afmontere instumentpanel i volvo
Fra : niller

Dato : 25-11-06 19:45

jeg skal have skiftet et par pærer i instrumentpanelet og derfor kommer
spørgsmålet...er det noget der er lige til at gå til eller kræver det
fagfolk?Nogen som har kendskab til fremgangsmåde eller andre fif?

Fra : Jens

Dato : 25-11-06 20:14

"niller" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> jeg skal have skiftet et par pærer i instrumentpanelet og derfor kommer
> spørgsmålet...er det noget der er lige til at gå til eller kræver det
> fagfolk?Nogen som har kendskab til fremgangsmåde eller andre fif?

I en Amazon fra 1968 skal man vist nok angribe ind under instrumentbrædtet
lige som som i PV544'eren. I 142'eren er det vist nok anderledes, P1800 ved
jeg ikke noget om, ......

Måske skulle du oplyse hvilken model/årgang der er tale om!

Mvh
Jens

Fra : niller

Dato : 25-11-06 22:09

"Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ved jeg ikke noget om, ......
>
> Måske skulle du oplyse hvilken model/årgang der er tale om!

det er en volvo 460 fra 93

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 25-11-06 22:36

> "Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i en meddelelse

> det er en volvo 460 fra 93

Hmmm - ligner det ikke meget det, der sidder i 240/740 serierne ?
Så skal du kigge efter i nederste højre og venstre hjørne efter en lille
strimmel på et par cm's længde. Den siddder vandret og buer en smule ud - og
er ca 5 mm høj. I den ene ende kan du se et lille hak - der kan du få en
lille skruetrækker ind og lirke strimmelen af. Under sidder skruen, du skal
ha ud.
Derefter kan du vippe hele instrument-enheden ud - den er kun låst øverst af
et par tappe.

--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Niels Bengaard

Dato : 26-11-06 00:47

> det er en volvo 460 fra 93

Så vidt jeg husker fra min fars var det rimelig nemt. Der sidder to skruer
øverst under et par plastdimser man brækker af.
Under instrumentbordet, på hver side af rattet sidder der to tilsvarende
skruer som peger lodret op, de sidder ud mod førersædet.
Når de fire er afmonteret kan man fjerne forsiden af noget af
instrumentpanelet.
I højre side af instrumenthuset kommer to skruer nu til syne, af med dem og
så skal skidtet bare lirkes ud.
Er den med speedometerkabel skal det nok skrues løs for at man kan få huset
ud.

Niels

Fra : niller

Dato : 26-11-06 13:07

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og så skal skidtet bare lirkes ud.
> Er den med speedometerkabel skal det nok skrues løs for at man kan få

takker både niels og jesper for de gode råd.

Fra : ena

Dato : 25-11-06 20:56

> [...]
> spørgsmålet...er det noget der er lige til at gå til eller kræver det
> fagfolk?Nogen som har kendskab til fremgangsmåde eller andre fif?
Ja det ville hjælpe gevaldigt at vide hvad det er for en Volvo du taler om

Fra : JBH

Dato : 25-11-06 21:34

> [...]
> spørgsmålet...er det noget der er lige til at gå til eller kræver det
> fagfolk?Nogen som har kendskab til fremgangsmåde eller andre fif?

Nej, desværre. Jeg husker mine forældres gamle Volvo, hvor de "dygtige"
Volvo ingeniører tilsyneladende havde udviklet en vinduesviskerviskermotor
og derefter besluttede sig for at bygge en bil omkring den......
En vinduesviskermotor i en Volvo kan ikke skiftes med mindre bilen splittes
ad... Måske det er det samme med pærer i instrumentlyset

mvh
JBH

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-11-06 13:55

JBH wrote:

> [...]
> "dygtige" Volvo ingeniører tilsyneladende havde udviklet en
> vinduesviskerviskermotor og derefter besluttede sig for at bygge en

Står den i ordbogen ... en vinduesvisker viskermotor?

:)

--
Per, Esbjerg