Problem med forsikringen...
Fra : Klaus G.

Dato : 28-11-06 15:39

Hej.

Jeg har fået en forsikringspræmie(kasko) oplyst på en bil, og nu passer det
girokort jeg har modtaget ikke...

Jeg ringer ind til Alka, og efter en lang snak frem og tilbage, så siger han
pludselig jeg kun har eet års erfaring. Men jeg har altså haft bil i over
3år. Så siger han at det er fordi jeg har skiftet forsikring inden der er
gået en hel periode, altså 12måneder, og så tælles de ikke med. Jeg spurgte
ham så, hvad der så skete hvis man skiftede forsikring hver 9.måned i 10år,
og så sagde han at man ingen år havde optjent.

Det er min tredje bil jeg har nu, så jeg har da af "naturlige" årsager
skiftet forsikring på bilerne.

Kan det passe det fungere sådan? For jeg mindes ikke at have læst det
nogensteder.

Jeg har temlig sikkert ikke mine gamle forsikringspapirere, så hvordan kan
jeg bevise jeg har haft bil i godt 3år? Kan man spørge på motorkontoret om
hvilke biler jeg har haft registreret i mit eget navn?

--
Seth-Enoch / Klaus G.
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Bjarne Haug

Dato : 28-11-06 16:04

> [...]
> jeg bevise jeg har haft bil i godt 3år? Kan man spørge på motorkontoret om
> hvilke biler jeg har haft registreret i mit eget navn?

Kors en gang sludder fra dit forsikringsselskab, SKIFT såsnart du kan...
Ikke at jeg har forstand på det, men det der tror jeg simpelthen ikke på...
Jeg har da haft flere biler på et år og det har da ikke ændret noget ved
forsikringen og min anciennitet.

vh
Bjarne

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-11-06 16:11

"Bjarne Haug" <bFJERN_DETTE@haug.co.uk> skrev i en meddelelse

> [...]

___SNIP____

Jeg har lignende oplevelse med Alka. De er "dygtige" til at sælge, derefter
kan du vælge imel. en røv at trutte i, el. en prut at pille i :((.

Fra : Bjarne Haug

Dato : 28-11-06 16:14

> Jeg har lignende oplevelse med Alka. De er "dygtige" til at sælge,
> derefter
> kan du vælge imel. en røv at trutte i, el. en prut at pille i :((.

Man får lyst til at lokke dem i baghold og maile til dem med sådan en
situation og spørge ind til det... Og herved holde dem op på det med
præcedens...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-11-06 21:15

> Man får lyst til at lokke dem i baghold og maile til dem med sådan en
> situation og spørge ind til det... Og herved holde dem op på det med
> præcedens...
Mine eksempler er snare omvendt, forsikringspusheren sagde et, og da skade
var sket, henholdt man sig til det var præcedens.

Fra : Klaus G.

Dato : 28-11-06 16:12

> [...]
> Ikke at jeg har forstand på det, men det der tror jeg simpelthen ikke
> på... Jeg har da haft flere biler på et år og det har da ikke ændret noget
Ja, men de er meeget billige.

Jeg har nu haft ringet rundt til de forskellige selskaber, og hentet info
ind:

Selskab: Tryg
Bil: Peugeot405 Mi16
Start: 14/7 2003
Slut: 1/7 2005

Samme bil(pug405 mi16) bliver flyttet over i Alka:
Start: 1/7-2005
Slut: 4/10-2005

Dvs. at den bil har været forsikret i 2år og godt 2måneder

Så er der min næste bil, en Skoda Fabia, som var forsikret ved TopDK:
Start: 7/9-2005
Slut: 5/10-2006
Den har altså været forsikret lige godt et år.

Så alt i alt er det jo over 3år jeg har haft bil.

--
Seth-Enoch / Klaus G.
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Bjarne Haug

Dato : 28-11-06 16:34

> Seth-Enoch / Klaus G.
> www.seth-enoch.dk/gallery

Jo, men er de også "meget" billige hvis man "kun" har 1 års anciennitet?

Fra : Klaus G.

Dato : 28-11-06 16:53

> Jo, men er de også "meget" billige hvis man "kun" har 1 års anciennitet?
Ja, for jeg har "Respekt For Fart", som giver en udemærket rabat.

--
Seth-Enoch / Klaus G.
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-12-06 15:10

Klaus G. skrev:
> [...]
> Slut: 5/10-2006
> Den har altså været forsikret lige godt et år.
> Så alt i alt er det jo over 3år jeg har haft bil.

Det kunne da være sjovt at høre svaret fra Alka hvis du sendte det der
ind til dem. Den eneste forsikring der ikke holdt mindst et år er jo den
hos dem selv. (Men det er måske, i bund og grund, det der er problemet.)

--
MVH Finn Flaskehalsproblem? Det eneste flaskehalsproblem jeg kan få
øje på er i overkanten af baglommerne hos arbejdsgiverne. De skulle se