klaus G.
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-12-06 17:51

Klaus G. skrev:

> [...]
> sikkert vente adskellige måneder på at få en ny bil, da jeg kunne
> forstille mig det ikke er en der står mange af rundt om i dk, og bare

Surt show!

Og så måske traumer oveni.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Il Duce

Dato : 01-12-06 22:47

> [...]
> det ikke er en der står mange af rundt om i dk, og bare venter på at blive

Så er vi vist i dk.fritid.bil og ikke dk.fritid.mennesker....

En kvinde måtte skæres fri, så alvorlig var ulykken, men det mest chokerende
her i gruppen er, at der muligvis er ventetid på at få en ny Audi....

--

MVH

Thomas

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-12-06 22:54

It happens that Il Duce formulated :
> En kvinde måtte skæres fri, så alvorlig var ulykken, men det mest chokerende
> her i gruppen er, at der muligvis er ventetid på at få en ny Audi....

Bare fordi man skal skæres fri er man ikke nødvendigvis kommet
alvorligt til skade. Og ja, det er en bilgruppe - og ingen siger det er
det mest chokerende at bilen er ødelagt. Trådens emnelinie siger da
tydeligt hvad vi vist alle mener om den ulykke.

Fra : Klaus G.

Dato : 01-12-06 23:24

> En kvinde måtte skæres fri, så alvorlig var ulykken, men det mest
> chokerende her i gruppen er, at der muligvis er ventetid på at få en ny
> Audi....
Jeg skrev jo netop at der var sket personskade, men at der oveni hatten også
var sket stor matriel skade. Men man læser åbenbart kun hvad man vil læse,
og så går man i selvsving bagefter...

--
Seth-Enoch / Klaus G.
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-12-06 21:13

BJ has brought this to us :
> En tosse i en kassevogn, spredte i eftermiddags skræk og rædsel omkring
> Kolding:

> http://ekstrabladet.dk/112/article248651.ece

Hmmm, sådan en kassevogn fra 3D har jeg mødt flere gange på motorvejen
omkring Kolding - altid med *meget* god fart på og meget dårlig til at
bedømme afstand. Gad vide om det er den samme...

Fra : Niels Pein

Dato : 01-12-06 22:59

"Henrik Stidsen" skrev ...
> [...]
> omkring Kolding - altid med *meget* god fart på og meget dårlig til at
> bedømme afstand. Gad vide om det er den samme...

Det må man da håbe.
Der skulle helst ikke være for mange af den slags på vejene.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-12-06 23:18

Niels Pein expressed precisely :

> Det må man da håbe.
> Der skulle helst ikke være for mange af den slags på vejene.

Nej han var faktisk så tæt på mig en dag at jeg overvejede at ringe til
hans chef og klage - det er ikke sjovt når man i bakspejlet kan se
detaljerne i forlygterne på bilen bagved. Så hvis det er ham så har han
jo været en ulykke der kørte rundt og ledte efter nogen at gå ud
over...

Fra : Niels Pein

Dato : 02-12-06 11:31

"Henrik Stidsen" skrev ...

> [...]
> detaljerne i forlygterne på bilen bagved. Så hvis det er ham så har han jo
> været en ulykke der kørte rundt og ledte efter nogen at gå ud over...

Jeg har en enkelt gang eller to ringet til et firma og klaget på grund af
sådan kørsel, og hvis det er et lokalt tømrer- eller VVS firma eller
lignende, også gjort opmærksom på at det påvirker mit valg af firma når jeg
skal have lavet noget.

Man føler sig på den ene side som lidt af en stikker, men på den anden side,
så er det simpelthen så træls, hvis det, som i dette tilfælde, er sådan at
idioten fortsætter sit idioti, og ender med at tage andre med sig i faldet.
Hvis han kan stoppes før, så er det jo at foretrække.
Men man gider jo ikke ringe for småting. Så var det nok også blevet til mere
end en enkelt gang eller to.

Kunne sådan een i det mindste bare køre galt helt alene når det endeligt går
galt, men sådan går det jo sjældent.

For nogen tid tilbage, skete det næsten hver weekend, at der kom en bil
drønende med _meget_ høj fart forbi hvor vi bor. At folk kører f.eks. 120
har vi vænnet os til, men det her var ganske væsentligt mere. Og det er i en
skov hvor der er et lille sving.
Det er holdt op nu. Men det er heller ikke så længe siden at en ung fyr døde
i et andet sving på samme vej halvanden kilometer herfra, i en soloulykke,
hvor bilen rullede rundt indtil den var spredt ud i små stykker over et
større område. Jeg gætter på det var den samme.
På et eller andet tidspunkt smutter den, hvis man konsekvent kører som en
gal. Trist, og hvis nu han kunne være blevet stoppet inden det gik så galt.
Skulle jeg mon have stillet mig ud i vejkanten og aflæst hans nummerplade og
have ringet til politiet en dag? Det kunne måske have reddet hans liv.
Jeg gjorde det ikke, for man gider jo ikke stå der og ligne den lokale
landsbytosse.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-12-06 12:10

Niels Pein explained on 02-12-2006 :

> [...]
> sådan kørsel, og hvis det er et lokalt tømrer- eller VVS firma eller
> lignende, også gjort opmærksom på at det påvirker mit valg af firma når jeg

Jeg har gjort det en enkelt gang - jeg syntes simpelthen det var for
grotesk at en varevogn fra Falck kørte 120+ på en 110 strækning med
"ULYYKE" traileren dinglende bagpå. Samtidig accelerede han mens jeg
overhalede ham (fra 80 til 120) - han kørte næsten som om han skulle
skabe en ulykke at skilte ved :)

Falck tog det meget seriøst, jeg fik en mail tilbage fra en i den
øverste ledelse der pænt beskrev hvad de havde gjort (snakket med
rederen) og at de ville tage det op i deres sikkerhedsorganisation at
færdselsloven ALTID skal overholdes når man kører i en Falck bil uden
udrykning.

Nu er det jo så ikke fordi jeg kan fortælle dem at jeg vil vælge nogen
andre hvis jeg kører galt, men jeg skrev da til dem at det var enormt
dårlig reklame for dem når man møder sådan en.

Enig.

Fra : Møller

Dato : 02-12-06 16:39

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> wrote in message
> [...]
jeg
> skal have lavet noget.
>
> Man føler sig på den ene side som lidt af en stikker,

Det gør jeg ikke, jeg opfatter det som en borgerpligt at stoppe den slags
adfærd.

Det er sket at jeg straks har ringet til firmaet , og orienteret dem om hvad
deres "reklamevogne" bliver brugt til, det virker oftest.
Normalt beder jeg om tilbagemelding på mail.(firma-adresse) og når jeg ikke
ringer straks, men sender en mail så gør jeg det fra firma-pc, et rimeligt
stort og velrenommeret af slagsen. Det plejer at virke, især hvis det er en
af vore leverandører, eller potentielle af slagsen

Hov hov, det skal ikke straks afføde bemærkninger om hvordan det så kan
være, at jeg er ansat der

Møller

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-12-06 09:19

BJ wrote:
> En tosse i en kassevogn, spredte i eftermiddags skræk og rædsel omkring
> Kolding:
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article248651.ece

Hvis man ser hvordan kurerchaufførene kører undrer det ikke.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-12-06 09:22

Niels Pein wrote:
> "Henrik Stidsen" skrev ...

> Det må man da håbe.
> Der skulle helst ikke være for mange af den slags på vejene.

Mange af kurerfirmaers chauffører kører med hovedet under armen.
Det gælder GLS, DHL og andre.
Sjovt nok så kan UPS finde ud af at køre pænt, i hvert fald dem jeg
har observeret.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 04-12-06 09:33

On 4 Dec 2006 00:21:39 -0800 "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk>
sent the following smoke signals:

>Mange af kurerfirmaers chauffører kører med hovedet under armen.
>Det gælder GLS, DHL og andre.
>Sjovt nok så kan UPS finde ud af at køre pænt, i hvert fald dem jeg
>har observeret.

Det bliver jo først komisk når nogle med den ene hånd beklager sig over
chaufførernes vilde kørsel, og med den anden hånd hyler over den lange
leveringstid på de ting, de har bestilt over Nettet.

--
- "Muslimerne synes at svin er urene dyr, hvorfor det?"
- "Jah, det er vel fordi at de ruller sig i deres egen afføring."

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 04-12-06 11:17

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse

> Det bliver jo først komisk når nogle med den ene hånd beklager sig over
> chaufførernes vilde kørsel, og med den anden hånd hyler over den lange
> leveringstid på de ting, de har bestilt over Nettet.

Det synes jeg så ikke, måske fordi jeg har set hvordan transportøren sender
en given pakke som skal fra Kolding til Skanderborg en tur over København,
eller en pakke som skal til Bremen (Tyskland) fra Skanderborg kommer en tur
over Helsinki (Finland).

En bekendt som har været ansat i en pakketransport virksomhed, fortalte at
de chauffører der tit havde problemer med at nå deres rute ofte var dem der
kom klager over deres opførsel i trafikken.

Læren heraf kan nok omsættes til at det er den chaufør som er god til at
holde overblik på hans arbejdsopgave, der ligeledes er ham der fordi han
ikke skal forsøge at indhente tabt tid ved at køre "råddent", og derfor er
annonym i trafikbilledet.

--
MVH Hans

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-12-06 09:23

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
> "ULYYKE" traileren dinglende bagpå. Samtidig accelerede han mens jeg
> overhalede ham (fra 80 til 120) - han kørte næsten som om han skulle

Sådan har jeg ikke set Falck køre, men ser jævnligt en Toyota
firhjulstrækker med skiltevogn fra Dansk Autohjælp med over 120 km/t
og udrykning.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 04-12-06 10:59

Sådan har jeg ikke set Falck køre,

Nej - det er da også heldigvis sjældent det opleves.

Men - kan dog bekræfte at det sker. Før motorvejshastigheden blev hævet til
130 km/t, kørte jeg en aften på motorvejen ved Århus nord/Hinnerup, jeg
bringer hastigheden op på de lovlige 110 km/t således at jeg er til mindst
mulg gene ved indfletningen. På motorvejen kommer en Falck vogn med
"fejeblad" og en Mercedes personvogn hængende på fejebladet, chauføren er på
vej til at indhente mig, han trækker ud i overhalingssporet for at overhale
mig.

Nu kan man jo ikke sige hvor hurtigt han kørte, men - jeg ved at min
hastighed var 110 km/t (GPS aflæst), og hans overhaling af mig var absolut
ikke noget der lignede a la "elafantvæddeløb" overhalingen var hurtigt
overstået, derudover var der meget kraftig regvejr med deraf følgende nedsat
sigtbarhed.

Efterfølgende henvendelse til Falck gav næsten samme resultat som Henrik
oplevede.

men ser jævnligt en Toyota
firhjulstrækker med skiltevogn fra Dansk Autohjælp med over 120 km/t
og udrykning.

Hvilket jo er legalt under udrykning.

--
MVH Hans

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-12-06 11:19

Hr. Jensen wrote:
> [...]
> chaufførernes vilde kørsel, og med den anden hånd hyler over den lange
> leveringstid på de ting, de har bestilt over Nettet.

Det har du ikke set mig gøre.
Jeg har til gengælde snarere rost flere steder.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 04-12-06 12:02

On 4 Dec 2006 02:19:22 -0800 "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk>
sent the following smoke signals:

>Det har du ikke set mig gøre.
>Jeg har til gengælde snarere rost flere steder.

Det var nu heller ikke specifikt dig jeg mente, men bare generelt.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-12-06 11:21

Hans L. Jørgensen wrote:

> Hvilket jo er legalt under udrykning.

Det er sikkert rigtigt, men stadig så meget kan det ikke haste med et
skilt.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 04-12-06 11:25

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> writes:

> Det er sikkert rigtigt, men stadig så meget kan det ikke haste med et
> skilt.

Joda! Fan'me...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-12-06 00:16

Christian B. Andresen skrev:
> Det er sikkert rigtigt, men stadig så meget kan det ikke haste med et
> skilt.

Det kan måske redde livet for de redningsarbejder der er ved at pille en
forulykket bilist ud af en bil.

Men de kan selvfølgelig også bare lade ham vente til skiltevognen
kommer, med almindelig hastighed, så de kan komme til for utålmodige
bilister.

--
MVH Finn Hører du til dem der ikke ønsker at give plads til at last-
bilerne kan trække uden om noget i nødsporet, skal du huske at ringe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-12-06 12:02

Peter Dalgaard wrote:

> Joda! Fan'me...

Nu skal jeg tilføje din glemte smiley

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 04-12-06 12:13

> Nu skal jeg tilføje din glemte smiley

Den skulle nu ikke være der. Forestil dig en havareret bil midt på
motorvejen. Ville det ikke være godt at få den markeret i en vis fart
inden nogen kører ind i den?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-12-06 12:09

Hr. Jensen wrote:
> On 4 Dec 2006 02:19:22 -0800 "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk>
> sent the following smoke signals:

> Det var nu heller ikke specifikt dig jeg mente, men bare generelt.

OK

Jeg foretrækker nu at chaufførene kører ordentligt og så mine varer
kommer til tiden.
Hvordan ?
Ja, en tåbelig kurerchauffør kan være skyld i en ulykke og dermed en
stor forsinkelse.
En fornuftig kurerchauffør som kører pænt som hovedparten af os alm.
trafikanter vil ikke komme specielt senere frem.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-12-06 12:17

Peter Dalgaard wrote:

> Den skulle nu ikke være der. Forestil dig en havareret bil midt på
> motorvejen. Ville det ikke være godt at få den markeret i en vis fart
> inden nogen kører ind i den?

Jo, men den er jo allerede "markeret" af alle de biler som holder i kø
pga. uheldet.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 04-12-06 12:42

Jo, men den er jo allerede "markeret" af alle de biler som holder i kø
pga. uheldet.

Markeringsvogn sendes ud - ikke af en grund, men af flere.

For det første skal ulykken standses effektivt, her er skiltningens
fremkomst yderst vigtig.

Og når ulykken skal standses sker det sikrest med god skiltning således at
andre bilister i god tid bliver opmærksom på ulykken, en skiltevogn er ikke
alene med et stort skilt som kan rejses, men flere forskellige former for
tavler og markeringsmatrialer, markeringmatrialer som opsættes for at sikre
dem som skal arbejde på ulykkesstedet, derfor er det nødvendigt at
skiltevognen kommer hurtigt frem. Ja faktisk ligeså så nødvendigt som f.eks.
en pionervogn med frigørelsesværktøj, da der ofte ikke kan påbegyndes
livredende arbejde inden uheldsstedet er sikret.

Jeg vil påstå at skiltevogn i første omgang er vigtigere end
redningskøretøjer, politi o.s.v.

--
MVH Hans

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-12-06 00:19

Hans L. Jørgensen skrev:
> [...]
> livredende arbejde inden uheldsstedet er sikret.
> Jeg vil påstå at skiltevogn i første omgang er vigtigere end

Om ikke andet så for at ulykken ikke skal udvikle sig til noget endnu
størrere.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-12-06 00:18

Christian B. Andresen skrev:

> Jo, men den er jo allerede "markeret" af alle de biler som holder i kø
> pga. uheldet.

Det er da først når redningsarbejdet går i gang at der bliver kø.

Indtil der står en eller anden og siger at vejen er lukket gælder da
alle kneb for at komme forbi.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-12-06 12:51

Hans L. Jørgensen wrote:
> [...]
> livredende arbejde inden uheldsstedet er sikret.
>
> Jeg vil påstå at skiltevogn i første omgang er vigtigere end

Det vil tage meget længere tid at få en skiltevogn frem end det vil
tage at få en ambuolance frem, så jeg vil sige at redningskøretøjer
er det vigtigste hvis der skal reddes liv.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 04-12-06 13:18

Det vil tage meget længere tid at få en skiltevogn frem end det vil
tage at få en ambuolance frem, så jeg vil sige at redningskøretøjer
er det vigtigste hvis der skal reddes liv.

Har du naturligvis lov til at mene.

Det er ikke meget en ambulance kan gøre for en fastklemt, da de jo ikke har
frigørelsesværktøj til rådighed.

Et eller andet siger mig at du ikke har prøvet at stå på motorvejen med en
fastklemt (last)chauffør, en udrykningslæge og hans chauffør, og holde
dropposer, alt imens bilerne suste omkring ørene på os. Kan f...me love dig
at vi jublede da skiltevognen dukkede op og fik lidt styr på situationen..

--
MVH Hans

Fra : Brian

Dato : 04-12-06 20:10

Hans L. Jørgensen wrote:

> Det er ikke meget en ambulance kan gøre for en fastklemt, da de jo
> ikke har frigørelsesværktøj til rådighed.

Dybest set kan de holde dig i live, og holde smerterne i skak - det er vel
værd at tage med ?

/Brian

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 04-12-06 22:47

> Dybest set kan de holde dig i live, og holde smerterne i skak - det er vel
> værd at tage med ?

Rigtigt Brian, det fordrer jo dog at man tør være på stedet uden
markering/afspærring, hvilket ofte kan være en yderst risikabel affære..

Minoplevelse er dog så gammel at ambulance reddere ikke var uddannet til at
lægge drops og den slags, er først inden for de seneste år kommet med i
deres uddannelsesprogram, mange er stadig ikke uddannet til det.

--
MVH Hans

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-12-06 00:22

Christian B. Andresen skrev:
> Det vil tage meget længere tid at få en skiltevogn frem end det vil
> tage at få en ambuolance frem, så jeg vil sige at redningskøretøjer
> er det vigtigste hvis der skal reddes liv.

Nu er skiltevognene vist ikke specielt længere væk end ambulancerne.

Men hvad hjælper det at sende et redningskøretøj ud, hvis der ikke også
er en skiltevogn til at holde trafikken væk, når det nemt kan resulterer
i at de kan sende yderligere en ambulance, eller to, for at køre med de
redningsfolk der er kørt ned af utålmodige bilister?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-12-06 14:08

Hans L. Jørgensen wrote:
> [...]
>
> Har du naturligvis lov til at mene.
>
> Det er ikke meget en ambulance kan gøre for en fastklemt, da de jo ikke har

Nej, men så lad os ændre det til redningskøretøjer.

> [...]
> at vi jublede da skiltevognen dukkede op og fik lidt styr på situationen..

Nej heldigvis, men så er lægeambulancen da vigtigere, havde den
ventet til skiltevognen var fremme var chaufføren sikkert død,

Fra : Jan Vennike

Dato : 04-12-06 18:46

> En tosse i en kassevogn, spredte i eftermiddags skræk og rædsel omkring
> [...]

Jeg kom forbi stedet omkring kl 1530 - der var de ved at trække vognen op af
grøften og jeg kunne da ikke forstå hvad han da skulle derud efter - det kan
jeg nu

--
Jan

(Remove the Cat in the email to reach me)