Defekt centrallås?
Fra : Khawk

Dato : 19-11-06 01:07

Hvad gør man når centrallåsen har bestemt sig for at låse bilen op igen med det samme man låser (med nøgle og indefra)?
Er det noget overgang i systemet?
Hvordan fejlsøger man det (så mange detaljer som muligt)?
Hvad gør man ved det (igen så mange detaljer som muligt)?
Grunden til at jeg spørger efter så mange detaljer som muligt er for at undgå at komme i den situation hvor jeg bliver nødt til at efterlade bilen ulåst, mens jeg får flere detaljer.

På forhånd tak

Kim

PS Det haster vel lidt

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-11-06 01:53

"Khawk" <khawk@FjernDette.edb.dk> skrev i en meddelelse

[...]

Jeg ville først prøve om det var samme reaktion i begge sider.
Altså låse op og forsøge at låse igen.
Først i venstre side, så i højre side.
Det kan være at en af låsene 'hænger'.
Mit gæt er at du kan låse den, hvis du gør det i højre side.

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Brian

Dato : 19-11-06 11:38

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Først i venstre side, så i højre side.
> Det kan være at en af låsene 'hænger'.
> Mit gæt er at du kan låse den, hvis du gør det i højre side.

Ja, mine forældres Mondeo laver samme nummer, altså låser op igen med det
samme, hvis fx. den ene dør ikke er lukket eller hvis man holder igen på det
ene håndtag (så låsen ikke kan låse).
Så det lyder da meget sandsynligt at en lås hænger...

Fra : Khawk

Dato : 20-11-06 21:49

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:455faadf$0$3544$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

SNIP
> Mit gæt er at du kan låse den, hvis du gør det i højre side.

Du havde ret.
Mit næste spørgsmål er om det er noget jeg kan/skal få repareret eller om der er noget jeg kan gøre for at undgå at det sker igen.

mvh
Kim

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-11-06 21:56

> Du havde ret.
> Mit næste spørgsmål er om det er noget jeg kan/skal få repareret eller om
> der er noget jeg kan gøre for at undgå at det sker igen.

Den ene af vores biler gør det en gang imellem.
Da det kun er en gang imellem, har vi foreløbig ikke gjort noget ved det.

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Khawk

Dato : 21-11-06 17:08

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:45621645$0$3524$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Den ene af vores biler gør det en gang imellem.
> Da det kun er en gang imellem, har vi foreløbig ikke gjort noget ved det.
Så vil jeg heller ikke gøre noget ved det (indtil videre)
Tak for hjælpen

mvh
Kim

Fra : Khawk

Dato : 10-12-06 21:20

Uffe Bærentsen wrote:
> [...]
> Først i venstre side, så i højre side.
> Det kan være at en af låsene 'hænger'.
> Mit gæt er at du kan låse den, hvis du gør det i højre side.
Nu er problemet blevet meget værre. Nu låser den op og i under kørsel og det betyder ofte at hvis den ender med at være låst så kan jeg kun komme ud via passagerdøren (eller bagdøre). Udefra skal jeg som regel ikke bruge mange forsøg så længe jeg prøver ved passagersiden.

nogen forslag til afhjælpning?

mvh
Kim

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 11-12-06 12:44

> [...]

> at hvis den ender med at være låst så kan jeg kun komme ud
> via passagerdøren (eller bagdøre).
> Udefra skal jeg som regel ikke bruge mange forsøg

Låseenheden i venstre side defekt.
Skift eller adskil og prøv at rense kontakterne inde i enheden.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Khawk

Dato : 11-12-06 15:11

> Låseenheden i venstre side defekt.
> Skift eller adskil og prøv at rense kontakterne inde i enheden.
Tak for svaret. Jeg vil prøve at se om det er noget jeg selv kan klare. Jeg vender lige tilbage for at fortælle om det har hjulpet. (der kan dog godt gå lidt tid da vi sjældent bruger bilen mere end en gang om ugen)

mvh
Kim

Fra : Mogens...

Dato : 19-11-06 14:14

"Khawk" <khawk@FjernDette.edb.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad gør man når centrallåsen har bestemt sig for at låse bilen op
> igen med det samme man låser (med nøgle og indefra)?

Det er sikkert mikroswitchen ved dørlåsen. Typisk fejl
på en Mazda 626...

Fra : nordsj

Dato : 20-11-06 08:01

hej mogens

hvor gamle er de mazda da.....

har en fra 90"

Fra : Mogens...

Dato : 20-11-06 22:07

"nordsj" <nordsj@XXXnewsmail.dk> skrev i en meddelelse

> hej mogens

Hej

> hvor gamle er de mazda da..... - har en fra 90"

De er fra den periode...