/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Nyrenoveret 1.6TD klaprer...
Fra : Mads Stetter


Dato : 30-11-06 20:41

Hej Alle

Jeg har lige fået "Hovedrenoveret" min gamle Golf 2 TD fra '89.

Hovedrenoveringen omfattede:
Plejllejer
Stempelringe
Nyt topstykke med nye ventiler og hvad dertil hører...
Nye Dyser
Nye pakninger overalt hvor vi kom...

Alle rep. er udført at meget dygtig mekaniker hvor jeg var holdved montør!


Problemet!? er efter den er blevet "reppet" at den "klaprer" en del mere end
før når den er kold. Det drejer sig omkoldstart og så lige den første lille
kilometer man kører. Derefter er det forsvundet og moteren lyder og kører
som en drøm! Nogen som har en anelse om hvad det kunne være?

Skal siges at det ikke er ventilløfterne, og at plejllejer og krumtap så ud
som ny da vi renoverede motoren!

Håber i kan hjælpe/afklare lidt...

MVH Stetter



 
 
Søren (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 30-11-06 21:06

Mads Stetter forklarede den 30-11-2006:
> Hej Alle
>
> Jeg har lige fået "Hovedrenoveret" min gamle Golf 2 TD fra '89.
>
> Hovedrenoveringen omfattede:
> Plejllejer
> Stempelringe
> Nyt topstykke med nye ventiler og hvad dertil hører...
> Nye Dyser
> Nye pakninger overalt hvor vi kom...
>
> Alle rep. er udført at meget dygtig mekaniker hvor jeg var holdved montør!
>
>
> Problemet!? er efter den er blevet "reppet" at den "klaprer" en del mere end
> før når den er kold. Det drejer sig omkoldstart og så lige den første lille
> kilometer man kører. Derefter er det forsvundet og moteren lyder og kører som
> en drøm! Nogen som har en anelse om hvad det kunne være?
>
> Skal siges at det ikke er ventilløfterne, og at plejllejer og krumtap så ud
> som ny da vi renoverede motoren!
>
> Håber i kan hjælpe/afklare lidt...
>
> MVH Stetter

prøv at justere indsprøjtnings-tidspunk(den sprøjter nok for tidligt
)

Søren



Mads Stetter (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Mads Stetter


Dato : 30-11-06 21:40

Søren wrote:
>
> prøv at justere indsprøjtnings-tidspunk(den sprøjter nok for tidligt
> )
>
> Søren

Ok, det lyder rigtig godt hvis dette kan være tilfældet!?! Har lige fået en
fabriksny og original dieselpumpe hjem som jeg fandt på ebay.. Den fik jeg
for 1500,-! BILLIGT og Sjældent

Og den bliver monteret i næste uge sammen med min mekker.. Der bliver den
også indstillet med micrometer ur og det der gejl!

Men kan en forkert indstilling af pumpen godt lave disse symptomer? (Kun når
den er kold)

MVH Stetter



Søren (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 30-11-06 21:54

Mads Stetter sendte dette med sin computer:
> Søren wrote:
>>
>> prøv at justere indsprøjtnings-tidspunk(den sprøjter nok for tidligt
>> )
>>
>> Søren
>
> Ok, det lyder rigtig godt hvis dette kan være tilfældet!?! Har lige fået en
> fabriksny og original dieselpumpe hjem som jeg fandt på ebay.. Den fik jeg
> for 1500,-! BILLIGT og Sjældent
>
> Og den bliver monteret i næste uge sammen med min mekker.. Der bliver den
> også indstillet med micrometer ur og det der gejl!
>
> Men kan en forkert indstilling af pumpen godt lave disse symptomer? (Kun når
> den er kold)
>
> MVH Stetter

Ja

Søren



Mads Stetter (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Mads Stetter


Dato : 30-11-06 21:59

Søren wrote:
> Mads Stetter sendte dette med sin computer:
>> Søren wrote:
>>>
>>> prøv at justere indsprøjtnings-tidspunk(den sprøjter nok for tidligt
>>> )
>>>
>>> Søren
>>
>> Ok, det lyder rigtig godt hvis dette kan være tilfældet!?! Har lige
>> fået en fabriksny og original dieselpumpe hjem som jeg fandt på
>> ebay.. Den fik jeg for 1500,-! BILLIGT og Sjældent
>>
>> Og den bliver monteret i næste uge sammen med min mekker.. Der
>> bliver den også indstillet med micrometer ur og det der gejl!
>>
>> Men kan en forkert indstilling af pumpen godt lave disse symptomer?
>> (Kun når den er kold)
>>
>> MVH Stetter
>
> Ja
>
> Søren

Ok, det lyder rigtig godt! Har ikke snakket med min mekker om det endnu, men
det kunne jo være han også siger det samme!

Men vil da se meget frem til at få den nye pumpe på og justeret den fint
ind!

Og til sidst.... er det noget som "skader" bilen når man laver disse
koldstarter med klapren til følge?

MVH Stetter



Fam. Olsen (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 01-12-06 13:40


"Mads Stetter" <stetter@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:456f41b3$0$4151$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Men kan en forkert indstilling af pumpen godt lave disse symptomer? (Kun
> når den er kold)

Ja det kan sagtens give en "hårdere" motorgang. På "gammeldags" diesler er
"chokerhåndtaget" forbundet til en arm på pumpen der ændrer
indsprøjtningstidspunket.


MVH Niels



Niels Bengaard (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 30-11-06 21:08

> Jeg har lige fået "Hovedrenoveret" min gamle Golf 2 TD fra '89.
>
> Hovedrenoveringen omfattede:
> Plejllejer
> Stempelringe
> Nyt topstykke med nye ventiler og hvad dertil hører...
> Nye Dyser
> Nye pakninger overalt hvor vi kom...
>
> Alle rep. er udført at meget dygtig mekaniker hvor jeg var holdved montør!
>
>
> Problemet!? er efter den er blevet "reppet" at den "klaprer" en del mere
> end før når den er kold. Det drejer sig omkoldstart og så lige den første
> lille kilometer man kører. Derefter er det forsvundet og moteren lyder og
> kører som en drøm! Nogen som har en anelse om hvad det kunne være?
>
> Skal siges at det ikke er ventilløfterne, og at plejllejer og krumtap så
> ud som ny da vi renoverede motoren!
>
> Håber i kan hjælpe/afklare lidt...

Dårlig oliepumpe, alternativt at man burde have drejet krumtappen til og
monteret overstørrelse plejllejer.
Normalt skifter man oliepumpe, men på en bil med din pris er det nok noget
man sparer bort.
Krumtappen er let at måle op og tjekke tolerancer på, når det er adskilt.


Niels



Mads Stetter (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Mads Stetter


Dato : 30-11-06 21:38

Niels Bengaard wrote:
>
> Dårlig oliepumpe, alternativt at man burde have drejet krumtappen til
> og monteret overstørrelse plejllejer.

Oliepumpen er 1 år gammel og den er original... Olietrykket er helt okay!

> Normalt skifter man oliepumpe, men på en bil med din pris er det nok
> noget man sparer bort.
> Krumtappen er let at måle op og tjekke tolerancer på, når det er
> adskilt.
>
> Niels

MVH Stetter



Kim H (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Kim H


Dato : 30-11-06 22:15


"Mads Stetter" <stetter@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:456f33c2$0$4174$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej Alle
>
> Jeg har lige fået "Hovedrenoveret" min gamle Golf 2 TD fra '89.
>
> Hovedrenoveringen omfattede:
> Plejllejer
> Stempelringe
> Nyt topstykke med nye ventiler og hvad dertil hører...
> Nye Dyser
> Nye pakninger overalt hvor vi kom...
>
> Alle rep. er udført at meget dygtig mekaniker hvor jeg var holdved montør!
>
>
> Problemet!? er efter den er blevet "reppet" at den "klaprer" en del mere
> end før når den er kold. Det drejer sig omkoldstart og så lige den første
> lille kilometer man kører. Derefter er det forsvundet og moteren lyder og
> kører som en drøm! Nogen som har en anelse om hvad det kunne være?
>
> Skal siges at det ikke er ventilløfterne, og at plejllejer og krumtap så
> ud som ny da vi renoverede motoren!
>
> Håber i kan hjælpe/afklare lidt...
>
> MVH Stetter
>
Kan det ikke være fordi motoren er renoveret og derved fået en større
kompresion og hårdere motorgang , jeg synes også min gamle Golf 2 havde en
hårdere motorgang efter renovering
Mvh. KimH



Mads Stetter (19-12-2006)
Kommentar
Fra : Mads Stetter


Dato : 19-12-06 19:11

Mads Stetter wrote:
> Hej Alle
>
> Jeg har lige fået "Hovedrenoveret" min gamle Golf 2 TD fra '89.
>
> Problemet!? er efter den er blevet "reppet" at den "klaprer" en del
> mere end før når den er kold. Det drejer sig omkoldstart og så lige
> den første lille kilometer man kører. Derefter er det forsvundet og
> moteren lyder og kører som en drøm! Nogen som har en anelse om hvad
> det kunne være?
> Skal siges at det ikke er ventilløfterne, og at plejllejer og krumtap
> så ud som ny da vi renoverede motoren!
>
> Håber i kan hjælpe/afklare lidt...
>
> MVH Stetter

Hej Alle

Så blev pumpen skiftet og justeret ind med mikrometer ur... Og nu
kører/lyder den bare som en drøm såvel under koldstart som driftsvarm!

Tak for hjælpen...

MVH Stetter



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste