top 19 mm 6 kant
Fra : ums[3460]

Dato : 30-11-06 12:57

Hej er der nogen der har et forslag til hvor man kan købe en løs top 19mm, 6
kantet til hjulbolte. det skal være ½" da adapteren til 1/4" til min
momentnøgle ikke kan klare presset.
Silvan og T-hansen har dem ikke liggende løse og jeg gider ikke investere i
et helt nyt sæt pga. en top.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-11-06 13:08

ums[3460] skrev:

> Silvan og T-hansen har dem ikke liggende løse og jeg gider ikke
> investere i et helt nyt sæt pga. en top.

Har set løse toppe hos CDCardic og Silvan.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Per JM Olsen

Dato : 30-11-06 13:12

Biltema har i løs vægt

Mvh Per

Fra : Møller

Dato : 30-11-06 13:27

"Per JM Olsen" <perjmolsen@hotmail.com> wrote in message
> Biltema har i løs vægt

Ja, men over 14 mm?
Møller

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-11-06 13:34

Møller wrote:
> "Per JM Olsen" <perjmolsen@hotmail.com> wrote in message
>
> Ja, men over 14 mm?
> Møller

Jeg har en i omegnen af 50mm derfra (og en adapter fra 1/2" til 3/4").
De har det hele.

--
vh
Torben

Fra : MJ

Dato : 30-11-06 14:02

> Jeg har en i omegnen af 50mm derfra (og en adapter fra 1/2" til 3/4"). De
> har det hele.

totalt yndlings butik

Fra : ums[3460]

Dato : 30-11-06 14:27

"MJ" <Spam@spam.dk> skrev i en meddelelse

> totalt yndlings butik

Helt sikkert, men alt for langt væk ;) Og deres porto/eksp.gebyrer er
himmelråbende.

Fra : Møller

Dato : 30-11-06 13:13

"ums[3460]" <upi[fjern]@[dette]dadlnet.dk> wrote in message
> [...]
> momentnøgle ikke kan klare presset.
> Silvan og T-hansen har dem ikke liggende løse og jeg gider ikke investere

Du kan sikkert købe dem hos
http://mekonomen.dk/itf/wit/witwebit.nsf/web/indexDK.html
http://www.ftz.dk/
http://www.carl-ras.dk/
http://www.lve.dk/produkter.php
http://www.tool4you.dk/
http://toolworld.dk/

men mon du der ikke skal give lige så meget for en top som et helt sæt i
Harald Nyborg:
kr.89,95,-
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5984&n=10&KundeID=
Jeg megen glæde af mit sæt, da det sammen med en møtrikspænder ikke
ødelægger kanterne som en 12 kantet top vil gøre :-9

Møller

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-11-06 13:31

Møller wrote:
> [...]
> Jeg megen glæde af mit sæt, da det sammen med en møtrikspænder ikke
> ødelægger kanterne som en 12 kantet top vil gøre :-9

Pas på H.Skrald! Jeg købte et sæt lange toppe da det var billigste måde
at få en 24mm der kunne nå - lortet flækkede sgu'. Køb mærkevare når det
handler om værktøj.

--
vh
Torben

Fra : ums[3460]

Dato : 30-11-06 14:30

"Møller" <mail..sspam@og.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg megen glæde af mit sæt, da det sammen med en møtrikspænder ikke
> ødelægger kanterne som en 12 kantet top vil gøre :-9

Gode links... de er tilføjet :D

Fra : Niels Pein

Dato : 02-12-06 15:40

"Møller" skrev ...

> [...]
> Jeg megen glæde af mit sæt, da det sammen med en møtrikspænder ikke
> ødelægger kanterne som en 12 kantet top vil gøre :-9

Jeg har købt denne momentnøgle:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5071&n=60100
og dette sæt toppe:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4917&n=60100
og er godt tilfreds.
Har brugt det til både bil og motorcykel, og på bilen skal hjulene spændes
med 120 Nm.

Der er forresten en fejl i teksten til sættet med lange toppe. Der er 8
(selvom der står 7) for der er også en str. 19.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-11-06 13:23

ums[3460] wrote:
> [...]
> momentnøgle ikke kan klare presset.
> Silvan og T-hansen har dem ikke liggende løse og jeg gider ikke investere i

3460 - hmm. Du burde kunne nå omkring mekonomen.dk eller Johannes Fog i
Lyngby. De har den begge - J.F. har Proxxon der er OK - Mek. har vist
Gedore der er rasende dyre, og helt sikkert egnet til professionelt brug.

Sanistaal eller Bad&Energi i Hillerød har det sikkert også. Eller tag
til Carl F.

Jeg forstår nu godt at 1/4" ikke kan tage presset - mon ikke du mener
"adapteren til 3/8"" ?

--
vh
Torben

Fra : ums[3460]

Dato : 30-11-06 14:26

> [...]
> Carl F.
>
> Jeg forstår nu godt at 1/4" ikke kan tage presset - mon ikke du mener

Tak for alle de gode råd, også fra jer andre. Jeg har bestilt et hos det
lokale værktøjsmagasin. Den koster omkring 50kr., men hva - så støtter jeg
dem også lidt. Og kvaliteten er vist god.
Jeg er sikker på det er 1/4-1/2" adapteren da der også medfulgte en sådan i
kassen.. men den kan max. klare 100Nm og jeg skal op på 140Nm iflg. bilens
manual.

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-11-06 15:15

ums[3460] wrote:

> [...]
> kassen.. men den kan max. klare 100Nm og jeg skal op på 140Nm iflg. bilens

Velbekomme. Men du forvirrer mig - en adapter har da ikke
momentangivelse? Når den går i stykker ved man hvad den kunne tåle

Og 1/4" er ca. 6mm, 3/8" er "gængs" størrelse til 13-19mm toppe.

--
vh
Torben

Fra : ums[3460]

Dato : 30-11-06 18:16

> Velbekomme. Men du forvirrer mig - en adapter har da ikke momentangivelse?
> Når den går i stykker ved man hvad den kunne tåle

Ok, Jeg har en dedikeret momentnøgle - ½". Til den medfølger der en ½ til
1/4" adapter så man har mulighed for at bruge mindre toppe velsagtens. Med
anmærkning om at den max. må anvendes til 100 Nm. Jeg har en top på 19mm men
kun 1/4".
Vedr. adapteren må denne kun bruges til max. 100 Nm ellers drejer den lille
tap (1/4")rundt og svejsningen ryger (ja den adapter er noget lo..) Og da
jeg både skal løsne hjulbolte og herefter spænde med 140Nm er den lille
adapter selvskrevet til ikke at blive brugt. (jeg har forsøgt og den er gået
i stykker adapteren)

> Og 1/4" er ca. 6mm, 3/8" er "gængs" størrelse til 13-19mm toppe.

Ja det aner jeg ikke noget om, andet end at momentnøglen er ½" og adapteren
som nævnt.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 30-11-06 14:43

"hvor man kan købe en løs top 19mm"

Måske http://www.sartorius-werkzeuge.de

De har en dansk afdeling i Lyngby tror jeg det er. Men jeg er ikke sikker på
om man skal være momsreg. for at handle der.

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er ved svar på mail

Fra : Per Nordahl

Dato : 30-11-06 18:19

"Henrik Nielsen" <xng@xpost.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> "hvor man kan købe en løs top 19mm"
>
> Måske http://www.sartorius-werkzeuge.de
>
> De har en dansk afdeling i Lyngby tror jeg det er. Men jeg er ikke
> sikker på om man skal være momsreg. for at handle der.

P. Brøsen.
Gammel Lundtoftevej 3B
2800 Lyngby
Tlf: 4588 6866
Fax: 4588 9965

Plejer at have styr på det, mener også de sælger til private.
Mvh. Per Nordahl.