Hvad går der galt i trafikken i denne tid ~
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-11-06 12:21

37-årig mand påkørt og dræbt af 10-biler på E45 ved Hedensted. Kun den
bilist, der påkørte ham sidst standsede.
http://politiken.dk/indland/article204594.ece

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-11-06 12:52

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> 37-årig mand påkørt og dræbt af 10-biler på E45 ved Hedensted. Kun den
> bilist, der påkørte ham sidst standsede.
> http://politiken.dk/indland/article204594.ece

Du kom først, jeg læste det også, og ville poste. Der må sidde 9 et sted med
dårlig samvittighed, og en grim "smag i munden"- håber jeg :(. Det er et
udslag af den reality, soap verden vi lever i, ingen tør stå til ansvar for
deres handlinger, og forsøger at tørre det af på andre.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-11-06 13:06

Jørgen M. Rasmussen wrote on 26-11-2006 :
> [...]
> udslag af den reality, soap verden vi lever i, ingen tør stå til ansvar for
> deres handlinger, og forsøger at tørre det af på andre.

Ja mindst 9 da - hvis der er 10-15 der har RAMT ham uden at opdage det
så har han ikke været 37 men nærmere i en alder af endnu ikke
undfanget... Jeg mener, det kan da ikke være muligt at køre for og
endda ramme en person på motorvejen uden at opdage det! Så har man da i
hvert fald overgået verdensrekorden for uopmærksomhed...

Jeg ved snart ikke hvilken flugtbillist der er værst - dem i denne
situation eller ham på Fyn der ringede efter hjælp til at flygte.

Fra : Per

Dato : 26-11-06 15:00

> [...]
> 37-årig mand påkørt og dræbt af 10-biler på E45 ved Hedensted. Kun den
> bilist, der påkørte ham sidst standsede.

Det er "zappergenerationen" der er på spil.

Det gælder bare om at komme videre til næste ting på dagsordenen - uanset
hvad. Ingen tålmodighed.
Det er desværre også den mentalitet man ser i trafikken. Man tænker kun på
sig selv.

Mange unge mennesker har desværre den mentalitet idag. De kan ikke håndtere
modgang og giver op og videre.

De giver sig også til kende i uddannelsessystemerne - man gir op, når det er
hårdt.

/Per

Fra : Bruno

Dato : 26-11-06 15:03

Per wrote:
> "Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
>>

> Det er "zappergenerationen" der er på spil.

Rent gennemsnitlig kan der næppe havde været ni biler med unge mennesker
og så en bil med en noget ældre, mon ikke forklaringen snare er at
tallet er noget lavere end ti.

Noget andet er så at der kan siges meget grimt om zppergenerationen, men
sådan har det altid været. Ungdommen får skyld for det meste.

Mvh
Bruno

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-11-06 15:39

on 26-11-2006, Bruno supposed :
> Rent gennemsnitlig kan der næppe havde været ni biler med unge mennesker og
> så en bil med en noget ældre, mon ikke forklaringen snare er at tallet er
> noget lavere end ti.

Iflg. Berlingske.dk var den første der ramte manden en lastbil (som
ikke stoppede). Til gengæld nævner de at der er 2 billister, af dem der
ramte, der stoppede.

Så nej, det er vist ikke "bare" ungdommelig zapperkultur.

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=829184/

Fra : Cyber.

Dato : 26-11-06 16:17

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message

> "Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
>>

> Det er "zappergenerationen" der er på spil.

dvs. det er kun unge der køret ham over?.

Fra : Cyber.

Dato : 26-11-06 16:15

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote in message
> 37-årig mand påkørt og dræbt af 10-biler på E45 ved Hedensted. Kun den
> bilist, der påkørte ham sidst standsede.
> http://politiken.dk/indland/article204594.ece
>
> --
> Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
>
> Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
> - Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060

Logikken ved selv at standse og se, virker måske ikke så oplagt?,- man ender
jo selv med at blive kørt over!

Fra : Niels Bengaard

Dato : 26-11-06 16:27

> Logikken ved selv at standse og se, virker måske ikke så oplagt?,- man
> ender jo selv med at blive kørt over!

Tror ikke man tænker så meget over hvad man gør, man handler på instinkter i
sådan en situation.
Uanset hvad der er sket, så kan jeg ikke forestille mig hvad der står i
avisen passer.

Niels

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-11-06 16:29

Niels Bengaard used his keyboard to write :
> Uanset hvad der er sket, så kan jeg ikke forestille mig hvad der står i
> avisen passer.

Der er uenighed om detaljerne, bl.a. hvor mange der ringede efter hjælp
og hvor mange der egentlig ramte ham - men overordnet tror jeg nu nok
det passer, altså en gut bliver ramt af en hel del biler hvoraf ganske
få stopper op og ringer efter hjælp.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 26-11-06 16:54

> [...]
> hvor mange der egentlig ramte ham - men overordnet tror jeg nu nok det
> passer, altså en gut bliver ramt af en hel del biler hvoraf ganske få

Nu har jeg engang kørt et rådyr ned med ca. 50 km/t, der stopper man altså
op.
Så køre ind i et menneske med 110 km/t, uden sammenligning i øvrigt, der kan
jeg ikke forestille mig nogen fortsætte, slet ikke 10-15.
Det er sikkert usikkerhed og rygter der trækker avisoverskriften, desværre
som så mange gange før.

Niels

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-11-06 16:56

Niels Bengaard formulated the question :
> Så køre ind i et menneske med 110 km/t, uden sammenligning i øvrigt, der kan
> jeg ikke forestille mig nogen fortsætte, slet ikke 10-15.

Nej jeg kan altså heller ikke se hvordan det kan lade sig gøre. Og det
kan sagtens være 10 er i overkanten - men 1 der kører videre er altså
også 2 for mange.

> Det er sikkert usikkerhed og rygter der trækker avisoverskriften, desværre
> som så mange gange før.

Ja aviserne er jo ikke sene til at udnytte situationen og få noget salg
ud af det.

Fra : Brian

Dato : 26-11-06 17:06

Niels Bengaard wrote:

> Tror ikke man tænker så meget over hvad man gør, man handler på
> instinkter i sådan en situation.

Og blander man det med lidt chok, er det ikke sikkert man er bevidst om hvad
der lige er sket.

Jeg har været indblandet i et forholdsvis stort trafikuheld, hvor den
forankørende intet opdagede. Han vidste ikke besked om hvad der var foregået
60 meter bag hans bil, før der var en efterlysning i lokal TV. Ifølge
politiet, er det ikke helt unormalt, at folk reagerer på den måde.

> Uanset hvad der er sket, så kan jeg ikke forestille mig hvad der står
> i avisen passer.

Der er helt sikkert smurt godt på, det skal jo også sælge.

/Brian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-11-06 17:16

Brian explained on 26-11-2006 :
> [...]
> 60 meter bag hans bil, før der var en efterlysning i lokal TV. Ifølge
> politiet, er det ikke helt unormalt, at folk reagerer på den måde.

Der er altså også stor forskel på at det sker BAG ved bilen og så at
man selv er en del af uheldet.

Fra : Brian

Dato : 26-11-06 17:24

Henrik Stidsen wrote:

> Der er altså også stor forskel på at det sker BAG ved bilen og så at
> man selv er en del af uheldet.

Jeg skal ikke kunne sige det, men jeg har svært ved at tro at man _intet_
registrerer i nogen af situationerne. Jeg tror derimod at det er de samme
psykiske funktioner der træder i kraft - men jeg er ikke psykolog, så det er
kun gætterier.

/Brian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-11-06 16:29

Cyber. brought next idea :
> Logikken ved selv at standse og se, virker måske ikke så oplagt?,- man ender
> jo selv med at blive kørt over!

Du behøver jo ikke stoppe op og kaste dig ind foran en anden bil - man
kunne jo evt. trække ind i nødsporet og standse op for at ringe 112.

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 26-11-06 17:00

On Sun, 26 Nov 2006 12:21:14 +0100, Henrik Stidsen
<henrikstidsen@gmail.com> wrote:

>37-årig mand påkørt og dræbt af 10-biler på E45 ved Hedensted. Kun den
>bilist, der påkørte ham sidst standsede.
>http://politiken.dk/indland/article204594.ece

Ifølge politiet, så har de fleste formentlig ikke engang lagt mærke
til de ramte ham.

/Lars
--
www.tomtompoi.dk. Gratis POI til alle
www.progressio.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-11-06 17:17

Lars (ArthurDent) was thinking very hard :

> Ifølge politiet, så har de fleste formentlig ikke engang lagt mærke
> til de ramte ham.

Og det fatter jeg simpelthen ikke, hvordan kan det lade sig gøre ? At
ramme en forhindring af den størrelse med så høj hastighed uden at
opdage det ?

Fra : Otto J.

Dato : 26-11-06 17:27

> Og det fatter jeg simpelthen ikke, hvordan kan det lade sig gøre ? At
> ramme en forhindring af den størrelse med så høj hastighed uden at opdage
> det ?

Man skal nok opdage at man rammer _noget_, men de fleste har formentligt
tænkt "nå, der strøg en ræv" eller lignende.

Mvh. Otto

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-11-06 17:42

Otto J. pretended :

> Man skal nok opdage at man rammer _noget_, men de fleste har formentligt
> tænkt "nå, der strøg en ræv" eller lignende.

Hmm, en ræv - og i modsatte vejbane er der sket er færdselsuheld ...
jeg syns altså det lyder ret usandsynligt.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 26-11-06 17:45

Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> writes:

> Otto J. pretended :

> Hmm, en ræv - og i modsatte vejbane er der sket er færdselsuheld ...
> jeg syns altså det lyder ret usandsynligt.

Det sku' jeg også lige til at skrive. Så begyndte jeg at gætte på hvad
der mon i virkeligheden kunne være sket, fik kvalme, og slettede hele
lortet igen... Mon ikke man skulle lade de professionelle rede tingene
ud?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-11-06 17:46

Peter Dalgaard formulated on søndag :
> Mon ikke man skulle lade de professionelle rede tingene
> ud?

Jo der skal nok nogen der har været der og evt. en psykolog der får en
snak med en af dem der har været indblandet i det til før man får en
nogenlunde reel forklaring på hvad der rent faktisk er sket.

Men burde bilerne ikke have taget skade af det ? Buler i fronten,
revnede/knækkede kofangere og den slags ?

Fra : Niels Pein

Dato : 26-11-06 18:04

"Peter Dalgaard" skrev ...

> [...]
> der mon i virkeligheden kunne være sket, fik kvalme, og slettede hele
> lortet igen... Mon ikke man skulle lade de professionelle rede tingene

Så har vi nok tænkt det samme. Á la; det var måske kun mindre stykker som de
fleste af dem ramte. :-/
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 28-11-06 13:18

On Sun, 26 Nov 2006 18:04:18 +0100, "Niels Pein"
<fornavn@efternavn.dk> wrote:

>"Peter Dalgaard" skrev ...

>Så har vi nok tænkt det samme. Á la; det var måske kun mindre stykker som de
>fleste af dem ramte. :-/

Det kan jo være han har ligget i kanten og de måske lige har kørt over
en arm eller et ben.
/Lars

Fra : Henning

Dato : 26-11-06 18:24

> [...]

>37-årig mand påkørt og dræbt af 10-biler på E45 ved Hedensted. Kun den
>bilist, der påkørte ham sidst standsede.
Tja, sådan går det når folk kører uden at bruge det lange lys! Med 110
i timer når man ikke at se mange sekunder frem, før det er for sent!

Fra : Bo Velschow

Dato : 26-11-06 19:38

> Tja, sådan går det når folk kører uden at bruge det lange lys! Med 110
> i timer når man ikke at se mange sekunder frem, før det er for sent!

Naah... folk har da ligget med de sædvanlige max. 15-20 meter til den
forankørende - og så kører man da ikke med det lange lys tændt?!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-11-06 07:37

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> Naah... folk har da ligget med de sædvanlige max. 15-20 meter til den
> forankørende - og så kører man da ikke med det lange lys tændt?!

Mindst 110-, den forreste har sikkert ganske rigtigt også kun haft nærlyset
tændt.

Fra : Otto J.

Dato : 29-11-06 23:04

> Mindst 110-, den forreste har sikkert ganske rigtigt også kun haft
> nærlyset tændt.

Jeg synes nu det er ret sjældent at der er "plads" til at fyre op under det
lange lys på den strækning, men nu bemærkede jeg ikke lige tidspunktet.

Mvh Otto

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-11-06 09:05

"Otto J." <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:456e03e8$0$177

> Jeg synes nu det er ret sjældent at der er "plads" til at fyre op under
> det lange lys på den strækning, men nu bemærkede jeg ikke lige
> tidspunktet.

Det bliver det ikke mere tilladt, ansvarligt, af :(. Så må man jo afpasse
farten til "forholdene", at man ikke kan se længere end de 30-60m nærlys og
evt. tåbelys rækker.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-11-06 09:09

Jørgen M. Rasmussen wrote on 30-11-2006 :

> Det bliver det ikke mere tilladt, ansvarligt, af :(. Så må man jo afpasse
> farten til "forholdene", at man ikke kan se længere end de 30-60m nærlys og
> evt. tåbelys rækker.

På den strækning har nærlys sandsynligvis været det eneste rigtige -
for 50-60 meter fremme har den næste bil været...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-11-06 11:09

> På den strækning har nærlys sandsynligvis været det eneste rigtige - for
> 50-60 meter fremme har den næste bil været...

Men han blev ramt, og af 9-14 biler efterflg. . Du skal §!"¤# være "vaks ved
havelågen" hvis du skal nå at reagere på noget, på den tid det tager at køre
50 m. ved > 110-120-. Især når du ligger og "tåger" efter forankørendes
baglygter. Man høre også om folk er hammeret ind i en tabt skibox etc. :(.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-11-06 11:46

Jørgen M. Rasmussen used his keyboard to write :
> [...]
> baglygter. Man høre også om folk er hammeret ind i en tabt skibox etc. :(.

Ja, man skal i det hele taget være ret vaks for at nå at stoppe eller
undvige en "stillestående" ting på kørebanen når man kører så stærkt og
har så kort tid til det - det er jo noget helt andet end hvis bilen
foran begynder at bremse, den står jo ikke stille med det samme.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-11-06 18:53

> [...]

> 37-årig mand påkørt og dræbt af 10-biler på E45 ved Hedensted. Kun den
> bilist, der påkørte ham sidst standsede.

Stakkels kone, at opleve det.
Hvad der ellers skete vil jeg ikke kommentere.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 26-11-06 22:57

Per skrev:
> [...]
> modgang og giver op og videre.
>
> De giver sig også til kende i uddannelsessystemerne - man gir op, når det er

Det er ikke helt korrekt, for kort tid siden var der en ung pige i
Herfølge der gik med en hest og blev kørt ned og dræbt på stedet.
Gerningsmanden var i dette tilfælde en 51 årig kvinde som havde sit
barnebarn med i bilen, kvinden tror hun rammer et dyr!?!?, men stopper
ikke fordi at hun ikke vile have at barnebarnet ser et dødt dyr.

Så det er ikke altid ungdommen som er rådne oven i hovedet.

Mikael

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-11-06 10:07

Cyber. (CVXdf) wrote:
> "Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote in message

> Logikken ved selv at standse og se, virker måske ikke så oplagt?,- man ender
> jo selv med at blive kørt over!

Hvis det er din holdning håber jeg du færdes LANGT væk fra mig.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk