Silikone-stift til dørgummi
Fra : Ukendt

Dato : 23-11-06 15:27

En "Gummi Pleje Stift" til at smørre på dørlisterne så de ikke fryser fast
til vinter.
Jeg har valget mellem én med silikone og én uden silikone. Sidstnævnte er af
det anerkendte mærke Sonax. Hvorfor mon de gør så meget ud af at fortælle,
at der IKKE er silikone i? Er silikone noget bras til dette formål?

MVH Søren

Fra : Møller

Dato : 23-11-06 15:36

"Søren" <nej> wrote in message
> [...]
> det anerkendte mærke Sonax. Hvorfor mon de gør så meget ud af at fortælle,
> at der IKKE er silikone i? Er silikone noget bras til dette formål?

Gumme har godt af silikone.

Men hvorfor købe en stift?

Der findes mange billige flydende silikoneprodukter, med og uden pensel.
f.eks: Alaska, Basta men det skal være ren silikone, ikke noget med olie i,
da det samler snavs, og gør ond værre,
Kun rene råvarer

kom midt på en klud og smør alle dine gummelister ved døre, bagageklap,
kølerhjelm, tændledninger m.v.
Køb noget silikonefedt og kom det i alle dine stik i motorrum og under
bilen, skil dem af kom fedt i og saml dem.

Så er du klar til saltvand og bilvask uden problemer.

De der sælger produkter uden silikone slår nok på, at du ikke kan male på
silikone, og derfor ikke må bruge silikoneprodukter på steder der kommer i
kontakt med lak men mange lakbehandlingsprodukter indeholder silikone

Møller

Fra : Ivar

Dato : 23-11-06 17:51

Møller skrev:

> Der findes mange billige flydende silikoneprodukter, med og uden pensel.

Påføring med pensel er en sen død.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express? Prøv dog noget nyt !!!
MesNews er lige til at gå til.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 23-11-06 18:54

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Påføring med pensel er en sen død.

Og spray er godt?. Pensel er godt, stift kan gå.

Fra : Møller

Dato : 23-11-06 20:11

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote in message

> Påføring med pensel er en sen død.

Det er måske derfor jeg skriver "kom det på en klud" )

Møller

Fra : Ivar

Dato : 23-11-06 20:20

Møller skrev:

> Det er måske derfor jeg skriver "kom det på en klud" )

Mit indlæg var ikke modstrid med det du skrev. Jeg ville blot
gøre opmærksom på at det er ligegyldigt om der er pensel med.
Kluden er absolut den bedste løsning, selvom der går en smule
til spilde.

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:

Fra : Møller

Dato : 23-11-06 20:51

> [...]
> gøre opmærksom på at det er ligegyldigt om der er pensel med.
> Kluden er absolut den bedste løsning, selvom der går en smule

Vi er helt enig det er derfor jeg satte ) ind, men sådan kan vi v´blive
ved med at være enige )

Møller

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 23-11-06 16:03

"Søren" <nej> writes:

> [...]
> det anerkendte mærke Sonax. Hvorfor mon de gør så meget ud af at fortælle,
> at der IKKE er silikone i? Er silikone noget bras til dette formål?

Godt spørgsmål. Jeg har vist engang fået at vide at silikone er rigtig
udmærket til formålet, men at det endelig ikke må komme på lakken?

Google har et par links, der siger at silikone kan fjerne det
beskyttende vokslag, fx på dæk og derved fremme "dry rot".

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 23-11-06 18:54

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

> Godt spørgsmål. Jeg har vist engang fået at vide at silikone er rigtig
> udmærket til formålet, men at det endelig ikke må komme på lakken?

Silikone er det eneste som må bruges på plastik, nylon, alt hvad der
"lugter" af olie er :((((.

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-06 02:13

Peter Dalgaard wrote:
> Godt spørgsmål. Jeg har vist engang fået at vide at silikone er rigtig
> udmærket til formålet, men at det endelig ikke må komme på lakken?

Ja, det må ikke komme på lak eller glas. Men det er nu også svært med en
stift, synes jeg.
Men måske er det fordi, at døre simpelthen kan komme til at knirke og knage
noget så frygteligt, hvis de har fået silikone på gummilisterne. Altså når
karosseriet giver sig under kørsel.

MVH Søren

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-11-06 06:23

"Søren" skriver:

> Ja, det må ikke komme på lak eller glas.

Så der, hvor gummiliste med sillicone på rammer ind på den lakerede
overflade på døren der sker der hvad ???

> Men måske er det fordi, at døre simpelthen kan komme til at knirke og knage
> noget så frygteligt, hvis de har fået silikone på gummilisterne. Altså når
> karosseriet giver sig under kørsel.

Jeg oplever det lige modsat.
HAr de sillicone siger de ikek noget.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-06 22:01

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Så der, hvor gummiliste med sillicone på rammer ind på den lakerede
> overflade på døren der sker der hvad ???

Så er det vel svært at få af igen. Jeg ved ikke om det skader lakken. Ved
silikone-produkterne står, at det ikke må komme på glas og lak.

> Jeg oplever det lige modsat.
> HAr de sillicone siger de ikek noget.

Okay.

MVH Søren

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 25-11-06 14:55

"Søren" <nej> skrev i en meddelelse

> Så er det vel svært at få af igen. Jeg ved ikke om det skader lakken. Ved
> silikone-produkterne står, at det ikke må komme på glas og lak.

Det skader ikke, men autolakkeren er ikke glad. Det er et mas at fjerne
igen, så lak hæfter. Det gælder self. også hvis du selv skal lave lakrep. .

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-06 10:56

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Det skader ikke, men autolakkeren er ikke glad. Det er et mas at
> fjerne igen, så lak hæfter. Det gælder self. også hvis du selv skal
> lave lakrep. .

Ja, jeg har fået flg. svar fra Sonax:
"Det er en fordel at benytte silikonefri produkter på og nær ved
lakoverfladen da silikone har en uheldig på virkning når/hvis der lakeres
senere. Der kan opstå små huller i lakken, som ikke hæfter 100% på
silikonebehandlet lak. I forbindelse med lakering behandles lakken før
lakering mod silikone. Alligevel er silikone uønskes i lakmiljøer etc.
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichem Gruss
Finn Jensen
Handelsfirma Finn Jensen
Strandpromenaden 6A
DK-8700 Horsens