|
| Mandag morgen... - gæt et problem Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 27-11-06 13:11 |
|
Ja man ved jo det er mandag morgen når bilen begynder at blinke "STOP"
når man drejer nøglen :(
Checker oliestand, den er halvfuld - ingen problem der (ja, den skal
vist have en anden olie på når den snart skal til service). Ingen
advarselslamper der lyser, kun "STOP" der blinker. Kigger i
instruktionsbogen - ingen informationer ud over "Når STOP lyser stands
bilen og kontakt værkstedet". Frem med telefonen og ring til Peugeot -
de vil gerne have den forbi så de kunne sætte computer til og aflæse
fejl, så jeg kører derud (og STOP lampen er nu holdt op med at
blinke).
Er der nogen der kan gætte hvad fejlen var ?
| |
Christian B. Andrese~ (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 27-11-06 13:17 |
|
Henrik Stidsen wrote:
> Ja man ved jo det er mandag morgen når bilen begynder at blinke "STOP"
> når man drejer nøglen :(
>
> Checker oliestand, den er halvfuld - ingen problem der (ja, den skal
> vist have en anden olie på når den snart skal til service). Ingen
> advarselslamper der lyser, kun "STOP" der blinker. Kigger i
> instruktionsbogen - ingen informationer ud over "Når STOP lyser stands
> bilen og kontakt værkstedet". Frem med telefonen og ring til Peugeot -
> de vil gerne have den forbi så de kunne sætte computer til og aflæse
> fejl, så jeg kører derud (og STOP lampen er nu holdt op med at
> blinke).
>
> Er der nogen der kan gætte hvad fejlen var ?
Periodisk fejl i STOP lampen ?
Noget stel noget ?
--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...
| |
Christopher Stein (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Christopher Stein |
Dato : 27-11-06 13:48 |
|
Henrik Stidsen skrev:
> Ja man ved jo det er mandag morgen når bilen begynder at blinke "STOP"
> når man drejer nøglen :(
>
> Checker oliestand, den er halvfuld - ingen problem der (ja, den skal
> vist have en anden olie på når den snart skal til service). Ingen
> advarselslamper der lyser, kun "STOP" der blinker. Kigger i
> instruktionsbogen - ingen informationer ud over "Når STOP lyser stands
> bilen og kontakt værkstedet". Frem med telefonen og ring til Peugeot -
> de vil gerne have den forbi så de kunne sætte computer til og aflæse
> fejl, så jeg kører derud (og STOP lampen er nu holdt op med at
> blinke).
>
> Er der nogen der kan gætte hvad fejlen var ?
>
du havde glemt at lægge håndbremsen? :D
| |
Henrik Stidsen (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 27-11-06 13:49 |
|
Christian B. Andresen wrote:
> Periodisk fejl i STOP lampen ?
Det ville være rimelig trist at have sådan en fejl ;)
> Noget stel noget ?
Nej, det var ikke en el-fejl. Det var faktisk ikke engang en fejl at
lampen blinkede (selvom blinkende STOP lamper ikke er beskrevet i
instruktionsbogen).
Peugeot klarede det iøvrigt på 10-15 minutter - og ganske gratis
endda :)
| |
Henrik Stidsen (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 27-11-06 13:50 |
|
Christian B. Andresen wrote:
> Periodisk fejl i STOP lampen ?
Det ville være rimelig trist at have sådan en fejl ;)
> Noget stel noget ?
Nej, det var ikke en el-fejl. Det var faktisk ikke engang en fejl at
lampen blinkede (selvom blinkende STOP lamper ikke er beskrevet i
instruktionsbogen).
Peugeot klarede det iøvrigt på 10-15 minutter - og ganske gratis
endda :)
| |
Jørgen M. Rasmussen (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 27-11-06 14:20 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
>Peugeot klarede det iøvrigt på 10-15 minutter - og ganske gratis
endda :)
Og?, er det ikke sørgeligt at bruge tid på det, hvis fejlen er banal. De kan
stoppe deres cacao op et vist sted, hvis jeg skal på værksted pga. dumme
fejl som opstår pga. dårlig konstruktion, billig fabrikation etc. .
| |
Henrik Stidsen (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 27-11-06 13:55 |
|
Christopher Stein wrote:
> > Er der nogen der kan gætte hvad fejlen var ?
> du havde glemt at lægge håndbremsen? :D
Håndbremsen var trukket - jeg holdt jo stadig på parkeringspladsen ;)
Men nej, STOP lampen skal ikke lyse fordi håndbremsen er trukket, der
er en håndbremselampe til det formål.
| |
Bjarne Haug (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Bjarne Haug |
Dato : 27-11-06 14:00 |
|
Håndbremsen var trukket - jeg holdt jo stadig på parkeringspladsen ;)
Men nej, STOP lampen skal ikke lyse fordi håndbremsen er trukket, der
er en håndbremselampe til det formål.
OK vildt gæt, du var løbet tør for sprinklervæske?
/Bjarne
| |
hanzen (27-11-2006)
| Kommentar Fra : hanzen |
Dato : 27-11-06 14:26 |
|
"Bjarne Haug" <bFJERN_DETTE@haug.co.uk> skrev i en meddelelse
news:456ae15f$0$49196$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Håndbremsen var trukket - jeg holdt jo stadig på parkeringspladsen ;)
> Men nej, STOP lampen skal ikke lyse fordi håndbremsen er trukket, der
> er en håndbremselampe til det formål.
>
>
> OK vildt gæt, du var løbet tør for sprinklervæske?
>
> /Bjarne
>
Eller glemt at børste tænder?
--
hilzen
hanzen
SAAB 900 185 hk med kunstigt åndedræt
| |
Henrik Stidsen (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 27-11-06 14:11 |
|
Christian B. Andresen wrote:
> Periodisk fejl i STOP lampen ?
Det ville godt nok være en trist fejl at have...
> Noget stel noget ?
Nope, det var helt korrekt at stoplampen skulle blinke/lyse.
Et hint kan måske være at Peugeot løste det på 10-15 minutter
ganske gratis mens jeg sad og drak "chokomilk" fra deres gratis-drik
automat i venterummet :)
| |
Martin Bak (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Martin Bak |
Dato : 27-11-06 14:27 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1164630037.694760.11930@n67g2000cwd.googlegroups.com...
Christian B. Andresen wrote:
> Periodisk fejl i STOP lampen ?
Det ville godt nok være en trist fejl at have...
> Noget stel noget ?
Nope, det var helt korrekt at stoplampen skulle blinke/lyse.
Et hint kan måske være at Peugeot løste det på 10-15 minutter
ganske gratis mens jeg sad og drak "chokomilk" fra deres gratis-drik
automat i venterummet :)
En eller anden føler, der var stået af?
Martin
| |
Peter Dalgaard (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 27-11-06 14:57 |
|
"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> writes:
> "Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1164630037.694760.11930@n67g2000cwd.googlegroups.com...
> Christian B. Andresen wrote:
>
> > Periodisk fejl i STOP lampen ?
>
> Det ville godt nok være en trist fejl at have...
>
> > Noget stel noget ?
>
> Nope, det var helt korrekt at stoplampen skulle blinke/lyse.
>
> Et hint kan måske være at Peugeot løste det på 10-15 minutter
> ganske gratis mens jeg sad og drak "chokomilk" fra deres gratis-drik
> automat i venterummet :)
---
> En eller anden føler, der var stået af?
Dæktryk? Blinklys?
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Christopher Stein (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Christopher Stein |
Dato : 27-11-06 15:13 |
|
Martin Bak skrev:
> "Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1164630037.694760.11930@n67g2000cwd.googlegroups.com...
> Christian B. Andresen wrote:
>
>> Periodisk fejl i STOP lampen ?
>
> Det ville godt nok være en trist fejl at have...
>
>> Noget stel noget ?
>
> Nope, det var helt korrekt at stoplampen skulle blinke/lyse.
>
> Et hint kan måske være at Peugeot løste det på 10-15 minutter
> ganske gratis mens jeg sad og drak "chokomilk" fra deres gratis-drik
> automat i venterummet :)
>
> En eller anden føler, der var stået af?
>
> Martin
>
>
gratis?
så er det en pære der er gået.. :)
| |
K+T (27-11-2006)
| Kommentar Fra : K+T |
Dato : 27-11-06 15:42 |
|
Du var vel bare stået for tidligt op - bilen var ikke vågnet endnu!
Knud
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1164629486.540492.281470@n67g2000cwd.googlegroups.com...
Ja man ved jo det er mandag morgen når bilen begynder at blinke "STOP"
når man drejer nøglen :(
Checker oliestand, den er halvfuld - ingen problem der (ja, den skal
vist have en anden olie på når den snart skal til service). Ingen
advarselslamper der lyser, kun "STOP" der blinker. Kigger i
instruktionsbogen - ingen informationer ud over "Når STOP lyser stands
bilen og kontakt værkstedet". Frem med telefonen og ring til Peugeot -
de vil gerne have den forbi så de kunne sætte computer til og aflæse
fejl, så jeg kører derud (og STOP lampen er nu holdt op med at
blinke).
Er der nogen der kan gætte hvad fejlen var ?
| |
Henrik Stidsen (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 27-11-06 15:55 |
|
K+T wrote:
> Du var vel bare stået for tidligt op - bilen var ikke vågnet endnu!
Det er lige før du har gættet rigtigt ;)
| |
Eliasen (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Eliasen |
Dato : 27-11-06 16:11 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote in message
news:1164639270.432679.118920@h54g2000cwb.googlegroups.com...
K+T wrote:
> Du var vel bare stået for tidligt op - bilen var ikke vågnet endnu!
Det er lige før du har gættet rigtigt ;)
---
Uret?
--
Eliasen
| |
Dak (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Dak |
Dato : 27-11-06 16:14 |
|
> Du var vel bare stået for tidligt op - bilen var ikke vågnet endnu!
>Det er lige før du har gættet rigtigt ;)
Motoren var for kold?
Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
| |
Henrik Stidsen (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 27-11-06 15:56 |
|
Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> >Peugeot klarede det iøvrigt på 10-15 minutter - og ganske gratis
> endda :)
> Og?, er det ikke sørgeligt at bruge tid på det, hvis fejlen er banal. De kan
> stoppe deres cacao op et vist sted, hvis jeg skal på værksted pga. dumme
> fejl som opstår pga. dårlig konstruktion, billig fabrikation etc. .
Det kunne såmænd ske på enhver bil uanset mærke. Og jeg kunne
sagtens selv have klaret det hvis bare jeg vidste hvad problemet var.
Så jo, det er da sørgeligt at bruge tid på det - men sådan er der
jo så meget.
| |
Jørgen M. Rasmussen (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 27-11-06 18:54 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Og?, er det ikke sørgeligt at bruge tid på det, hvis fejlen er banal. De
> kan
> stoppe deres cacao op et vist sted, hvis jeg skal på værksted pga. dumme
>> fejl som opstår pga. dårlig konstruktion, billig fabrikation etc. .
>Det kunne såmænd ske på enhver bil uanset mærke.
Nogen mere end andre, ingen nævnt, ingen glemt ;).
| |
Henrik Stidsen (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 27-11-06 15:56 |
|
Martin Bak wrote:
> En eller anden føler, der var stået af?
Nope, nærmere en føler der virkede som den skulle.
| |
Bjarne Haug (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Bjarne Haug |
Dato : 27-11-06 15:59 |
|
>>Nope, nærmere en føler der virkede som den skulle.
Var det sådan en sensor, ligesom baksensoren eller noget som var blokeret og
så måtte du ikke køre længere?
/Bjarne
| |
Martin Bak (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Martin Bak |
Dato : 27-11-06 16:03 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1164639372.649439.126840@h54g2000cwb.googlegroups.com...
Martin Bak wrote:
> En eller anden føler, der var stået af?
Nope, nærmere en føler der virkede som den skulle.
Manglende kølervædske? Koblingsvædske? Servoolie?
Martin
| |
Peter Frost (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Peter Frost |
Dato : 27-11-06 20:05 |
|
Henrik Stidsen skrev:
> En eller anden føler, der var stået af?
Motorolie ?
--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost
| |
Henrik Stidsen (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 27-11-06 15:57 |
|
Peter Dalgaard wrote:
> Dæktryk? Blinklys?
Dæktryk er der ingen føler for - og blinklys, det aktiverer vist ikke
STOP lampen.
| |
Henrik Stidsen (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 27-11-06 15:57 |
|
Christopher Stein wrote:
> så er det en pære der er gået.. :)
Nej det tager de skam penge for - det er kun selve udskiftningen de
gør gratis.
| |
Henrik Stidsen (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 27-11-06 15:58 |
|
Bjarne Haug wrote:
> OK vildt gæt, du var løbet tør for sprinklervæske?
Jeg ville ønske jeg havde en måler for sprinklervæske men det har
jeg ikke. Men du er vist den der er kommet tættest på indtil videre.
| |
Hr. Jensen (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Hr. Jensen |
Dato : 27-11-06 16:17 |
|
Den 27 Nov 2006 06:57:59 -0800 sendte "Henrik Stidsen"
<henrikstidsen@gmail.com> følgende røgsignaler:
>Bjarne Haug wrote:
>
>> OK vildt gæt, du var løbet tør for sprinklervæske?
>
>Jeg ville ønske jeg havde en måler for sprinklervæske men det har
>jeg ikke. Men du er vist den der er kommet tættest på indtil videre.
Er der A/C? Manglende kølemiddel?
Manglende servovædske?
--
- "Muslimerne synes at svin er urene dyr, hvorfor det?"
- "Jah, det er vel fordi at de ruller sig i deres egen afføring."
- "Nå...nå, gør de det?...Ja, jeg må indrømme at jeg ved meget
lidt om vores indvandrere."
| |
Henrik Stidsen (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 27-11-06 15:58 |
|
hanzen wrote:
> Eller glemt at børste tænder?
Hmmm, er vi ude i noget udåndingsdetektor i kabinen ? ;)
| |
Bjarne Haug (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Bjarne Haug |
Dato : 27-11-06 16:14 |
|
Er der nogen der kan gætte hvad fejlen var ?
KOM SÅ MED DET.... hehehe jeg er meget spændt på at høre hvad det var...
/Bjarne
| |
Bjarne Rosenkrands (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Bjarne Rosenkrands |
Dato : 27-11-06 16:13 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1164629486.540492.281470@n67g2000cwd.googlegroups.com...
Ja man ved jo det er mandag morgen når bilen begynder at blinke "STOP"
når man drejer nøglen :(
Checker oliestand, den er halvfuld - ingen problem der (ja, den skal
vist have en anden olie på når den snart skal til service). Ingen
advarselslamper der lyser, kun "STOP" der blinker. Kigger i
instruktionsbogen - ingen informationer ud over "Når STOP lyser stands
bilen og kontakt værkstedet". Frem med telefonen og ring til Peugeot -
de vil gerne have den forbi så de kunne sætte computer til og aflæse
fejl, så jeg kører derud (og STOP lampen er nu holdt op med at
blinke).
Er der nogen der kan gætte hvad fejlen var ?
Glødetråden (hedder det ikke sådan?) var ikke varmet op, før du startede
bilen.
Bjarne
| |
C. Caspersen (27-11-2006)
| Kommentar Fra : C. Caspersen |
Dato : 27-11-06 16:32 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1164629486.540492.281470@n67g2000cwd.googlegroups.com...
Er der nogen der kan gætte hvad fejlen var ?
Havde du glemt pulverslukkeren inde i huset ?
/Caspersen
| |
Jamen dog (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Jamen dog |
Dato : 27-11-06 16:55 |
|
"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
news:456b04fd$0$49207$14726298@news.sunsite.dk...
> "Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1164629486.540492.281470@n67g2000cwd.googlegroups.com...
>
> Er der nogen der kan gætte hvad fejlen var ?
>
> Havde du glemt pulverslukkeren inde i huset ?
>
>
>
> /Caspersen
>
>
Øhh.. Du kører Peugeot ?? ROFL
Mvh.
| |
Henrik Stidsen (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 27-11-06 19:23 |
|
Henrik Stidsen formulated on mandag :
> Er der nogen der kan gætte hvad fejlen var ?
Ok, så får i den da - der er nogen der har gættet det faktisk :)
Peugeot mente det var kølevæsken der var for lidt af. Noget med at når
den ligger lige over minimumsmærket og væsken så fylder mindre pga.
kulden så går den under minimum hvilket aktiverer en blinkende
stoplampe. Når motoren har varmet væsken er den igen over minimum og
blinkeriet stopper.
Så det blev til lidt kølevæske og lidt motorolie (som også står lavt -
ja, service er overskredet men der er kø på værkstedet...)
Jeg er dog bange for det ikke helt er nok for da jeg skulle hjem fra
arbejde i dag blinkede lampen igen et par minutter :(
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Brian (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 27-11-06 19:54 |
|
Henrik Stidsen wrote:
> Jeg er dog bange for det ikke helt er nok for da jeg skulle hjem fra
> arbejde i dag blinkede lampen igen et par minutter :(
Med dit held, har du sikkert et utæt varmeapparet - det er så dejligt
besværgligt at skifte
/Brian
| |
Henrik Stidsen (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 27-11-06 20:00 |
|
Brian laid this down on his screen :
>> Jeg er dog bange for det ikke helt er nok for da jeg skulle hjem fra
>> arbejde i dag blinkede lampen igen et par minutter :(
> Med dit held, har du sikkert et utæt varmeapparet - det er så dejligt
> besværgligt at skifte
Ja det er nok hele køleren der skal udskiftes :(
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Martin Johansen [600~ (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 27-11-06 20:05 |
|
In article <mn.dcb07d6ba114454a.34878@news.hs235.dk>,
Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> wrote:
> Brian laid this down on his screen :
> >> Jeg er dog bange for det ikke helt er nok for da jeg skulle hjem fra
> >> arbejde i dag blinkede lampen igen et par minutter :(
>
> > Med dit held, har du sikkert et utæt varmeapparet - det er så dejligt
> > besværgligt at skifte
>
> Ja det er nok hele køleren der skal udskiftes :(
Hvis du kan slippe med køleren så er du da heldig.. det er det nemmeste
job i verden... varmeapp. derimod kan være en pain
--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php
| |
Jørgen M. Rasmussen (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 27-11-06 20:17 |
|
"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:martinlj-
> Hvis du kan slippe med køleren så er du da heldig.. det er det nemmeste
> job i verden... varmeapp. derimod kan være en pain
>
Jeg er konverteret fra G11, blå køle væske, til G12, rød kølevæske, af den
grund. Alu som Varmeapp. er bedre beskyttet, og arb. "#¤§ gange mindre.
Bilen skal flå fra hinanden :((.
| |
Martin Johansen [600~ (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 27-11-06 20:51 |
|
In article <456b39a4$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:
> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:martinlj-
>
> > Hvis du kan slippe med køleren så er du da heldig.. det er det nemmeste
> > job i verden... varmeapp. derimod kan være en pain
> >
> Jeg er konverteret fra G11, blå køle væske, til G12, rød kølevæske, af den
> grund. Alu som Varmeapp. er bedre beskyttet, og arb. "#¤§ gange mindre.
> Bilen skal flå fra hinanden :((.
Jep.. det er som regel ikke lige til.. satans sliddel som sidder så
besværligt.
--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php
| |
Henrik Stidsen (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 27-11-06 20:50 |
|
Martin Johansen [6000] submitted this idea :
>>> Med dit held, har du sikkert et utæt varmeapparet - det er så dejligt
>>> besværgligt at skifte
>> Ja det er nok hele køleren der skal udskiftes :(
> Hvis du kan slippe med køleren så er du da heldig.. det er det nemmeste
> job i verden... varmeapp. derimod kan være en pain
Ja så er det nok bare begge dele...
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Brian (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 27-11-06 21:35 |
|
Henrik Stidsen wrote:
> Ja så er det nok bare begge dele...
Hellere noget mekanisk, end en el-fejl
/Brian
| |
Henrik Stidsen (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 27-11-06 21:47 |
|
Brian was thinking very hard :
>> Ja så er det nok bare begge dele...
> Hellere noget mekanisk, end en el-fejl
Ja helt klart, el-fejl er noget af det værste :(
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Jens G (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Jens G |
Dato : 27-11-06 20:48 |
|
On Mon, 27 Nov 2006 20:00:17 +0100, Henrik Stidsen
<henrikstidsen@gmail.com> wrote:
>> Med dit held, har du sikkert et utæt varmeapparet - det er så dejligt
>> besværgligt at skifte
>
>Ja det er nok hele køleren der skal udskiftes :(
Er det ikke den model der har kølerblæseren siddende udvendigt?
Hvis det er, så havde jeg en kollega der brændte sin kølerblæsermotor
af pga. sne.
Det havde sneet, en fejekost fejede sne op på fronten, der var kø på
motorvejen, motoren blev varm, blæseren kunne ikke køre rundt pga. sne
og brændte af.
--
Jens G
Nu bruger jeg www.everlove.dk til IP telefoni.
Besøg voip-user.dk for debat om ip-telefoni og udstyr.
| |
Henrik Stidsen (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 27-11-06 20:50 |
|
After serious thinking Jens G wrote :
>>> Med dit held, har du sikkert et utæt varmeapparet - det er så dejligt
>>> besværgligt at skifte
>> Ja det er nok hele køleren der skal udskiftes :(
> Er det ikke den model der har kølerblæseren siddende udvendigt?
Jo der sidder to fine store blæsere henne foran nede i bunden.
Men hvis der er et problem med dem så er det at de er for gode -
termometeret siger aldrig over 80 grader.
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Brian (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 27-11-06 21:36 |
|
Henrik Stidsen wrote:
> Men hvis der er et problem med dem så er det at de er for gode -
> termometeret siger aldrig over 80 grader.
Så er det sgu da derfor du ikke kører længere på en spand olie - motoren
bliver aldrig driftsvarm
Sikke en herlig bil du har
/Brian
| |
Henrik Stidsen (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 27-11-06 21:48 |
|
Brian brought next idea :
>> Men hvis der er et problem med dem så er det at de er for gode -
>> termometeret siger aldrig over 80 grader.
> Så er det sgu da derfor du ikke kører længere på en spand olie - motoren
> bliver aldrig driftsvarm
Ja det er nok rigtigt - hvad skal jeg gøre ved det ?
> Sikke en herlig bil du har
Ja jeg bliver også gladere og gladere for den...
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Brian (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 27-11-06 22:35 |
|
Henrik Stidsen wrote:
>> Så er det sgu da derfor du ikke kører længere på en spand olie -
>> motoren bliver aldrig driftsvarm
>
> Ja det er nok rigtigt - hvad skal jeg gøre ved det ?
Det er jo ikke sikkert der er noget, det kan jo bare være temperaturmåleren
der er lidt til den sjove side.
Ellers er det noget med at tjekke om termostaten står åben hele tiden - den
åbner normalt omkring 82 grader oder so.
>> Sikke en herlig bil du har
>
> Ja jeg bliver også gladere og gladere for den...
Jeg kan glæde dig med at min spreder lige så meget "glæde" - sidste påfund
er at den er våd i bunden af passagersiden
/Brian
| |
Henrik Stidsen (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 27-11-06 22:46 |
|
on 27-11-2006, Brian supposed :
>> Ja det er nok rigtigt - hvad skal jeg gøre ved det ?
> Det er jo ikke sikkert der er noget, det kan jo bare være temperaturmåleren
> der er lidt til den sjove side.
Det kan sagtens tænkes at det er det ja.
> Ellers er det noget med at tjekke om termostaten står åben hele tiden - den
> åbner normalt omkring 82 grader oder so.
Altså så den reelt først begynder at køle når kølevæsken bliver over 82
grader ? Så varm har den vist kun været en gang, det var da jeg holdt i
kø på motorvejen i solskin...
>>> Sikke en herlig bil du har
>> Ja jeg bliver også gladere og gladere for den...
> Jeg kan glæde dig med at min spreder lige så meget "glæde" - sidste påfund er
> at den er våd i bunden af passagersiden
Herligt :(
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Martin Bak (28-11-2006)
| Kommentar Fra : Martin Bak |
Dato : 28-11-06 01:05 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.dd567d6bb5c11696.34878@news.hs235.dk...
>
>> Ellers er det noget med at tjekke om termostaten står åben hele tiden -
>> den åbner normalt omkring 82 grader oder so.
>
> Altså så den reelt først begynder at køle når kølevæsken bliver over 82
> grader ? Så varm har den vist kun været en gang, det var da jeg holdt i kø
> på motorvejen i solskin...
>
Måske skulle du overveje en ny termostat.
Martin
| |
Torben Scheel (28-11-2006)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 28-11-06 09:00 |
|
Martin Bak wrote:
> "Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:mn.dd567d6bb5c11696.34878@news.hs235.dk...
>>> Ellers er det noget med at tjekke om termostaten står åben hele tiden -
>>> den åbner normalt omkring 82 grader oder so.
>> Altså så den reelt først begynder at køle når kølevæsken bliver over 82
>> grader ? Så varm har den vist kun været en gang, det var da jeg holdt i kø
>> på motorvejen i solskin...
>>
> Måske skulle du overveje en ny termostat.
>
Nah - det er nok nærmere instrumentet eller føleren til det der er skæv.
Med de somre vi har haft vil den blive varmere end 80 ved de forhold
selv helt uden termostat. Hvis blæseren kørte i køen i sommers er det
mit bud.
En gratis test er at sætte et stykke masonit foran eller bagved en del
af køleren (1/3) i denne årstid og observere temperaturmåler/blæser. De
fleste kølesystemer er mere end rigeligt effektive i vores klima.
--
vh
Torben
| |
Henrik Stidsen (29-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 29-11-06 16:36 |
|
Brian wrote:
> > Du kunne jo bare have hørt efter mit første svar
> Henrik har det rigtig rigtig dårligt med korte tråde - 50+ svar er et must!
>
Ahh, du kender mig efterhånden ;)
| |
Jørgen M. Rasmussen (28-11-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 28-11-06 09:05 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Så det blev til lidt kølevæske og lidt motorolie (som også står lavt - ja,
> service er overskredet men der er kø på værkstedet...)
>
Tsksk, tænk at ulejlige værkstedet for det :(. Det høre med til den løbende
vedligehold at checke op på væsker, sprinkler, køle, bremse, batteri &
olier, motor, servo .
| |
Henrik Stidsen (28-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 28-11-06 09:29 |
|
Jørgen M. Rasmussen wrote:
> > Så det blev til lidt kølevæske og lidt motorolie (som også står lavt - ja,
> > service er overskredet men der er kø på værkstedet...)
> Tsksk, tænk at ulejlige værkstedet for det :(. Det høre med til den løbende
> vedligehold at checke op på væsker, sprinkler, køle, bremse, batteri &
> olier, motor, servo .
Men det hører ikke med til den løbende vedligehold at vide hvad en
advarselslampe der ikke er beskrevet i instruktionsbogen betyder...
(der står kun at man skal ringe til værkstedet hvis den lyser). Havde
der nu været en lampe der sagde "du mangler kølevæske" så var der
jo intet problem - men det har de ikke fundet på...
| |
Jørgen M. Rasmussen (28-11-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 28-11-06 10:22 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1164702536.258090.23240@h54g2000cwb.googlegroups.com...
Havde
der nu været en lampe der sagde "du mangler kølevæske" så var der
jo intet problem - men det har de ikke fundet på...
Lamper, dyt&båt etc. er advarser om fejlfunktion, det er manglende
vedligehold ikke. Man kan ikke udsætte vedligehold til bilen selv beder om
det, for så får man fejlfunktion- hvis du forstår? ;).
| |
Anders Majland (28-11-2006)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 28-11-06 15:08 |
|
> Lamper, dyt&båt etc. er advarser om fejlfunktion, det er manglende
> vedligehold ikke. Man kan ikke udsætte vedligehold til bilen selv beder om
> det, for så får man fejlfunktion- hvis du forstår? ;).
Der er jeg så ikke enig - Markedsføringsafdelingerne vil sælge biler med så
lange serviceintertervaller som muligt og "ekstra" følere er relativt
billige når man nu i forvejen har puttet en lille computer i til at styre
skidtet. Vores skoda kører således med variable intervaller på service med
op til 30000km. Med vores kørselsmønster er blev det ved ca 26000km og igen
ved ~51000km. Sidt hun kom hjem med den fra service undrede jeg mig over at
adskillese og rensning af bagbremserne ikke var markeret på arbejdssedlen,
men kunne så løse i bunden at det ikke var en del af normalt service, men
ekstra. Nu 10000km senere tænder en lampe for slidt bremsebelægning.
Man kunne selvfølgelig argumentere for at de ved sidste service burde have
kontrolleret om der var bremsebelægning nok til yderliger 25-30000km men så
ville man jo også skifte dem før nødvendigt ... Det er alligvel 20% længere
de har holdt.
De giver jo så lidt ekstra besvær at komme omkring værkstedet "i utide", men
heldivis havde jeg ikke nået at sætte vinterhjulene på endnu - så det kan de
så gøre ved samme lejlighed ... (Jeg havde fundet hjulene frem og ville have
sat dem på da hun kom hjem i søndags - men der var lampen så lige begyndt at
lyse)
--
anders DOT majland AT jyde DOT dk
| |
Jørgen M. Rasmussen (28-11-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 28-11-06 20:29 |
|
"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:456c42e0$0$2102
> Man kunne selvfølgelig argumentere for at de ved sidste service burde have
> kontrolleret om der var bremsebelægning nok til yderliger 25-30000km men
> så ville man jo også skifte dem før nødvendigt ... Det er alligvel 20%
> længere de har holdt.
>
OG?, Det tager du eller bilen ikke skade af. Der kan meget vel være større
udgifter&besvær forbundet med at du skal på værksted 2* i stedet for 1. Og
det vil være stik imod hensigten med de lange serviceintervaller. Når jeg
køre 40.000 pa., og den hyler på service igen allerede efter 10.000, vil jeg
blive !"#¤§ oven i hovedet :(. Selv når jeg ligger og rodede i perlegruset
gider jeg ikke risikere at skulle "til det igen" så hurtigt..
| |
Henrik Stidsen (28-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 28-11-06 09:33 |
|
Torben Scheel wrote:
> > Måske skulle du overveje en ny termostat.
> Nah - det er nok nærmere instrumentet eller føleren til det der er skæv.
> Med de somre vi har haft vil den blive varmere end 80 ved de forhold
> selv helt uden termostat. Hvis blæseren kørte i køen i sommers er det
> mit bud.
Temperaturen var lige omkring de 80 grader da jeg tændte for
varmeblæseren og åbnede vinduet - mest fordi bilen foran kogte over
hvilket jeg absolut ikke havde lyst til. Havde jeg ikke gjort det var
den nok nået over 80 - men det er også den eneste gang den har været
så meget som tæt på.
> En gratis test er at sætte et stykke masonit foran eller bagved en del
> af køleren (1/3) i denne årstid og observere temperaturmåler/blæser. De
> fleste kølesystemer er mere end rigeligt effektive i vores klima.
Jeg må prøve at gøre sådan noget - ellers må de kigge på den når
den alligevel skal til service.
Det værste er næsten at hvis der er noget i stykker så har det
været i stykker hele tiden og burde dermed være dækket af
reklamationsret - men det bliver jo da 120% umuligt at overbevise
sælgeren om (og det er ham der skal godkende sådan noget...).
| |
Jørgen M. Rasmussen (28-11-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 28-11-06 10:18 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> En gratis test er at sætte et stykke masonit foran eller bagved en del
> af køleren (1/3) i denne årstid og observere temperaturmåler/blæser. De
>> fleste kølesystemer er mere end rigeligt effektive i vores klima.
Jeg må prøve at gøre sådan noget - ellers må de kigge på den når
>den alligevel skal til service.
Aflæs instrumentet når kølerblæseren starter, hvis det viser ~80°C., viser
det forkert. Typ starter den ved 90-100°C..
| |
Per Henneberg Kriste~ (28-11-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 28-11-06 09:57 |
|
Henrik Stidsen wrote:
> Ja man ved jo det er mandag morgen når bilen begynder at blinke "STOP"
> når man drejer nøglen :(
>
> Checker oliestand, den er halvfuld - ingen problem der (ja, den skal
> vist have en anden olie på når den snart skal til service). Ingen
> advarselslamper der lyser, kun "STOP" der blinker. Kigger i
> instruktionsbogen - ingen informationer ud over "Når STOP lyser stands
> bilen og kontakt værkstedet". Frem med telefonen og ring til Peugeot -
> de vil gerne have den forbi så de kunne sætte computer til og aflæse
> fejl, så jeg kører derud (og STOP lampen er nu holdt op med at
> blinke).
>
> Er der nogen der kan gætte hvad fejlen var ?
Bundproppen var blevet rykket op?
:)
--
Per, Esbjerg
| |
Henrik Stidsen (28-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 28-11-06 14:48 |
|
Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Aflæs instrumentet når kølerblæseren starter, hvis det viser ~80°C., viser
> det forkert. Typ starter den ved 90-100°C..
Det kan vel være både viseren og måleren den er gal med så ?
| |
Brian (28-11-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 28-11-06 17:21 |
|
Henrik Stidsen wrote:
>> Aflæs instrumentet når kølerblæseren starter, hvis det viser ~80°C.,
>> viser det forkert. Typ starter den ved 90-100°C..
>
> Det kan vel være både viseren og måleren den er gal med så ?
Hvis blæseren starter, når måleren står omkring de 80 stykker, er det
måleren.
Har blæseren nogensinde kørt på din bil ?
/Brian
| |
Henrik Stidsen (28-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 28-11-06 20:33 |
|
Brian wrote :
>>> Aflæs instrumentet når kølerblæseren starter, hvis det viser ~80°C.,
>>> viser det forkert. Typ starter den ved 90-100°C..
>> Det kan vel være både viseren og måleren den er gal med så ?
> Hvis blæseren starter, når måleren står omkring de 80 stykker, er det
> måleren.
> Har blæseren nogensinde kørt på din bil ?
Går ud fra vi snakker om de to blæsere der sidder helt ude foran ?
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Brian (28-11-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 28-11-06 20:40 |
|
Henrik Stidsen wrote:
> Går ud fra vi snakker om de to blæsere der sidder helt ude foran ?
Jeps, jeg kan næste gætte mig til at du har haft tændt for varmen i bilen på
ét eller andet tidspunkt i karrieren
/Brian
| |
Henrik Stidsen (28-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 28-11-06 20:52 |
|
Brian formulated the question :
>> Går ud fra vi snakker om de to blæsere der sidder helt ude foran ?
> Jeps, jeg kan næste gætte mig til at du har haft tændt for varmen i bilen på
> ét eller andet tidspunkt i karrieren
Jo jo, og varmen i kabinen virker skam fint.
Men jeg tænkte på de to der sidder allerforest foran køleren. Dem kan
jeg jo af gode grunde ikke rigtig kontrollere når jeg kører...
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Brian (28-11-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 28-11-06 21:00 |
|
Henrik Stidsen wrote:
> Men jeg tænkte på de to der sidder allerforest foran køleren. Dem kan
> jeg jo af gode grunde ikke rigtig kontrollere når jeg kører...
Nope, men på en varm sommerdag i en bilkø på motorvejen, starter den gerne
før eller siden.
Men jeg synes du skrev et andet sted, at selv sådan en varm dag i en bilkø,
røg den ikke meget over 80 grader på måleren, så det er sikkert bare måleren
det er galt med.
Jeg ville dog stadig tjekke op på det...
/Brian
| |
Henrik Stidsen (28-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 28-11-06 21:01 |
|
Brian pretended :
>> Men jeg tænkte på de to der sidder allerforest foran køleren. Dem kan
>> jeg jo af gode grunde ikke rigtig kontrollere når jeg kører...
> Nope, men på en varm sommerdag i en bilkø på motorvejen, starter den gerne
> før eller siden.
Ikke noget jeg har kunne høre i hvert fald.
> Men jeg synes du skrev et andet sted, at selv sådan en varm dag i en bilkø,
> røg den ikke meget over 80 grader på måleren, så det er sikkert bare måleren
> det er galt med.
Ja det var lige efter påske - bilen foran kogte over (iøvrigt også en
peugeot - en gammel firkantet model) så jeg skruede op for blæseren og
fuld varme på hvilket fik temperaturen til at falde.
> Jeg ville dog stadig tjekke op på det...
Helt sikkert.
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Torben Scheel (29-11-2006)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 29-11-06 08:01 |
|
Henrik Stidsen wrote:
>
>> Men jeg synes du skrev et andet sted, at selv sådan en varm dag i en
>> bilkø, røg den ikke meget over 80 grader på måleren, så det er sikkert
>> bare måleren det er galt med.
>
> Ja det var lige efter påske - bilen foran kogte over (iøvrigt også en
> peugeot - en gammel firkantet model) så jeg skruede op for blæseren og
> fuld varme på hvilket fik temperaturen til at falde.
>
>> Jeg ville dog stadig tjekke op på det...
>
> Helt sikkert.
>
Du kunne jo bare have hørt efter mit første svar
--
vh
Torben
| |
Brian (29-11-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 29-11-06 16:04 |
|
Torben Scheel wrote:
> Du kunne jo bare have hørt efter mit første svar
Henrik har det rigtig rigtig dårligt med korte tråde - 50+ svar er et must!
/Brian
| |
Jørgen M. Rasmussen (28-11-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 28-11-06 20:40 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1164721702.874287.317280@j44g2000cwa.googlegroups.com...
Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Aflæs instrumentet når kølerblæseren starter, hvis det viser ~80°C., viser
>> det forkert. Typ starter den ved 90-100°C..
>Det kan vel være både viseren og måleren den er gal med så ?
Ja, det kan både være instrumentet el. sensoren til det. Sågar midt imellem;
en dårlig forbindelse i et stik. Men det er typ. sensoren. Forbindelsen
checker du ved at holde ledningen på stel, så skal instrumentet slå helt ud.
| |
Henrik Stidsen (28-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 28-11-06 14:51 |
|
Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Aflæs instrumentet når kølerblæseren starter, hvis det viser ~80°C., viser
> det forkert. Typ starter den ved 90-100°C..
Det kan vel så være både måleren eller viseren den er gal med ?
| |
Henrik Stidsen (28-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 28-11-06 14:54 |
|
Jørgen M. Rasmussen wrote:
>> Havde
>> der nu været en lampe der sagde "du mangler kølevæske" så var der
>> jo intet problem - men det har de ikke fundet på...
> Lamper, dyt&båt etc. er advarser om fejlfunktion, det er manglende
> vedligehold ikke. Man kan ikke udsætte vedligehold til bilen selv beder om
> det, for så får man fejlfunktion- hvis du forstår? ;).
Det er jeg klar over og jeg ved da godt at der sker sådan noget når
man ikke får checket tingene til tiden. Men det jeg mente var at når
STOP begynder at lyse er der iflg. instruktionsbogen kun en ting at
gøre: stop motoren, kontakt værkstedet. Det lyder IMHO ikke som noget
man selv klarer hjemme på parkeringspladsen.
Da min dieselpumpe stod af lyste STOP lampen ikke, det gjorde den
heller ikke da udrykkerlejet smed alle kuglerne - men kølevæske, så
skal der katastrofebremses og ringes efter hjælp... Pointen - det
virker overdrevet at råbe STOP når det ikke er værre, havde der
været en indikation af hvad problemet var kunne jeg være trillet til
den nærmest kølevæskepusher og have købt en opfyldning.
| |
Torben Scheel (28-11-2006)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 28-11-06 14:59 |
|
Henrik Stidsen wrote:
>
> Da min dieselpumpe stod af lyste STOP lampen ikke, det gjorde den
> heller ikke da udrykkerlejet smed alle kuglerne - men kølevæske, så
> skal der katastrofebremses og ringes efter hjælp... Pointen - det
> virker overdrevet at råbe STOP når det ikke er værre, havde der
> været en indikation af hvad problemet var kunne jeg være trillet til
> den nærmest kølevæskepusher og have købt en opfyldning.
>
Hvis du kommer blæsende på autobahn og kølervædsen drypper ud vil du nok
sætte pris på en kraftig markering. Når vandet er væk er det sgu' for
sent. Been there (modelforsøg - Morris Mascot på Hillerødmotorvejen).
Udrykkerleje og pumpe opdager du nok uden at der sker større skader
--
vh
Torben
| |
Henrik Stidsen (28-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 28-11-06 14:55 |
|
Jørgen M. Rasmussen wrote:
>> Havde
>> der nu været en lampe der sagde "du mangler kølevæske" så var der
>> jo intet problem - men det har de ikke fundet på...
> Lamper, dyt&båt etc. er advarser om fejlfunktion, det er manglende
> vedligehold ikke. Man kan ikke udsætte vedligehold til bilen selv beder om
> det, for så får man fejlfunktion- hvis du forstår? ;).
Det er jeg klar over og jeg ved da godt at der sker sådan noget når
man ikke får checket tingene til tiden. Men det jeg mente var at når
STOP begynder at lyse er der iflg. instruktionsbogen kun en ting at
gøre: stop motoren, kontakt værkstedet. Det lyder IMHO ikke som noget
man selv klarer hjemme på parkeringspladsen.
Da min dieselpumpe stod af lyste STOP lampen ikke, det gjorde den
heller ikke da udrykkerlejet smed alle kuglerne - men kølevæske, så
skal der katastrofebremses og ringes efter hjælp... Pointen - det
virker overdrevet at råbe STOP når det ikke er værre, havde der
været en indikation af hvad problemet var kunne jeg være trillet til
den nærmest kølevæskepusher og have købt en opfyldning.
| |
Henrik Stidsen (28-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 28-11-06 15:38 |
|
Torben Scheel wrote:
> Hvis du kommer blæsende på autobahn og kølervædsen drypper ud vil du nok
> sætte pris på en kraftig markering. Når vandet er væk er det sgu' for
> sent. Been there (modelforsøg - Morris Mascot på Hillerødmotorvejen).
Helt sikkert - men det ville jo da være lækkert at kunne se om det er
det ene eller det andet der er galt. Specielt når der står at STOP
lampen er tilsluttet motorolietryksmåleren...
> Udrykkerleje og pumpe opdager du nok uden at der sker større skader
Lejet - ja, det larmer lidt ekstra men ellers skete der ikke noget. Og
pumpen - Peugeot sagde at det var mindre end 1/1000 af dem der fik
bilen til at stoppe mens den kørte. Det er når de skal starte igen at
de står af - dvs, man holder stille og skal til at starte motoren og
så vil den ikke alligevel - ganske fredelig død den fik men enormt
upraktisk (jeg holdt ved siden af dieselstanderen på tankstationen...)
| |
|
|