Seat cordoba 95 koblingsjustering
Fra : iz

Dato : 19-11-06 15:55

Hej,
Jeg her en seat cordoba fra 95. Har prøvet at justere koblingen da den
kobler ud for højt.
Men jeg kan ikke finde nogen justeringspunkt. (Det sædvanlige gævindstang er
ikke til at finde nogensteder.)
Er der nogen der ved hvordan man gør?
Jeg er bange for at min udløfter leje vil snart opgive ævredet da den
formodentligt har fat hele tiden.
Hisen
Steff

Fra : alexbo

Dato : 19-11-06 18:56

"iz" skrev

> Jeg her en seat cordoba fra 95. Har prøvet at justere koblingen da den
> kobler ud for højt.
> Men jeg kan ikke finde nogen justeringspunkt. (Det sædvanlige gævindstang
> er ikke til at finde nogensteder.)

Den har formentlig VAG´s selvjusterende kabel, hvis der sidder en klump midt
på kablet er det selvjusteringsmekanismen.
For høj udkoblingen er et tegn på slidt kobling.

mvh
Alex Christensen

Fra : iz

Dato : 19-11-06 19:44

Takker...

Den klump du snakker om - kan det tænkes at den sider nede ved
fastgørelsespunktet på gearkassen?
Der er nemmelig en relativ stor og lang klump som ikke er til at flå fra
hinanden.

Fra : Kent Glerup

Dato : 19-11-06 19:59

On Sun, 19 Nov 2006 19:44:07 +0100, "iz" <iza@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>fastgørelsespunktet på gearkassen?
>Der er nemmelig en relativ stor og lang klump som ikke er til at flå fra

Sådan ser den ud på en Golf II, så mon ikke den også kan se sådan ud
på en Cordoba?!?

Der er ingen justeringsmuligheder, ud over udskiftning af koblingen..

/Kent Glerup

Fra : alexbo

Dato : 19-11-06 20:13

"iz" <iza@mail.tele.dk> skrev

> Den klump du snakker om - kan det tænkes at den sider nede ved
> fastgørelsespunktet på gearkassen?

Ja, noget lignende det viste hos Thansen

http://www.thansen.dk/product.asp?c=776244957&n=361616061&pn=1036837393

mvh
Alex Christensen