/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvad skal jeg vælge - Ny Astra classic ell~
Fra : funkpost


Dato : 27-11-06 09:57

Hej

Jeg er på jagt efter et godt bilkøb, da vi nu bliver famile, dvs.
bliver en tredje der skal transporteres. Jeg har pt. en Opel Astra 1.6
på gule plader, som jeg købte fabriksny i dec. 1996.

Jeg overvejer at købe:

1) En Opel Astra Classic 1.4 Twinport Wagon fra ny. Denne fås for
169.000 (+ 8000 fra A/C, som er et must for mig). Den koster 2.020 om
året i grøn afgift, og kører i snit 16-17 km/ltr.

Fordele: Helgalvaniseret. NY (!). 12 mdr garanti. Billig i drift.
Ulemper: Dyrere end jeg kan finde en brugt Vectra. Mindre konfortabel,
mere støj.



2) En brugt Opel Vetra 1.8 16V - 2.2 16V stationcar med maks. 130.000
km på bagen, og fra 1999-2002. En sådan koster mellem 3.500 - 4.500
om året i grøn afgift, og kører mellem 10-13 km/ltr. Pris: 89.000 ->
150.000

Fordele: Lidt større, mere komfortabel.
Ulemper: Større sansynlighed for værkstedsregniger, dyrere i drift.



Hvad ville I vælge?

Mvh
Gunnar


 
 
Ole N (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Ole N


Dato : 27-11-06 11:47


"funkpost" <funkpost@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1164617827.083970.31420@l39g2000cwd.googlegroups.com...
Hej

Jeg er på jagt efter et godt bilkøb, da vi nu bliver famile, dvs.
bliver en tredje der skal transporteres. Jeg har pt. en Opel Astra 1.6
på gule plader, som jeg købte fabriksny i dec. 1996.

Jeg overvejer at købe:

1) En Opel Astra Classic 1.4 Twinport Wagon fra ny. Denne fås for
169.000 (+ 8000 fra A/C, som er et must for mig). Den koster 2.020 om
året i grøn afgift, og kører i snit 16-17 km/ltr.

Fordele: Helgalvaniseret. NY (!). 12 mdr garanti. Billig i drift.
Ulemper: Dyrere end jeg kan finde en brugt Vectra. Mindre konfortabel,
mere støj.



2) En brugt Opel Vetra 1.8 16V - 2.2 16V stationcar med maks. 130.000
km på bagen, og fra 1999-2002. En sådan koster mellem 3.500 - 4.500
om året i grøn afgift, og kører mellem 10-13 km/ltr. Pris: 89.000 ->
150.000

Fordele: Lidt større, mere komfortabel.
Ulemper: Større sansynlighed for værkstedsregniger, dyrere i drift.



Hvad ville I vælge?

Mvh
Gunnar


Hvis du alligevel er klar til at betale 170.000 for en ny - hvorfor så ikke
vælge den Vectra som du brænder for, men køb den med få km på bagen.
f.eks :
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=315901985&page=1

mvh
Ole



Aslan (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Aslan


Dato : 27-11-06 12:39

Ole N wrote:

> "funkpost" <
> 2) En brugt Opel Vetra 1.8 16V - 2.2 16V stationcar

> Hvis du alligevel er klar til at betale 170.000 for en ny - hvorfor
> så ikke vælge den Vectra som du brænder for, men køb den med få km på
> bagen. f.eks :
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=315901985&page=1

Fordi det ikke er en stationcar, måske??

Aslan



funkpost (27-11-2006)
Kommentar
Fra : funkpost


Dato : 27-11-06 12:23

Nu er det jo en stationcar jeg søger, men har ikke overvejet den nyere
model, da alle jeg har set har ligget mellem 250000 og 380000 kr.

Mvh
Gunnar


Ole N skrev:
> "funkpost" <funkpost@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1164617827.083970.31420@l39g2000cwd.googlegroups.com...
> Hej
>
> Jeg er på jagt efter et godt bilkøb, da vi nu bliver famile, dvs.
> bliver en tredje der skal transporteres. Jeg har pt. en Opel Astra 1.6
> på gule plader, som jeg købte fabriksny i dec. 1996.
>
> Jeg overvejer at købe:
>
> 1) En Opel Astra Classic 1.4 Twinport Wagon fra ny. Denne fås for
> 169.000 (+ 8000 fra A/C, som er et must for mig). Den koster 2.020 om
> året i grøn afgift, og kører i snit 16-17 km/ltr.
>
> Fordele: Helgalvaniseret. NY (!). 12 mdr garanti. Billig i drift.
> Ulemper: Dyrere end jeg kan finde en brugt Vectra. Mindre konfortabel,
> mere støj.
>
>
>
> 2) En brugt Opel Vetra 1.8 16V - 2.2 16V stationcar med maks. 130.000
> km på bagen, og fra 1999-2002. En sådan koster mellem 3.500 - 4.500
> om året i grøn afgift, og kører mellem 10-13 km/ltr. Pris: 89.000 ->
> 150.000
>
> Fordele: Lidt større, mere komfortabel.
> Ulemper: Større sansynlighed for værkstedsregniger, dyrere i drift.
>
>
>
> Hvad ville I vælge?
>
> Mvh
> Gunnar
>
>
> Hvis du alligevel er klar til at betale 170.000 for en ny - hvorfor så ikke
> vælge den Vectra som du brænder for, men køb den med få km på bagen.
> f.eks :
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=315901985&page=1
>
> mvh
> Ole


funkpost (27-11-2006)
Kommentar
Fra : funkpost


Dato : 27-11-06 12:25

Og lige en anden ting: Mit incitament til at købe den fabriksnye Astra
er, at den er meget billig i drift. Det skulle på sigt kompensere for
prisforskellen på den lidt ældre Vectra, så vidt jeg kan regne ud.
(selvfølgelig afhængigt af prisen på Vectra'en, men har set dem til
omkring 110.000, med under 100.000 km på tælleren, og fra 2000)

Mvh
Gunnar


Ole N skrev:
> "funkpost" <funkpost@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1164617827.083970.31420@l39g2000cwd.googlegroups.com...
> Hej
>
> Jeg er på jagt efter et godt bilkøb, da vi nu bliver famile, dvs.
> bliver en tredje der skal transporteres. Jeg har pt. en Opel Astra 1.6
> på gule plader, som jeg købte fabriksny i dec. 1996.
>
> Jeg overvejer at købe:
>
> 1) En Opel Astra Classic 1.4 Twinport Wagon fra ny. Denne fås for
> 169.000 (+ 8000 fra A/C, som er et must for mig). Den koster 2.020 om
> året i grøn afgift, og kører i snit 16-17 km/ltr.
>
> Fordele: Helgalvaniseret. NY (!). 12 mdr garanti. Billig i drift.
> Ulemper: Dyrere end jeg kan finde en brugt Vectra. Mindre konfortabel,
> mere støj.
>
>
>
> 2) En brugt Opel Vetra 1.8 16V - 2.2 16V stationcar med maks. 130.000
> km på bagen, og fra 1999-2002. En sådan koster mellem 3.500 - 4.500
> om året i grøn afgift, og kører mellem 10-13 km/ltr. Pris: 89.000 ->
> 150.000
>
> Fordele: Lidt større, mere komfortabel.
> Ulemper: Større sansynlighed for værkstedsregniger, dyrere i drift.
>
>
>
> Hvad ville I vælge?
>
> Mvh
> Gunnar
>
>
> Hvis du alligevel er klar til at betale 170.000 for en ny - hvorfor så ikke
> vælge den Vectra som du brænder for, men køb den med få km på bagen.
> f.eks :
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=315901985&page=1
>
> mvh
> Ole


funkpost (27-11-2006)
Kommentar
Fra : funkpost


Dato : 27-11-06 12:27

Lige en 3. kommentar: Den Vectra du linker til, er den første af sin
slags. Astra Classic er den sidst af sin slags. Skulle man ikke
forvente af den sidste er ovre alle sine børnesygdomme, og i
princippet måtte være noget nær det bedste man kan købe?

MVh
Gunnar


funkpost (28-11-2006)
Kommentar
Fra : funkpost


Dato : 28-11-06 01:14

Er her slet ingen med et par råd?

Mvh
Gunnar


Mogens... (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 28-11-06 06:56

"funkpost" <funkpost@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1164672834.867967.35360@l39g2000cwd.googlegroups.com...

> Er her slet ingen med et par råd?

Undgå de mindste motorer - de er ofte for svage til bilen og
derfor dels forbrugende i hverdagen og dels for bovlam at
køre med...



TDN (28-11-2006)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 28-11-06 06:48


"funkpost" <funkpost@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1164617827.083970.31420@l39g2000cwd.googlegroups.com...
Hej

Jeg er på jagt efter et godt bilkøb, da vi nu bliver famile, dvs.
bliver en tredje der skal transporteres. Jeg har pt. en Opel Astra 1.6
på gule plader, som jeg købte fabriksny i dec. 1996.

Jeg overvejer at købe:

1) En Opel Astra Classic 1.4 Twinport Wagon fra ny. Denne fås for
169.000 (+ 8000 fra A/C, som er et must for mig). Den koster 2.020 om
året i grøn afgift, og kører i snit 16-17 km/ltr.

Fordele: Helgalvaniseret. NY (!). 12 mdr garanti. Billig i drift.
Ulemper: Dyrere end jeg kan finde en brugt Vectra. Mindre konfortabel,
mere støj.



2) En brugt Opel Vetra 1.8 16V - 2.2 16V stationcar med maks. 130.000
km på bagen, og fra 1999-2002. En sådan koster mellem 3.500 - 4.500
om året i grøn afgift, og kører mellem 10-13 km/ltr. Pris: 89.000 ->
150.000

Fordele: Lidt større, mere komfortabel.
Ulemper: Større sansynlighed for værkstedsregniger, dyrere i drift.



Hvad ville I vælge?

Mvh
Gunnar

Her er et par test:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/C88EBE37-561F-47C2-959A-B595B708B362/0/040042.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/68475ED9-6D8F-4E49-A36C-9063B604BB4E/0/7477.pdf

Hvis det absolut skal være Opel ville jeg tage Astra'en da du får garanti
med. Der har været og er mange problemer med Vectra'en ikke mindst rust.
Astra'en burde være bedre uden de værste børnesygdomme. Har en kollega der
har en Astra i samme serie som overvejer og de har haft en del udgifter og
her sidst store problemer med motorstyringen.

Mvh
Thomas



Michael (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Michael


Dato : 28-11-06 19:22

Hej

Jeg er den lykkelige ejer af En Opel Astra Classic 1.6 Twinport Wagon og vil
klart anbefale astra.

Den funker uden problemer og jeg er blevet gladere for den for hver dag jeg
har haft den. Den er nu 1 år gammel
og har kørt 20.000 uden det mindste problem.

hilsen

Michael

"funkpost" <funkpost@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1164617827.083970.31420@l39g2000cwd.googlegroups.com...
Hej

Jeg er på jagt efter et godt bilkøb, da vi nu bliver famile, dvs.
bliver en tredje der skal transporteres. Jeg har pt. en Opel Astra 1.6
på gule plader, som jeg købte fabriksny i dec. 1996.

Jeg overvejer at købe:

1) En Opel Astra Classic 1.4 Twinport Wagon fra ny. Denne fås for
169.000 (+ 8000 fra A/C, som er et must for mig). Den koster 2.020 om
året i grøn afgift, og kører i snit 16-17 km/ltr.

Fordele: Helgalvaniseret. NY (!). 12 mdr garanti. Billig i drift.
Ulemper: Dyrere end jeg kan finde en brugt Vectra. Mindre konfortabel,
mere støj.



2) En brugt Opel Vetra 1.8 16V - 2.2 16V stationcar med maks. 130.000
km på bagen, og fra 1999-2002. En sådan koster mellem 3.500 - 4.500
om året i grøn afgift, og kører mellem 10-13 km/ltr. Pris: 89.000 ->
150.000

Fordele: Lidt større, mere komfortabel.
Ulemper: Større sansynlighed for værkstedsregniger, dyrere i drift.



Hvad ville I vælge?

Mvh
Gunnar



funkpost (29-11-2006)
Kommentar
Fra : funkpost


Dato : 29-11-06 00:25

> Undgå de mindste motorer - de er ofte for svage til bilen og
> derfor dels forbrugende i hverdagen og dels for bovlam at
> køre med...

Men en 1.4 Twinport har 90HK, min nuværende 1.6'er har kun 75HK.
Desuden kører 1.4'eren noget længere på literen...

Er der nogen der kender til moment ydelse på 1.4 Twinport samt
gearing, gerne kontra 1.6 versionen af samme bil?

Mvh
Gunnar


Mogens... (29-11-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 29-11-06 06:41

"funkpost" <funkpost@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1164756319.100022.264740@80g2000cwy.googlegroups.com...

> Men en 1.4 Twinport har 90HK, min nuværende 1.6'er har kun 75HK.

Den har sikkert et dårligere dreningsmoment og opleves
derfor som værende bovla...

> Desuden kører 1.4'eren noget længere på literen...

Sikkert fordi motoren er mere moderne...

> Er der nogen der kender til moment ydelse på 1.4 Twinport

www.biltorvet.dk



Brian (29-11-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 29-11-06 16:40

funkpost wrote:

> Men en 1.4 Twinport har 90HK, min nuværende 1.6'er har kun 75HK.
> Desuden kører 1.4'eren noget længere på literen...

Hvilken bil har du nu ?

> Er der nogen der kender til moment ydelse på 1.4 Twinport samt
> gearing, gerne kontra 1.6 versionen af samme bil?

1,4'eren har 125Nm ved 4000rpm, 1,6'eren har 150Nm ved 3900rpm.

/Brian



funkpost (29-11-2006)
Kommentar
Fra : funkpost


Dato : 29-11-06 21:17

> > Men en 1.4 Twinport har 90HK, min nuværende 1.6'er har kun 75HK.
> > Desuden kører 1.4'eren noget længere på literen...
>
> Hvilken bil har du nu ?

Astra 1.6i Van fra '97


> > Er der nogen der kender til moment ydelse på 1.4 Twinport samt
> > gearing, gerne kontra 1.6 versionen af samme bil?
>
> 1,4'eren har 125Nm ved 4000rpm, 1,6'eren har 150Nm ved 3900rpm.

Sikker? Mener det er ved 3000 rpm 1.6'eren giver 150, hvorfor det er
lidt svært at sammenligne...

Mvh
Gunnar


Mogens... (29-11-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 29-11-06 21:30

"funkpost" <funkpost@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1164831434.128892.272090@80g2000cwy.googlegroups.com...

> 1,4'eren har 125Nm ved 4000rpm, 1,6'eren har 150Nm ved 3900rpm.

> Mener det er ved 3000 rpm 1.6'eren giver 150, hvorfor det er
> lidt svært at sammenligne...

Svært? - det fortæller jo præcis, hvor "fejlen" ligger !
De flere kubik giver et bedre bundtræk, hvilket giver
flexibilitet...



Brian (29-11-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 29-11-06 21:31

funkpost wrote:

>> Hvilken bil har du nu ?
>
> Astra 1.6i Van fra '97

Altså den gamle med 8 ventiler ?

Så vil 1,4'eren ihvertfald ikke føles som en nedgradering - der er meget
mere "liv" i den motor, end i den gamle 1,6'er

>> 1,4'eren har 125Nm ved 4000rpm, 1,6'eren har 150Nm ved 3900rpm.
>
> Sikker? Mener det er ved 3000 rpm 1.6'eren giver 150, hvorfor det er
> lidt svært at sammenligne...

Jeg har det fra www.autoweek.nl, men du har da ret i at
http://opel.dk/content_data/GME/019/DK/da/GBPDK/pdf/Tech_0T.pdf siger
150Nm/3000 rpm.

Ihvertfald vil begge føles mindt lige så friske, som din nuværende.

/Brian



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste