Radio med navigation
Fra : Leo Jensen

Dato : 26-11-06 20:12

Hej

Findes der mon nogle test af dette emne ?
Hvad fås der, hvad er godt og hvad er skidt ?
Hvordan med tyverisikring, fås de med aftagelig front eller noget i den stil
?
Fiat Punto-løsningen med en sugekop i forruden eller en holder monteret i
luftdyserne er i mine øjne totalt dårlig stil, så det vil jeg ikke, men det
er nok billigere at skifte radioen end at finde en nyere bil med
standardmonteret navigation...

MVH Leo

Fra : Carsten H

Dato : 26-11-06 20:14

dk.teknik.satellit.navigation er nok en bedre gruppe at spørge i.

Carsten

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 26-11-06 21:45

Jeg vil købe mig en Becker Indianapolis Pro når jeg engang får skrabt penge
nok sammen på mit sparsommelige budget for elektroniske "nice-to-have"
gadgets...
Jeg har prøvet den i en lejebil i Tyskland et par gange, og den tiltalte mig
faktisk temmelig meget. Display kan jo ikke hamle op med de løse navi'er, og
der er jo ikke touchscreen - men radioen ser jo nobel og pæn ud, navien
fungerer fint, og jeg er absolut ikke til løse sugekopper, flagrende
spiralledninger - og økonomisk tiltaler det mig at jeg kan tage den med mig
fra bil til, efterhånden som man skifter.
Du kan se den på www.becker.de - siden taler også engelsk.

Andreas M. Hansen

Fra : Brian

Dato : 27-11-06 19:59

Andreas M. Hansen wrote:
> Jeg vil købe mig en Becker Indianapolis Pro når jeg engang får skrabt
> penge nok sammen på mit sparsommelige budget for elektroniske
> "nice-to-have" gadgets...

Enig, en Becker i en eller anden form. De er IMO stilrene (det som nogen vil
kalde kedelig), og fås med 4 forskellige farver lys, så det matcher resten
af bilen.

/Brian

Fra : Jesper

Dato : 28-11-06 08:51

Den 27.11.2006 kl. 19:58 skrev Brian <nej@tak.du>:

> [...]
> vil
> kalde kedelig), og fås med 4 forskellige farver lys, så det matcher

Synes også Becker modellerne er lækre - men hvordan med opdateringer af
kortene ?
Ofte synes jeg de er så dyre, at hvis man ikke er proffesionel bruger, vil
det lettere, billigere og bedre, at købe den billigste håndholdte og så
skifte den når teknikken, kortet eller udseendet ikke holder længere ;)

--
Jesper

Fra : Brian

Dato : 28-11-06 20:21

Jesper wrote:

> Synes også Becker modellerne er lækre - men hvordan med opdateringer
> af kortene ?

Jeg købte på eBay, der kan du både finde originaler, og et billigere
alternativ

> [...]
> bruger, vil det lettere, billigere og bedre, at købe den billigste
> håndholdte og så skifte den når teknikken, kortet eller udseendet

Økonomisk er man nok bedre stillet ved at købe en af de billige med fin
farveskærm. Mit problem med den løsning, er bare at jeg glemer at holde dem
med strøm, så den ikke virker når jeg skal bruge den. Radio'en virker altid,
det er bare at taste adressen ind. Desuden er tuneren i en Becker IMO det
bedste på markedet - og den er til at holde ud at se på

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-12-06 15:15

Andreas M. Hansen skrev:
> [...]
> flagrende spiralledninger - og økonomisk tiltaler det mig at jeg kan
> tage den med mig fra bil til, efterhånden som man skifter.

Prøvede engang en tur til Frankrig i en lastbil med en Becker navi.

Navi'en var jeg ikke imponeret af (måske fordi den ikke var gearet til
at styre lastbiler rundt)

Men den måde radiodelen fungerede på kunne jeg godt bruge. Den gav hele
tiden overblik over de 10 (6?) kraftigste stationer i området. Og det er
jo en stor fordel når den station man foretrækker, i Frankrig, ikke er
fuldt landsdækkende.

--
MVH Finn Flaskehalsproblem? Det eneste flaskehalsproblem jeg kan få
øje på er i overkanten af baglommerne hos arbejdsgiverne. De skulle se

Fra : Klaus Fogh

Dato : 26-11-06 22:14

> [...]
> luftdyserne er i mine øjne totalt dårlig stil, så det vil jeg ikke, men
> det er nok billigere at skifte radioen end at finde en nyere bil med

Selv har jeg en Blaupunkt TravelPilot som fungerer rigtig fint, -bl.a.
sætter jeg pris på at der ledes ved hjælp af pile og kun ganske lidt tale og
ingen blinkende lamper. Radiodelen er rigtig god. Fronten kan tages af .
http://www.blaupunkt.com/dk/nav_sys_81.asp

M.v.h. Klaus Fogh

Fra : Leo_Jensen

Dato : 27-11-06 08:37

Carsten H wrote:

> dk.teknik.satellit.navigation er nok en bedre gruppe at spørge i.

Jeg synes nu dette spørgsmål har mindst lige så meget med bil som
med navigation at gøre, men nu skal jeg da kigge derover ...

Leo

Fra : Mogens...

Dato : 27-11-06 22:02

> [...]

> Fiat Punto-løsningen med en sugekop i forruden eller en holder monteret i
> luftdyserne er i mine øjne totalt dårlig stil, så det vil jeg ikke

Til din Jaguar bør du da købe den udgave, hvor displayet vipper
ud. Altså er gemt i radioen/navigationsenheden, når den ikke
anvendes...

Fra : Mogens...

Dato : 28-11-06 21:51

"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev i en meddelelse