/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Vinterdæk-sommerdæk? Nyheder fra Færdselss~
Fra : Møller


Dato : 01-12-06 15:20

Dagens post fra FS.

Første mail gik galt med links, forhåbentlig bedre nu.

Møller





Nye facts om dæks bremseevne



Færdselsstyrelsen har opdateret factnotatet "Sommerdæks og vinterdæks
bremseegenskaber" med nye målinger.



Notatet indeholder følgende oversigt:





Oversigt slettet, er i sidste link:



Hvad betyder det for dig?



I Rådet for Større Færdselssikkerhed og i Færdselsstyrelsen har vi ønsket at
vise dig, hvad resultaterne betyder i praksis.



Vi har derfor sat resultaterne ind i et program, som hjælper dig med at
træffe det rigtige dækvalg op til vinteren.



Programmet viser, at ikke mindst valget af den rigtige hastighed er af
betydning for sikker kørsel om vinteren.



Prøv programmet

http://www.sikkertrafik.dk/moduler/fart/Dak-o-meter/sikkertrafik29_2.swf



Læs Rådet for Større Færdselssikkerheds pressemeddelelse

http://www.sikkertrafik.dk/2e000c/base/600a2774



Læs Færdselsstyrelsen opdaterede factnotat (2 Mb)

http://www.trm.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Publikationer/Trafiksikkerhed/bremseegenskaber.pdf



 
 
Ukendt (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-12-06 16:52


"Møller" <mail..sspam@og.dk> skrev i en meddelelse
news:45703a60$0$15877$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Dagens post fra FS.
>
> Første mail gik galt med links, forhåbentlig bedre nu.

Hmm, jeg kører stadig rundt med F1 dæk på alufælge. Har ikke haft de store
problemer med at stå fast )))

--
Tom



Klaus G. (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 01-12-06 17:40

> Hmm, jeg kører stadig rundt med F1 dæk på alufælge. Har ikke haft de store
> problemer med at stå fast )))
Rigtigt nok, men den dag der kommer 1(een)cm sne, så er du træt af dem :)

--
Seth-Enoch / Klaus G.
www.seth-enoch.dk/gallery



Ukendt (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-12-06 19:22


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45705ad3$0$20263$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Hmm, jeg kører stadig rundt med F1 dæk på alufælge. Har ikke haft de
>> store problemer med at stå fast )))
> Rigtigt nok, men den dag der kommer 1(een)cm sne, så er du træt af dem :)

Global opvarmning gør at jeg regner med at høste jordbær om en måned

--
Tom



Mogens... (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 01-12-06 20:22

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:457072c8$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Global opvarmning gør at jeg regner med at høste jordbær om en måned

Og det er temperaturen, der gør forskellen ved. F1-dæk.
De virker ikke, når de er kolde - overhovedet ikke...




Klaus G. (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 01-12-06 21:23

> Og det er temperaturen, der gør forskellen ved. F1-dæk.
> De virker ikke, når de er kolde - overhovedet ikke...
Siger man ikke det bare var noget der kun gjalt i gammel tid, og at nye dæk
ikke er så påvirkede af temp længere?

--
Seth-Enoch / Klaus G.
www.seth-enoch.dk/gallery



Karsten7870 (02-12-2006)
Kommentar
Fra : Karsten7870


Dato : 02-12-06 01:58



Møller wrote:
> Dagens post fra FS.
>
> Første mail gik galt med links, forhåbentlig bedre nu.
>
> Møller
>
>
>
>
>
> Nye facts om dæks bremseevne
>
>
>
> Færdselsstyrelsen har opdateret factnotatet "Sommerdæks og vinterdæks
> bremseegenskaber" med nye målinger.
>
>
>
> Notatet indeholder følgende oversigt:
>
>
>
>
>
> Oversigt slettet, er i sidste link:
>
>
>
> Hvad betyder det for dig?
>
>
>
> I Rådet for Større Færdselssikkerhed og i Færdselsstyrelsen har vi ønsket
> at vise dig, hvad resultaterne betyder i praksis.
>
>
>
> Vi har derfor sat resultaterne ind i et program, som hjælper dig med at
> træffe det rigtige dækvalg op til vinteren.
>
>
>
> Programmet viser, at ikke mindst valget af den rigtige hastighed er af
> betydning for sikker kørsel om vinteren.
>
>
>
> Prøv programmet
>
> http://www.sikkertrafik.dk/moduler/fart/Dak-o-meter/sikkertrafik29_2.swf
>
>
>
> Læs Rådet for Større Færdselssikkerheds pressemeddelelse
>
> http://www.sikkertrafik.dk/2e000c/base/600a2774
>
>
>
> Læs Færdselsstyrelsen opdaterede factnotat (2 Mb)
>
> http://www.trm.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Publikationer/Trafiksikkerhed/bremseegenskaber.pdf

Jeg har lige set på den første (naive) test. De resultater strider imod test
foretaget af forskellige institutioner i Tyskland. Alene påstanden om, at
temperaturen ikke spiller nogen rolle strider mod dækfabrikanternes
oplysning, at sommerdæk bliver stive og hårde ved temperaturer allerede
under 10° for viss fabrikater. Vinterdæk er derimod med blødere
gummiblandinger, der holder dækket smidigt ved kolde temperaturer - med om
sommeren er de alt for bløde og slides væsentlig hurtigere.

Dernæst ved vinterdæk uanset årstid sætter ABS'en i gang væsentlig
hurtigere, hvorimod med sommerdæk skal du virkelig op på bremsen for at få
ABS'en i gang.

Det er også ofte, at man kører med bredere sommerdæk end vinterdæk , så
alene af den grund er sammenligninger urealistiske.

Tyskerne foretager dereres vintertests højt oppe i Sverige, Norge eller
Finland.
--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)


Jørgen M. Rasmussen (02-12-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 02-12-06 09:16


"Karsten7870" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
news:12n1js3ag8c1k1e@corp.supernews.com...
>

.. Alene påstanden om, at
> temperaturen ikke spiller nogen rolle strider mod dækfabrikanternes
> oplysning, at sommerdæk bliver stive og hårde ved temperaturer allerede
> under 10° for viss fabrikater.

Fabrikanterne er ikke uvildige som RSFS, tror gerne de vil sælge 8 dæk i
stedet for 4. + RSFS plejer ikke at tage på bilisterne med
"fløjelshandsker", læs; Durasell-manden". Men det kan være de har skiftet
taktik; "hvis vi nu får idioterne til at køre på dårlige dæk, uddør de
efterhånden" ;)?. Du læser det som Fanden biblen, de skriver:
"Vinterdæk eller almindelige dæk om vinteren

Med det kørselsbehov og ønske om fremkommelighed, som en stor del af de
danske bilister har, vil vinterdæk være en rigtig løsning. For nogle endda
den eneste mulighed pga. dækbredde og baghjulstræk. Og der bliver flere
biler, der på grund af øget dækbredde kræver vinterdæk"


> Dernæst ved vinterdæk uanset årstid sætter ABS'en i gang væsentlig
> hurtigere, hvorimod med sommerdæk skal du virkelig op på bremsen for at få
> ABS'en i gang.
>
Ikke min oplevelse, jeg køre på helårs, ~vinterdæk, hele året, og kan kun få
ABSén på arbejde når vejen ikke er tør.

> Tyskerne foretager dereres vintertests højt oppe i Sverige, Norge eller
> Finland.
> --
BINGO, hvordan er temperaturen, vejene der vs her i DK. . Du kan ikke
sammenligne. RSFS, FS vurdering bygger på danske forhold.



Karsten7870 (02-12-2006)
Kommentar
Fra : Karsten7870


Dato : 02-12-06 14:40



Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Karsten7870" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
> news:12n1js3ag8c1k1e@corp.supernews.com...
> Fabrikanterne er ikke uvildige som RSFS, tror gerne de vil sælge 8 dæk i
> stedet for 4. + RSFS plejer ikke at tage på bilisterne med
> "fløjelshandsker", læs; Durasell-manden". Men det kan være de har skiftet
> taktik; "hvis vi nu får idioterne til at køre på dårlige dæk, uddør de
> efterhånden" ;)?. Du læser det som Fanden biblen, de skriver:
> "Vinterdæk eller almindelige dæk om vinteren.

Det var - som jeg også skrev - ikke fabrikanterne, der foretog de nævnte
test - tvært i mod.
>
> Med det kørselsbehov og ønske om fremkommelighed, som en stor del af de
> danske bilister har, vil vinterdæk være en rigtig løsning. For nogle endda
> den eneste mulighed pga. dækbredde og baghjulstræk. Og der bliver flere
> biler, der på grund af øget dækbredde kræver vinterdæk"

Jamen, jamen - det var netiop det, jeg advokerede for.
>
>
> > Dernæst ved vinterdæk uanset årstid sætter ABS'en i gang væsentlig
> > hurtigere, hvorimod med sommerdæk skal du virkelig op på bremsen for at
> > få ABS'en i gang.
> >
> Ikke min oplevelse, jeg køre på helårs, ~vinterdæk, hele året, og kan kun
> få ABSén på arbejde når vejen ikke er tør.

Trist.
>
> > Tyskerne foretager dereres vintertests højt oppe i Sverige, Norge eller
> > Finland.
> > --
> BINGO, hvordan er temperaturen, vejene der vs her i DK. . Du kan ikke
> sammenligne. RSFS, FS vurdering bygger på danske forhold.

Jeg sammenligner heller ikke, men beskriver andre forhold.
--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)


BJ (02-12-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 02-12-06 14:41


"Karsten7870" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
news:12n30h9tbst7tfd@corp.supernews.com...

KLIP

>> Ikke min oplevelse, jeg køre på helårs, ~vinterdæk, hele året, og kan kun
>> få ABSén på arbejde når vejen ikke er tør.
>
> Trist.

Hvorfor i grunden det?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Karsten7870 (02-12-2006)
Kommentar
Fra : Karsten7870


Dato : 02-12-06 23:51



BJ wrote:
> "Karsten7870" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
> news:12n30h9tbst7tfd@corp.supernews.com...
>
> KLIP
>
> > > Ikke min oplevelse, jeg køre på helårs, ~vinterdæk, hele året, og kan
> > > kun få ABSén på arbejde når vejen ikke er tør.
> >
> > Trist.
>
> Hvorfor i grunden det?
>
> --
> Bjørn J.
> ~~wear sunscreen~~

Tja, ud fra, hvad jeg tidligere skrev, så er såkaldte helårs,~vinterdæk
stadig ikke lige det mest optimale året rundt - joh, hvis du ikke kommer
under ca. 10° C.
--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)


Jørgen M. Rasmussen (02-12-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 02-12-06 22:04

"Karsten7870" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
news:12n30h9tbst7tfd@corp.supernews.com...
>
> Det var - som jeg også skrev - ikke fabrikanterne, der foretog de nævnte
> test - tvært i mod.


Du skrev "fabrikanterne siger"- det kommenterede jeg.
>>
>> Med det kørselsbehov og ønske om fremkommelighed, som en stor del af de
>> danske bilister har, vil vinterdæk være en rigtig løsning. For nogle
>> endda
>> den eneste mulighed pga. dækbredde og baghjulstræk. Og der bliver flere
>> biler, der på grund af øget dækbredde kræver vinterdæk"
>
> Jamen, jamen - det var netiop det, jeg advokerede for.


Hvad er det egentligt du advare imod?. De skriver netop vinter dæk kan være
en god ting under visse forhold.

>> Ikke min oplevelse, jeg køre på helårs, ~vinterdæk, hele året, og kan kun
>> få ABSén på arbejde når vejen ikke er tør.
>
> Trist.

??.

>> > Tyskerne foretager dereres vintertests højt oppe i Sverige, Norge eller
>> > Finland.
>> > --
>> BINGO, hvordan er temperaturen, vejene der vs her i DK. . Du kan ikke
>> sammenligne. RSFS, FS vurdering bygger på danske forhold.
>
> Jeg sammenligner heller ikke, men beskriver andre forhold.
> --

Du fremhæver det som det er specielt godt, de er testet "der oppe", men i
DK. giver det ikke et rigtigt billede, pga. forholdene er anderledes. Vi har
mere "våd, kold sommer" end egentlig vinter vs. det nordlige Skandinavien.

--
"Flaskehalsen" findes kun i hovedet på arbejdsgiveren. De vil kun ansætte
folk som er max. 27- , har min. 10 års erfaring, og penge med hjemmefra... .
De vil ikke betale for løn eller uddannelse. Endnu mindre ansætte folk som
vil behandles ordentligt, og tør sige det .


..



Karsten7870 (03-12-2006)
Kommentar
Fra : Karsten7870


Dato : 03-12-06 00:02



Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Karsten7870" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
> news:12n30h9tbst7tfd@corp.supernews.com...
> >
> > Det var - som jeg også skrev - ikke fabrikanterne, der foretog de nævnte
> > test - tvært i mod.
>
>
> Du skrev "fabrikanterne siger"- det kommenterede jeg.

Det var vist ikke mig.
> > >
> > > Med det kørselsbehov og ønske om fremkommelighed, som en stor del af
> > > de danske bilister har, vil vinterdæk være en rigtig løsning. For
> > > nogle endda
> > > den eneste mulighed pga. dækbredde og baghjulstræk. Og der bliver
> > > flere biler, der på grund af øget dækbredde kræver vinterdæk"
> >
> > Jamen, jamen - det var netiop det, jeg advokerede for.
>
>
> Hvad er det egentligt du advare imod?. De skriver netop vinter dæk kan
> være en god ting under visse forhold.

advokere betyder ikke at advare imod, men at tale for.
>
>
> > --
>
> Du fremhæver det som det er specielt godt, de er testet "der oppe", men i
> DK. giver det ikke et rigtigt billede, pga. forholdene er anderledes. Vi
> har mere "våd, kold sommer" end egentlig vinter vs. det nordlige
> Skandinavien.

Igen, jeg fremhæver ikke noget. Jeg siger heller ikke, at "det er specielt
godt". Jeg fortalte blot, hvad jeg har set. Jeg tiog ikke selv stilling til
det.
>

--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)


Niels Pein (02-12-2006)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 02-12-06 15:50

"Jørgen M. Rasmussen" skrev ...
>
> ..., jeg køre på helårs, ~vinterdæk, hele året, og kan kun få ABSén på
> arbejde når vejen ikke er tør.
>
Burde dine bremser ikke kunne tage så hårdt fat, at du kan blokere hjulene
selv på den bedste tørre vej? Altså hvis ikke ABS'en greb ind.

Hvis mine bremser ikke kunne det, ville jeg søge værksted snarest.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX



BJ (02-12-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 02-12-06 16:10


"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:45719285$0$97039$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Jørgen M. Rasmussen" skrev ...
>>
>> ..., jeg køre på helårs, ~vinterdæk, hele året, og kan kun få ABSén på
>> arbejde når vejen ikke er tør.
>>
> Burde dine bremser ikke kunne tage så hårdt fat, at du kan blokere hjulene
> selv på den bedste tørre vej? Altså hvis ikke ABS'en greb ind.
>
> Hvis mine bremser ikke kunne det, ville jeg søge værksted snarest.
> --
> Hilsen Niels
> Chevrolet Nubira 1.8 CDX
>



BJ (02-12-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 02-12-06 16:14


"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:45719285$0$97039$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

KLIP

>> ..., jeg køre på helårs, ~vinterdæk, hele året, og kan kun få ABSén på
>> arbejde når vejen ikke er tør.
>>
> Burde dine bremser ikke kunne tage så hårdt fat, at du kan blokere hjulene
> selv på den bedste tørre vej? Altså hvis ikke ABS'en greb ind.

Selv med en hastighed på 230 km/t og et eller andet fjorls trækker pludselig
ud foran mig, så jeg må hugge bremserne i, kan jeg ikke få min ABS til at
gribe ind på tør vej.

Jeg har endnu ikke bemærket min ABS gribe ind på ren tør vej og det kan både
høres og mærkes, når den gør det.

> Hvis mine bremser ikke kunne det, ville jeg søge værksted snarest.

Hvis de ikke ABS virkede på tør vej dog med skidt på (eks. grus) ville jeg
søge værksted.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
(Volvo S80 T6 med DSTC)



Møller (02-12-2006)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 02-12-06 16:46


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in message
news:45719894$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
> news:45719285$0$97039$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
> >> ..., jeg køre på helårs, ~vinterdæk, hele året, og kan kun få ABSén på
> >> arbejde når vejen ikke er tør.
> >>
> > Burde dine bremser ikke kunne tage så hårdt fat, at du kan blokere
hjulene
> > selv på den bedste tørre vej? Altså hvis ikke ABS'en greb ind.
>
> Selv med en hastighed på 230 km/t og et eller andet fjorls trækker
pludselig
> ud foran mig, så jeg må hugge bremserne i, kan jeg ikke få min ABS til at
> gribe ind på tør vej.
>

Så er dine bremser for dårlige, du kommer ikke op på blokeringsgrænsen!
Det kan også være, at dit højre ben er ved at visne bort

> Jeg har endnu ikke bemærket min ABS gribe ind på ren tør vej og det kan
både
> høres og mærkes, når den gør det.
>
> > Hvis mine bremser ikke kunne det, ville jeg søge værksted snarest.
>
> Hvis de ikke ABS virkede på tør vej dog med skidt på (eks. grus) ville jeg
> søge værksted.

Det skal du vist også gøre, de skal virke uden snavs på vejen, med mindre du
kører på en tandhjulsbane

Møller




BJ (02-12-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 02-12-06 17:09


"Møller" <mail..sspam@og.dk> skrev i en meddelelse
news:4571a005$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

KLIP

> Det skal du vist også gøre, de skal virke uden snavs på vejen, med mindre
> du
> kører på en tandhjulsbane

Jeg har aldrig hørt ABS´en gribe ind på tør vej.

Kunne du høre ABS´en i den Porsche 911 vi kørte race i på KTI, specielt i
øvelsen "undvigemanøvre" eller var du mere optaget af at ramme
flagmanden..?..

Dermed ikke være sagt, den _ikke_ arbejdede.

Vi kunne tydelig høre og mærke ABS´en på glatbanen, hvor det kun var sjovt
at køre på med ABS´en slået fra.

Jeg kan også få hele den tyrkiske musik til at give lyd fra sig (DSTC), i
lækkert vinterføre, når blot jeg sætte potten i grundig slinger.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Niels Pein (03-12-2006)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 03-12-06 10:30

"BJ" skrev ...
>
> "Niels Pein" skrev ...
>
>> Burde dine bremser ikke kunne tage så hårdt fat, at du kan blokere
>> hjulene selv på den bedste tørre vej? Altså hvis ikke ABS'en greb ind.
>
> Selv med en hastighed på 230 km/t og et eller andet fjorls trækker
> pludselig ud foran mig, så jeg må hugge bremserne i, kan jeg ikke få min
> ABS til at gribe ind på tør vej.
>
> Jeg har endnu ikke bemærket min ABS gribe ind på ren tør vej og det kan
> både høres og mærkes, når den gør det.
>
Hvis ikke du når det punkt hvor ABS'en vil gribe ind, så kan der jo bremses
hårdere, det er logik.
Det lyder som om din bil ikke kan det, med mindre den tilfældigvis når dette
punkt, lige præcis før ABS'en træder i aktion, hvilken er ret usandsynligt.
Men derfor kan den jo bremse godt nok i en eller anden måling, selvom der
kunne spares yderligere en meter eller to hvis den bremsede optimalt.

Jeg må indrømme jeg ikke selv har prøvet at smide anker i min "nye" bil (har
ikke kørt 10.000 km. endnu) på god tør asfalt, for jeg går ud fra som en
selvfølge at den kan bringe ABS'en i aktion. Det må jeg nok hellere prøve en
dag, men nu har jeg lige smidt UG7'ere på i en dimension et nummer mindre
end originalen, så det vil jo ikke give et reelt billede at prøve nu.
De UG7'ere står forresten bedre fast i sving i regnvejr end originaldækkene,
så ovenstående test vil nok heller ikke give et reelt billede med mine
sommerdæk, da jeg sandsynligvis kan finde bedre dæk til den bil end de
originale.

Jeg går ud fra du kører nogle rimeligt "klæbrige" dæk BJ, siden ABS punktet
ikke blivet nået på tør vej.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX



BJ (03-12-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 03-12-06 12:19


"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:45729926$0$8702$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

KLIP

> Jeg går ud fra du kører nogle rimeligt "klæbrige" dæk BJ, siden ABS
> punktet ikke blivet nået på tør vej.

Det mener jeg, jeg gør.

Som en kuriositet kan jeg nævne, synsmanden (ved sidste syn), spontant
udbrød efter den obligatoriske førsynprøvetur: "Den kan da vist nok bremse"
og hans anerkendende blik efter rullefelttesten sagde alt.

PS: Jeg er stensikker på min ABS i potten virker ellers blinker lamperne og
displayet "råber" til mig i klartekst..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jørgen M. Rasmussen (03-12-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 03-12-06 21:03

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4572b28b$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> PS: Jeg er stensikker på min ABS i potten virker ellers blinker lamperne
> og displayet "råber" til mig i klartekst..
>
Det er ikke rocketscience. De Audi jeg har kørt på Ringdjurs, kunne kun få
ABS'en i aktion på glatbane. Og der blev både kørt & BREEEMSET. Så det kan
ikke bringe mit p.. i kog, at Skodaaens heller ikke kan, jeg ved hvornår en
bil kan bremse, og hvornår den ikk kan ;).
BTW. Det er muligt den kan, hvis jeg vader hårdt nok, men det er jo ikke det
øvelsen går ud på.

--
"Flaskehalsen" findes kun i hovedet på arbejdsgiveren. De vil kun ansætte
folk som er max. 27- , har min. 10 års erfaring, og penge med hjemmefra... .
De vil ikke betale for løn eller uddannelse. Endnu mindre ansætte folk som
vil behandles ordentligt, og tør sige det .




Jørgen M. Rasmussen (02-12-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 02-12-06 21:50

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:45719285$0$97039
> Burde dine bremser ikke kunne tage så hårdt fat, at du kan blokere hjulene
> selv på den bedste tørre vej? Altså hvis ikke ABS'en greb ind.
>

Den bremser til UG med + & ~ på en bremsestand.

--
"Flaskehalsen" findes kun i hovedet på arbejdsgiveren. De vil kun ansætte
folk som er max. 27- , har min. 10 års erfaring, og penge med hjemmefra... .
De vil ikke betale for løn eller uddannelse. Endnu mindre ansætte folk som
vil behandles ordentligt, og tør sige det .



BJ (02-12-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 02-12-06 21:56


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:4571e6f5$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>> Burde dine bremser ikke kunne tage så hårdt fat, at du kan blokere
>> hjulene selv på den bedste tørre vej? Altså hvis ikke ABS'en greb ind.
>>
>
> Den bremser til UG med + & ~ på en bremsestand.

Hmm ... jeg ville nu have troet med UG, X & ~..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jørgen M. Rasmussen (02-12-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 02-12-06 22:07

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:4571e8a7$0$2092

>
> Hmm ... jeg ville nu have troet med UG, X & ~..;)
>
Tro kan du gøre i kirken, den bremser GÅÅÅÅT ;)).

--
"Flaskehalsen" findes kun i hovedet på arbejdsgiveren. De vil kun ansætte
folk som er max. 27- , har min. 10 års erfaring, og penge med hjemmefra... .
De vil ikke betale for løn eller uddannelse. Endnu mindre ansætte folk som
vil behandles ordentligt, og tør sige det .



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177508
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408576
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste