Gæt en regning...
Fra : Peter Frost

Dato : 24-11-06 16:47

God eftermiddag...

Efter min megen skrivning om automatgear fejl og diverse, er det hele i dag
ordnet, og jeg er en sum penge fattigere...

Hvad vil I tro det koster at få skiftet automatgear og køler, med diverse
pakninger, motorhjelms låse, R134a tømning og fyldning og lidt kølervæske,
og selvfølgelig arbejdsløn ?

Volvo 850 2.5 20V AW42-50LE '94

Dernæst så vil jeg gerne give en lille beretning/godt råd.
Mandag den 13/11 kl 8 bliver bilen afleveret hos Volvo Bilia i Lund, min
kontaktperson bliver en dansker, Søren, en yderst sympatisk fyr, der
virkelig forstår at få en til at føle man ikke er til besvær, hvilket jeg
har vægtet utroligt højt. Virkelig god service ! Vi får iøvrigt prøvekørt
den nye S80, og efterfølgende kørt til Lund Station.

Torsdag den 16/11 ringer Søren, han beklaget altså meget, men de havde fået
den forkerte låda hjem, gearkasse ;) De fik desværre først den rigtige
Mandag, og han havde glemt at der var en Olieslange til 600 kr. Det der jo
intet at gøre ved, men Fredag var det ikke længere så slemt ikke at ha bilen
alligevel.

Tirsdag morgen den 21/11 ringer jeg til Søren for at hører status, da jeg
den dag havde hjemmestudie. Han håbede den ville blive færdig, men havde jeg
ikke hørt noget kl 14, blev det først Onsdag.

Onsdag morgen den 22/11 ringer jeg så igen til søren, han lyder glad, og
fortæller da også at den står færdig kl 14. De havde igen fået en forkert
del hjem, denne gang køleren, de havde fået til Manuel-gear dvs uden
indbygget oliekøler. Kl 16 lander jeg hos Bilia i Lund, og får fat i Søren.
Jeg får regning, og forklaret et par småting, bl.a. måtte de bryde
motorhjelmen op, da de ikke kunne få den op, så der var en motorhjelmslås på
regning, så var der tømning og fyldning af AC, og til sidst havde de skiftet
tændrør, da de ikke kunne starte den. Det fik vi så lidt sjov ud af, da det
jo præcis var det der i sin tid startede at det her, de havde lagt
tændrørende på passagersædet !! i øvrigt. Så kom turen til regningen, et
svensk beløb ;) Som så var større end det jeg kunne tag på visa, men det var
der ingen af os der havde tænkt på. Vi fik fat på min bank, som sagde god
for mig, at jeg havde pengende, og Søren fik så lov til af sin chef at lade
mig betale maks på Visa, og så lave en overførsel dagen efter, de fik
selvfølgelig kopi af alle mine kort, osv.

Kl 17.20 afgik jeg fra Bilia i Lund, med et utroligt lækkert gearskift, og
en motorhjelm der ikke var lukket ordenligt !!!! Så da farten blev sat op,
løftede den sig, dog må en eller anden holdt hånden over mig, for min
kontante bremsning og kastning ind i nødspor gjorde hjelmen lagde sig,
phuuuu ha ! Ud og lukke og videre !

På broen satte jeg min fartpilot til 100 km/t ville gerne være lidt
forsigtig med den nye gearkasse. Men underligt nok skete der ikke noget !
Meget skuffede fortsatte jeg hjem til Valby, hvor jeg i øvrigt konstateret
de ikke har haft fyld kølervæsken efter, beholderen var næsten tom.

I går ringede jeg så til Søren, og de fejl de havde begået, osv. Han var
utrolig hjælpsom mht fartpilot osv. Han beklagede mange gange det med
motorhjelmen, tændrør og kølervæske, som han sagde det "de jo pinligt det
her" :) Bare det de påtager sig skylden, og ikke prøver at komme med
undskyldninger er i min bog alt rigeligt til jeg ikke tænker over det. Det
var jo også mennesker i den anden ende :)

Her til eftermiddag fik jeg ordnet fartpiloten, mekanikkeren der havde haft
sagen, vidste med det samme den sad på en af de to forkerte dysser, vacum
slangen. Under fejlfinding på Fartpiloten udlæste jeg fejlkoder, der var sat
ABS føler fejl på alle undtagen højreforhjul. Det skyldes gearkassen var
blevet kørt varm på lift. Så ved I andre det ;)

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost

Fra : Hr. Jensen

Dato : 24-11-06 17:22

Den Fri, 24 Nov 2006 16:47:25 +0100 sendte "Peter Frost"
<peterfrost@cph-metronet.dk> følgende røgsignaler:

23.000 rigtige penge...

--
- "Muslimerne synes at svin er urene dyr, hvorfor det?"
- "Jah, det er vel fordi at de ruller sig i deres egen afføring."

Fra : Peter Frost

Dato : 24-11-06 17:32

Hr. Jensen skrev:
> 23.000 rigtige penge...

Nej :)

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost

Fra : Brian S Jensen

Dato : 24-11-06 17:48

"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pakninger, motorhjelms låse, R134a tømning og fyldning og lidt kølervæske,

Hej Peter

Et forsigtigt gæt : 41.393,-

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Peter Frost

Dato : 24-11-06 17:59

Brian S Jensen skrev
> Et forsigtigt gæt : 41.393,-

Hey Brian :) Danske eller Svenske mønter ? :D Men nej, dog lidt tættere på
end Jensen :)

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost

Fra : tom \(cordoba sdi\)

Dato : 24-11-06 18:06

> Hey Brian :) Danske eller Svenske mønter ? :D Men nej, dog lidt tættere på
> end Jensen :)

avavavav av av av av, så det er altså mere :-/ Kan sige at cordobaen har
fået ny "getriebe" i tyskerlandet for 16.000 incl kobling og løn, så der er
da en seriøs forskel... men det kan jo være din har flere gear

Fra : Niels Bengaard

Dato : 24-11-06 18:23

> avavavav av av av av, så det er altså mere :-/ Kan sige at cordobaen har
> fået ny "getriebe" i tyskerlandet for 16.000 incl kobling og løn, så der
> er da en seriøs forskel... men det kan jo være din har flere gear

Peters er automatgear, det koster en del mere end manuelt gear.

Niels

Fra : Brian S Jensen

Dato : 24-11-06 22:19

> Brian S Jensen skrev
>
> Hey Brian :) Danske eller Svenske mønter ? :D Men nej, dog lidt tættere på
> [...]

Dkr - men uha, dvs. du har givet i nærheden af 50K ?

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 24-11-06 18:13

50.000,00 sek

Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-06 18:30

On Fri, 24 Nov 2006 16:47:25 +0100, "Peter Frost"
<peterfrost@cph-metronet.dk> wrote:

>God eftermiddag...

davs
<snipper lige lidelseshistorien>
Det lyder dyrt - sår'n et slag på tasken 34450 dkk, det er lige godt
og vel 40 svenske K, så'eeh det
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Peter Frost

Dato : 24-11-06 18:34

Ivan Madsen skrev:
> Det lyder dyrt - sår'n et slag på tasken 34450 dkk, det er lige godt
> og vel 40 svenske K, så'eeh det

Uh det ved at være tæt på Skal de sidste lige ha en chance

Vil sige det en lille slat ned på de danske og halvden af den slat ned på de
svenske

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-06 18:40

On Fri, 24 Nov 2006 18:34:28 +0100, "Peter Frost"

Hmmm.......39 K svenske bananmønter?

--
Ivan Madsen
med en OES i huset

Fra : Peter Frost

Dato : 24-11-06 18:50

Ivan Madsen skrev:
> Hmmm.......39 K svenske bananmønter?

Yes sir !

Eller dvs slut regningen blev på 32.129,14 DKR/38.372,31 SEK

Det har ellers været så glædelig at logge på netbank i den senere tid...
Suk... :)

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost

Fra : ena

Dato : 24-11-06 19:14

Så vandt jeg jo - var tættest på

Fra : Peter Frost

Dato : 24-11-06 19:49

1170,31 SEK fra !

627,69 SEK fra :)

Eller kan jeg ikke regne ?

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-06 19:46

On Fri, 24 Nov 2006 18:49:54 +0100, "Peter Frost"
> [...]

>Eller dvs slut regningen blev på 32.129,14 DKR/38.372,31 SEK
>
>Det har ellers været så glædelig at logge på netbank i den senere tid...

Been there, done that. Jeg har bare en Punto i indkørslen )

Fra : ena

Dato : 24-11-06 18:40

37202 Skr