Ford Mondeo købt.
Fra : Ukendt

Dato : 26-11-06 01:41

Har købt sådan en for ca. 4 uger siden og er sådan tilfreds men nu har jeg
læst Carsten Andersens problem og svarrene hertil, derfor disse spørgsmål.

Det er en Expressive 1.8 fra 8/1998, kørt 91000, har 3 måneder 100% Garanti.

Inden køb blev den set efter af min svorger som er automekaniker med eget
værksted.

Den kom op på forhandlerens lift og blev set igennem her og han fandt nogle
ting som skulle udskiftes og det blev det uden problemer.

Rust er der ikke meget at komme efter, beskyttet i 1999 og i 2005.

Har jeg noget at være bekymmeret over med hensyn til motoren da jeg har set
mange problemer her på siderne ang. mondeo.

Er der noget jeg skal være opmærksom på og have udbedret inden for de 3
måneder 100 % garanti, jeg tænker på motoren.

Er blevet lidt mistroisk med alle de problemer.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-06 09:44

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> måneder 100 % garanti, jeg tænker på motoren.
>
> Er blevet lidt mistroisk med alle de problemer.

Du har intet at være bekymret over. Zetec er en ganske udmærket motor. At du
kan læse om enkelte der har haft lidt hoppende motor, det er noget som også
andre biler kan få og i øvrigt let at fjerne igen...bare man ved hvad det
kan være.
Min motor har kørt 328.000 Km uden andre problemer end at jeg måtte skifte
tændkabler.
Jeg har ALDRIG måtte efterfylde kølervæske og skal måske efterfylde med 0,5L
olie hver 12.000 Km før næste olieskift

Jeg ville være mere bekymret for rust, som virkelig kan være et problem hos
mondeo. Og den ruster på steder hvor undervognsbehandling hverken gør fra
eller til

--
Tom

Fra : Bo Velschow

Dato : 26-11-06 11:39

> [...]
> måneder 100 % garanti, jeg tænker på motoren.
>
> Er blevet lidt mistroisk med alle de problemer.

Tillykke med bilen. Jeg ville ikke være specielt bekymret over motoren (men
mere over rust, tandstang mv.). For mit eget vedkommende begyndte
motorproblemerne først efter 150000 km (og set i bakspejlet er det jo ikke
helt ulogisk, at et stiks kontaktmodstand pludseligt kan øges, f.eks. pga.
indtrængende fugt - man skulle dog nærmest tro, at netop dette stik var
lavet af PSA! ).

Hvis ikke der er problemer med bilen her og nu, er der jo ikke så meget at
bruge garantien til - som med mange andre (bil)problemer, opstår den slags
typisk fra den ene dag til den anden, og så kan man jo bare håbe, at det
ikke sker dagen efter, garantien er udløbet..

PS! Husk at få skiftet tandremmen (og strammerleje) ved det foreskrevne
km-tal - og gør dig også den tjeneste at få det gjort på et autoriseret
værksted. Jeg var ihvertfald glad for, at Ford per kulance lagde en ny motor
i, da motoren totalhavarerede pga. en knækket aksel til strammerlejet (1000
km efter rem+leje var blevet skiftet)...

--
Venlig hilsen

Bo Velschow - tidl. ejer af Mondeo model "Monday Limited Edition"
3540 Lynge
Danmark

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-06 13:14

> [...]
> motor i, da motoren totalhavarerede pga. en knækket aksel til
> strammerlejet (1000 km efter rem+leje var blevet skiftet)...

Har fået skiftet det her på garantien, Termostat, 2 nye bagdæk da de der sad
på var hård i gummiet (hylede enormt ved kørsel), Vandpumpe, Tandrem,
Manchet, Bærearmebøsninger og en helt ny lydpotte fordi der var et hul i den
gamle, så det syntes jeg er helt fin.

Jeg kan da lige nævne at jeg har givet 75000,- kr for den så jeg håber det
er et godt køb da den er meget velholdt.

Så jeg håber ikke der kommer nogle uforudseteudgifter det første stykke tid.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.